HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

RE 85

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
HaatainenK
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 23:05

RE 85

ViestiKirjoittaja HaatainenK » 11 Helmi 2015, 18:27

Tietääkö kukkaan onko olemassa semmosta subarua johon kävis suoraan tehtaan jäljiltä tämä re 85-bensa, ilman mittää polttoainelinjastoon tai ohjelmapuoleen tehtäviä muutoksia?

cherrymies
Viestit: 99
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 13:35

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja cherrymies » 14 Helmi 2015, 21:03

HaatainenK kirjoitti:Tietääkö kukkaan onko olemassa semmosta subarua johon kävis suoraan tehtaan jäljiltä tämä re 85-bensa, ilman mittää polttoainelinjastoon tai ohjelmapuoleen tehtäviä muutoksia?



No varmaan periaatteessa kaikki 90-lukuset ja uudemmat pienellä viilailulla toimaa... Jos vaan yhtään osaa rakennella ja tietää mitä tekee :D .


Ite ajelin -97 micralla parikyt tuhatta RE85:sella, vaihdoin ainoastaan suuttimet isompiin. Ja uskomatonta mutta totta tuo auto toimii edelleen ;)
-Impreza GF8 Ver3 Wrx Sti -97 Jdm
-Terrano WD21 V6 Wide -93 Jdm
-Carina E 1.6 -92
-Cherry N12 1.6 -82
-Altezza SXE10 "TRD" -01 Jdm
-Civic EG9 SIR -94 Jdm
+muita

HaatainenK
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 23:05

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja HaatainenK » 14 Helmi 2015, 21:12

Voisko siis olettaa että polttoaineletkut ja tiivisteet kestäs -10 legassa, eli vois päästä säätämällä ja kenties suuttimet vaihtamalla..?

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Tomcat » 14 Helmi 2015, 21:38

Eiköhän flex fuel olis järkevin vaihtoehto, normisoppa hoitaa "voitelun" ja 85 tankiin vaikka 75%
Tämmönen sydeemi tulossa pullukkaa. Mulle tärkeintä on että voi ajaa millä litkulla hyvänsä siksi Flexfuel on järkevin ratkaisu... saa vakio Ecuun, ainakin uudempiin.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

RE 85

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 15 Helmi 2015, 17:34

Lisäpalikalla olen nähnyt että saisi Tampereella yks virma tekee. On pitänyt ite laittaa, mutta en oo ollu varaa investoida. Muistathan, että tämäkinnon suomen laissa kielletty ja niinpoispäin... eFlexifuel
Niin ja kyselin noilta, niin saa tilauksesta ej-koneisiin sopivat johtosarjat.

HaatainenK
Viestit: 19
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 23:05

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja HaatainenK » 15 Helmi 2015, 18:38

Olis älyttömän mielenkiintoinen laitos, vielä kun sais seleville että kestääkö auton polttoaineletkut ja tiivisteet tuon RE85... Onkohan kukaan testannu tuota kyseistä laitetta subarussa?

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Jampsu » 15 Helmi 2015, 20:29

HaatainenK kirjoitti:Olis älyttömän mielenkiintoinen laitos, vielä kun sais seleville että kestääkö auton polttoaineletkut ja tiivisteet tuon RE85... Onkohan kukaan testannu tuota kyseistä laitetta subarussa?

Onhan täällä vaikka kuinka moni ajanut vakio letkuilla viinalla eikä ne mihinkään ole sulanut... Mikään ei ole ikuista et kyllä ne joskus bensallakin hajoo.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 15 Helmi 2015, 20:33

Kehu toi laitevalmistaja ajaneensa jollain 90-luvun nissanilla jo kymmeniä tuhansia pelkästään 85-löpöllä ilman mitään muutoksia polttoainelinjoihin. Aikaväli oli jotain vuosia.

Kehuskeli silloin, että on joihinkin Subaruihin asennettu... Kenen aitä en tiiä.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Displaced » 15 Helmi 2015, 20:39

Tommonen suuttimien huijausboksi nyt henk koht varmaan huonoin mahdollinen ratkaisu.

Lappu lattiassa seos mitä sattuu?
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja SammyG » 15 Helmi 2015, 22:28

Displaced kirjoitti:Tommonen suuttimien huijausboksi nyt henk koht varmaan huonoin mahdollinen ratkaisu.

Lappu lattiassa seos mitä sattuu?


Koitin käydä sivut läpi mahdollisimman tarkkaan, että olisi löytynyt selitys sille mihin toi oikeasti perustuu. Ei löytynyt selvitystä..

Eli toi boksi luo jollain algorytmillä uuden impulssin suuttimille sen bendalinjan anturin antaman tiedon mukaan? Ja sit jos suuttimen kapasiteetti ei riitä, niin voi morjes, koska auton oma ecu ei tiedä että välis on jotain iddqd-palikkaa välis.

Silent_alarm
Viestit: 207
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 06:27
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Silent_alarm » 15 Helmi 2015, 23:38

Itseasiassa toi boksihan on päivittynyt ja vaikuttaa aika fiksulle :O

Ainoo et sytytysennakoita se ei säädä mut muuten ihan jees.
IG @behindthesteeringwheel
http://www.youtube.com/channel/UCEosqFAhQJnXxwxv6ZuHQZQ
-99 Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon
-86 Subaru Leone 1.8 4WD Turbo High Roof Wagon

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 16 Helmi 2015, 16:10

Jonkunlainen ruiskujen aukiolon pidennyskarttahan tossa on... Toi laitevalmistaja tarkastaa auton tyypin ja moottorikoodin mukaan, että mitkä ruikut ajoneuvossa on ja ilmottaa käykö toi poxi ilman ruiskujen vaihtoo. Tietenkään se ei ennakoita säädä, mutta auton oma ecu yrittää tietenkin säätää syttää nakuanturin mukaan ja toi etanolihan ei nakua ihan herkällä. Miten sitten toi ruiskutksen ajoitus menee, lisääkö se ennakkoruiskutusta ja aukipitoaikaa vai pelkästään venyttää ruiskujen aukioloaikaa? Ei sen tarkempaa tietoa ole, itse kyllä ajattelin testata kunhan tämä krooninen köyhtyminen helpottaa. Oli muuten viimekesästä pudonnut hintakin melki satasen.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Displaced » 16 Helmi 2015, 16:57

Joo, etanolianturi antaa dataa ja nähtävästi boksi lisää suuttimen aukioloaikaa 0-28% interpolaation avulla.

Valitettavasti subarussa toi etanolikonversio ei ole niin helppoa että muutetaan suuttimen kokoa +30% ja kaikki toimii täydellisesti.

Suuttimen koko vaikuttaa myös load tapahtumiin, joihin vaikuttaa MAF skaalaus ja sitäkautta sopansyöttö ja ennakkokartta ja avcs kartta jne.

Ecu ei myöskään lisää ennakkoa, kartoissa on tavoite (bensalle säädetty) josta se vaan vähentää ennakkoa nakutuksen mukaan.

E85 ei nakuta kovinkaan herkästi vaikka olisikin laihalla, joka on toki hyvä asia, mutta itse en kyllä siltikään uskaltaisi huijausboksia käyttää.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Jampsu » 16 Helmi 2015, 17:53

Vapareihin enemmän suunniteltu noi boksit, turbo vehkeeseen en edes harkitsis. Vaparit ei ole ihan niin nirsoja yläkierrosten seoksista varsinkaan viinalla. Lähinnä et tuhoa syntys samaan malliin ku turbolla
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

tigru_rocks
Viestit: 3
Liittynyt: 07 Helmi 2015, 20:58

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja tigru_rocks » 16 Helmi 2015, 21:46

Itsellä vm.99 imppu 2.0l vapari ja reilut 30tkm ajettu viinalla. Kylmäkäynnistykseen lisätty vastus ja säädetty rikkaalle. Ihmeesti se tuntuu toimivan edelleen, vaikka startti yrityksiä saa laittaa 3-15 ennenkuin hörähtää tulille :D Ainoa mikä häiritsee on suuttimien tukkeentuminen, jota se ~15% bensan osuus siellä etanolissa aiheuttaa. Huomaa lähinnä käynnistymisen huonontumisena. Eli ajan tankillisen bensaa ja suuttimet putsaantuu. Käynnistyksessä huomaa "voimakkaan" hörähtämisen ja 3-4 yritys niin lähtee käyntiin. Ajat muutaman tankillisen etanolia ja se "voimakas" hörähdys on muuttunut vaimeaksi tussahdukseksi ja käynnistyykin sitten ehkä 4-10 startin väliltä :? Tästä samasta asiasta on muillakin foorumeilla ollut juttua, lähinnä itseä ihmetyttää se nopeus, kuinka nopeasti käynnistyminen huonontuu omassa tapauksessa.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Displaced » 16 Helmi 2015, 21:53

Jaa, vapareista kyse, no sitten ehkä uskaltaisi kokeilla, tosin vähän silti toi toimintaperiaate mua häiritsee, ja jos tohon jotain häikkää tulee, niin voi se vaparikin ottaa itteensä.

Sit pitää vähän kepillä hämmentää, että mitä hyötyä tosta E85 boksista haetaan vaparissa?

Teho ei nouse.
Kulutus kasvaa.
Öljyt menee nopeemmin huonoksi eli se minimaalinen rahallinen hyöty menee öljyihin.

Jos etanolilla ajaa enemmän niin välillä jotain Si-Alcoholia tms putsaamaan suutinta ja pumppua jos ei halua tankillista bensaa vetää läpi.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Tomcat » 16 Helmi 2015, 22:36

Flex fuelilla ei ilmeisesti ole noita tukkous ongelmia, koska bensaa on seassa sekalainen määrä... vai??
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Displaced » 16 Helmi 2015, 23:31

Eipä tuota ongelmaa omien kokemuksien perusteella muutenkaan ole paljoakaan.

Itse aina välillä oman ns paranoijan takia ajan noi mömmöt läpi, varsinkin jos auto on pidemmän aikaa seissyt etanolit sisällä.

Monet ajelee ilman mitään mömmöja vuosikaupalla eikä ongelmaa vaikka vaan E85 käytössä.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 17 Helmi 2015, 16:17

No eihän näissä vapareiss houkuta kun toi polttoaineen hinta... On se muutama satanen vuodesa kotiinpäin... Tai oikeastaan tyhän pitäs viherpiipertää ja vetäämkukkahattu päähän ja kehua että tahdon pitää ympäristöstäni huolta ;) Mitenköhän toi vaikuttas ton katin toimintaan, siis ajatellen oisko sillä puhdistava vaikutus, vai onko toi etanooli vielä sotkevampaa...

kAMPROBOT
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 14:36

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja kAMPROBOT » 19 Helmi 2015, 12:30

Oon ajellu -06 WRX:llä pelkällä RE85:lla nyt 1,5 vuotta. Polttoaineeseen liittyen vaihdettiin vain suuttimet ja pumppu, kaikki linjat on edelleen alkuperäiset, eikä ole ollut ongelmia. En ole ajellut läpi mitään mömmöjä. En ole myöskään käyttänyt bensaa lainkaan, koska säädöt on tehty tuolle RE85, eli ei ole mitään Flexfuel ominaisuutta.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 21 Helmi 2015, 00:00

Toi antaa vakuutta siitä, että noi putket letkut ja tiivisteet varmaan kestää... jostain vaan vielä pikkusen rahaa saattaisin investoida tohon eFlexFueliin... ihan testimielessä...

cherrymies
Viestit: 99
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 13:35

Re:

ViestiKirjoittaja cherrymies » 22 Helmi 2015, 00:51

Sandman1 kirjoitti:No eihän näissä vapareiss houkuta kun toi polttoaineen hinta... On se muutama satanen vuodesa kotiinpäin... Tai oikeastaan tyhän pitäs viherpiipertää ja vetäämkukkahattu päähän ja kehua että tahdon pitää ympäristöstäni huolta ;) Mitenköhän toi vaikuttas ton katin toimintaan, siis ajatellen oisko sillä puhdistava vaikutus, vai onko toi etanooli vielä sotkevampaa...



Ei siinä polttoainekuluissa pahemmin säästä, kun tuota RE85:sta palaa enemmän mitä normi bensaa. Tai no ehkä sitten jos ajaa 50tkm tai enempi per vuosi, saattaa pari euroa jäädä plussalle....tosin pitää muistaa sekin että joka asemalta ei tuota re85 saa ja öljyjäkin pitää useammin vaihella.
-Impreza GF8 Ver3 Wrx Sti -97 Jdm
-Terrano WD21 V6 Wide -93 Jdm
-Carina E 1.6 -92
-Cherry N12 1.6 -82
-Altezza SXE10 "TRD" -01 Jdm
-Civic EG9 SIR -94 Jdm
+muita

Avatar
Juhiss
Viestit: 165
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Juhiss » 22 Helmi 2015, 09:16

50sent/litra halvempaa. Oma vie reippaassa matka-ajossa 12l/100km mutta suurin hyöty siis turbovehkeissä toi lämpöjen lasku ja nakutuksen kestävyys.
Ja lähtee pakkasellakin nyt ihan hyvin käyntiin.

pumppu, tankin sisäiset letkut vaihdettu sekä konehuoneeseen vaihdettu kaikki bensavermeet etanolin kestäviin.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 22 Helmi 2015, 15:27

Cherrymies... no kyllä toi hieman pienemälläkin säästää... polttainekuluissa yhdella lapinreissulla n.3000 säästäis noi 40-50 euroo... riippuen hieman polttoaineiden hinnoista. Tuon saatavuuden vuoksi juurikin flexifuel, jottei tarvi ettiä aina sitä maaseudun ainoota asemaa ja lapissa tais viimenen löytyä Rovaniemeltä

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja ikilika » 31 Touko 2015, 23:22

Asensin omaan legacyyn tuon suomalaisen eflexfuel muutossarjan, josta löytyy etanolianturi ja bluetooth yhteys kännykän sovellukseen. Eilen laitoin paikalleen, kävin hakemassa tankin täyteen re85:sta ja tänään ei lähteny käyntiin. Ei boxi kytkettynä eikä ilman. Eikä 2tuntia lohkolämppärissä auttanu mitään. Lupaa vaan yhdellä pytyllä, oli boxi kytkettynä tai ei. Eli tais hajota auto. Huomasin tuossa suuttimille tulevien liittimien napaisuuden vaihtuvan johtosarjassa, onko tällä jotain väliä suuttimien toimintaan?
Legacy sedan 2.0R -07

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Jampsu » 01 Kesä 2015, 02:50

ikilika kirjoitti:Asensin omaan legacyyn tuon suomalaisen eflexfuel muutossarjan, josta löytyy etanolianturi ja bluetooth yhteys kännykän sovellukseen. Eilen laitoin paikalleen, kävin hakemassa tankin täyteen re85:sta ja tänään ei lähteny käyntiin. Ei boxi kytkettynä eikä ilman. Eikä 2tuntia lohkolämppärissä auttanu mitään. Lupaa vaan yhdellä pytyllä, oli boxi kytkettynä tai ei. Eli tais hajota auto. Huomasin tuossa suuttimille tulevien liittimien napaisuuden vaihtuvan johtosarjassa, onko tällä jotain väliä suuttimien toimintaan?

ei vaikuta kummin päin suuttimien piuhat on
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja jtuomain » 01 Kesä 2015, 07:24

Pari viikkoa takaperin oma kulkine kävi saamassa EcuTek flex fuel-muutoksen Artecilla (kuulemma ensimmäinen mitä tehnyt), hyvin tuntuu rokkailevan (ei silleen, että olisi epäilyttänytkään). Kulutuslukemia en ole vielä mittaillut, tokihan se sekin kiinnostaa, josko lantin-pari tankatessa säästäisi, vaikka päällimmäinen tarkoitus oli saada autoa normikierroksilla vähän pirteämmäksi (turbo ja pari putken pätkääkin vaihtui aiemmin) ja onhan se.
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

Rami
Viestit: 8
Liittynyt: 10 Huhti 2015, 08:03

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Rami » 01 Kesä 2015, 13:30

Kyllä muuten tuossa eflexfuelin sarjassa on väliä kumminpäin suuttimien piuhat kytkee. Boksi kun saa toimintasähkönsä suuttimien plussasta.
Legacy Stw aut. 2.5 MY04
Toyota Corolla KE70 Turbo MY83

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja ikilika » 01 Kesä 2015, 14:52

Juu, boxille menee se 12v joka suutinjohdosta, silti napaisuus vaihtuu boxilta tulevaan liittimeen.
Legacy sedan 2.0R -07

villlee
Viestit: 13
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 20:30
Paikkakunta: Laihia

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja villlee » 23 Kesä 2015, 20:30

Mistäs noita re85 soveltuvia suuttimia kannattais hommata? Etsinnöis oli top feed suuttimet 1000-1500cc paikkeilla, saakos ev14 oikeanlaisina?

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Jampsu » 23 Kesä 2015, 21:15

villlee kirjoitti:Mistäs noita re85 soveltuvia suuttimia kannattais hommata? Etsinnöis oli top feed suuttimet 1000-1500cc paikkeilla, saakos ev14 oikeanlaisina?

Absolute performancen omilla specseillä olevia alkaa olla aika monessa tehopelissä
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja mechanix » 23 Kesä 2015, 22:29

- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja jtuomain » 24 Kesä 2015, 08:01

villlee kirjoitti:Mistäs noita re85 soveltuvia suuttimia kannattais hommata? Etsinnöis oli top feed suuttimet 1000-1500cc paikkeilla, saakos ev14 oikeanlaisina?


Myös Deatschwerksiltä löytyy niin EV14 kuin Subarun omiin pohjautuvia.
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

Avatar
Lonttatuavi
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:12

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Lonttatuavi » 04 Heinä 2015, 19:12

Mites tuon moottoriöljyn kanssa? Itellä vaihtuu näillä näppäimillä tankin sisältö viinan puolelelle. Ootteko käyttäny ihan jtn "normiöljyjä tai huomannu öljyn käyttäytymisessä jtn eroa bensaan?

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Jampsu » 04 Heinä 2015, 19:40

Lonttatuavi kirjoitti:Mites tuon moottoriöljyn kanssa? Itellä vaihtuu näillä näppäimillä tankin sisältö viinan puolelelle. Ootteko käyttäny ihan jtn "normiöljyjä tai huomannu öljyn käyttäytymisessä jtn eroa bensaan?

Ei se kerkee mennä miksikään 6000-8000km vaihtovälillä jos ei nyt ihan pelkkää lyhyttä matkaa aja
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja jtuomain » 21 Heinä 2015, 11:19

Lonttatuavi kirjoitti:Mites tuon moottoriöljyn kanssa? Itellä vaihtuu näillä näppäimillä tankin sisältö viinan puolelelle. Ootteko käyttäny ihan jtn "normiöljyjä tai huomannu öljyn käyttäytymisessä jtn eroa bensaan?


API SN-luokitellut sietää myös E85:sta, Redline ainakin on sellainen (ennestäänkin oli ne, joten en sen pidemmälle kaivellut kun asiaa tarkastelin).
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

Avatar
Lonttatuavi
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:12

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Lonttatuavi » 23 Heinä 2015, 18:32

Vaikuttaako re85 käyttö tulppien valintaan millään tavalla?

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Tomcat » 23 Heinä 2015, 23:59

Tuli muuten mieleen että jos tuo E85 on niin ihanaa kamaa, niin miksi autonvalmistajat edelleen tekee autot kulkemaan 95E/98E:llä ( Tai onhan sitä nyt joillain joku "flex fuel " malli olemassa )

Mulla on niin pienet tehon tavottelut että mennään ihan normi bensalla, kuitenkin tulee liikuttua siellä sun täällä oli kesä taikka talvi. Toimiva Flex fuel vois tosin olla vaihtoehto jos vaikka joskus joutuis tankkaamaan 95E:tä :lol:
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Jampsu » 24 Heinä 2015, 00:57

Tomcat kirjoitti:Tuli muuten mieleen että jos tuo E85 on niin ihanaa kamaa, niin miksi autonvalmistajat edelleen tekee autot kulkemaan 95E/98E:llä ( Tai onhan sitä nyt joillain joku "flex fuel " malli olemassa )

Mulla on niin pienet tehon tavottelut että mennään ihan normi bensalla, kuitenkin tulee liikuttua siellä sun täällä oli kesä taikka talvi. Toimiva Flex fuel vois tosin olla vaihtoehto jos vaikka joskus joutuis tankkaamaan 95E:tä :lol:

varmaankin saatavuus ja kylmäkäynnistys on suurin syy... harrastepelissä aivan loistavaa tavaraa.

tehdäänhän muummoassa brasiliaan malleja jotka käy ihan pelkällä etanolilla E100. mm. audia yms.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja jtuomain » 12 Loka 2015, 07:01

Onko jengi selvinnyt talvien yli pelkällä E85:lla? Ilmojen nyt viilennyttyä (iltapäivällä 6-8 astetta) auto ei enää kerralla starttaa vaan saanut hangata sen kolme-neljä kertaa käynnistyäkseen. Aamuisin lähtee lämpimästä hallista suorilla, samoin myös ulkoa sen jälkeen kun kokeilumielessä tankkasin kolmannestankillisen 98:ia sekaan (autossa siis flex fuel-säätö). Tämän perusteella taitaa ainakin itsellä mennä talvi ihan normibensalla kun jo nyt alkaa nikotella.
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja Displaced » 12 Loka 2015, 07:57

Ihan hyvin mennyt talvetkin pelkällä viinalla kunhan säätää kylmäkäynnistyskartat kohdilleen
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
khalonen
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 14:15
Paikkakunta: Vieremä

Re: RE 85

ViestiKirjoittaja khalonen » 12 Loka 2015, 14:55

Jep, viimeseen 2 vuoteen ei varmasti Suomessa ole niin kylmä ollu missään että ois ongelmia kun "ryyppy" kohdallaan. -25C ilman mitään lämmityksiä ei ole ongelma ettei lähtisi normaalilla lyheällä startilla. Se mistä eos. on kuinka paljon lyhyessä ajossa sitten tuollaisella sikarikkaalla startilla viinaa menee moottoriöljyyn ja miten se sieltä ennättää haihtua pois, tai jos on tukkinut pakoputkensa katalysaattorilla ja se saa vähän rakaa evästä :tard:


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa