HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Huohotinsäiliön asennus

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Miguli
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:09

Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja Miguli » 16 Elo 2015, 19:20

Moi oisin kysellyt että miten kyseinen kuuluisi laittaa? auto on 06 sti. Kun nytten tukin pcv:n ja vedin huohotin letkut lohkosta/venttiilikopista säiliölle ja
toisen pään suoraan ilmaan? ja nyt auto käy tyhjäkänillä laihalla mutta ajossa normaali. onko imuvuoto vai mikä?.
Terv Miika

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja Displaced » 16 Elo 2015, 19:58

Pcv kokonaan pois ja imusarjaan jäävään reikään tulppa.

Kansien huohotukset yhteen.
Ja kampikammion huohotus toiseen sisäänmenoon.
(jos kannussa vaan yksi sisäänmeno nin niputtaa kaikki samaan)

Huohotinsäiliöstä joko ulkoilmaan poistoletku päältä tai perinteisemmin turbon imuletkuun.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
Lonttatuavi
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:12

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja Lonttatuavi » 16 Elo 2015, 20:38

Onko huohotuksen toiminnan kannalta kannattavampi että säiliöstä menisi letku vielä inlettiin? Vai pelaako huohotus ihan yhtä hyvin "vapaaseen" ilmaan.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja Displaced » 16 Elo 2015, 20:54

Mielipiteitä on monia, insinjöörit kovasti sitä mieltä ett kampikammion huohotus varsinkin on hyvä olla yhteydessä joko turbon inlettiin, imusarjaan tai johonkin jossa on ns imua (downpipeen asennettu scavenger tms)

Auttaa männänrenkaan tiivistykseen (ring seal)

Käytännössä kuitenkin omasta mielestä parempi että hengittää ulkoilmaan kun inlettiin / imusarjaan, pitää turbon imupuolen, intercoolerin, imusarjan, yms puhtaampana eikä sinne kerry tota öljypaskaa tai vesiemulsiota.

Joku muu voi olla mun kanssa erimieltä.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
khalonen
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 14:15
Paikkakunta: Vieremä

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja khalonen » 17 Elo 2015, 09:48

Displaced kirjoitti:Joku muu voi olla mun kanssa erimieltä.


Oon samaa mieltä mutta sellaisella lisähuomiolla että jos kampikammioon saa alipaineen niin auttaa turbon tiivisteitä. Jos huohotuksen jättää ulkoilmaan ja sen jälkeen pölläyttää sinistä niin voi johtua tuosta. Sama asia kuin turbon öljynpaluu olisi liian ahdas ja öljy ei pääse tarpeeksi nopeasti pois. Huohotukset ulkoilmaan kannattaa siis vetää reilunkokoisilla ja mahd. lyhyillä letkuilla että ei pääsisi tulemaan painetta kampikoneistoon.
Subarussa vakio öljynpaluu on kyllä aika hyvä, pystysuoraan alas ja riittävän kokoinenkin. Myös turbon tyyppi vaikuttaa, liukulaakerit isomman öljymäärän takia on herkempiä kuin kuulikset. Puhdas cooleri on kuitenkin niin paljon tärkeämpi että ulkoilmaan jätän huohotuksen omasta autosta.

Avatar
Lonttatuavi
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:12

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja Lonttatuavi » 17 Elo 2015, 16:05

Noitahan on näköjään olemassa suodattimella varustettuja säiliöitä. Eli laskee suodatetut huohotukset takasin imusatsiin. Mutta hinta pompsahtaa ja onko sitten sen vertaa hyötyä/järkeä.

Miguli
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:09

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja Miguli » 17 Elo 2015, 18:45

Pcv on pois ja tulpattu ja silti kay tyhjäkäynnillä laihalla eikä vaikka kuinka ampuu bräkkäriä ni ei tunnu vuotavan mistään ..

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja iner » 19 Elo 2015, 08:47

Kuva

Vielä pitäs letkut pujotella...
Muistaakos joku millä kierteellä pcv takaisku on imusarjassa. Joku npt?
Pitäis tulppa hommata siihen.
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
scoobytune
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja scoobytune » 19 Elo 2015, 09:10

1/4" BSPT
Subaru moottorinohjauksen ohjelmoinnit

Hitachi Denso toisioilmajärjestelmän ohjelmallinen poisto ja optimoinnit (EJ204 2.0R 2.0X EJ20 EJ25..)

Hitachi ajettavuusongelmien ohjelmallinen korjaus (EJ204 2.0R 2.0X..)

EGR DPF poisto.. jne.

scoobytune@gmail.com
    

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja iner » 20 Elo 2015, 08:53

Kylläpäs on haitarista noiden letkujen asennus.

Lohkossa 20mm nippa, imuputkessa 16mm ja kansien huohotusputkessa 13mm.

Kerääjäsäiliössä 3kpl 14mm nippaa.

Pitää vissiin käydä etsiin supiste 20->16mm ja riittävän venyvää 13mm öljynkestävää letkua.
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja iner » 21 Elo 2015, 06:36

Kuva

Trelleborgin 13mm öljyletku toimii :thumbsup:

Venyy helposti 16mm karan päälle.
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
e0000333
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Helmi 2015, 13:23
Paikkakunta: Flatnation

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja e0000333 » 25 Elo 2015, 10:31

Onhan ulospuhaltava tai poistoletku halkaisijaltaan sellainen, että on edellytyksiä hoitaa summaantunut virtaus pikkuletkuista.
Jossain tuninkihimmeleissä monesti tullut vastaan että kaikki lähdöt on samaa kokoa....
Yhtä hauska homma, kuin kiinalasiessa ahtomittarissa on vacuumia 2 baaria...:D
Subaru Legacy GT JDM 2004

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja iner » 25 Elo 2015, 10:52

Ne on ne ebay kiinapöntöt joissa on 10mm letkulähdöt :D

Mulla on kaikki letkut 13mm sisähalkaisialla ja pöntön lähdöt 14mm. Luulis hengittävän.
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja Qulle » 25 Elo 2015, 11:36

Mulla sellanen kiinapönttö ja tosiaan aika onnettomilla lähdöillä on.
Porailin niitä suuremmiksi mutta vieläkin on liian ahdas tuo ulostulopuoli... no siihen tulee tässä talven aikana muutos.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja iner » 25 Elo 2015, 13:12

http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... A4j%C3%A4t

turha niitä kiinalaisia on tilailla, kun laadukkaampia saa pikkurahalla :thumbsup:
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
Harge
Hallitusjäsen
Viestit: 73
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 18:23

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja Harge » 25 Elo 2015, 20:08

Tuli muuten mieleen onko kenelläkään kokemusta siitä imusarjan putsausvaahdosta?

Tässä video, kyseessä siis subarun oma tuote.

https://m.youtube.com/watch?v=lZuU7DOuOqM
GT Impreza -96 - JDMcF hallituksen jäsen

jarkkoo
Jäsen
Viestit: 103
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 16:00

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja jarkkoo » 26 Elo 2015, 07:22

iner kirjoitti:http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDEAL/index.php?lang=&cid=1000&path=0,903,1000&k=Ker%C3%A4%C3%A4j%C3%A4s%C3%A4ili%C3%B6t-%C3%96ljynker%C3%A4%C3%A4j%C3%A4t

turha niitä kiinalaisia on tilailla, kun laadukkaampia saa pikkurahalla :thumbsup:


Ja tuon saa suoraan Speedprolta alle 40e :)
Onko avattava purkki, mitä on sisällä? Eikö noista halpiksista suurin osa ole ihan tyhjiä pönttöjä joten eivät kyllä läheskään kaikkea öljyä nappaa huohotusilmasta?
Talouden Subarut: MY22 Outback, MY93 SVX

Avatar
e0000333
Viestit: 105
Liittynyt: 16 Helmi 2015, 13:23
Paikkakunta: Flatnation

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja e0000333 » 26 Elo 2015, 12:32

Kai tuon oikea funktio on toimia kerääjänä överihuohotustilanteessa mäntäpistiäisen iskiessä tms. Kilparadoiltahan tuo juontaa juurensa ja siellä pitää olla varustettuna mittalasilla/läpinäkyvällä seinällä. Ulospuhaltava letku aina niin ettei valuta maahan vaikka auto olis katollaan.

Uloshengityksen varmistamisella tarkoistin sitä, että jos tulee koneelta esim. 3 x Ø13mm sisään, niin se ulosmeno olis riittävä tälle summaantuneelle tilavuusvirrralle, esim. poisto Ø20-25mm. Ei kovin harva kone saa olla että vielä kaikki hönkä mahtuu 13mm reijästä ulos....
Subaru Legacy GT JDM 2004

Avatar
Lonttatuavi
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:12

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja Lonttatuavi » 16 Syys 2015, 21:21

Onkos tämä nyt se toimivin asennustapa?
Liitteet
twocatchcans2kw.jpg
twocatchcans2kw.jpg (36.31 KiB) Katsottu 13388 kertaa
Viimeksi muokannut Lonttatuavi 09 Joulu 2016, 15:39, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja Displaced » 16 Syys 2015, 22:52

Toi on jonkun mielipide asiasta.

Mä en tuota toki allekirjoita
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja Tomcat » 17 Syys 2015, 08:45

Mulle kelpaa vakio... Katuautoon.

Toimii kuin junan vessa kesät/talvet, eikä käy nokkaan.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: Huohotinsäiliön asennus

ViestiKirjoittaja mechanix » 17 Syys 2015, 10:15

Lonttatuavi kirjoitti:Onkos tämä nyt se "virallinen" ja toimivin asennustapa?

Vähän niinku vakio mut säiliöillä, eli hyvä päivitys jos ei halua kaikkia öljyjä huohotuksesta kiertoon.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa