J2K2 kirjoitti:Joensuussa olisi mahdollisuus tehdä huuhtelemalla hintaan 430 ekua kun käydään tytärtä katsomassa. Pesu maksaisi 70€ lisää, mutta ei pitänyt tarpeellisena 128tkm ajettuna.
tuRboman kirjoitti:Voin tsekata kuitista paljonko vaihtoivat.
tuRboman kirjoitti:
No niin. Jostakin helkutin syystä Erwolla tuohon meidän ex Outbackiin on vaihdettu 6 litraa CT öljyä, 31€ litra.
Onkohan se, että tuon verran tulee valuttamalla ulos?
tuRboman kirjoitti:Ja jostain syystä uudelle mallille tosiaan on 60tkm vaihtoväli. Raskaassa käytössä tais olla 45tkm.
tuRboman kirjoitti:Jotkut jopa väittää, että öljynvaihto voi haitata laatikon toimintaa.. kaikkea sitä kuulee. Kyllä se öljy paskoittuu ja "kuluu" kaikissa sovelluksissa.
Shima kirjoitti:tuRboman kirjoitti:Jotkut jopa väittää, että öljynvaihto voi haitata laatikon toimintaa.. kaikkea sitä kuulee. Kyllä se öljy paskoittuu ja "kuluu" kaikissa sovelluksissa.
Kun nyt on tuon toisen ajokin kautta päässyt tutustumaan "Feartroniciin", niin väittäisinpä tietäväni mistä noissa "öljynvaihto voi haitata"-jutuissa on kyse. Kyse on yksinkertaisesti siitä, että öljynvaihdossa se karsta lähtee liikkeelle (pesevän uuden öljyn ansiosta?), mutta ei tule ulos vaan juuttuu ahtaimpaan paikkaan eli solenoidikanavistoon. Yhden tällaisen tapauksen väittäisin jopa varmuudella tietäväni. No, jätin tuon lainauksen loppuosan tarkoituksella tuohon, koska aivan tottahan se on. Kun öljynvaihdot on tehty ajallaan, ei siellä ole muhjua liuoteltavaksi seuraavissa öljynvaihdossa. Pomminrakennusohje on siis se, että jätetään 1-3 öljynvaihtoa väliin ja vaihdetaan sitten... Suosittelen siis edellisten tapaan vahvasti sitä vaihtoa ajallaan, ja Suomen olosuhteet tosiaankin ovat "severe".
JikkaPee kirjoitti:...sit ku aletaan vetää kärryä ym. ni jopas tipahtaakin öljyn suorituskyky roimasti!
tuRboman kirjoitti:JikkaPee kirjoitti:...sit ku aletaan vetää kärryä ym. ni jopas tipahtaakin öljyn suorituskyky roimasti!
Tässä onkin mielenkiintoinen aihe. Näin asuntovaunun vetäjänä kuulisi mieluusti jotain akateemisia arvioita, jos vetää vaunua n. 5000km kesässä ja ajaa 20000km vuodessa, niin milloin se ois aihetta CVT öljyt vaihtaa? 45tkm huollossa kun se muuten on pieni huolto?
aohoa kirjoitti:Tänään käytin vaihteistoöljyn vaihdossa huuhtelumenetelmällä. Autossa kilometrejä 95 200 (jotain kymppejä yli) ja oli kyllä mustaa...
Hintaa tuli vaivaiset 490€, että ihan naurattaa miten halvalla pääsin, kun sain kaksi kahvilippuakin
Siitä en olevarma onko luulosairautta, mutta vaihteisto tuntuu hieman paremmalle.
MikaLainio kirjoitti:aohoa kirjoitti:Tänään käytin vaihteistoöljyn vaihdossa huuhtelumenetelmällä. Autossa kilometrejä 95 200 (jotain kymppejä yli) ja oli kyllä mustaa...
Hintaa tuli vaivaiset 490€, että ihan naurattaa miten halvalla pääsin, kun sain kaksi kahvilippuakin
Siitä en olevarma onko luulosairautta, mutta vaihteisto tuntuu hieman paremmalle.
Mitä öljyä laittoivat laatikkoon ja onko sinulla tuo tr580 vaihteisto?
Olen itsekin viemässä auton vaihteiston öljyn vaihtoon, osaako ketään sanoa, mikä öljy olisi varmasti sopivaa?
tuRboman kirjoitti:Tuo käytöksen muuttuminen voi olla kiinni jostain muuttuvasta parametristä, kuten laatikkoöljyn lämmöstä. Tosin silloin varmaan pyrkisi vähentämään kierrätystä, tai jms. Mutta vaikea uskoa öljyn vaikuttavan vaihtoihin kovinkaan kun sähköaivo ohjaa tapahtumia.
tuRboman kirjoitti:Jenkithän asenteleekin cvt-laatikoihin coolereita jos tulee vuoristoon ja kovempaan käyttöön. Tällaista muistan lueskelleeni.
Saakohan muuten torque softalla laatikkoöljyn lämpötilan näkyville? Ois periaatteessa kiinnostavaa dataa tällaiselle asuntovaununvetäjälle.
MikaLainio kirjoitti:tuRboman kirjoitti:Jenkithän asenteleekin cvt-laatikoihin coolereita jos tulee vuoristoon ja kovempaan käyttöön. Tällaista muistan lueskelleeni.
Saakohan muuten torque softalla laatikkoöljyn lämpötilan näkyville? Ois periaatteessa kiinnostavaa dataa tällaiselle asuntovaununvetäjälle.
Onneksi pääsääntöisesti Suomen oloissa ajellaan, eikä joudu perässä vetämään mitään.
Lomareissuilla ulkomailla tulee suurempia nousuja ajettua, jossain vaiheessa, olis tarkoitus lähteä Norjaan kiertelemään. Mielenkiinnolla odotan miten laatikko siellä suoriutuu nousuista.
Minulla on tuo Torque softa. Voin tänään katsoa, mitä kaikkea saa näkyviin. Torque on yhteydessä vain ecuun, mutta jos ecu saa laatikolta lämpötiedon voi sen hyvällä tuurilla löytääkin.
tuRboman kirjoitti:Ok. Seuraava kysymys onkin sitten, että millähän softalla tai tempulla sen sais näkyviin?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa