HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja jtuomain » 21 Elo 2016, 10:15

Kävipä sitten niin, että Keski-Suomesta Helsinkiin ajaessa liikennevaloihin pysähtyessä huomasin tyhjäkäynnillä koneen täristävän normaalia enemmän, ihan selvästi koko auto hieman heilui. Moottorin vikavalo myös pari kertaa vilkahti liikkeelle lähdettäessä, ei kuitenkaan jäänyt palamaan. Lähtöpäässä tai välillä tankkaamassa käydessä moista oiretta ei ollut. Moottoritiellä ajaessa tai sieltä kaupunkinopeuksiin hidastaessa en huomannut mitään erikoista, eikä liikkelle päästyä kaupunkinopeudessakaan (eli kierroksilla) ilmiö ole erityisen selvä.

Pohjatietoina sen verran, että auto kävi satunnaisten käynnistysongelmien vuoksi säädössä (Artec Powerilla), jossa käynnistyksen polttoainemäärää hieman pudotettiin. Samalla arveli mahdollisesti venttiileissä voivan olla ohivuotoa kun ajaessa huomasi satunnaisia sytytyskatkoksia, ts. potentiaalinen kansivika/remontin tarve ja suositteli, että kannattaa mittauttaa. Moottorissa vakiokannet venttiileineen ja nokkineen, Cosworth kannenpultit, kansipahvit ja sisuskalut (männät, kiertokanget, kampiakseli, laakerit).

Mikähän tuossa mahdollisesti nyt on korkannut? Voiko venttiiliongelmat tehdä tuollaista vai onko siitä nyt ihan jotain laakereitakin/short blockin osia mennyt? Varasin ajan normihuoltoon jo ennen reissussa käyntiä huomiselle, uskaltaako tuolla sen parikymmentä kilometriä ajaa Keravalle jatkodiagnoosiin?
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja jtuomain » 21 Elo 2016, 13:52

Muistin juuri, että onhan minulla ScanGauge laatikon pohjalla lojumassa; P0303 - cylinder 3 misfire detected, eli kaipa tuolla vielä hissukseen ajaa uskaltaa. Nähtäväksi jää mikä se varsinainen syypää.
Viimeksi muokannut jtuomain 21 Elo 2016, 13:55, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja Displaced » 21 Elo 2016, 13:54

Vilkuttaa sytkäkatkoksesta.

Tulppa tai suutinvika tod näk.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja jtuomain » 23 Elo 2016, 15:42

"Mysteeri" selvisi, ohivuodot sylintereissä seuraavanlaiset:

1: 11%
2: 5%
3: 90% (<- auts)
4: 9%

Nyt sitten etsinnässä paja, joka hoitaisi loppudiagnoosin ja tarvittavat ehjäystoimenpiteet.
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja Shakal » 23 Elo 2016, 16:09

Toivotaan pelkkää venttiilivikaa kuitenkin, ettei tarvitse kokea meikäläisen kaltaista vararikkoa. :D
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

Caane
Viestit: 23
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja Caane » 23 Elo 2016, 18:26

jtuomain kirjoitti:"Mysteeri" selvisi, ohivuodot sylintereissä seuraavanlaiset:

1: 11%
2: 5%
3: 90% (<- auts)
4: 9%

Nyt sitten etsinnässä paja, joka hoitaisi loppudiagnoosin ja tarvittavat ehjäystoimenpiteet.


toivotaan että ei ole samasta kyse kuin omassa kulkineessa n.100 000 km kohdalla, männänrenkaiden välistä petti mäntä.

Oireet olivat siis samanlaiset kuin sinulla ja yhdessä sylinterissä oli tuolloin juurikin samalla tavalla ohivuotoa/misfireä.

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja jtuomain » 23 Elo 2016, 21:27

Nooh... pahin mahdollinen lienee, että niin venttiili(t), kansi(kannet), mäntä(männät) kuin lohkokin uusiutumassa. Mitäs se tekee... (paljon)
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja Shakal » 23 Elo 2016, 21:45

jtuomain kirjoitti:Mitäs se tekee... (paljon)

Viitise toboo.

Mutta tuskin sulla menee lohko ja kannet uusiksi, joten paljon vähemmän.
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 23 Elo 2016, 22:05

Caane kirjoitti:
jtuomain kirjoitti:"Mysteeri" selvisi, ohivuodot sylintereissä seuraavanlaiset:

1: 11%
2: 5%
3: 90% (<- auts)
4: 9%

Nyt sitten etsinnässä paja, joka hoitaisi loppudiagnoosin ja tarvittavat ehjäystoimenpiteet.


toivotaan että ei ole samasta kyse kuin omassa kulkineessa n.100 000 km kohdalla, männänrenkaiden välistä petti mäntä.

Oireet olivat siis samanlaiset kuin sinulla ja yhdessä sylinterissä oli tuolloin juurikin samalla tavalla ohivuotoa/misfireä.

Ex. Legassa oli n.30tkm ajettu ej25 pannu ja lähti männän laesta pala renkaan kohdalta. Olin jo myynyt auton pois ja uus omistaja ajanu n.5tkm kolina oli suurin juttu mitä ihmettelivät.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

nohd
Viestit: 9
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 11:55

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja nohd » 30 Elo 2016, 21:33

Mäntä rikki [emoji24]

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 31 Elo 2016, 01:28

nohd kirjoitti:Mäntä rikki [emoji24]

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Rengasväli vai?
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja Displaced » 31 Elo 2016, 03:18

Tai Mäntä sulanut?
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
khalonen
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 14:15
Paikkakunta: Vieremä

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja khalonen » 31 Elo 2016, 14:58

Mäntähän se erittäin tod.näk halki on kerran ne vakiot ovat.
Ohivuotomittaaja ei kertonut mitään minne päin se vuotaa? Kuuntelemalla mistä sihisee niin siinähän selviää minne se paine karkaa, männän/renkaiden ohi kampikammion (suhisee öljykorkista) tai venttiileistä (imut suhisee ilmanputsarista ja pakoset putkesta).

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja jtuomain » 04 Syys 2016, 14:01

Kuten ensimmäisessä viestissä kirjoitin, kaikki short block:ssa on vaihdettu/päivitetty (ml. vahvistettu kansitaso), ainoastaan kannet, venttiilit ja nokat on vakiot. Auto meni nyt Absolute Performancelle, näkee sitten avattua mitä sieltä on mennyt.
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: Moottori hajalla(?), uskaltaako ajaa pajalle?

ViestiKirjoittaja jtuomain » 25 Syys 2016, 16:09

3. sylinterin pakoventtiilistä oli pala pois, onneksi mäntä tai turbon siivet eivät ottaneet osumaa, nyt sitten vaan täysinäinen kansiremppa ja vanhus takaisin ajoon.
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa