voiskohan olla ECUssa vika?osmo1981 kirjoitti:Tänään koitin päästöjä mittailla,sillon ku kävi kunnolla lambda näytti ihan järkeviä lukemia mut hc huiteli n 200:ssa ja co 2:ssa...sit ku alotti sen rötäämisen lämmettyään ni lambda katos ja hc 6000 kokeilin toista etummaista lambdaakin,mut ei lienee oikeenlainen ku rupes lykkäämään siitä vikakoodia.alkuperäistä anturia mittailin et lämmitysvastus ois kunnossa ja singnaali nousee noin 1volttiin kun sitä lämmittää.alkaa ottaa jo aivoon tää vekotin
osmo1981 kirjoitti:Säätö onnistui hienosti,suuret kiitokset scoobytunelle vaikuttais että pätkimiset on historiaa
osmo1981 kirjoitti:Säätö onnistui hienosti,suuret kiitokset scoobytunelle vaikuttais että pätkimiset on historiaa
Marriuzi kirjoitti:Mulla vähän saamaa ongelmaa.
Alko eka lievänä nykimisenä tasakaasulla ja nyki noin 4 sekunttia sit tasaantu normaaliks. Nykimisen aikana seokset veti laihalle 15 -> 19. Vikakoodia ei antanu. Täyskaasu vedossa ei nykiny ja kaikki toimi normaalisti.
Sit viikkoja myöhemmin vaihoin tulpat eikä juurikaan vaikutusta eli nyki edelleen lievästi.
Sit kokeilin täyskaasu vetoo ja pari kertaa pätkäs noin 5000 kohalla mut muuten veti puhtaasti loppuun. Eli melkein rajottimelle
Sen jälkee parkkipaikalle tullessa auto kävi tyhjäkäyntiä normaalisti ja hetken kuluttua painoin kaasua mut ei ottanu enää kierroksia ja meinas sammua.
Samassa moottorin vikavalo sytty.
Vikakoodit luin ja viitas maffiin.
Mitäs seuraavaksi?!!?
Nyt vaihettu uus käytetty maffi eikä vaikutusta.
Nii ja auto oli gc8 impreza sti my95
Tomcat kirjoitti:Oho... eikö pitäis olla jossain 13.5-15 tienoolla
Qulle kirjoitti:Nyppää vakiolambdan piuha irti. Kato mitä tekee... ainakin vanhemmissa sitä lambdaohjausta ei välttämättä tarvita
Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Marriuzi kirjoitti:Jotkut puhu täällä et rikkinäinen lämpömittarin anturi vois olla myös syyllinen kun huomasin myös tuossa et jälkiasennettu vedenlämpömittari vähän heittelehtii mut sen anturi on kyllä asennettu ylävesiletkuun. Auton vakio vedenlämpöanturin ja mittariin ei ole koskettu ja senkin viisari näyttää normaalia.
Mut miks sit antaa vikakoodin maffille?!
-Jarkko- kirjoitti:Marriuzi kirjoitti:Jotkut puhu täällä et rikkinäinen lämpömittarin anturi vois olla myös syyllinen kun huomasin myös tuossa et jälkiasennettu vedenlämpömittari vähän heittelehtii mut sen anturi on kyllä asennettu ylävesiletkuun. Auton vakio vedenlämpöanturin ja mittariin ei ole koskettu ja senkin viisari näyttää normaalia.
Mut miks sit antaa vikakoodin maffille?!
Vedenlämmölle on 2 tunnistinta, 2 piuhanen eculle ja 1 johtonen mittarille. Noi vedenlämpöanturit voi joskus temppuilla mutta lähes poikkeuksetta siten että kuumana lanka katkee, boksi luulee että on -40`C pakkasta ja lykkää hulluna bensaa, sen kyllä huomaa kun putkesta tulee mustaa kuin diisselistä konsanaan
Mutta älkää nyt hyvät ihmiset summamutikassa vaihtako noita osia, voihan lotostaki toki voittaa mutta paljon järkevämpää on edetä loogisesti
Lambda on helppo testata ilman piuhan irrotustakin, kiihdytyksessä vaan lappu lattiaan niin silloin lambda tippuu pelistä pois, jos taas osakaasulla nykii melko varmasti vika on lambdassa
Mittaa se maffi vielä, se on aika helppo. tarkat ohjeet löytyy googlella, olikohan ekaan 12v,maa,signaali (0-5V yleensä ~2v paikkeilla),viimeiseeen 5V
Ainoat mitkä vaikuttaa ruiskutusmäärään on lambda,vedenlämpöanturi ja ilmanlämpötunnistin (hyvin vähän) noissa melkein pitäis olla syyllinen, onhan sulla tyhjäkäyntikierrokset normaalit, ettei ole imuvuotoa?
Marriuzi kirjoitti:Olikos noissa vakio säädintä, kun jälkiasennusmittaria tuossa ei oo.?
Marriuzi kirjoitti:Nyt mitattu uus maffi virrat päällä silleen et punanen signaaliin (kolmas piuha) ja musta akun miinukseen ja näytti 0.09v
Sit punanen neljänteen piuhaan ja musta akun miinukseen näytti 0.30v
Sit tyhjäkäynnillä kolmas piuha ja akun miinus 0.30 - 0.33v
Neljäs piuha ja akun miinus 1.25v
Sit vanha maffi joka on ollu autossa kiinni ainakin nii kauan ku mulla auto ollu ja jolla toimi ennen.
Virrat päällä kolmas piuha ja akun miinus 0.07v
Neljäs piuha ja akun miinus heittelehti koko ajan 0.40-0.80v välillä.
Tyhjäkäynnillä en saanu vielä mitattua ku täytyy laittaa ensin kiinni imuputkeen.
Täytyy jatkaa huomenna töitten jälkee.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa