HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Seokset laihalla maksimiväännön kohdalla

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Avatar
makem
Jäsen
Viestit: 24
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 15:36
Paikkakunta: Tampere

Seokset laihalla maksimiväännön kohdalla

ViestiKirjoittaja makem » 07 Huhti 2015, 15:04

Eli tahtoo mennä seokset hieman laihalle (n. 0,7 AFR-yksikköä) maksimiväännön/maksimiahtojen kohdalla eli 4000-5500rpm. Sitten kuitenkin isommilla kierroksilla ja maksimitehon kohdalla seokset on juuri sen, mitä kartassa on säädetty. Osaako kukaan sanoa mistä tälläinen voisi johtua?
Pumppuna on DW300 ja etanolilla mennään. Pumpulle vedin jo paksummat johdot, että siitäkään ei pitäisi olla kiinni. Voisko bensapaineensäädin olla jotenkin rikki?

Ja toisena kymykyksenä, osaako kukaan sanoa, mikä on tuollainen muovinen t-kappale bensapumpulta lähtevässä linjassa, ja olisko se kannattanu ottaa pois kun vaihto pumpun?
Kuva
03 JDM STI

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seokset laihalla maksimiväännön kohdalla

ViestiKirjoittaja Displaced » 07 Huhti 2015, 18:09

Se kartasss oleva AFR lukuhan on vaan pyynti/tavoite, säätämällä siihen päästään.

Jos sen alueen maf scaalaus on väärin niin seoskaan ei ole mitä pyydetään.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

huva
Viestit: 41
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:58

Re: Seokset laihalla maksimiväännön kohdalla

ViestiKirjoittaja huva » 16 Huhti 2015, 23:05

Mistä vois johtua että seos on jotain 15-16afr lämpösellä koneella tyhjäkäynnillä? Useimmiten 15.8. Kylmemmällä koneella ei noin korkea. Onko mitenkään vaarallista :D entisissä subaruissa ollut aina siinä 14.7 pintaan tyhjäkäynnillä.

Täys- ja tasakaasulla ihan normaalit afr arvot..

Vakio auto vakio putsarikotelolla ja syksyllä vaihdettu uus maf.. Laihempi tyhjäkäynti eeeeehkä tuli kun vaihdoin kartiosuodattimesta takas originaali ilmanputsariin mut onko se edes mahdollista :D

Ja kaikki mahdolliset imu-ahtovuodot tutkittu.
WRX STi v5

JKNiemi
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:15

Re: Seokset laihalla maksimiväännön kohdalla

ViestiKirjoittaja JKNiemi » 20 Huhti 2015, 13:40

Mulla näytti seosmittari hieman laihaa tyhjäkäynnillä kun oli tbon ja dp:n välisessä tiivisteessä pieni vuoto. Sai tyhjäkäynnillä siitä hieman ilmaa anturille, jälkiasennettu laajakaista ja anturi dp:ssä. Hieman nosti kierroksia niin tasottui heti.

huva
Viestit: 41
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:58

Re: Seokset laihalla maksimiväännön kohdalla

ViestiKirjoittaja huva » 20 Huhti 2015, 17:28

Minun osalta ratkes tää homma. Väsynyt lambda.
WRX STi v5


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa