HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Kytkin luistaa

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
pietu
Viestit: 39
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:40
Paikkakunta: Helsinki

Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja pietu » 06 Touko 2015, 22:54

Poika vähän luistatti kytkintä niin että katku oli kamala. Nyt kytkin tuntuu luistavan kovemmissa kiihdytyksissä. Auto on Impreza WRX STW MY04, ajettu nyt 95000km alkuperäisellä kytkimellä. Laakkoselle en viitsisi tätä enää viedä, maksaa varmasti liikaa. Onko kenelläkään vihjettä, missä kytkin kannattaisi korjata järkihintaan pääkaupunkiseudulla?

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1092
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 06 Touko 2015, 23:31

Rantakare tai kolarikorjaamo sorsa?

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja jtuomain » 07 Touko 2015, 07:37

Rantakaretta suosittelen itsekin. Kytkimen vaihtaminen ottaa kuitenkin työtä jonkun verran, ettei sitä kovin halvalla mikään kaupallinen paja tee, mutta kun osaavat niin ei mene aikaa asiakkaan piikkiin harjoitteluun ja tulee tehtyä kerralla oikein.
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

pietu
Viestit: 39
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja pietu » 17 Touko 2015, 22:13

Kiitokset vinkeistä Reetuhai2 ja jtuomain!
:occassion:

STI
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja STI » 18 Touko 2015, 09:24

Rantakareessa oli oma auto viimeksi huollossa ja ei se nyt ihan 10pistettä saanut se homma.
Kannattaa kysästä tarjousta myös tuolta -> www.autohuoltokariste.fi STI:t ja evo mitsut ei näille olleet mitenkään ihmeellisiä kapistuksia.
Iso toyota
Ex STi Limppu 2004
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja SammyG » 18 Touko 2015, 19:32

Ei mitään ylitsevuotavaa kiljahtelua tule Rantakarelle täältäkään suunnalta.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1092
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 18 Touko 2015, 19:52

Kertokaa ihmeessä lisää? Itellä ei oo kokemusta rantakareesta, mutta aina vaan hyvää kuullu.

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja SammyG » 18 Touko 2015, 21:30

Jakopään ekassa rempassa kiristinrullan kierteet paskottu pulttipyssyllä, muovikuoria halkeillu liian kireälle vedettynä.. Jotain oli kans vedetty pyssyllä kiinni ja kun konetta piti rakentamista varte saada paloiks piti turvautua poraan.

pietu
Viestit: 39
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja pietu » 18 Touko 2015, 22:53

Ehdin tässä välissä jo varata huollon RMP-huollosta Kannelmäestä, jota myös joku joskus täällä suositteli. Kokonaiskustannusarvio töineen oli tonnin luokkaa. Vaan nyt ilmenikin ongelma, kytkintä ei löydy koko Euroopasta... Kysyvät nyt seuraavaksi maahantuojalta mitä originaaliversio kustantaa.

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja JuPe » 18 Touko 2015, 23:19

Vai ei löydy koko euroopasta pull-tyyppistä kytkintä Turbo Subarun 5 vaihteiselle voimansiirrolle...
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1092
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 18 Touko 2015, 23:34

Vähän kans epäilen :laughing7: Kyllä se englannistaki tulee aika nopeesti. Tai sit niittaa sintteripalat vakiolevyyn, kyl luulis pitävän.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Tomcat » 19 Touko 2015, 08:55

Multa löytyis oikeastaan "uusi" vähän tuhdimpi kytkinpaketti ja vauhtipyörä sekä työsylinteri!
Ei tarvii koneistella mitään, suoraan kiinni ja ajoon... Ja jos synkat on loppu niin vaihtaa koko askin :mrgreen:

Tuo Exedyn pelkkä kytkinpaketti maksoi rahteineen yli 400,-€
http://www.superhids.co.uk/clutches-and ... wards.html

Voin myydä ne tuosta paketista...

viewtopic.php?f=22&t=949&p=7262&hilit=5+speed#p7262
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja mechanix » 19 Touko 2015, 08:57

http://www.importcarparts.co.uk/parts-i ... earchPart=

Tilaat tuolta ja tuot vaikka mulle sen kytkimen vaihtoon ;-)
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Tomcat » 19 Touko 2015, 08:57

Reetuhai2 kirjoitti:Vähän kans epäilen :laughing7: Kyllä se englannistaki tulee aika nopeesti. Tai sit niittaa sintteripalat vakiolevyyn, kyl luulis pitävän.


Miksi pilata auto tuollaisella sintteri kytkimellä, kun esim tuo mainitsemani Exedyn paketti kestää paremmin vääntöä kuin koko 5-speed aski!!
Itse en laittaisi tuollaista sintteri pas**a mihinkään katuautoon.

anteeks...
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

STI
Viestit: 168
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja STI » 19 Touko 2015, 10:41

Reetuhai2 kirjoitti:Kertokaa ihmeessä lisää? Itellä ei oo kokemusta rantakareesta, mutta aina vaan hyvää kuullu.


No varasin huollon sähköpostilla jossa kerroin haluavani kaikkien voimansiirron öljyjen vaihdon, mootoriöljyn vaihdon, jarrunesteiden vaihdon, kulmien säätö.

Ensin keskustelu joka käytiin kun vein auton
Rantakare: No mitäs sulle
Minä: Huoltoon piti nyt auto aamusta tuoda
R: ok, mitäs kaikkea sulle tuli?
M: Sieltä se löytyy sähköpostista lähettäjänä nimi nönnönnöö
R: (tuhinaa) jaa että tämmönen isompi huolto
M: ?
R: (tuhinaa)
M: ?
Sivusta seurannut R2: tota mitäs se isompi huolto sisältää?
R: jakohihna jne. jne. jne.
M: WUT?
R2: (huoh)
M: Katotko sieltä sähköpostista mitä on sovittu
R: (tuhinaa)
R2: Minä voin katsoa

Ja sitten sain auton jätettyä sinne.

Päivästä soi puhelin
R: Sanoit että auto vetelee ja että haluat kulmat säädättää
M: Juu
R: On niin leeveetä vannetta että tottakai se tollasilla vetelee
M: mä näistä mitään tiedä mutta ei se nyt noin paljon kuulu vedellä
R: Kyllä nuo on liian leveet tuohon autoon
M: Säätäkää nyt vaan ne kulmat kuntoon
R: kannattais vaihtaa kesävanteet alle ensin ja sitten säädetään (autossa kun oli vielä kitkat tuolloin)
M: Säätäkää nyt vaan ne kulmat kuntoon koska aion käyttää samoja vanteita kesärenkailla
R: No kai me voidaan ne kulmat tarkistaa
M: Älkää vain tarkastako vaan säätäkää ne kulmat kuntoon
R: Niin, että haluat nyt että ne kulmat laitetaan kuntoon
M: Joo

Kulmat on nyt kunnossa ja auton vetelyn syykin selvisi ja se ei ollut leveät vanteet vaan ne kulmat.

Ja sitten hakemaan autoa ja vasta myöhemmin katsoin laskua niin jarrunesteiden vaihdosta oli veloitettu 6e eli luulen, että sinne vain lisättiin jarrunestettä vaikka kyse oli nimenomaan nesteiden vaihdosta ja oli pitänyt myös pissapojan lisäyksestä jotain veloittaa :wtf:

Eli ei nyt mitään mullistavaa mutta ei täysin vakuuttanut eka huolto kerta.
Iso toyota
Ex STi Limppu 2004
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson

pietu
Viestit: 39
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja pietu » 19 Touko 2015, 14:15

Olen kiinnostunut tuosta kytkinpaketista Tomcat. Yksityisviestin lähettäminen ei pelittänyt nyt, mutta yritän uudestaan illalla.

Tomcat kirjoitti:Tuo Exedyn pelkkä kytkinpaketti maksoi rahteineen yli 400,-€
http://www.superhids.co.uk/clutches-and ... wards.html
Voin myydä ne tuosta paketista...

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja JuPe » 19 Touko 2015, 16:53

Yksityisviestit näkyy outboxissa niin kauan kun vastaanottaja on lukenut sen.

Edit: ja sulla on siinä autossa vetävä-kytkin, kun tuo Tomcatin on työntävä. En ole ihan varma riittääko työsylinterin vaihtaminen tässä tapauksessa tuohon hommaan. Sen sijaan tuo mechanixin linkittämä kytkin käy suoraan nykyisen tilalle.
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Tomcat » 19 Touko 2015, 18:56

JuPe kirjoitti:Yksityisviestit näkyy outboxissa niin kauan kun vastaanottaja on lukenut sen.

Edit: ja sulla on siinä autossa vetävä-kytkin, kun tuo Tomcatin on työntävä. En ole ihan varma riittääko työsylinterin vaihtaminen tässä tapauksessa tuohon hommaan. Sen sijaan tuo mechanixin linkittämä kytkin käy suoraan nykyisen tilalle.


Käy koska kaikki vaihtuu.Painelaakeri, levy, asetelma, vauhtipyörä, haarukka, työsylinteri.
Pojalla sama paketti MY03 Foressa ja ainoa orkkis osa on pääsylkky ja hyvin toimii...
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja JuPe » 19 Touko 2015, 21:54

Hahaaa, etpä aikaisemmin maininnutkaan tuosta haarukasta mitään. Sen vaihtamallahan se menee.

Tomcat menikö se haarukka siihen alkupäiseen akseliin ilman muokkausta?

Ja miten hoiditte sen työsylinterin kiinnityksen? Oliko siinä laatikossa ne kierteet valmiina?
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Tomcat » 19 Touko 2015, 22:40

JuPe kirjoitti:Hahaaa, etpä aikaisemmin maininnutkaan tuosta haarukasta mitään. Sen vaihtamallahan se menee.

Tomcat menikö se haarukka siihen alkupäiseen akseliin ilman muokkausta?

Ja miten hoiditte sen työsylinterin kiinnityksen? Oliko siinä laatikossa ne kierteet valmiina?


Ei siinä ollut mitään muuta kun vaihtoi vaan kaikki romut uudemmasta askista.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Outbacker
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 12:14

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Outbacker » 20 Touko 2015, 12:36

Lainaan tätä kytkin-keskustelua, ja kysyn tuosta vauhtipyörän vaihdosta. Itsellä (jo ostaessa huomattu) Outback MY06 kytkin vinkuu/kitisee. Kitinä kuuluu vain kun kytkintä nostaa "äärimmilleen", muutoin toiminta on ihan ok. Liikkeellelähdöt vain vähän hankalia, ottaa aika hätäseen ja melko alhaalta kiinni.

No ei siinä mitään jos kytkin täytyy korjauttaa, mutta miten tuo kaksoismassavauhtipyörä? Kovasti sitä tuntuvat suosittavan mutta tuon vaihto tuntuu tuplaavan rempan hinnan... Autolla on ajettu vasta 140tkm joten silläkin mietityttää, että onko ihan rahojen hukkaan heittoa? Toisaalta olisihan se kerralla sitten taatusti kunnossa, mutta mutta... :think:

EDIT: typo
Viimeksi muokannut Outbacker 20 Touko 2015, 22:45, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Outback 2,5 MY06 manuaali

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Jampsu » 20 Touko 2015, 13:11

Kuka suosittelee kaksoismassaa? Myyjä varmaan paremman katteen toivossa :wtf: :roll:
Yleensä noi vaihdetaan vähän merkistä riippumatta koviin pyöriin
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
legro
Viestit: 200
Liittynyt: 11 Helmi 2015, 11:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja legro » 20 Touko 2015, 13:20

Outbacker kirjoitti:Lainaan tätä kytkin-keskustelua, ja kysyn tuosta vauhtipyörän vaihdosta. Itsellä (jo ostaessa huomattu) Outback MY06 kytkin vinkuu/kitisee. Kitinä kuuluu vain kun kytkintä nostaa "äärimmilleen", muutoin toiminta on ihan ok. Liikkeellelähdöt vain vähän hankalia, ottaa aika hätäseen ja melko alhaalta kiinni.


Onko kyseinen kytkin alkuperäinen vai vaihdettu?
Kannattaa kysyä edelliseltä onko rempaa tehty.
Subaruttomana..
---------
-ex 2009 Outback diesel
---------
-ex forester
---------

Avatar
Outbacker
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 12:14

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Outbacker » 20 Touko 2015, 16:30

Jampsu kirjoitti:Kuka suosittelee kaksoismassaa? Myyjä varmaan paremman katteen toivossa :wtf: :roll:
Yleensä noi vaihdetaan vähän merkistä riippumatta koviin pyöriin


Tämä oli vastaus yhdestä Subaru-huollosta, ja toisestakin huollosta sain samaa kommenttia nopeasti puhelimitse. Tosin odottelen sieltä vielä kirjallista vastausta/tarjousta niin näkee, että onko mitään vaihtoehtoja annettu. Mutta käytännössä siis kahdesta huollosta tuota on selvästi suositeltu. Itse työn osuus koko kytkinremppaan ei ole kuin muutama tunti, sitä en sitten tiedä kuinka paljon osissa on katetta...


legro kirjoitti:Onko kyseinen kytkin alkuperäinen vai vaihdettu?
Kannattaa kysyä edelliseltä onko rempaa tehty.


Kyllä tämä alkuperäinen on.
Outback 2,5 MY06 manuaali

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja SixStars » 21 Touko 2015, 21:06

Niin eipä kait noi huollot osaa muuta tarjota ku sitä OEM osaa joka varmasti käy paikoilleen.. harvoin siellä niin viisaita ihmisiä on että osaisivat ristiinvertailla, saatika tarjota asiakkaalle vaihtoehtoa ( vaikka tietäiskin ) - menee vaan 'helppo raha' hukkaan ku joutuu lisää selvittelemään ja mahdollisesti tilailemaan eri paikoista ku mistä 'tietokone antaa tilata' :?: :roll:
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Avatar
Outbacker
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 12:14

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Outbacker » 22 Touko 2015, 00:13

Tarvikekytkintä tarjottiin kyllä toisesta paikkaa vaihtoehtona, mutta todettiin myös, että alkuperäisillä osilla vauhtipyörän vaihdon kera on kytkimellä myös takuu. En tiedä kyllä sitten miten tuo takuu mahtaa käytännössä toimia, asiakasta voidaan aina syyttää kytkimen väärinkäytöstä? Tarvikekytkimellä takuuta ei kuulemma ole, ja vauhtipyörän kuntoa ei voi silmämääräisesti todeta, joten on sitten "herran haltuun" kestääkö se jos sitä ei vaihdeta, näin siis asia minulle esitettiin. En osaa itse sanoa, silläpä täältä kyselenkin ;) Edelleen toisesta paikasta odottelen vastausta aiheeseen, katsotaan tuleeko vaihtoehtoja jne.
Outback 2,5 MY06 manuaali

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1092
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 22 Touko 2015, 00:32

Mä ainakin heivaisin kaksoismassavuhtiksen metikköön, se on mielettömän kallis, ja meilläki sprintteristä meni vauhtis romuks alta 300tkm, ennen kytkintä. Uus tuli auton mukana, mutta seuraavassa kytkin/vauhtipyörärempassa mä kiikutan kaksoismassan romukasaan ja hommaan kiinteen.

Avatar
legro
Viestit: 200
Liittynyt: 11 Helmi 2015, 11:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja legro » 22 Touko 2015, 08:52

Outbacker kirjoitti: En osaa itse sanoa, silläpä täältä kyselenkin ;) Edelleen toisesta paikasta odottelen vastausta aiheeseen, katsotaan tuleeko vaihtoehtoja jne.


Ajele vielä kesän yli ja katso siten tarviiko kytkintä vaihtaa.
Jos ei luista tai muuten osoita lopun merkkejä, kannattaako sitä alkaa vaitamaan, vaikka vielä uuden auton kiima päällänsä? ;)
Subaruttomana..
---------
-ex 2009 Outback diesel
---------
-ex forester
---------

Kippo
Jäsen
Viestit: 153
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 19:07

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Kippo » 22 Touko 2015, 14:59

Minun autoon tehtiin kytkiremontti vajaa pari vuotta sitten ja tuplamassa lähti mäkeen. Tilalle kiinteä ja kaikki muutkin osat Subarun alkuperäisiä. 1400 Ecua köyhdyin rempassa. Autolla oli vajaa 200 tkm ajettu. Auton historiaa kun katsoin niin aikaisemmin oli jo tehty kytkinremppa. Auto piti kuivaa kitinää tyhjäkäynnillä jo ostettaessa (170 tkm) mutta en osannut sitä yhdistää tuplamassaan, ajamiseen vika ei muuten vaikuttanut. Vajaa 30 tkm kitinään riitti ja vaihto äänettömään tehtiin. En koe jääväni mistään paitsi kiinteällä vauhtipyörällä tai olen vain niin tyhmä että en tajua.
Outback BP -04

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja mechanix » 23 Touko 2015, 02:14

Kyllä se niin on, että nuo kaksoismassavauhtipyörät pitäis lailla kieltää :-)
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Jampsu » 23 Touko 2015, 02:20

Eihän ton kaksoismassan tarkoitus ole ku pehmentää iskuja voimansiirrolle sekä vähentää värinöitä. Käytössä ei välttämättä huomaa eroa.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Kippo
Jäsen
Viestit: 153
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 19:07

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Kippo » 23 Touko 2015, 08:54

Outbacker, jos se kytkin nimenomaan kitisee, niin juuri tuplamassa sen aiheuttaa. Ja se on vaihdettava jos kitinää ei halua kuunnella. Jos sen vaihtoon ryhdyt niin samalla tietenkin muutkin romppeet kytkimessä uusiksi. Omassa kitinä ilmeni tyhjäkäynnillä ja kun nosti kierrokset niin "vinkasi" ja kitinä loppu kuulumasta. Taas kun tyhjäkäynnille niin kitinä palasi. Muutoin en huomannut toiminnassa mitään erityistä. Kyllähän tuo tuplamassa tietenkin on vähän parempi siinä suhteessa että ottaa kiinni pehmeämmin ja paljon parempi jos kysyy niitä vaihtavilta korjaamoilta, työllistävä vaikutus.
Outback BP -04

Avatar
Outbacker
Viestit: 38
Liittynyt: 20 Huhti 2015, 12:14

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja Outbacker » 31 Maalis 2016, 23:32

Tämäkin homma jäi hautumaan aika pitkäksi aikaa sitten... Alkoi lopulta tyhjäkäynnilläkin kitisemään, eli se kaksoismassavauhtipyörä sitten sieltä oli kai loppu myös. Uusi paketti tilalle Sorsalla, reilun tonnin paukku.

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2,5 MY06 manuaali

Avatar
KooHoo
Jäsen
Viestit: 53
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 22:12
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja KooHoo » 15 Touko 2016, 11:44

Munkin pitää hommata uusi kytkin, mutta eihän näistä voimansiirtonoobie ota kunnolla selvää. Olen ymmärtänyt, että Foreen käy ainakin saman vuotisen WRX:n kytkin tai 5-vaihteisissa turboissa on kaikissa sama kytkin. Exedyn mielestä 05 2,5XT:hen käy sama kuin STI:n 6-vaihteiseen, eikä sama kuin WRX:n 5-loviseen :crazy: http://www.exedy.co.uk/en/sports/vehicl ... 601-ej25t/ .

Mitä noilla oikein on eroa? Mechanicsin linkittämä ei vissiin ole stage1?



mechanix kirjoitti:http://www.importcarparts.co.uk/parts-info?id=2267&cat=96&sub=183&sec=277&var=50&dc=0&gen=&searchKey=&searchPart=


Stage1:n meinasin laittaa kun pienoinen tehon nosto (ahdistamaton ahdin, STI:n välijäähy etc.) tekisi mieli suorittaa.
my05 WRX

Ex my05 2,5XT Fore(ver)
Ex my98 2,5GX Leka

JikkaPee
Viestit: 115
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 20:15
Paikkakunta: jkl

Re: Kytkin luistaa

ViestiKirjoittaja JikkaPee » 15 Touko 2016, 19:03

Tarviiko tehä mitää ihmeitä jos kaksoismassan vaihtaa "kovaan"? Täällä jo tovin kaksoismassa kitissy ja täristää väännöillä. Tommosen tarjos Ebay: http://www.ebay.com/itm/NEW-GENUINE-SUB ... Swxp9W6oKz

Meneekö heittämällä paikalleen?

Kytkin vaihdettu pari vuotta sit....se pitäs olla vielä OK :D
Legacy 3.0R STW Spec.B MY07
Legacy Outback 2,5 MY05
Outback 2,0 TD MY11 EX
Impreza 2.0 TD MY09 EX


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa