HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 22 Syys 2015, 11:58

Eli auto toimii kylmänä ihan normaalisti ja välillä myös normaalilämpösenä.yleensä tekee kuumana matka-ajossa, ensin tulee pari pientä nykäsyä/katkosta ja saattaa kulkea useita kilometrejä ihan normaalisti tai sitten alkaa nykiminen/pätkiminen samantien.veto puuroutuu aivan täysin muutamaks sekunniks ja saattaa taas "herätä" vetämään ihan normaalisti...pysäyttää niin käy kolmella,ilmamäärämittarin pistokkeen irroitus normalisoi käynnin,sekö rikki? on putsattu air senror cleenerillä ei vaikutusta.työmatka-ajossa toimii aivan normaalisti kun ei kerkeä lämmetä,vikakoodeja ei ole...puolat ja tulpat jo vaihdettu,ehdotuksia?

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 24 Syys 2015, 16:40

ilmamäärämittari vaihdettu uuteen,ei vaikutusta...ei kellään mitään ideoita?sellasen pistin myös merkille jos käyttää paikallaan tasakaasulla,niin kierrokset jonkun verran "seilaa"... bräkleeniä suihkin mut en imuvuotoakaan löytänyt...tuskin mikään mekaaninen vika onkaan kun toisinaan toimii :eh:

Theba_9
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 15:21
Paikkakunta: Joutseno

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Theba_9 » 24 Syys 2015, 17:49

Kokkeileppa mitata bensa paineet ja tarkista lambda

vikakoodit myös iha jees tarkistaa
"Aerodynamics are for people who can't build engines." - Enzo Ferrari
Subaru Impreza GT -98
Subaru Legacy B4 RSK -00 "E*3* TT"

EX: Subaru Legacy -90, Subaru Legacy -91, Subaru Impreza GT -00 "STI", Subaru Outback AWD -00

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 24 Syys 2015, 18:43

vikakoodeja ei tosiaan ole ja lamda toimii,paineet vois kyllä mitata :thumbup: paikallaan toimii suht ok,mutta kuormitusta ei kestä...melkosta kengurumenoa :banghead:

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Qulle » 24 Syys 2015, 19:54

Niin tässä ei tuurillakaan ole laajakaistaa paikoillaan? Ei tarttis paineita mittailla jos sattuis olemaan. Näkyy heti jos vetää laihalle
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
PTK
Jäsen
Viestit: 116
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 21:54
Paikkakunta: Töysä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja PTK » 24 Syys 2015, 20:01

Jos sähköpuolella jotain häikkää, niin kannattaa kokeilla onko liittimet ainakin konehuoneen puolella kunnolla kiinni ja onko hapettumia niissä, jos ottaa irti ja kurkkaa.
Ja maadoitus kannattaa tarkistaa. Ja onko pahasti hapettunut akun navan liitokset.

Monesti joku ihan pikkujuttu vaan aiheuttaa isompia.
Legacy 2.5 GX AT -99

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 24 Syys 2015, 21:38

Ei oo laajakaistaa :cry: nyt laitoin painemittarin kiinni ja kävin ajelemassa.tyhjäkäynnillä 2.5bar ja kuormituksella 4bar,sain 10km testilenkillä jo nykimisen aikaan mutta paine ei laskenut...viimene kunnon vetäsy ennen kotipihaa veto puuroutui aivan täysin,ja alkoi käydä pöpöttää "kolmella" ja menohalut aivan pois :banghead:

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Displaced » 24 Syys 2015, 23:53

Missäpäin maailmaa olet, jos PK seudulta niin tuo näytille, löydään läppäri kiinni ja katotaan mitä tekee kun menee oudoksi.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 25 Syys 2015, 07:23

välimatkaa on 200km,mutta kuntoonhan toi on saatava,käyn vielä mittaamassa päästöt mitä ne näyttää...laitetaan subaru vaikka trailerille ja kohti etelää,ei tolla uskalla ajamallakaan lähteä yrittämään :roll:

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 25 Syys 2015, 16:19

Laitatko Displaced puh,nron? voitais sopia joku sopiva ajankohta...

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 27 Syys 2015, 20:00

Tänään koitin päästöjä mittailla,sillon ku kävi kunnolla lambda näytti ihan järkeviä lukemia mut hc huiteli n 200:ssa ja co 2:ssa...sit ku alotti sen rötäämisen lämmettyään ni lambda katos ja hc 6000 :shock: kokeilin toista etummaista lambdaakin,mut ei lienee oikeenlainen ku rupes lykkäämään siitä vikakoodia.alkuperäistä anturia mittailin et lämmitysvastus ois kunnossa ja singnaali nousee noin 1volttiin kun sitä lämmittää.alkaa ottaa jo aivoon tää vekotin :banghead:

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 28 Syys 2015, 12:30

osmo1981 kirjoitti:Tänään koitin päästöjä mittailla,sillon ku kävi kunnolla lambda näytti ihan järkeviä lukemia mut hc huiteli n 200:ssa ja co 2:ssa...sit ku alotti sen rötäämisen lämmettyään ni lambda katos ja hc 6000 :shock: kokeilin toista etummaista lambdaakin,mut ei lienee oikeenlainen ku rupes lykkäämään siitä vikakoodia.alkuperäistä anturia mittailin et lämmitysvastus ois kunnossa ja singnaali nousee noin 1volttiin kun sitä lämmittää.alkaa ottaa jo aivoon tää vekotin :banghead:
voiskohan olla ECUssa vika?

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja mechanix » 28 Syys 2015, 13:35

Lämpötila-anturin eculle menevä signaali?
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 28 Syys 2015, 16:21

Se kokeillaan seuraavaksi,ei vaan tolla työpaikan bosch kts:llä pääse lukemaan mitään mitta-arvoja :( mut luulis lämpöanturista tulevan myös käynnistysvaikeuksia?jopa vikakoodia?

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 03 Loka 2015, 10:32

Lämpöanturia odotellaan nyt pari viikkoa,etummainen lambdakin tuli uuteen vaihettua ja tulppien kärkiväliä pienennettyä 0.6mm...pätkiminen vaan jatkuu........ :banghead:

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 09 Loka 2015, 20:18

Luulin jo hetken auton tulleen kuntoon kärkivälin pienentämisen jälkeen,toimi noin viikon aivan normaalisti...äsken taas pätkiminen palasi,kyllä ottaa aivoon tää vekotin.no jos se lämpöanturi tulis jo ensviikolla.

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 31 Loka 2015, 09:41

No niin,palataas aiheeseen.Moottorin lämpöanturi,nokka-akselin ja kampiakselin tunnistin on nyt tullut vaihdeltua.Eilen tein "koeajo"lenkin vantaalle kurssille,mennessä toimi aivan normaalisti.Poistullessa toimi 80km,jonka jälkeen nyki ja pätki 40km ja loppumatkan toimi taas aivan normaalisti :crazy:

Eli tähän mennessä vaihdettuja osia : lämpöanturi,nokka- ja kampiakselin tunnistin.Ilmamäärämittari,etummainen lambda,kaikki puolat + tulpat.Osat uusia.Sellanen tässä on tullut mieleen,että onko tälläsen -01 wrx:n bensapumpun yhteydessä se kuuluisa suodatin?

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 14 Marras 2015, 17:09

Satunnaista pätkimistä edelleen,tuli tehtyä konehuoneeseen uusia maakaapeleitakin.Mites voisko olla nukutustunnistimesta kiinni?onko muilla mennyt,onko antanu vikakoodia?

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Qulle » 14 Marras 2015, 18:00

No olis kyl hyvä ku tietäis mitä pätkimisen aikana ajossa tapahtuu... pätkiikö sen takia että on laihalla vai mitä. Laajakaista olis näppärä...
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 14 Marras 2015, 19:56

Varmasti rikkaalle menee ku röpöttää ja pöpöttää joko kahdella tai kolmella pytyllä ja bensa haisee...mutta mikä sen aiheuttaa :crazy: kai se ois johonki säätöön saatava,kyllä tän kanssa alkaa ymmärrys loppua..

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 15 Marras 2015, 09:41

Kellään kokemuksia suctech firmasta? olis suht lähellä,vai löytyykö foorumilta säätäjää korvausta vastaan ;)

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 20 Marras 2015, 17:29

Säätö onnistui hienosti,suuret kiitokset scoobytunelle :thumbsup: vaikuttais että pätkimiset on historiaa :)

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Tomcat » 20 Marras 2015, 19:34

osmo1981 kirjoitti:Säätö onnistui hienosti,suuret kiitokset scoobytunelle :thumbsup: vaikuttais että pätkimiset on historiaa :)


No hyvä!! :thumbsup:
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Kennedy » 20 Marras 2015, 20:04

osmo1981 kirjoitti:Säätö onnistui hienosti,suuret kiitokset scoobytunelle :thumbsup: vaikuttais että pätkimiset on historiaa :)


Oliko mistä kaikesta kiinni? Pelkkä säätö?
Forester S Turbo '99 - RIP

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 06 Joulu 2015, 20:21

Ensin säätö ei tahtonut onnistua kun alkoi käydä huonosti.Tarkasteltiin kaikkia mahdollisia vikakohteita,mutta mitään järkevää ei löytynyt.Kaivettiin ECU esiin ja auto käydessä liikuttelin liitoksia, alkoi käydä normaalisti...sitten säätöhommiin ja se onnistui hienosti,kartat oli mitä oli.Sen jälkeen toimi muutaman viikon aivan loistavasti kunnes jälleen eilen samat vaivat alkoivat.Mahtaiskohan olla ECUssa nyt joku huono juotos?

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 07 Joulu 2015, 20:45

Tämä selvis.Tänään ei enää käynnistynyt ollenkaan,kampiakselin asentoanturi mykkä...Kesällä vaihdoin uuden tarvikeanturin kun vikaa rajasin,vanha alkuperäinen paikallee ja meno jatkuu :D

Avatar
scoobytune
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja scoobytune » 07 Joulu 2015, 22:41

:thumbsup:
Subaru moottorinohjauksen ohjelmoinnit

Hitachi Denso toisioilmajärjestelmän ohjelmallinen poisto ja optimoinnit (EJ204 2.0R 2.0X EJ20 EJ25..)

Hitachi ajettavuusongelmien ohjelmallinen korjaus (EJ204 2.0R 2.0X..)

EGR DPF poisto.. jne.

scoobytune@gmail.com
    

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 29 Heinä 2016, 18:25

Mulla vähän saamaa ongelmaa. :D
Alko eka lievänä nykimisenä tasakaasulla ja nyki noin 4 sekunttia sit tasaantu normaaliks. Nykimisen aikana seokset veti laihalle 15 -> 19. Vikakoodia ei antanu. Täyskaasu vedossa ei nykiny ja kaikki toimi normaalisti.
Sit viikkoja myöhemmin vaihoin tulpat eikä juurikaan vaikutusta eli nyki edelleen lievästi.
Sit kokeilin täyskaasu vetoo ja pari kertaa pätkäs noin 5000 kohalla mut muuten veti puhtaasti loppuun. Eli melkein rajottimelle :roll:
Sen jälkee parkkipaikalle tullessa auto kävi tyhjäkäyntiä normaalisti ja hetken kuluttua painoin kaasua mut ei ottanu enää kierroksia ja meinas sammua. :shock:
Samassa moottorin vikavalo sytty.
Vikakoodit luin ja viitas maffiin.

Mitäs seuraavaksi?!!?
Nyt vaihettu uus käytetty maffi eikä vaikutusta. :dontknow:

Nii ja auto oli gc8 impreza sti my95
Viimeksi muokannut Marriuzi 30 Heinä 2016, 12:43, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 30 Heinä 2016, 12:41

Marriuzi kirjoitti:Mulla vähän saamaa ongelmaa. :D
Alko eka lievänä nykimisenä tasakaasulla ja nyki noin 4 sekunttia sit tasaantu normaaliks. Nykimisen aikana seokset veti laihalle 15 -> 19. Vikakoodia ei antanu. Täyskaasu vedossa ei nykiny ja kaikki toimi normaalisti.
Sit viikkoja myöhemmin vaihoin tulpat eikä juurikaan vaikutusta eli nyki edelleen lievästi.
Sit kokeilin täyskaasu vetoo ja pari kertaa pätkäs noin 5000 kohalla mut muuten veti puhtaasti loppuun. Eli melkein rajottimelle :roll:
Sen jälkee parkkipaikalle tullessa auto kävi tyhjäkäyntiä normaalisti ja hetken kuluttua painoin kaasua mut ei ottanu enää kierroksia ja meinas sammua. :shock:
Samassa moottorin vikavalo sytty.
Vikakoodit luin ja viitas maffiin.

Mitäs seuraavaksi?!!?
Nyt vaihettu uus käytetty maffi eikä vaikutusta. :dontknow:

Nii ja auto oli gc8 impreza sti my95


Jos antaa vikakoodin maffista ja vaihtaa maffin toiseen nii tarviikko vikamuistia nollata et rupeis toimii sillä toisella maffilla?! :think: Tosin edellyttää et maffi on toimiva! :D
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition

osmo1981
Viestit: 27
Liittynyt: 17 Touko 2015, 03:26

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja osmo1981 » 30 Heinä 2016, 13:04

Pitäishän sen toimia,mutta jäähän se koodi kummittelemaan muistiin...onhan se "uusi" maffi varmasti toimiva?mites bensanpaineet?

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 30 Heinä 2016, 13:13

Myyjän sano et ei oo antanu vikakoodeja ja toimivasta autosta irrotettu mut eihän niistä koskaan tiedä... :shifty:
Bensanpaineita ei oo mitattu ja tyhjäkäynnillä seokset on laajakaistalla 10 tienoilla. :crazy:
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Tomcat » 30 Heinä 2016, 14:33

Oho... eikö pitäis olla jossain 13.5-15 tienoolla
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 30 Heinä 2016, 14:46

Nyt kokeilin antaa kaasua kunnolla ja rötää 2500 kierroksen kohilla ja kun pääsee sen yli nii putkesta pölläyttää savut mut ei ihan mustaa vaan aika normi pakokaasun väristä. :o
Mulla kyllä putki vuotaa jostain downpipen tienoolta. Oisko turbon ja downpipen välistä tai turbon ja uppipen. Oiskohan putken vuodolla osuutta, että rötää ja tyhjäkäynti heittelee hieman.... :mrgreen:
Jotkut puhu täällä et rikkinäinen lämpömittarin anturi vois olla myös syyllinen kun huomasin myös tuossa et jälkiasennettu vedenlämpömittari vähän heittelehtii mut sen anturi on kyllä asennettu ylävesiletkuun. Auton vakio vedenlämpöanturin ja mittariin ei ole koskettu ja senkin viisari näyttää normaalia.

Mut miks sit antaa vikakoodin maffille?! :eh:
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 30 Heinä 2016, 14:59

Tomcat kirjoitti:Oho... eikö pitäis olla jossain 13.5-15 tienoolla


Joo pitäs olla ja on olluki sillon 15 tienoilla tyhjäkäynnillä ku toimi. Eikö tuo kun noin rikkaalla käy tyhjäkäynnillä nii saa liikaa bensaa??!! :think:
Mut mistä johtuu?? Pakoputken vuoto? Ecun säädöt menny perseelleen mut kuinka noin ihan yhtäkkiä.?? :eh:
Kaikki alko sen täyskaasu vedon jälkee... :crybaby:
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Qulle » 30 Heinä 2016, 15:05

Nyppää vakiolambdan piuha irti. Kato mitä tekee... ainakin vanhemmissa sitä lambdaohjausta ei välttämättä tarvita

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 30 Heinä 2016, 16:05

Qulle kirjoitti:Nyppää vakiolambdan piuha irti. Kato mitä tekee... ainakin vanhemmissa sitä lambdaohjausta ei välttämättä tarvita

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla


Juu nyppäsin ja ei ollu vaikutusta mihinkään. :D Samoin nyppäsin maffin piuhan irti ja siitäkään ei vaikutusta.

Siis nyppäsin eri aikaan noi. :D
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 30 Heinä 2016, 16:30

Marriuzi kirjoitti:Jotkut puhu täällä et rikkinäinen lämpömittarin anturi vois olla myös syyllinen kun huomasin myös tuossa et jälkiasennettu vedenlämpömittari vähän heittelehtii mut sen anturi on kyllä asennettu ylävesiletkuun. Auton vakio vedenlämpöanturin ja mittariin ei ole koskettu ja senkin viisari näyttää normaalia.

Mut miks sit antaa vikakoodin maffille?! :eh:


Vedenlämmölle on 2 tunnistinta, 2 piuhanen eculle ja 1 johtonen mittarille. Noi vedenlämpöanturit voi joskus temppuilla mutta lähes poikkeuksetta siten että kuumana lanka katkee, boksi luulee että on -40`C pakkasta ja lykkää hulluna bensaa, sen kyllä huomaa kun putkesta tulee mustaa kuin diisselistä konsanaan :lol:

Mutta älkää nyt hyvät ihmiset summamutikassa vaihtako noita osia, voihan lotostaki toki voittaa mutta paljon järkevämpää on edetä loogisesti

Lambda on helppo testata ilman piuhan irrotustakin, kiihdytyksessä vaan lappu lattiaan niin silloin lambda tippuu pelistä pois, jos taas osakaasulla nykii melko varmasti vika on lambdassa

Mittaa se maffi vielä, se on aika helppo. tarkat ohjeet löytyy googlella, olikohan ekaan 12v,maa,signaali (0-5V yleensä ~2v paikkeilla),viimeiseeen 5V

Ainoat mitkä vaikuttaa ruiskutusmäärään on lambda,vedenlämpöanturi ja ilmanlämpötunnistin (hyvin vähän) noissa melkein pitäis olla syyllinen, onhan sulla tyhjäkäyntikierrokset normaalit, ettei ole imuvuotoa?

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 30 Heinä 2016, 18:52

-Jarkko- kirjoitti:
Marriuzi kirjoitti:Jotkut puhu täällä et rikkinäinen lämpömittarin anturi vois olla myös syyllinen kun huomasin myös tuossa et jälkiasennettu vedenlämpömittari vähän heittelehtii mut sen anturi on kyllä asennettu ylävesiletkuun. Auton vakio vedenlämpöanturin ja mittariin ei ole koskettu ja senkin viisari näyttää normaalia.

Mut miks sit antaa vikakoodin maffille?! :eh:


Vedenlämmölle on 2 tunnistinta, 2 piuhanen eculle ja 1 johtonen mittarille. Noi vedenlämpöanturit voi joskus temppuilla mutta lähes poikkeuksetta siten että kuumana lanka katkee, boksi luulee että on -40`C pakkasta ja lykkää hulluna bensaa, sen kyllä huomaa kun putkesta tulee mustaa kuin diisselistä konsanaan :lol:

Mutta älkää nyt hyvät ihmiset summamutikassa vaihtako noita osia, voihan lotostaki toki voittaa mutta paljon järkevämpää on edetä loogisesti

Lambda on helppo testata ilman piuhan irrotustakin, kiihdytyksessä vaan lappu lattiaan niin silloin lambda tippuu pelistä pois, jos taas osakaasulla nykii melko varmasti vika on lambdassa

Mittaa se maffi vielä, se on aika helppo. tarkat ohjeet löytyy googlella, olikohan ekaan 12v,maa,signaali (0-5V yleensä ~2v paikkeilla),viimeiseeen 5V

Ainoat mitkä vaikuttaa ruiskutusmäärään on lambda,vedenlämpöanturi ja ilmanlämpötunnistin (hyvin vähän) noissa melkein pitäis olla syyllinen, onhan sulla tyhjäkäyntikierrokset normaalit, ettei ole imuvuotoa?


Vähän vois luulla et toi vedenlämpöanturi rikki ku putkessa pölläyttää mut eipä varmaks tiiä. :eh:

Vähän vois epaillä tota lambdaaki ku ihan ekas alko livänä nykimisenä tasakaasulla kuten aijemmin kerroin. Ilmeisesti ecu saa tiedon tolta laajakaista lambdalta. Se orkkis lambda joka pakosarjassa vähän ennen uppipee nii ei taida olla käytössä mulla. :eh:
Uskaltaako kokeilla lappulattiassa miten menee???!!! :shock:

Täytyy mitata se maffi vielä. :thumbup:

Joo siis auto käy tyhjäkäyntiä melko normaalisti et ihan vähän humppaa noin 850-950 kierroksen välillä lämpimänä ja kylmänä kierrokset korkeemmalla. Sit kun painaa kaasua ja nostaa kierrokset 2200 nii tuon jälkee rupee rötää. Sen jälkee kierrokset laskee ja jää humppaa 800-1500 välille vähäks aikaa ennen ku tasaantuu melkein tasaseks eli tuohon 850-950 välille. Kierrosluku viisari ei juuri liiku mut kuule äänestä ja toi apexi safc 2 näyttää tarkalleen noi kierros lukemat. :D oisko tosta apexista hyötyä kahtoo jotain tietoja? Itellä ei oo taitoo käyttää sitä... :D enkä uskalla ku käy vielä jotain.... :crazy:

Imuvuotoo en oo kattonu tarkemmin paitsi kädellä kokeillu tuntuuko virtausta ja korvakuulolla... :lol: :lol: joo tiedän ei mikää kovin tarkka systeemi tuo. :mrgreen:
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 30 Heinä 2016, 20:10

Maffin mittasin ja virta tuli virta päällä noin 12v. Sit auton käydessä toisen ja viimesen piuhan välistä mitattu noin 1.25v ja nousi noin 5000 kierroksilla siihen 2.60v, en sit tiiä pitäskö nousta korkeemmalle kierroksilla? :eh:

Sori tyhjäkäynti seilaa 700-950 välillä. :D
Taas kun anto kierroksia nii kauhee pölläytys putkessa ja pakokaasu haisi. :sick:
Sit huomasin et öljyä tiputtaa uppipen päälle ja savuaa, ilmeisesti venttiilikopan välistä. :banghead:
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 30 Heinä 2016, 20:38

Siihen 12v piuhaan tulee syöttövirta, sitten on maajohto ja signaalijohto. Älä mittaa piuhojen väliä vaan esim. 12v ja runko, sitten maa ja vaikka akusta/piipparilla. Signaalijohto siten että siihen punanen ja toinen maahan

Se jännite signaalijohdossa muuttuu ilman mukaan, sillähän se ecu tunnistaa mitä on menossa koneeseen. Aika matalalta kuulostaa tuo 1,25v?

Ei tarvi lappu lattiassa ajaa rajottimelle vaan vaikka 1500rpm-> 3000rpm nopeesti sen huomaa.

Jos sulta löytyy vaikka brake cleaneria suihkuttele sitä eri puolille imusarjaa/imuputkeen, jos kierrokset nousee jossain kohdassa siellä on vuotoa. Tuo humppaus saattas olla juurikin imuvuotoo toki se voi olla vaikka iscv

Saatko kokeiltua toisella maffilla?

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Jampsu » 31 Heinä 2016, 07:24

Oliks bensapaineet mitattu? Jos säädin jättää paineet päälle niin voi tehdä aika jänniä vikoja ku pienillä kierroksilla on 4bar painetta tulee niin paljon soppaa et ei meinaa enää käydä.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja mechanix » 31 Heinä 2016, 11:35

1,25v on normaali jännite tyhjäkäynnillä uudemmissa, n. 1v virrat päällä auto sammuksissa.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 31 Heinä 2016, 12:40

Täytyy mitata se maffi vielä uudestaan niin kuin -jarkko- sano. Täytyy myös mitata se toinen käytetty maffi jonka hommasin.
Juu löytyy cleaneria nii täytyypä sitäkin suihkia jos sieltä pieni vuoto löytys. :D
Bensanpaineita ei oo mitattu. Olikos noissa vakio säädintä, kun jälkiasennusmittaria tuossa ei oo.? :mrgreen:
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 31 Heinä 2016, 13:00

Marriuzi kirjoitti:Olikos noissa vakio säädintä, kun jälkiasennusmittaria tuossa ei oo.? :mrgreen:


Nyt tuntuu et tuli kyllä tyhmä kysymys.... :D :shock: :mrgreen: :mrgreen:
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 31 Heinä 2016, 17:33

Noista volteista, Tossa Ver.6:ssa oli 1,96v tyhjäkäynnillä ja pelaa niinkuin pitää :drinks:

Tuota juuri ajattelin tuolla varamaffilla että lyöt siihen pistokkeen ja tuleeko sama jännite signaalijohtoon. Jos tulee 10 millivoltin sisään siinä tuskin on vika

Onhan noissa säädin niinkuin kaikissa bensa-autoissa, löytyy vasemmalta taaemman suuttimen vierestä, tulo on oikeella puolella, siitä bensansuodattimen kannesta lähtee painelinja. Itse en usko että bensanpaineissa on vika mutta kannattaa ne zekata kun aika helppo kumminki tehä.

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 31 Heinä 2016, 21:23

Nyt mitattu uus maffi virrat päällä silleen et punanen signaaliin (kolmas piuha) ja musta akun miinukseen ja näytti 0.09v
Sit punanen neljänteen piuhaan ja musta akun miinukseen näytti 0.30v
Sit tyhjäkäynnillä kolmas piuha ja akun miinus 0.30 - 0.33v
Neljäs piuha ja akun miinus 1.25v

Sit vanha maffi joka on ollu autossa kiinni ainakin nii kauan ku mulla auto ollu ja jolla toimi ennen.
Virrat päällä kolmas piuha ja akun miinus 0.07v
Neljäs piuha ja akun miinus heittelehti koko ajan 0.40-0.80v välillä.
Tyhjäkäynnillä en saanu vielä mitattua ku täytyy laittaa ensin kiinni imuputkeen.

Täytyy jatkaa huomenna töitten jälkee.
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 01 Elo 2016, 18:44

Marriuzi kirjoitti:Nyt mitattu uus maffi virrat päällä silleen et punanen signaaliin (kolmas piuha) ja musta akun miinukseen ja näytti 0.09v
Sit punanen neljänteen piuhaan ja musta akun miinukseen näytti 0.30v
Sit tyhjäkäynnillä kolmas piuha ja akun miinus 0.30 - 0.33v
Neljäs piuha ja akun miinus 1.25v

Sit vanha maffi joka on ollu autossa kiinni ainakin nii kauan ku mulla auto ollu ja jolla toimi ennen.
Virrat päällä kolmas piuha ja akun miinus 0.07v
Neljäs piuha ja akun miinus heittelehti koko ajan 0.40-0.80v välillä.
Tyhjäkäynnillä en saanu vielä mitattua ku täytyy laittaa ensin kiinni imuputkeen.

Täytyy jatkaa huomenna töitten jälkee.


Eli vaikuttas maffit olevan kunnossa?? :) Vai kuinka?
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 02 Elo 2016, 20:30

Eilen kävin kokeilee ajaa noin 5km reissun mut eipä siitä mitään tullut. Auto rötää, nykii, paukkuu putkessa millä kierroksella vaan. Parkkipaikalta lähtiessä alko nykiminen jo ihan pienellä kaasulla. Sit taajamassa viittäkymppiä ajaessa nyki ihan koko ajan tasakaasulla ja meinas puutua. Pääsin maantiellä ajaa ja yritin kiihdyttää semisti nii nykii rötää ja ei mee niinku mihinkään, turbo rupee kyllä kerää painetta ja suhisee. Sit yritin kiihyttää kunnolla ja sama homma, nykii, rötää jne.
Käannyin takas kotia päin ja kiihytin ja ei mihinkään, nykii, rötää ja paukkuu putkessa.<- Näissä kiihytyksissä sain kierrokset jonneki vähän yli 5000.Eli se lambda ei pitäs olla vikana.
Pääsin kotipihaan ja savu rupes nousee pellin alta (tiputtaa öljyä uppipen päälle) jätin auton käymää vielä hetkes ja kävi tyhjäkäyntiä melko tasasena, pientä humppausta.

Ennen tuota reissua käynnistin auton (kylmä moottori) ja kävi niin matalia kierroksia et kohta sammuu, noin 500 kierrokset. Samassa veti seokset laihalle yli 20. :shock: Sit annoin käydä sen siinä enkä koskenu kaasuun missään vaiheessa. Se kävi jonku aikaa noin ja sit rupes käymää tasasemmin ja seokset meni sinne 10 tienoille. Automaatti ryyppy tais mennä päälle kun käynnisti kylmänä niinkuin aina ennenki on menny.
Sit myös huomasin et auto lämpes tosi nopeesti paikallaan. Jo 5 min kuluttua paisari oli nii kuuma et ei voinnu koskee. :crazy:

Lämmöt ei kyllä nouse missään vaiheessa yli 85 asteen, vaikka auto käy paikallaan. :think: Ennen on ruvennu lämmöt nouseen melkein heti kun auto on vähän aikaa paikallaan, ainakin kesällä näin. :eh: varsinkin hellepäivänä. Flekti lähtee pyörii siinä 95 asteen hujakoilla.

Pitäskö mun ottaa video ja laittaa jonneki vaikka youtubee tuosta tyhjäkäynnistä ja rötäämisestä.?! Nii pääsisitte näkemään omin silmin. :D
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 03 Elo 2016, 12:49

Onko perusasiat katottu, tulpat? Mikä filtteri sulla on käytössä?

Melkeen kyllä maffia syyttäisin sen verran rajut oireet on, lisäksi nuo mitatut voltit on melko pienet :wtf:

Ei nyt kannata hirveesti revitellä ettei mikään mene rikki, pääsetkö koittaan lainaksi joltain varmasti toimivaa maffia? Kokeeksi voisit heittää sen toisen paikalleen, muuttuuko millään tavalla?

Avatar
Marriuzi
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Maalis 2015, 23:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: wrx sti 2.0 vm 2001 pätkii

ViestiKirjoittaja Marriuzi » 03 Elo 2016, 21:06

Tulpat vaihoin ja kotimatkalla tein pari kunnon kiihytystä ja sit parkkipaikalle tullessa auto ei enää ottanu kierroksia ja rupes rötää 2000 jälkee. Ekassa viestissä kerroin tarkemmin. Eli tuplat vaihettu 20km ennen ongelmaa. Vanhat tulpat oli Denso PK20PR- P8 ja hyvän näköset. Uudet jotka vaihoin on NGK PFR6G. Vanhoissa kärkiväli oli 0.70 ja uusissa 0.75
Oisko tällä osuutta asiaan ku nyt muistin semmosen jutun et kun käynnistin auton tulppien vaihon jälkee nii ihmettelin et miten käy epätasasesti ja huomasin et olin unohtanu maffin liittimen kytkee. :shock: :shifty: Sammutin auton kytkin liittimen ja käynnistin uudestaa nii nyt kävi normaalisti.
Oisko sittenki se maffi menny rikki tuossa tai ecu sotkeutunu. :think: Tai onko noi tulpat nii erilaiset ettei sovi noille säädöille. :crazy:

Simotan kartio filtteri on käytössä ja on vähä yli vuoden vanha. Hieman paskanen mut menee ilma läpi vielä. :D

En uskalla revitellä taikka ajaa ettei käy mitää pahemmin.
Joo eli kokeilin sitä toista maffia paikallaan mut ei auttanu, samat oireet. Eikä oo ketää kaveria jolla ois subarua jolta vois lainata varmasti toimivaa maffia. :think:

Hei voisko kokeilla sitä vedenlämpöanturin liitintä ottaa irti et mitä ecu sanoo siihen....? :think:
Subaru Impreza WRX STI MY01
EX Subaru Impreza WRX STI MY95
Honda Prelude 2.0i 16v 4WS "Projekti"
EX Kawasaki ZX-7R "Custom"
EX Toyota Supra MK4
EX Ford Sierra Cosworth
EX Toyota Altezza RS200 Z- edition


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa

cron