mechanix kirjoitti:Onkos niissä sama ilmamäärämittari jos sitä kokeilis? Viime vuonnahan tais jollain mennä (kun en muista kellä) Lappeenrannan lentokentällä foresta vedossa ilmamäärämittari (muistaakseni, vai oliko joku ahtoletku irti ) vähän samoin oirein ja keitto kuulemma maistui kotimatkalla eli kävi todella paksulla. Itse kyllä veikkaisin ilmamäärämittaria.
setma kirjoitti:Melko tutulta kuulostaa...bensapumppu omassa tuli tiensä päähän samankaltaisilla oirella..
mechanix kirjoitti:Motti vaan pois niin vika selviää
Kesällä vaihdoin Walbron pumpun ja ihan mielenkiinnosta avasin samalla tuon suodattimen (ja putsasin etaxilla). Laitoin vanhalla (=turvonneella) O-renkaalla takaisin kasaan ja hyvin tuntui pitävän. Syksyllä sitten yhtenä aamuna kun lämpötila oli lähellä nollaa, niin vedättäessä pätkii ja fuel trimmit tappiin. Töistä takaisin ajettaessa ei mitään ongelmia. Viikko pari tuosta, kun lämpötila oli taas lähellä nollaa niin sama juttu. Bensapaineet startatessa OK, tulpat OK, ei ilma/b.vuotoja jne. Minäkin ehdin testata jo alkuperäistä pumppuakin, mutta lopulta laitoin pumpun suoraan lähtöön kiinni ilman suodatinta ja tadaa, ei ongelmia. Tuon suodattimen kotelosta toinen puolisko on muovia ja toinen metallia joten vaikka oletin paketin olevan tiivis, niin lämpölaajenemisen takia pääsi kuitenkin O-renkaan välistä falskaamaan osan paineesta takaisin tankkiin. Nyt suodatin on konehuoneessa ns. vanhalla paikalla, problem solved
Qulle kirjoitti:Ei tollasiin paikkoihin kannata mätänetistä ostaa yhtään mitään.
Tomcat kirjoitti:Normikoneenkin henkivakuutus on kun edes joskus mittais nuo bensanpaineet ajossa, eli T-liitin siihen bensalinjaan suodattimen viereen ja T-liittimestä sellainen halpis 5bar painemittari tuulilasia vasten.
Tyhjäkäynnillä noin 2.4bar
0-tasossa noin 3bar
esim 1.3bar ahdoilla noin 4.3bar
Ja pidemmässä vedossa ei saa vajota vaikka vetäis Helsingistä Rovaniemelle lappulattiassa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa