Tomcat kirjoitti:Eikös tuossa valokuvassa ole imu ja pakopyörä myös asteen pielessä, pojan foressa oli ainakin sekä lohkon että pyörien merkit kohdallaan. Niitä remmin merkkejä en noteerais.
e0000333 kirjoitti:Joo jos tuolta taaempaa kaulalta katsoo niin se on asentolevyn on sakara.
Kammenpyörässä on tuo valkoinen viiva ja se on suoraan klo 12.
matsuda kirjoitti:Tietäis minkä kokoinen kuusikolo kyseessä
matsuda kirjoitti:Ankeuttakin osui kohdalle, kun pumppu olikin väärä! En osannut arvata tilatessa, ettei autossani olekaan ölljyjäähyä tai että sillä olisi merkitystä, joten pumpussa oli yksi lähtö liikaa.
ikilika kirjoitti:Älkää nyt ju*****ta puristako lukkopihdeillä noita hihnapyöriä lukkoon/yhteen. Bakeliittipyörä halkee, on tehdastilaus, kestää n.viikon tulla ja maksaa n.180e. Ai mistäkö tiedän??
JuuS0 kirjoitti:Ainakin metallisilla nokkapyörillä tämä on toiminut enkä ole toistaiseksi mitään hajottanut, puristuksen ei tosiaan tarvitse olla kova.
JuuS0 kirjoitti:matsuda kirjoitti:Ankeuttakin osui kohdalle, kun pumppu olikin väärä! En osannut arvata tilatessa, ettei autossani olekaan ölljyjäähyä tai että sillä olisi merkitystä, joten pumpussa oli yksi lähtö liikaa.
Käsittääkseni noita on asenneltu autoihin ilman ö-jäähyä, tekemällä ylim. lähtöön vaan tulppa. Ilmeisesti pumput ilman tuota lähtöä ovat lievästi harvinaisempia ja arvokkaampia.
mechanix kirjoitti:JuuS0 kirjoitti:matsuda kirjoitti:Ankeuttakin osui kohdalle, kun pumppu olikin väärä! En osannut arvata tilatessa, ettei autossani olekaan ölljyjäähyä tai että sillä olisi merkitystä, joten pumpussa oli yksi lähtö liikaa.
Käsittääkseni noita on asenneltu autoihin ilman ö-jäähyä, tekemällä ylim. lähtöön vaan tulppa. Ilmeisesti pumput ilman tuota lähtöä ovat lievästi harvinaisempia ja arvokkaampia.
Vanhemmissa vapareissa ei ole tuota lähtöä, eikä käsittääkseni uudemmissakaan. Jos ei omassa ole niin kun tilaa dohc-vaparin setin niin se käy.
TJani kirjoitti:Itse vaihtelin kesällä Legaan Aisinin vesipumppua. Kaikki meni niin kauan hyvin kunnes kiristin pumppuun tulevan vapaarullan. Vedin vieläpä ihan momenttiavaimella ja jengathan sieltä tuli pihalle. Pumppu takaisin liikkeeseen ja GMBn tekele tilalle, pysyi jengatkin reiässään.
Aisinin pumput meni kertaheitolla pannaan, toivottavasti oli kuitenkin vain jostain maanantaierästä ko. pumppu.
TJani kirjoitti:35-43 Nm lukee 1gen Legan manuaalissa. GMB kesti hyvin eikä tuntunut ollenkaan siltä että jengat lähtee. Kieltämättä hurjalta se tuntui vääntää.
edit.
Hyviä virheitä kyllä näissä manuskoissa, moneen törmännyt.
93-96 WRX manuskassa sanotaan toisessa kuvassa että 78+-5 Nm ja toisessa 39+-4 Nm
En äkkiseltään mistään manuskasta löytänyt tuota 25 Nm.
Ja tuosta vesipumpusta piti sanoa että yhtämallia ei ilmeisesti saa ollenkaan tarvikkeena. En vain muista mikä letkulähtökompinaatio siinä oli. Kaikki pitäis kirjata johki ylös...
mechanix kirjoitti:TJani kirjoitti:35-43 Nm lukee 1gen Legan manuaalissa. GMB kesti hyvin eikä tuntunut ollenkaan siltä että jengat lähtee. Kieltämättä hurjalta se tuntui vääntää.
edit.
Hyviä virheitä kyllä näissä manuskoissa, moneen törmännyt.
93-96 WRX manuskassa sanotaan toisessa kuvassa että 78+-5 Nm ja toisessa 39+-4 Nm
En äkkiseltään mistään manuskasta löytänyt tuota 25 Nm.
Ja tuosta vesipumpusta piti sanoa että yhtämallia ei ilmeisesti saa ollenkaan tarvikkeena. En vain muista mikä letkulähtökompinaatio siinä oli. Kaikki pitäis kirjata johki ylös...
Se pikkurulla tulee vasta ver5 moteissa. Ver3-4 jo uudemmalla kiristäjällä mutta ilman pientä apurullaa sekä nokkien ylihyppysuojia. Kaikki isommat rullat oon aina vetäny siihen 40nm.
ikilika kirjoitti:Niin mikä motti mulla mahtaa sitte olla, kun löytyy ylihyppysuojat, se pikkurulla ja moottoriöljynlauhdutin? Ja on -07 2.0R.
matsuda kirjoitti:Dodi, hihna vaihdettu.
......
e0000333 kirjoitti:matsuda kirjoitti:Dodi, hihna vaihdettu.
......
Ihan mielenkiinnosta, katsoitko kiristimen vapautuksen ja pienen pyörittelyn jälkeen osuiko sulla merkti miten hyvin kohdaleen?
matsuda kirjoitti:Oisko jokunen hassu kiekka pyöräytetty konetta ja kyllä ne merkit olivat - jos eivät justiinsa, niin ainakin "tarpeeksi" - kohdallaan. Ei siis ollut pienessä mielessäkään lähteä ottamaan yhtään naksua mihinkään suuntaan enää nokkia tai kampuraa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa