khalonen kirjoitti:Yksinkertaisimmillaan jostain mennyt vesiletku (ylävesiletkun hankaaminen flektiin löysien moottorikumien takia ehkä vois joku tyyppiviaksi sanoa) tai syylärin muovipääty vuotanut nestettä pihalle. Ja lämmöt nousee Subarussa kyllä äkkiä jos on järjestelmässä vajaata/ilmaa. Katsele ensin jäähtyneestä autosta jos näkyy selvä vikapaikka.
Ota nestettä mukaan kun nyt menet uudestaan autolle, turbon luona olevasta pikkupaisarista korkki auki ja kaada täyteen. Sitten auto käyntiin ja kaatele niin kauan lisää kuin menee ja ilmat tulee pois. Sitten korkki kiinni ja anna lämmetä, paine kun kasvaa järjestelmässä niin vuotopaikan pitäisi ilmoittaa itsestään jos ei aiemmin löytynyt.
ximmo kirjoitti:Turbon luona oleva pikkupaisari..
TbzZ kirjoitti:Jos syyläri on vakio niin olisko yllätys , että muovipääty halki.. niitä on näistä runsaasti menny niinkuin viimekesänä omastanikin
ximmo kirjoitti:TbzZ kirjoitti:Jos syyläri on vakio niin olisko yllätys , että muovipääty halki.. niitä on näistä runsaasti menny niinkuin viimekesänä omastanikin
Vakiohan se oli.Soittelin jo Mamasanille aiemmin ja kyselin syyläriä: "Jaa olet myöhässä, aamulla meni viimeinen hyllystä..." Totesin, etten voinut olla aikaisemmassa, koska vasta tänään keitti. Kuulemma oli sillä toisellakin kyselijällä keittänyt syylärin vuotamisen seurauksena. Toisin sanoen: näitä menee.
Noh, tilaukseen vaan Mishimoton syyläri, joka on ilmeisesti vakiota tuntuvasti parempi. Toimitusaika (ja hinta) vähän hapettaa, mutta mikäs tässä, tää on motorsporttia. Onpahan lupa juoda kaljaa, kun ei tarvitse ajaa. (Eiku niin, töissäkin pitää käydä.)
ximmo kirjoitti:Mitenkäs tota, kun kyseessä on käyttis ja syylärin toimitusaika minimissään viikko, niin kuinka paljon vahinkoa mahtaisin tehdä esim. CRC:n paikkausaineella? En hae pysyvää korjausta, vaan väliaikaista hätäratkaisua. Ajatuksena vaan se, että jos tulee pakottava tarve, niin pystyisin edes muutamia kymmeniä kilsoja ajelemaan. Aika vaihtelevat kommentit ympäri nettiä näistä aineista: 50 % väittää, ettei tee muuta kuin rikkoo koko moottorin, ja 50 % sanoo, että hyvin toimii, ei mitään ongelmia. 6 eur per purkki ei olisi paha kokeilu ja ei kai se noin 50 km ajomäärällä maailman suurinta Full HD 3D vahinkoa tee?
mechanix kirjoitti:Mulla on ehjänä irrotettu 3gen twini legacyn syyläri joka luultavasti on sama kuin newage impun. Sitä saa lainata jos haluaa
Qulle kirjoitti:Joo ei ainakaan itä perinteistä paikkausainetta jossa hiekantapaista seassa = homma muuttuu mielenkiintoiseksi kun esim. painesäiliöltä paisuntasäiliöön menevä letku tukkiutuu... ja kaikkea muutakin mukavaa.
TbzZ kirjoitti:Mishimoto itseltäki löytyy eikös siinä ollu peräti ikuinen takuu.
mechanix kirjoitti:Kannu konttiin vaan ja ajoa.
Displaced kirjoitti:OT mutta jälkiasennus alumiinisyyläreitä jossa sisäänrakennettu oil cooler löytyy myös ainakin imppuun, että ei sitä AT jäähdytintä tarvitse välttämättä erikseen hommata...
ximmo kirjoitti:koska tuo syylärin yläosa on kaareva ulospäin, niin pelkkä paikka-aine ei välttämättä kovin hyvin pidä, oli menetelmänä sitten muovihitsaus tai mikä vaan, koska se kaareva pinta aukeaa kuin suu paineen myötä, pullistuu ulospäin.
STI kirjoitti:ximmo kirjoitti:koska tuo syylärin yläosa on kaareva ulospäin, niin pelkkä paikka-aine ei välttämättä kovin hyvin pidä, oli menetelmänä sitten muovihitsaus tai mikä vaan, koska se kaareva pinta aukeaa kuin suu paineen myötä, pullistuu ulospäin.
Mitä muovihitsaukseen tulee niin mulla kerran muovihitsattiin paisuntasäiliö ja kun operaation jälkeen kysyin kestääkö tuo niin se tekijä totes, että ei se nyt ainakaan tuosta "hitsauksen" kohdalta rikki mene.
ximmo kirjoitti:Korkkikin vaikutti varsin oivalliselta, mutta otin silti vanhan talteen.
Qulle kirjoitti:Ite ostin aikoinaan orkkis STi:n 1.3bar korkin. Oletan sen kestävän maailman loppuun asti
Loader kirjoitti:Onkohan paisarin ja syylärin korkit oikein päin. Mulla on pyöreä korkki jäähdyttimessä ja tuollainen korkki mikä kuvassa ylemmässä säiliössä. Ilmavirta voi heittää nesteitä mihin sattuu.
jarkkoo kirjoitti:Eihän ole tuo paisuntasäiliöön menevä letku syypää roiskeisiin? Omassa impussa alusyylärin vaihdon yhteydessä piti laittaa klemmarilla kiinni tuo letku, muuten jäi näkyviä roiskeita ajoittain.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa