HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

MY08 pullukka STi -keskustelu

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

MY08 pullukka STi -keskustelu

ViestiKirjoittaja ximmo » 16 Heinä 2016, 20:21

Onko vakio-MY08:ssa sama kattihomma kuin vanhemmissa malleissa eli dp:ssä katti tai kaksi?
Paljonko on vakio-STi:n ahtopaineet?
Onko vastaavaa iskariongelmaa kuin vanhemmissa malleissa?
Mitä eroja moottorissa vs. esim. 2012/13/14 malleihin, joissa ilmeisesti on yhä enemmän tai vähemmän sama motti?
Ja sama toiseen suuntaan, vaihtuiko koneessa mitään siirryttäessä MY07-sedanista pullukkaan?
Mitä muuta minun pitäisi kysyä pullukasta?
(+jos siirryn pullukkaan niin mikäs catback olisi hinta/laatusuhteessa järjellinen?)

Nyt on vaihtokuume päällä, mutta en tunne oikeasti näitä uudempia yhtään. Mietin just, että jos 2008 maksaa X euroa ja uudempi sedani X+5000 € niin saako uudemman hinnalla muuta kuin 2 vuotta vähemmän kulutusta? Okei, toki näiden kanssa on aina kyse siitä, paljonko on palikkaa laitettu. Evo X pitäisi myös tsekata mut jotenkin hirvittää ajatus Subarun ja tämän klubin hylkäämisestä. :occassion:
Viimeksi muokannut ximmo 29 Joulu 2016, 13:45, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 17 Heinä 2016, 11:58

Vastailen kun pääsen Suomeen/kunnon netin ääreen :thumbsup:
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SammyG » 17 Heinä 2016, 12:34

ximmo kirjoitti:Onko vakio-MY08:ssa sama kattihomma kuin vanhemmissa malleissa eli dp:ssä katti tai kaksi?
Paljonko on vakio-STi:n ahtopaineet?
Onko vastaavaa iskariongelmaa kuin vanhemmissa malleissa?
Mitä eroja moottorissa vs. esim. 2012/13/14 malleihin, joissa ilmeisesti on yhä enemmän tai vähemmän sama motti?
Ja sama toiseen suuntaan, vaihtuiko koneessa mitään siirryttäessä MY07-sedanista pullukkaan?
Mitä muuta minun pitäisi kysyä pullukasta?
(+jos siirryn pullukkaan niin mikäs catback olisi hinta/laatusuhteessa järjellinen?)

Nyt on vaihtokuume päällä, mutta en tunne oikeasti näitä uudempia yhtään. Mietin just, että jos 2008 maksaa X euroa ja uudempi sedani X+5000 € niin saako uudemman hinnalla muuta kuin 2 vuotta vähemmän kulutusta? Okei, toki näiden kanssa on aina kyse siitä, paljonko on palikkaa laitettu. Evo X pitäisi myös tsekata mut jotenkin hirvittää ajatus Subarun ja tämän klubin hylkäämisestä. :occassion:


Kaksi kattia dp:ssä.

Vakio-ahto noin kilo. Vakiohyrrä jaksaa toki piikata yleensä 1,4 kiloo kun ecua muokkailee.

Ei ole iskariongelmaa.

Ei merkittäviä eroja motissa noiden vuosimallien välillä.

MY07:stä vaihtuu pullukkaan aika paljon se miltä konehuone näyttää, joten ilmanottoa yms ei pysty vaihtaan suoraan toiseen.

Itse valitsin pullukan modernimman sisustan, vakionopeuden säätimen ja muutaman muun mukavuusasian takia. Myös ajomelu on pienempi tuoreemmissa. Ja onhan pullukka (ei sedan) paras korimalli missä STI:n saa.

Mitä tossa on noita Mitsu-harrastajien kanssa jutuilla, niin moni ei tykkää Evo kympistä.

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 17 Heinä 2016, 13:20

Kiitoksia! Olen erittäin lähellä siirtyä pullukan omistajaksi. Joku kysymys vielä oli, mutta ei nyt saa millään mieleen, että mikä. Hiljainen se on ainakin vakio catbackilla, pakko suoraan ostaa jokin vakion tilalle. Ei mun nykyinenkään ole mikään mölyapina, mutta selvästi "paremman" kuuloinen. Jos ostaa tällaisen leikkiralliauton niin kai sen nyt pitää kuulostaakin enemmän rallilta.

1.2 tuuppasi ahtoja mittarin mukaan tämä koeajettu laitos. Tuntui yllättävän kierroskoneelta ja muutenkin "hitaalta" vs. nykyinen kipponi, jossa on joku 300 hp. Ilmeisesti pullukka painaa jonkin verran enemmän. Kellon kanssa ei varmasti ole hidas.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SammyG » 20 Heinä 2016, 10:24

Onko pultsu jo hommattu?
:banana:

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 23 Heinä 2016, 20:09

SammyG kirjoitti:Onko pultsu jo hommattu?
:banana:

Juu, tuollahan jo autonvaihtoketjussa huutelinkin. Ajelin heti ensitöikseen mökille ja totesin, että vakio-catback on liian perheautosoundinen ja esim. Forgen pta-dumpin voisi laittaa vakion tilalle. Johan olisi vähän enempi ralliautomeininkiä. Muuten tuo on toistaiseksi ihan ok noin. Pitää nyt vaan opetella se integroidun audio- yms. järjestelmän käyttö sekä selvittää, miten ahtomittarin valot saa kuriin.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 23 Heinä 2016, 21:52

Depon mittari on varsinainen pilipali, jos alkaa rassaamaan niin Defiä vaan kehiin.

Multa muuten löytyy S204 OEM vanteet ja AST4150 alusta pullukkaan. :thumbsup:
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 26 Heinä 2016, 13:56

Istuuko tällainen loppuosa mitenkään pullukkaan:

Kuva

Vakiopönttöhän muistuttaa enemmänkin tätä (kuvassa Milltek):

Kuva

Tuollainen ylemmän mallinen on tuntuvasti edullisempi, mutta katselin sitä pohjaa ja jotenkin en suoralta kädeltä ole vakuuttunut, että se sinne nätisti asettuu. Milltekistä puolestaan on hyviä kokemuksia. Mitä SammyG maksoikaan mittatilausputkistosta? Minä en rataa aja, niin sinänsä ei oo väliä, vaikka pitäisi vähän ääntäkin.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SammyG » 31 Heinä 2016, 11:54

ximmo kirjoitti:Tuollainen ylemmän mallinen on tuntuvasti edullisempi, mutta katselin sitä pohjaa ja jotenkin en suoralta kädeltä ole vakuuttunut, että se sinne nätisti asettuu. Milltekistä puolestaan on hyviä kokemuksia. Mitä SammyG maksoikaan mittatilausputkistosta? Minä en rataa aja, niin sinänsä ei oo väliä, vaikka pitäisi vähän ääntäkin.


Oon nähnyt että tommonen V-mallinen menee sinne kyllä, jos vaan on valmistettu hatchback-korimallille. Yleensä noin V-malliset takaänkkärit on sedaniin ja koska jenkeissä HB:ta ja sedania sai pari vuotta päällekkäin vuosien perusteella sopivuutta ei voi varmistaa.

Milltek ja Supersprint ovat varmaan eurooppalaisista valmistajista ne laadukkaimmat. Jenkkiläisistä Corsa saattaisi olla sinulla mieleen..
Japseista Tanabe ehkä.

No joka tapauksessa mä laskin, että mittatilaushomma oli samaa luokkaa kun hyvä valmisputki, kunhan oli valmis jäämään jonottaan.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 31 Heinä 2016, 23:43

Mä olin kyllä siihen Cut-out läppä putkistoon enemmän kuin tyytyväinen, meteliä sai huolella kun tartti, ja matkassa oli mukavan hiljainen.

http://www.ebay.com/itm/3-Remote-Electr ... j1&vxp=mtr
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 02 Elo 2016, 00:19

Kenties sitten tuo Milltek. Myös nuo V-malliset olivat juuri hatchbackiin. Nyt ei oo taas kiire tälläkään, rikoin taas itseäni urheilussa ja ei kykene autoa ajelemaan toviin.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 10 Elo 2016, 13:13

ximmo kirjoitti:Kenties sitten tuo Milltek. Myös nuo V-malliset olivat juuri hatchbackiin. Nyt ei oo taas kiire tälläkään, rikoin taas itseäni urheilussa ja ei kykene autoa ajelemaan toviin.


Itse itseäni tarkentaen: ulkomaalaisten sanomana löysin kommenttia, ettei Milltek kuulosta juuri vakiota kummemalta. Joten ei oo vielä valintaa tehty. Mieluiten kuitenkin kohtuuhintaan eli EU:n sisältä etsin putkea. Ilmeisesti tuo keskiputken vaimennin on aika kriittinen tekijä äänille?
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Mauri H » 10 Elo 2016, 16:44

ximmo kirjoitti:
ximmo kirjoitti:Kenties sitten tuo Milltek. Myös nuo V-malliset olivat juuri hatchbackiin. Nyt ei oo taas kiire tälläkään, rikoin taas itseäni urheilussa ja ei kykene autoa ajelemaan toviin.


Itse itseäni tarkentaen: ulkomaalaisten sanomana löysin kommenttia, ettei Milltek kuulosta juuri vakiota kummemalta. Joten ei oo vielä valintaa tehty. Mieluiten kuitenkin kohtuuhintaan eli EU:n sisältä etsin putkea. Ilmeisesti tuo keskiputken vaimennin on aika kriittinen tekijä äänille?


Keskiputken resonaattori on tärkeä sikäli että se syö subaruissa tosi herkästi esiintyvää dronea pois. Drone on sellaista ääniaaltojen aiheuttamaa värähtelyä joka "täyttää kabiinin" ja miltei kuulostaa siltä kuin joku ottaisi runkoon, mutta ei kuitenkaan ihan niin mekaaniselta. Etenkin rosteriputket dronaa herkästi.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 12 Elo 2016, 20:51

Miks toi on noin halpa: http://www.japspeed.co.uk/subaru-imprez ... ystem.html :dontknow:

Yleensä ei halvalla saa hyvää, mutta mutta, oon joskus maksanut paljon ja silti saanut p***aa. :laughing7:

Mitenkäs toi Cobra: http://cobrasport.com/index.php/cobra-s ... -1405.html
Oliko Tompalla tuollainen vai kenellä, jotenkin tuttu tuo Cobra täältä klubilaisten keskuudesta. Miten virtaa ja miten soi? Noh, ainakin mainosvideoiden mukaan ihan miehekäs nuotti. Eiku siellähän se on alimpana myös Puercon klippi. :clap:

Niin ja tuosta Cobrasta on myös versio ilman keskivaimenninta, miten kovasti semmoinen mekkaloi?
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 20 Elo 2016, 16:48

Hei jätkät, tämän piti kuulemma syödä öljyä, mutta ei nyt tunnu maistuvan millään. Mitä teen väärin? :shifty:
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Qulle » 20 Elo 2016, 16:58

Rikki se sitten on... kone vaan remonttiin :)

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SammyG » 21 Elo 2016, 10:24

ximmo kirjoitti:Hei jätkät, tämän piti kuulemma syödä öljyä, mutta ei nyt tunnu maistuvan millään. Mitä teen väärin? :shifty:


:thumbsup:

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja iner » 21 Elo 2016, 16:53

ximmo kirjoitti:Hei jätkät, tämän piti kuulemma syödä öljyä, mutta ei nyt tunnu maistuvan millään. Mitä teen väärin? :shifty:

Se öljytikku näyttää välillä mitä sattuu. Kyllä se sit yhtäkkiä onkin raja tippunut puoleen :D
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 21 Elo 2016, 22:05

iner kirjoitti:
ximmo kirjoitti:Hei jätkät, tämän piti kuulemma syödä öljyä, mutta ei nyt tunnu maistuvan millään. Mitä teen väärin? :shifty:

Se öljytikku näyttää välillä mitä sattuu. Kyllä se sit yhtäkkiä onkin raja tippunut puoleen :D

Lienee kaikissa Subaruissa sama homma, koska MY05:n kanssa tuli jo törmättyä samaan tikkuhommaan. On sitä nyt muutamaan otteeseen kyylätty, ja ei vaan millään vähene öljyt.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Jampsu » 22 Elo 2016, 19:21

Jossei öljyä kulu niin kyl siitä ainakin mäntä halkee, älä ole huolissaan :D
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 24 Elo 2016, 17:06

http://www.mishimoto.eu/subaru-wrx-sti- ... 08-14.html

^onko tuollaisesta mitään iloa pullukassa? Sinänsä mukava systeemi tuossa, kun säilyttää "vakion" ulkonäön ja ilmanohjaimen. Hintakaan ei ole tolkuton. Tuosta on Mishimotolla kalliimpikin versio, joka valmistajansa mukaan antaa enempi kylmää ilmaa, mutta siinä filsu tulee "outside the engine bay" eli suomen kuraoloissa ei ehkä ihan katuautokamaa.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja chinaski » 24 Elo 2016, 18:40

ximmo kirjoitti:http://www.mishimoto.eu/subaru-wrx-sti-race-intake-08-14.html

^onko tuollaisesta mitään iloa pullukassa? Sinänsä mukava systeemi tuossa, kun säilyttää "vakion" ulkonäön ja ilmanohjaimen. Hintakaan ei ole tolkuton. Tuosta on Mishimotolla kalliimpikin versio, joka valmistajansa mukaan antaa enempi kylmää ilmaa, mutta siinä filsu tulee "outside the engine bay" eli suomen kuraoloissa ei ehkä ihan katuautokamaa.


Tuo konehuoneen ulkopuolella tarkoittanee oikean puolen lokasuojan sisustaa. Nuo vapaavirtaussuodattimet saattavat tarvita myös softapäivitystä.
Mulla oli MY08 STI:ssä joku vastaava kampe (filtteri lokasuojan sisällä), en enää muista merkkiä, USA:sta kuiten ostettu. Cobb Tuningilla oli siihen aikaan valmis softa ko. filtterille, joten sillä kombinaatiolla mentiin muutama viikko. Sitten alkoi hävettämään se jumalaton imuilman suhina, joka kuului kilometrin päähän kun vähän polki. Parikymppisenä se olis varmaan menny, mutta näin aikuiseen ikään päässeenä, kiitos ei. Ehkä kone otti kierroksia herkemmin kuin vakiosuodattimella tai sitten se oli vain mielikuvaa.
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 24 Elo 2016, 18:42

Niin Pullukan vakioputsarikotelo/mafputki riittää sinne vajaaseen 500hp asti, eli pistäisin rahat johonkin muuhun, vaikka tähän :lol:

Kuva

viewtopic.php?f=22&t=1269&p=26639&hilit=ast+4150#p26639
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 24 Elo 2016, 19:59

Tomcat kirjoitti:Niin Pullukan vakioputsarikotelo/mafputki riittää sinne vajaaseen 500hp asti, eli pistäisin rahat johonkin muuhun, vaikka tähän :lol:

viewtopic.php?f=22&t=1269&p=26639&hilit=ast+4150#p26639


Tuo Mishimoton vv-suodatin maksaa 150 euroa. Jos samaan hintaan myyt, niin mikä ettei. :thumbsup: Olin näkevinäni yhden ylimääräisen nollan hintapyynnössäsi...
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 24 Elo 2016, 20:09

chinaski kirjoitti:
ximmo kirjoitti:http://www.mishimoto.eu/subaru-wrx-sti-race-intake-08-14.html

^onko tuollaisesta mitään iloa pullukassa? Sinänsä mukava systeemi tuossa, kun säilyttää "vakion" ulkonäön ja ilmanohjaimen. Hintakaan ei ole tolkuton. Tuosta on Mishimotolla kalliimpikin versio, joka valmistajansa mukaan antaa enempi kylmää ilmaa, mutta siinä filsu tulee "outside the engine bay" eli suomen kuraoloissa ei ehkä ihan katuautokamaa.


Tuo konehuoneen ulkopuolella tarkoittanee oikean puolen lokasuojan sisustaa. Nuo vapaavirtaussuodattimet saattavat tarvita myös softapäivitystä.
Mulla oli MY08 STI:ssä joku vastaava kampe (filtteri lokasuojan sisällä), en enää muista merkkiä, USA:sta kuiten ostettu. Cobb Tuningilla oli siihen aikaan valmis softa ko. filtterille, joten sillä kombinaatiolla mentiin muutama viikko. Sitten alkoi hävettämään se jumalaton imuilman suhina, joka kuului kilometrin päähän kun vähän polki. Parikymppisenä se olis varmaan menny, mutta näin aikuiseen ikään päässeenä, kiitos ei. Ehkä kone otti kierroksia herkemmin kuin vakiosuodattimella tai sitten se oli vain mielikuvaa.


Kuvien mukaan juurikin siellä lokarissa, ja vastaavia olen vanhempikoppaisissa Subaruissa nähnytkin. Hyvin ne ainakin p***aa keräävät. Softaushommia on muutenkin edessä, joten eipä se olisi ongelma. Pitää nyt miettiä, mitään julmettua suhinaa en kyllä kaipaa. Tosin en mä mitenkään älyttömästi poljekaan tuota autoa, joten ei se nyt niin koko aikaa kuuluisi. Harkintaan siis.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SammyG » 27 Elo 2016, 16:15

Mulla on toi Mishimoton kombo, isolla MAF-putkella ja sit tolla kotelolla. Imuäänet tulee selkeesti tolla esiin ja bypassin suhahdus kuuluu kuin olis hiljainen dumppi. Filsu jää samaan kohtaa missä vakiolaatikko ois, ei mene lokasuojan sisään keräämään likaa.

Tuskin tota settiä sen takia laitetaan että vakio ahdistais. Säädettäväks joutuu viemään muuten jos ton laittaa. Ja voi olla, että turbulenssi aiheuttaa MAF-skaalauksessa ongelmia.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Displaced » 27 Elo 2016, 17:10

Joo, vähän tuo MAF heiluu kun ilma selkeesti pyörteilee, mutta onhan tuota nyt yhden auton voimin harjoiteltu :lol:
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 27 Elo 2016, 17:45

SammyG kirjoitti:Säädettäväks joutuu viemään muuten jos ton laittaa. Ja voi olla, että turbulenssi aiheuttaa MAF-skaalauksessa ongelmia.


Ihan varmasti, jopa Apexin kartiolla (jota on jotkut väittäneet parhaaksi) meni maffin jännitteet niin vituiksi ettei saanu edes säädettyä :tard:

Ei siinä oli, oli imuputkiki niin täynnä p***aa että lähti koko sieni kuuseen :lol:

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 02 Syys 2016, 18:33

Onko normaaliboksissa olevilla filttereillä suuria poikkeavuuksia keskenään? (Tilasin jo... :? ) Cobran putkistokin on ollut matkalla jo tovin. Säädätys tulossa myös ohjelmaan kun ehtii. Ei tässä kilometrejä juuri tule, kun oon vähän pipi.

Niin ja sen lelumittarin (Depo) sain eilen pelaamaan. Oli kuin joulukuusi, olisiko jostain syystä mennyt johonkin myymälätilaan? Kaikki valot paloivat miten sattuu. Nyt pysyy punaisena.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 08 Syys 2016, 15:55

Pari pakettia kamaa tulossa, toinen Kölnissä ja toinen Tanskassa. Jälkimmäisen seuranta ilmoittaa "received in destination country". :thumbsup: Tästä voi vielä tulla pitkä odotus. Olin jo varaillut illaksi tallin ja asentajan, voinee perua. :x

Ei muuten vieläkään oo pahemmin öljytikussa vajausta hahmotettavissa. Tosin kilsoja ei yhdellä kädellä mitenkään runsaasti tule. Vilkun käyttö oikealla kädellä on muuten vänkää hommaa.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 16 Syys 2016, 10:20

Kyllähän se sittenkin sitä öljyä hissukseen nauttii, nyt on tullut kilometrejäkin. Ja samalla tuli viimeinkin saatettua auto nosturin päälle, kun osat saapuivat. Pohjapanssarin alta paljastui ikävää: märkää oli, öljyä tulee ilmeisesti venakopalta, kenties myös jakokopalta. Perä ei sekään aivan oireeton ollut, oletettavasti stefahommia. Lisäksi etutukivarsien takahelat pitäisi hiljalleen vaihtaa. Nyt herää kysymyksiä, että missä vika, kun alle 30 tkm ajettu moottori fuskaa öljyä (noin 7 tkm kasaamisen jälkeen ajettuna) tuohon malliin.

Cobran putkistosta tulee muuten melkoisen kaunis nuotti. Oletin, ettei ihan tuohon malliin. Hymyilyttää. Nyt säätöihin seuraavaksi. (Pitääks tää mun topic pian siirtää projektiosastolle...)
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

tomppa076
Viestit: 4
Liittynyt: 05 Syys 2016, 18:20

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja tomppa076 » 16 Syys 2016, 17:29

Morjens kaikille!

Elikkä suhteellisen tuoreen pullukan omistajalla olisi muutama mieltä askarruttava kysymys.
Autoon ollut enemmän kuin tyytyväinen, mutta nyt ilmastoinnin moottori alkanut ääntämään, ja sammuttamisen jälkeen tulee reilusti kondessivesiä ulos.
Ilmastointi toimii kuitenkin moitteettomasti, onko normaalia (paitsi se ääntäminen)?
Samoin oikealta edestä pientä kolinaa havaittavissa terävissä töyssyissä, meneekö näissä koiran luut useinkin?
Auto on ajettu n. 80000 ja tuontiautosta kysymys.
Tietysti uutena subarun omistajana kaikenlaisista vinkeistä esim. edullisista varaosamyyjistä olisin kiitollinen.
:thumbsup:

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SammyG » 20 Syys 2016, 00:56

Kondenssivettä tulee aika reilusti aina ilmastoinnista ulos. Tai no mikä on reilu ja reilu sitten.. Kuumalla kesäpäivällä ihan kunnon lätäkkö auton alle.

Kompurahan saa voitelunsa siitä kylmäaineesta. Ekana aineet vaihtoon ja jos ei auta niin sitten kompuran isompaan tutkintaan.

Etupään kolina voi tulla vaikka mistä, vaikka koiranluut yleisin. Autossa kuin autossa ne tuppaa oleen kuluvaa osaa.

Varaosista joutuu maksaan kaikkialle mistä niitä saa :lol:

Thurem
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 18:21

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Thurem » 21 Syys 2016, 15:57

Mitä jäähdytysnestettä ootte näissä käyttäneet?

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 21 Syys 2016, 23:19

Aiemmin tässä ketjussa sanoin, että auto ahtaa 1,2. Nyt antaa enää 1,1. Hmmmm. Toisaalta, tässä välissä tuli ropailtua sitä mittaria, joten ei aihetta huoleen, kai. Öljyhommat nyt enempi vaivaa päätä.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 10 Loka 2016, 09:52

Auto on nyt säädetty by Saku. Työlistalla säätöhommissa ihmettelyä aiheuttaneen nakuanturin vaihto, viime viikolla alkanut ohjaustehostimen(?) vollotuksen vaimentaminen sekä vittumaisin murhe, hälyjen/keyless go:n kiukuttelun lopettaminen. Haluaa päräyttää hälyt soimaan joka kerta kun autoon menee, ei kuittaa avainten saapumista paikalle. Vaihdettu paristo sekä lukkojen että hälyjen avaimenperään. Next step: hälyjen repiminen pois, ei mulla oo aiemminkaan autoissa mokomia ollut ja hyvin on selvitty. :x

Tähän minä tosiaan vaihdoin täysin murheettoman MY05:n. Pelkkää sähläämistä tämän kanssa... Pitäisköhän mun tosiaan tehdä tälle ihan projektitopsu.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SammyG » 10 Loka 2016, 10:27

Noiden aftermarketti-hälyjen kanssa on aina yhtä säätöö. Ei ole väliä kuka on asentanut, niin niissä on aina ongelmia.

Kiristä sitä apulaitehihnaa joka pyörittää ohjaustehostimen pumppua. Toki pitää tsekkaa että se hihna on kunnos noin muutenkin.

Epätietoinen kysyy: Miten todetaan, että nakuanturi on vaihtokunnossa? Antaako mittarilla jotain oikosulkua vai tietääkö ecu jostain säätöarvoista, että motikka on vaihtokunnos?

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 10 Loka 2016, 12:18

SammyG kirjoitti:Kiristä sitä apulaitehihnaa joka pyörittää ohjaustehostimen pumppua. Toki pitää tsekkaa että se hihna on kunnos noin muutenkin.


Joo tämä on nyt sitten seuraavana listalla. Pintapuolisesti tuli ihmeteltyä kyllä kaikki hihnat tovi sitten tallilla, eikä mikään ns. heti pompsahtanut silmille. Siellä tosiaan oli nesteet ihan alarajalla, niin kuvittelin sen aiheuttavan vollotusta.

SammyG kirjoitti:Epätietoinen kysyy: Miten todetaan, että nakuanturi on vaihtokunnossa? Antaako mittarilla jotain oikosulkua vai tietääkö ecu jostain säätöarvoista, että motikka on vaihtokunnos?

Saku totesi säätäessään, että nakuanturi heittää lukemia, jotka ovat ristiriitaisia reaalimaailman kanssa. Anturi tuuppaa eculle välillä ihan turhaan "paniikkilukemia" ja ecu asettaa maltillisempiin säätöihin. Ecu ei tajua muuta kuin tehdä hienosäätöä sen mukaan, mitä anturilta tulee. Jos anturi valehtelee, niin ecu - tuo herkkäuskoinen hyväkäs - uskoo kaiken. Näin ainakin ymmärsin keskustelumme perusteella. Anturi ei ole kallis, mutta sijaitsee aavistuksen harmillisessa paikassa.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 10 Loka 2016, 19:48

Pullukassa voi noita haamunakuja antaa ihan ECU:kin, mulla oli esim niin herkä häiriöille ECU ( juurikin nakukorjaus ) että sinne piti juottaa erikseen konkka poistamaan noita haamuja. Kun ajoi maantiellä luurit päässä tasakaasulla matkaa korjas ECU vähän väliä nakuja vaikka niitä ei ollut, Konkan kun laittoi niin heti jeesas. En nyt muista minkä arvoinen ja mihin nastoihin ne piti laittaa siitä on jo niin pitkä aika...

Eli ei välttämättä vikaa nakuanturissa. Multakin voi löytyä lainaks jos katsot sen varaosanumeron, niin pääset testaa.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja ximmo » 11 Loka 2016, 16:36

Tomcat kirjoitti:Pullukassa voi noita haamunakuja antaa ihan ECU:kin, mulla oli esim niin herkä häiriöille ECU ( juurikin nakukorjaus ) että sinne piti juottaa erikseen konkka poistamaan noita haamuja. Kun ajoi maantiellä luurit päässä tasakaasulla matkaa korjas ECU vähän väliä nakuja vaikka niitä ei ollut, Konkan kun laittoi niin heti jeesas. En nyt muista minkä arvoinen ja mihin nastoihin ne piti laittaa siitä on jo niin pitkä aika...

Eli ei välttämättä vikaa nakuanturissa. Multakin voi löytyä lainaks jos katsot sen varaosanumeron, niin pääset testaa.

Jahas jahas, tasakaasulla se ongelma justiinsa meitsilläkin on. Sekä nakuanturi että aftermarket-dumppi todettiin potentiaalisiksi vammailijoiksi, muttei siis välttämättä olekaan ns. ulkopuolisen aiheuttama pulma, vaan ECU on ihan omatoimisesti hölmö.

Kiitoksia, odottelen nyt vielä Sakulta mailia, lupasi osan edullisesti. Jos anturi ei paljoa maksa, niin en viitsi lähteä kokeilemaan toisella, sen verran näyttäisi olevan työtä vaihdossa. Tai no heh enhän minä mämmikoura sitä itse tietenkään vaihda. :shifty:
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 11 Loka 2016, 21:00

Noi ulospuhaltavat aftermarket dumpit sekottaa seoksia, oli valmistaja kuka tahansa. Toisia se ei häiritse, mutta seoskorjaus kertoo jos säätö on vähääkään pielessä.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

SammyG
Viestit: 305
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:10

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja SammyG » 13 Loka 2016, 08:55

Tomcat kirjoitti:Pullukassa voi noita haamunakuja antaa ihan ECU:kin, mulla oli esim niin herkä häiriöille ECU ( juurikin nakukorjaus ) että sinne piti juottaa erikseen konkka poistamaan noita haamuja. Kun ajoi maantiellä luurit päässä tasakaasulla matkaa korjas ECU vähän väliä nakuja vaikka niitä ei ollut, Konkan kun laittoi niin heti jeesas. En nyt muista minkä arvoinen ja mihin nastoihin ne piti laittaa siitä on jo niin pitkä aika...


Onko toi joku tietty kierrosalue missä haamuilee vai läpi kierrosalueen jos tasakaasulla ajaa? Ilmeneekö ajettavuudessa mitenkään?

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: MY08 pullukka STi -kysymyksiä

ViestiKirjoittaja Tomcat » 13 Loka 2016, 09:08

SammyG kirjoitti:Onko toi joku tietty kierrosalue missä haamuilee vai läpi kierrosalueen jos tasakaasulla ajaa? Ilmeneekö ajettavuudessa mitenkään?


Ajossa datalogissa nakukorjauksina mitä oikeesti ei ole ollenkaan ( siis nakuja ) siis ECU luulee että nakuttaa kun saa linjaan häiriöitä, tämä poistui mulla lievällä konkalla.

Mikillä Konkka pullukassa edelleen kiinni, jos jaksais kaivaa ECU:n esiin ja kattoo mihin nastoihin kolvattiin.
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -keskustelu

ViestiKirjoittaja ximmo » 29 Joulu 2016, 13:49

Välipäivät käytetty hyödyksi: öljyt + suodatin vaihdettu, ongelmakohdat paikallistettu. Melko kiireellä on ilmeisesti tähän vaihtomoottori laitettu, kun turbon öljynpaluuletkusta vuotaa, samoin venttiilikopan vieressä olevasta anturista (mikä?). Lisäksi moottorin ja laatikon välistä puuttuu pari kehäpulttia kokonaan. :clap:

Eipä tässä auta kuin mailata auton myyneelle firmalle, koska ostosta alle 6 kk ja tämä oli nyt ensimmäinen huolto sen jälkeen, kun liikkeestä ostin "täysin ehjän ja huolletun auton". Ei kiinnostaisi koko operaatiota omasta pussista maksaa.

Forgen dumpin tilalle meni vakio ja ilmeisesti toimii paremmin, pitää rapsata siitä uudelleen, kun on enemmän kilometrejä alla. Töölössä ja stadin ytimessä ei viitsinyt alkaa kikkailemaan.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: MY08 pullukka STi -keskustelu

ViestiKirjoittaja Mauri H » 29 Joulu 2016, 16:46

ximmo kirjoitti:Välipäivät käytetty hyödyksi: öljyt + suodatin vaihdettu, ongelmakohdat paikallistettu. Melko kiireellä on ilmeisesti tähän vaihtomoottori laitettu, kun turbon öljynpaluuletkusta vuotaa, samoin venttiilikopan vieressä olevasta anturista (mikä?).


Mahtaisko olla nokka-akselin asentotunnistin tai säätösolenoidi. Kuvaa tai tarkempaa kuvausta missä kohtaa?
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -keskustelu

ViestiKirjoittaja ximmo » 29 Joulu 2016, 17:29

Mauri H kirjoitti:
ximmo kirjoitti:Välipäivät käytetty hyödyksi: öljyt + suodatin vaihdettu, ongelmakohdat paikallistettu. Melko kiireellä on ilmeisesti tähän vaihtomoottori laitettu, kun turbon öljynpaluuletkusta vuotaa, samoin venttiilikopan vieressä olevasta anturista (mikä?).


Mahtaisko olla nokka-akselin asentotunnistin tai säätösolenoidi. Kuvaa tai tarkempaa kuvausta missä kohtaa?

Öööö... näkyi ylhäältä edestä kenties parhaiten, kun taskulampun kanssa tirkisteli. Siis venttiilikopan kyljessä, ei vieressä, jälkimmäinen on kovin venyvä käsite. Alapuolelta minulla jokin kännykuva siitä "alueesta" jo onkin, vaan mitenköhän sen tänne helpoiten saan. Tosin siitä lähinnä näkee, että sotkua on tullut.
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -keskustelu

ViestiKirjoittaja ximmo » 12 Tammi 2017, 00:28

Tähän asti olin kiltti, seuraavaksi kokeilen vähän tympeämpää äänensävyä. Jos eivät anna vastakaikua, niin pian jälleenmyyjäfirma saakin lukea hölmöilystään näyttävin otsikoin esim. Kauppalehden ja Ilta-Sanomien autosivuilta. Kun kerran firman osoitteesta allekirjoituksineen päivineen olen sähköpostia laittanut, niin ehkä heidän kannattaisi pohtia, onko tässä nyt hyvä leikkiä mykkäkoulua vai ei. :twisted:
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -keskustelu

ViestiKirjoittaja ximmo » 07 Huhti 2017, 15:54

...ja silloin hajosi ohjaustehostin. Laakerit huutaa kuolinlauluaan. Tämän kanssa on alle vuodessa ollut enemmän surua ja murhetta kuin MY05 WRX:n kanssa viidessä vuodessa. :?

Lisäys: leimaamista haittaavat myös: etualatukivarsien takahelat, välykset etualapalloissa. Sekä jo aiemmin raportoitu öljyvuoto koneessa. :x
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

nall3
Viestit: 69
Liittynyt: 13 Helmi 2016, 07:15

Re: MY08 pullukka STi -keskustelu

ViestiKirjoittaja nall3 » 07 Huhti 2017, 17:09

ximmo kirjoitti:...ja silloin hajosi ohjaustehostin. Laakerit huutaa kuolinlauluaan. Tämän kanssa on alle vuodessa ollut enemmän surua ja murhetta kuin MY05 WRX:n kanssa viidessä vuodessa. :?

Lisäys: leimaamista haittaavat myös: etualatukivarsien takahelat, välykset etualapalloissa. Sekä jo aiemmin raportoitu öljyvuoto koneessa. :x

Noihan viathan haittaa jo ajamistakin että eikö muutenkin olis hyvä laittaa kuntoon? Varmana loppuu vetely urissa jne... kun laitat kuntoon.
Laitat nivelet ja puslat kuntoon ja peset konehuoneen ja leimalle. Sit leiman jälkeen kattelet noi tiivisteet mitkä vuotaa.
toi leimaremppa ei tule paljoakaan maksamaan.
Harmittavasti mulla koneesta kaupat niin oisin voinu myydä ohjaustehostimen sulle.

Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: MY08 pullukka STi -keskustelu

ViestiKirjoittaja ximmo » 07 Huhti 2017, 17:39

nall3 kirjoitti:
ximmo kirjoitti:...ja silloin hajosi ohjaustehostin. Laakerit huutaa kuolinlauluaan. Tämän kanssa on alle vuodessa ollut enemmän surua ja murhetta kuin MY05 WRX:n kanssa viidessä vuodessa. :?

Lisäys: leimaamista haittaavat myös: etualatukivarsien takahelat, välykset etualapalloissa. Sekä jo aiemmin raportoitu öljyvuoto koneessa. :x

Noihan viathan haittaa jo ajamistakin että eikö muutenkin olis hyvä laittaa kuntoon? Varmana loppuu vetely urissa jne... kun laitat kuntoon.
Laitat nivelet ja puslat kuntoon ja peset konehuoneen ja leimalle. Sit leiman jälkeen kattelet noi tiivisteet mitkä vuotaa.
toi leimaremppa ei tule paljoakaan maksamaan.
Harmittavasti mulla koneesta kaupat niin oisin voinu myydä ohjaustehostimen sulle.

Joo menee ne kuntoon kaikki toki. Eikä muuten ole huomannut ajossa juuri mitään, ei vetele pahasti. Turbon paluusta vuotaa eniten, se on vähän kinkkisessä paikassa. Ohjaustehostimen pumppu menee ostoslistalle, sitä ei leimalle ehdi saada. Se päättää itse, millä käynnistyksellä huutaa. Viimeksi sunnuntaina, sen jälkeen ei ennen kuin tänään. Leimalle menee myös orggis dp kiinni - ja katillinen dp taitaa mennä ostoslistalle, ei tätä joka vuosi viitsisi säheltää. Tarkennuksena vielä, että itsehän en laita mitään kuntoon, siihen minulla on ammattilainen. Ja se tuo toki lisäkuluja, mutta minkäs teet.

Ohjaustehostinta saa tosiaan kaupitella. Mitkä kaikki tehostimet tähän kelpaavat, vissiin aika laajalla ikäskaalalla sama osa?
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron