Daset kirjoitti:Tuon vaihdelaatikon hännän vaihto MPT:stä VTD:eehen kiinnostaa, mutta mistä löytys sopiva häntä sopivaan hintaan, kun ei kehtais koko laatikkoa ostaa? Miten tuo homma nyt pääpiirteissään tapahtuu. Mitä kaikkia osia täytyy vaihtaa? Onko kukaan Suomessa tätä hommaa tehny? Tästäkin oli vanhalla foorumille joku ketju, joten laitetaa nyt uudestaan.
Tässä joku linkki minkä joskus tallensin koneelle:
http://www.subaruforester.org/vbulletin/f89/mpt-vtd-conversion-37441/
PTK kirjoitti:Varmasti se toimivin ratkaisu. Ja pitää se takamurikka myös vaihtaa jos on eri välitys. Vielä jos on läheltä samaa vuosimallia ja samat "ominaisuudet" loodas/autos, että erona vaan VTD, niin voi selvitä ilman johtojen muutoksia tai muutama johto irrottaa liittimestä ja laittaa eri kohtaan.
Nuo TCU:t on kuulemma ns. rakennettu auton mukaan, näin väitettiin ainakin yhdellä ulkomaisella foorumilla. Ei oo linkkiä tähän nyt heittää, mutta suomennettuna yhdeltä foorumilta: TCU odottaa aina tiettyä perävälitystä jonka voi myös muuttaa ohjelmasta jos osaa. Sen takia ei voi vaan heittää mitä tahansa boksia ohjaamaan automaattia.
Ja esim. kakkoskoriseen legacyyn ei voi laittaa tuosta vaan kolmoskorisen automaattia ja TCU:ta, koska TCU:n ja ECU:n välillä on ainakin yksi johto enemmän.
mechanix kirjoitti:PTK kirjoitti:Varmasti se toimivin ratkaisu. Ja pitää se takamurikka myös vaihtaa jos on eri välitys. Vielä jos on läheltä samaa vuosimallia ja samat "ominaisuudet" loodas/autos, että erona vaan VTD, niin voi selvitä ilman johtojen muutoksia tai muutama johto irrottaa liittimestä ja laittaa eri kohtaan.
Nuo TCU:t on kuulemma ns. rakennettu auton mukaan, näin väitettiin ainakin yhdellä ulkomaisella foorumilla. Ei oo linkkiä tähän nyt heittää, mutta suomennettuna yhdeltä foorumilta: TCU odottaa aina tiettyä perävälitystä jonka voi myös muuttaa ohjelmasta jos osaa. Sen takia ei voi vaan heittää mitä tahansa boksia ohjaamaan automaattia.
Ja esim. kakkoskoriseen legacyyn ei voi laittaa tuosta vaan kolmoskorisen automaattia ja TCU:ta, koska TCU:n ja ECU:n välillä on ainakin yksi johto enemmän.
Itse vaihdoin omaan autoon manuaalin tilalle automaatin ja tarkoitus olisi tämän vuoden puolella saada vielä kulkemaan itse tehdyn TCU:n voimin, joten voipi olla ettei sitten kohta ole enää ongelmaa sen suhteen ettei vakio ymmärrä erilaisia välityksiä ja rattaita
Sulla on ilmeisesti 2gen 2.5l? Oletkos löytänyt siitä tuota TCU:ta mistään? Meillä on jo eläkkeelle siirtyneenä yksi vastaava farkku, josta en itse ole löytänyt sitä ja Rantakareellakin arvelivat että olisi ECUssa tms. sisäisenä ohjaus kun se ECUkin on ihan erilainen kuin muissa Subaruissa. Ellei sitten ole vain hyvin jemmattuna jonnekin kojelaudan syövereihin eri paikkaan missä muissa on.
Tomcat kirjoitti:Mulla menee kohta purkuun toi AT S-Turbo. Jos jossain jemmassa niin varmaan löytyy kun puran kaikki sähköt
Mä haluun tollasen DIY TCU:n kanssa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa