HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Downpipe katsastuksessa

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja Hakala » 16 Elo 2015, 23:29

Meneekö mikään newagen 3" downpipeistä varmuudella katsastuksen päästömittauksesta läpi? Ei viitsi alkaa joka leimalle jumppaamaan

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja Displaced » 16 Elo 2015, 23:46

Tuo varmuudlla sana on vähän huono...

Jos on laadukas kennollinen DP (invidia tms) ja kenno ei ole ottanu itteensä, ja auto muuten tikissä (lambda ehjä jne) niin menee kyllä.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja Jampsu » 17 Elo 2015, 02:34

Jos on euro malli niin mikään muu ei mene varmuudella läpi ku e merkitty downpipe (eli orkkis e hyväksytyt aftermarket downpipet aika vähissä) jossa ehjä katti. Jossei muita ongelmia ole moottoripuolella :D
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

ODE
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:29

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja ODE » 17 Elo 2015, 05:38

Itsellä meni kolme vuotta hyvin läpi cobra sportin dp. klik
Forester XT AT MY10

Avatar
TbzZ
Viestit: 174
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja TbzZ » 17 Elo 2015, 09:50

Päästöjen puolesta itsellä mennyt nyt ebayn halvimmalla 3" 200cel katillisella downpipellä läpi 2 kertaa..
Ainahan katsuri joutuu muutaman minuutin lämmittämään , mutta kyllä ne päästöt aikahelposti on tullut.
Subaru impreza WRX STi Prodrive -02 *Blobeye*
Suzuki Gsx-r 1000 k5
Käyttis: Bmw e60 530d


EX: Subaru impreza WRX STi -98..
Mesuja,audeja,nissaneita,subaruja yms..

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja Mauri H » 17 Elo 2015, 10:32

Jampsu on oikeassa. Kommentit "mulla meni sillä ja sillä läpi" ei merkitse mitään. On vaan käynyt tuuri jos on euromallinen auto. Varmuudella menee tosiaan läpi vain toimivalla katilla varustettu E-merkitty DP. Sama pätee tietty itse pakoputkeen.

Eri asia on sitten jos sattuu asiallinen inssi kohdalle joka katsoo asiaa sormien läpi, mutta varmuutta sellaisen kohdalle osumisesta ei kaikilla ole.

Ja mitä tulee Katin toimimiseen niin mulla on Invidian DP katilla, ilman kikkailuja ei olis ihan helpolla mennyt päästöistä, ehkä ihan kuumana olis mennyt helpommin.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja mechanix » 17 Elo 2015, 11:09

On niitä leimattu jopa ilman kattia, vahingossa... oli kuulemma vaan tyhjäkäynnillä arvot hiukan koholla :mrgreen:
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja JuPe » 17 Elo 2015, 12:25

Sulla on Hakala todennäköisesti se jdm Sti Fore nyt kyseessä. Näin ollen tuo e-merkki ei kosketa samalla tavoin kuin euroautoja. Käsittääkseni pelkkä toimiva dp:n katti riittää että saa päästöt kuntoon, mutta mulla on vielä keskiputkessakin katti. Molemmat toki kohtuu harvoja metallisia.
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja Hakala » 17 Elo 2015, 15:51

Joo unohtui mainita ettei ole e-auto kyseessä. Sen takia kysyinkin vain päästömittauksesta

Enkä oikeen sitäkään hakenut mitä voi tuurilla mennä, vaikka ilman kattia. On niitä lappuja leimattu ilman autoakin.. :)

Varmuudella oli näköjään väärä sanavalinta, tarkoitin että millä "pitäisi" mennä. Noita kalliimpia näyttä olevan jo mainittu Invidia, Perrin, COBB, vai riittääkö ebayn halvin, vai pitääkö olla ebayn "kallis"

Haywardscott jollain taisi olla myynnissä millä ei ollut menny läpi päästöistä

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja JuPe » 17 Elo 2015, 16:38

Se mun dp on Syms merkiltään ja menee läpi pelkästään silläkin nippanappa. Yksi mahdollisuus olisi tietty hankkia katiton dp ja hitsata siihen sitten haluamansa katti.

Huomaathan nyt sitten että jos laitat newagen dp:n, tulee se hieman tavallista alemmas suhteessa koriin johtuen niistä apurungon välikkeistä. Ainakin mulla on se dp:n ala mutka ensimmäinen osa mikä raapii hidastustöyssyihin.
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Avatar
Subio
Jäsen
Viestit: 119
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:28
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja Subio » 17 Elo 2015, 17:28

TbzZ kirjoitti:Päästöjen puolesta itsellä mennyt nyt ebayn halvimmalla 3" 200cel katillisella downpipellä läpi 2 kertaa..
Ainahan katsuri joutuu muutaman minuutin lämmittämään , mutta kyllä ne päästöt aikahelposti on tullut.

Sama homma, mutta mulla 200cel katti keskellä putkea. Pari kertaa mennyt ilman lämmittämistäkin.
Impreza WRX STi PSEII MY05

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja Hakala » 18 Elo 2015, 15:41

Hyviä vastauksia. Jatketaan ihmettelyä vielä valmiin ja itsetehdyn välillä. Kaverilla onnistuu hitsaukset, mutta kiinnostaisi kuitenkin ihan kaupallinen versio mahdollisen jälleenmyynninkin takia, joskun ei se sitten menekkään leimasta :)

Toiseen autoon lisättiin 200 ebaycat eikä siitä ollut mitään apua leimalla. En tiedä vaikutti putken päässä oleva kuristinvaimennin tai onko auto muutenkaan hyvin säädöissä, mutta lämmittämisestä ei jäänyt kiinni.

JuPe kirjoitti:Huomaathan nyt sitten että jos laitat newagen dp:n, tulee se hieman tavallista alemmas suhteessa koriin johtuen niistä apurungon välikkeistä. Ainakin mulla on se dp:n ala mutka ensimmäinen osa mikä raapii hidastustöyssyihin.

Olen joo tutkinut asiaa. Tässä on myös classic-tyylinen 3-osainen putki pitkällä downpipellä (lyhempi kuin newagen 2 ensimmäistä putkea yhteensä) mutta pitäisi sopia newagen keskiputken kanssa omaan loppupätkään

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja mechanix » 18 Elo 2015, 15:56

Vähän tuntuu siltä että osassa ebay ym. putkia on "katteja" ja osassa katteja. Kyllä perussäädöissä oleva auto menee vaikka bilteman katilla läpi, ihan sama onko Subaru vai joku muu ja onko 3" rööri vai ei. Jos ei mee niin vika on katissa, säädöissä tai jossain muualla. Itse suosittelen omatekelettä jos on vain välineet hitsata. Sinne kun pistää toimivan katin vaan väliin niin takuuvarmasti menee mittauksesta läpi.

Eli ostaa vaikka katittoman dp:n mihin askartelee sen katin väliin.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja Jampsu » 18 Elo 2015, 16:27

mechanix kirjoitti:Vähän tuntuu siltä että osassa ebay ym. putkia on "katteja" ja osassa katteja. Kyllä perussäädöissä oleva auto menee vaikka bilteman katilla läpi, ihan sama onko Subaru vai joku muu ja onko 3" rööri vai ei. Jos ei mee niin vika on katissa, säädöissä tai jossain muualla. Itse suosittelen omatekelettä jos on vain välineet hitsata. Sinne kun pistää toimivan katin vaan väliin niin takuuvarmasti menee mittauksesta läpi.

Eli ostaa vaikka katittoman dp:n mihin askartelee sen katin väliin.

Menihän mullaki lega motonetin katillaki läpi mut tippu about. 100hv pois ja ahdot jäi 0.7bar (normisti 1.5bar)
Tuskin paljoo yli 250hv meni läpi :D
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja mechanix » 18 Elo 2015, 16:32

Noo ei sitä tukkosinta ja pienintä kattia aina kannata ostaa ;-)

Ja jos on vielä säädetty ilman kattia niin äkkiähän se ahtoihin vaikuttaa kun sen tulpan sinne laittaa.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja Jampsu » 18 Elo 2015, 18:33

mechanix kirjoitti:Noo ei sitä tukkosinta ja pienintä kattia aina kannata ostaa ;-)

Ja jos on vielä säädetty ilman kattia niin äkkiähän se ahtoihin vaikuttaa kun sen tulpan sinne laittaa.

Se oli vaan jääny nurkkiin pyörimään ku oli tarkotus vaihtaa katit mamman ex. A6 2.8 quattro audiin mut menikin viel läpi kunnon hehkuttamisella...
Viel on toinen samanlainen jouten :D
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja Hakala » 18 Elo 2015, 23:33

Jampsu kirjoitti:
mechanix kirjoitti:Vähän tuntuu siltä että osassa ebay ym. putkia on "katteja" ja osassa katteja. Kyllä perussäädöissä oleva auto menee vaikka bilteman katilla läpi, ihan sama onko Subaru vai joku muu ja onko 3" rööri vai ei. Jos ei mee niin vika on katissa, säädöissä tai jossain muualla. Itse suosittelen omatekelettä jos on vain välineet hitsata. Sinne kun pistää toimivan katin vaan väliin niin takuuvarmasti menee mittauksesta läpi.

Eli ostaa vaikka katittoman dp:n mihin askartelee sen katin väliin.

Menihän mullaki lega motonetin katillaki läpi mut tippu about. 100hv pois ja ahdot jäi 0.7bar (normisti 1.5bar)
Tuskin paljoo yli 250hv meni läpi :D

Niin nyt ei ole tarkoitus vaihtaa vakiota ihan vaan siksi että saisi ongelmia leimalle ja tehoja alemmas :)

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Downpipe katsastuksessa

ViestiKirjoittaja Kennedy » 30 Syys 2017, 18:32

Mites noi JapSpeedin 200cel katilla olevat downpipet? '99 foreen. Näyttää olevan 3" alusta loppuun.
Moni tuosta vähän arvokkaampi pienenee 2.5" autolle päästyään.
Forester S Turbo '99 - RIP


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron