HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Seokset rikkaalla my03 sti:ssä

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
turo
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 21:05

Seokset rikkaalla my03 sti:ssä

ViestiKirjoittaja turo » 10 Tammi 2016, 19:29

Tere! Eli my03 sti impussa täysahdoilla (1.2-1.25bar) seokset on ~10-10.2 tienoilla, seosmittari on PLX. Ahdot nousee hyvin ja nopsaa ja pysyy ylhäällä hyvin... maf putsattu, ilmanputsari tarkastettu ja tänään tutkittu ahtovuodot joita ei havaittu. Ei sytytä vikavaloa.. Mitähän seuraavaksi voisi kokeilla/yrittää???

Avatar
TbzZ
Viestit: 174
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22

Re: Seokset rikkaalla my03 sti:ssä

ViestiKirjoittaja TbzZ » 10 Tammi 2016, 20:15

turo kirjoitti:Tere! Eli my03 sti impussa täysahdoilla (1.2-1.25bar) seokset on ~10-10.2 tienoilla, seosmittari on PLX. Ahdot nousee hyvin ja nopsaa ja pysyy ylhäällä hyvin... maf putsattu, ilmanputsari tarkastettu ja tänään tutkittu ahtovuodot joita ei havaittu. Ei sytytä vikavaloa.. Mitähän seuraavaksi voisi kokeilla/yrittää???

Säädätys.
.. Itsellä meni aem mittarin mukaan parhaillaan seokset täyskaasulla jopa lähelle 9 ja tuli monet ratapäivät sillä kierrettyä. Koneen purkasin toimivana ja kansipajalla totesivat vaan että nätisti on kyllä polttanut kun katsoi venttiileitä.
Subaru impreza WRX STi Prodrive -02 *Blobeye*
Suzuki Gsx-r 1000 k5
Käyttis: Bmw e60 530d


EX: Subaru impreza WRX STi -98..
Mesuja,audeja,nissaneita,subaruja yms..

Sti330
Viestit: 66
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 16:10

Re: Seokset rikkaalla my03 sti:ssä

ViestiKirjoittaja Sti330 » 11 Tammi 2016, 16:39

Ei siinä vikaa ole :)

Siellä on kartassa nuo arvot pyyntinä, joita näyttää hyvin seuraavan.
Mullakin alta kympillä alkavaa lukemaa seoskartassa pyyntinä Kreikan maahantuojan jäljiltä.
Ohennettiin 11AFR:ään kaikki paksummalla olevat lukemat ja vähennettiin hieman sytytys ennakkoa.
Säätäjä tiesi näissä olevan järjestään turhan paksulla seokset, mitä muihin merkkeihin vertaa.
Tehdas ilmeisesti koittaa peittää nakutusta tuolla paksulla seoksella ja jäähdyttäähän se venttiileitä.

turo
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 21:05

Re: Seokset rikkaalla my03 sti:ssä

ViestiKirjoittaja turo » 12 Tammi 2016, 11:48

Auto on kyllä säädetty viime keväänä absolute performansen toimesta ja silloin oli seokset ihan 11 luokkaa maksimi ahdoilla, nyt havaitsin tuossa että putki vuotaa dp:n ja putken välisestä liitoksesta, voisi ehkä jotenkin vaikuttaa just noihin seoksiin kun kaasupohjassa menee rikkaan puolelle... laajakaistahan haistelee seosta heti ahtimen jälkeen mutta kai tuo jotakin voi tuossakin sekoittaa vaikka onkin lambdan jälkeinen vuoto...

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Seokset rikkaalla my03 sti:ssä

ViestiKirjoittaja Shakal » 12 Tammi 2016, 12:01

Onko laajakaista heti ahtimen jälkeen?

Siellä minunkin PLXn Boschi majailee. Myöskin Jessen säätämä. Plx vilahtaa aivan hetkeksi afr 10 kun mennään sopivalla kuormalla juuri ahtorajalle, muuten näyttää max 10.8 - 11 haarukkaa, vaikka kuinka antaisi saapasta.
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

turo
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 21:05

Re: Seokset rikkaalla my03 sti:ssä

ViestiKirjoittaja turo » 12 Tammi 2016, 13:39

Juu, heti ahtimen perässä majailee...

Avatar
khalonen
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 14:15
Paikkakunta: Vieremä

Re: Seokset rikkaalla my03 sti:ssä

ViestiKirjoittaja khalonen » 12 Tammi 2016, 13:47

Tästä taisi olla jo tuolla Facebookissakin?
Kokeilitko nollata sitä ecua vaikuttaako mitään?

Jos putki vuotaa niin lambdan virhe menee laihempaan päin, ja lisäksi jos se vuoto on DP<->keskiputki laipassa niin ei takaperin turbon lähellä olevalle anturille asti näy täyskaasulla millään. Ite joutunu pakkasella yleensä laihentamaan säätöä jääratahommissa, hankala saada kompensoinneilla tehtyä karttaa joka pysys +30C ja -20C keleissä seokset tarkalleen pyynnissä. Se että haittaako tuon verran rikas seos on vähän käyttötarkotuksesta kiinni.. Kuitenkin 10.8 vs 11.5 bensa AFR niin kyllä siinä tarkka perse huomaa eron :D

turo
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 21:05

Re: Seokset rikkaalla my03 sti:ssä

ViestiKirjoittaja turo » 12 Tammi 2016, 13:55

Juu, oli sielläkin tästä juttua.. kokeilen nollausta varmaan kunhan tuo pyry tuolla ulkona joskus helpottaa. Niin, mietin vaan että vastapaine ja pakokaasupyörrehommat menee tossakohtaa kyllä varmasti persuuksilleen ni jos se vähän tota lambda arvoa heittäisi siksi juurikin rikkaan suuntaan?.? Mutta korjattavahan se liitos on sieltä jokatapauksessa kun katsastuskin painaa kohta päälle... eli seokset on 2 ja 3 vaihteilla lähempänä 10.5 kuitenkin ja 4 eteenpäin sitten pyrkii siihen kymppi tasaan, eipä tuo nyt sinänsä mitään haittaa, kyllähän nuo poforit näin talvella riittää vaikka sieltä yläpäästä nyt se joku kymppi puuttuisikin jos kerta ihan kylmyyden vika on...

turo
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 21:05

Re: Seokset rikkaalla my03 sti:ssä

ViestiKirjoittaja turo » 14 Tammi 2016, 21:33

Seokset korjaantuivat normaaleiksi kun öeittoi uuden k&n filtterin...


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa