HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

2L moottorin tekniikka erot tehojen välillä?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

2L moottorin tekniikka erot tehojen välillä?

ViestiKirjoittaja Kennedy » 06 Maalis 2016, 00:53

Näin yö mietintänä tuli mieleen, että mitä kaikkea eroa 2L pannuissa on kun miettii 90-luvun lopusta eteenpäin olevia subaruita.
Jos miettiin tekniikkaa joissa ei käytetä AVCS yms. tms. jne. wtf.

Kansissa virtauseroja? Hyötyykö miten paljon porttauksista vai onko ne jo valmiiksi hyvät?

Nokat paljonkin erilaisia eri koneiden välillä? Varmaan päästöaluiden mukaan hieman eroja?

Imusarjoissa vissiin jotain pientä eroa ollut?

Turbojen koko on vissiin kasvanut vuosivuodelta isommiksi. Onko alkupään laitteet 0,5bar ja loput 1bar?
Forester S Turbo '99 - RIP

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: 2L moottorin tekniikka erot tehojen välillä?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 06 Maalis 2016, 01:12

Ilman avcs olevat on aika vähissä 2000 luvun alussa. 3gen legacyn twinturbo nyt oli vielä ilman avcs ja kannet vastaavat ku ver.5-ver.6 sti:ssä. Gt imppussa ja muissa mopo turboissa on miedommat nokat ku sti:ssä. Euro wrx bugeye ainakin ilman avsc, oliko peräti blobeye myös ja kannet vastaavat ku ver.5-ver.6. Sti:ssä on avcs 01- alkaen.
Ver.3-4 sti:n koskemattomilla kansilla ja nokilla otettu n.700hv joten ei kansille tarvii ihan ensimmäisenä olla tekemässä mitään.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: 2L moottorin tekniikka erot tehojen välillä?

ViestiKirjoittaja Kennedy » 14 Maalis 2016, 21:47

Eli STi nokat vanhempiin mopoihin sisään ekana ja lisää ahtoja niin riittää jo pitkälle?

SF:ään ei kuulemma suositella vaihdettavaksi mitään nokkia kun lukee ulkomailta viestejä. Vaatii ecu ohjelmoinnin muutokset kun vakio ei osaa käyttää niitä kuulemma.
Tarkoittaakohan tuo nyt normaalia säätöä mikä ylipäätään pitäisi tehdä kun tekniikkaa muuttaa vaiko jotain muuta muutoksia?
Forester S Turbo '99 - RIP

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: 2L moottorin tekniikka erot tehojen välillä?

ViestiKirjoittaja Mauri H » 15 Maalis 2016, 10:05

Kennedy kirjoitti:Eli STi nokat vanhempiin mopoihin sisään ekana ja lisää ahtoja niin riittää jo pitkälle?

SF:ään ei kuulemma suositella vaihdettavaksi mitään nokkia kun lukee ulkomailta viestejä. Vaatii ecu ohjelmoinnin muutokset kun vakio ei osaa käyttää niitä kuulemma.
Tarkoittaakohan tuo nyt normaalia säätöä mikä ylipäätään pitäisi tehdä kun tekniikkaa muuttaa vaiko jotain muuta muutoksia?


Mulla oli projektina tuollainen -99 S-Turbo. Kerroppa ensin mitä tavoitteita tuossa olisi niin kerron lisää kuinka järjettömän listan saat osia vaihtaa :D
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: 2L moottorin tekniikka erot tehojen välillä?

ViestiKirjoittaja Kennedy » 15 Maalis 2016, 11:19

Mauri H kirjoitti:Mulla oli projektina tuollainen -99 S-Turbo. Kerroppa ensin mitä tavoitteita tuossa olisi niin kerron lisää kuinka järjettömän listan saat osia vaihtaa :D


No jos 4 numeroiseen 95e10 pumppubensalla niin olis pop :lol:

Katotaan ekana sinne 250hp luokkaan kun nykyinen kytkin kuulemma pitäisi sellaista kestää.
Loppupeleissä joku 300-350max mihin jäisi.

viewtopic.php?f=20&t=2274 tuossa alussa oli nykyiset muutokset näkyvissä.
Ecu nyt alkuun pitää uusia. Mechanixin osia odotellessa :)
Suuttimista en tiedä, mutta paineita lisäämällä luulisi nykypaketin riittävän 250 tienoolle.

Bellmouth dp kisakatilla
Nokat
ic, bpumppu+suuttimet kun mennään 250 yli
turbo

Joten pistä listaa vaan. Tosin jos missään on enemmän juttua tarjolla tuosta rakentamisesta niin mielellään ottaisin vastaan lukemista ja tutkimista. :ugeek:
Forester S Turbo '99 - RIP

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: 2L moottorin tekniikka erot tehojen välillä?

ViestiKirjoittaja mechanix » 15 Maalis 2016, 13:25

Kennedy kirjoitti:Eli STi nokat vanhempiin mopoihin sisään ekana ja lisää ahtoja niin riittää jo pitkälle?

SF:ään ei kuulemma suositella vaihdettavaksi mitään nokkia kun lukee ulkomailta viestejä. Vaatii ecu ohjelmoinnin muutokset kun vakio ei osaa käyttää niitä kuulemma.
Tarkoittaakohan tuo nyt normaalia säätöä mikä ylipäätään pitäisi tehdä kun tekniikkaa muuttaa vaiko jotain muuta muutoksia?

Kyllä sen maffillisena pitäisi hanskata vähän paremmat nokat, eihän se tiedä muusta kuin sisäänmenevästä ilmamäärästä ja paremmilla nokilla sitä menee vain hiukan enemmän koneeseen. Toki säädättäminen on suositeltavaa siinä vaiheessa jo ihan muutenkin.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: 2L moottorin tekniikka erot tehojen välillä?

ViestiKirjoittaja Mauri H » 15 Maalis 2016, 17:31

Vakiosuuttimilla saa sen 300 hv. Nokat on noissa aivan kuraa kuten vakio ecu. Itse vaihdoin omaan GT:n nokat jotka toimi huomattavasti paremmin kuin Foren vakionokat.

Aika hyvän listan olitkin jo laittanut, noi WRX:n männät lienee kyllä aika kuraa. STI:n männät ovat laadukkaat takomännät.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa