Qulle kirjoitti:Mitä ihmeen tekemistä öljynvaihdon kanssa tällä oireella voi olla? Ja varsinkin Valvolinella?
Dextermann kirjoitti:Mikähän mahtaa emännän subarua vaivata. legacy farkku -99 2.0l
satunnaisesti alkaa tyhjäkäynti humpata väliä 100rpm-1000rpm. aina ei tee tätä.
Kiihdyttäessä nykiipätkii ja pientä tehon puutetta, mutta kun kierrokset nousee yli 2500rpm, loppuu nykiminen.
huomattu se, kun tankissa löpöä alle puoli tankkia, nykiminen voimistuu.
JayL kirjoitti:Ettei olis tankin suodatinta vaihdettaessa laitettu vanhat o-renkaat takaisin? Ne turpoavat eivätkä enää tiivistä kantta kunnolla.
mechanix kirjoitti:Dextermann kirjoitti:Mikähän mahtaa emännän subarua vaivata. legacy farkku -99 2.0l
satunnaisesti alkaa tyhjäkäynti humpata väliä 100rpm-1000rpm. aina ei tee tätä.
Kiihdyttäessä nykiipätkii ja pientä tehon puutetta, mutta kun kierrokset nousee yli 2500rpm, loppuu nykiminen.
huomattu se, kun tankissa löpöä alle puoli tankkia, nykiminen voimistuu.
Toivottavasti kuitenkin bensaa eikä löpöä
Vaikkakin hankala sanoa mutta vähän viitttaisi bensapumppuun/pa-säätimeen/suodattimeen/lambdaan oireet. Tuo seosten ohjailu kun on juuri tuonne 2500rpm päälle toiminnassa ja voi olla esim. että mennään liian laihalla kunnes ylempänä karttojen mukaan jolloin hieman liian laiha seos ei enää haittaa. Sitä en tiedä, voiko heikkotehoinen pumppu/vuotava suodattimen tiiviste vaikuttaa siihen että ei jaksaisi ihan yhtä hyvin nostaa bensaa linjaan jonka takia tyhjemmällä tankilla nykiminen ois kovempaa...
Tyhjäkäynti luultavasti humppaa ennemmin väliä 500-1000, mittarin eka viiva on 500rpm ja sitä alemmissa ei ole enää.
Jos tuo on 3gen niin siihenhän pääsee jo ecuexplorer/obd-kaapeli -yhdistelmällä käsiks, jolla näkis jo jotain suuntaa-antavaa mitä ecussa mahdollisesti tapahtuu...
mechanix kirjoitti:Juu ei tuossa olekkaan obd-pistoketta. Valon vilkutuksella näkee vikakoodit ja ecuun pääsee kyllä käsiksi myös että näkee arvojakin.
mechanix kirjoitti:Eikun nollaus ja kattoo mitä uutta antaa.
Dextermann kirjoitti:mechanix kirjoitti:Eikun nollaus ja kattoo mitä uutta antaa.
ja tämä tapahtuu? englanninkieliseltä sivulta yritin tätä toteuttaa, mutta en nyt tolkkua saanut hommaan
smacine kirjoitti:Dextermann kirjoitti:mechanix kirjoitti:Eikun nollaus ja kattoo mitä uutta antaa.
ja tämä tapahtuu? englanninkieliseltä sivulta yritin tätä toteuttaa, mutta en nyt tolkkua saanut hommaan
Eikös tää oo ihan perinteisesti akkukaapeli irti puoleks tunniks..
PTK kirjoitti:Joo, miinuskenkä vaan irti akusta sopivaksi ajaksi, esim. juuri tuo 30 min. Toinen vaihtoehto on nypätä ECU:n sulake irti sulakerasiasta. Nää vanhat on kaikista parhaimpia, varsinki jos itse haluaa kaikki tehdä/korjata
Qulle kirjoitti:Jaa-a ... ebaysta vaan. Kattoisin sellasen joka maksaa enemmännkuin kympin. Vanhasta se tarkka malli ja uutta vaan tilalle. Marmoritiskillä varmaan maksaa aika tavalla.
jkb kirjoitti:Laita imm kyljessä oleva osanro, tai edes kuva siitä. Voidaan jatkaa arvoittelua
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa