HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Yleiset kysymykset Subaruista

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Mikou1993
Viestit: 21
Liittynyt: 24 Heinä 2015, 23:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Mikou1993 » 07 Loka 2015, 05:44

Moro, alkanut nyt mun subaru wrx sti bugeyessa haisemaan bensa kylmä käynnistäessä ja hörppää tuolloin älyttömästi bensaa nii mikä voisi todennäköisemmin vuotaa? Auto toimii muuten kun unelma.

Avatar
TbzZ
Viestit: 174
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TbzZ » 07 Loka 2015, 05:59

Mikou1993 kirjoitti:Moro, alkanut nyt mun subaru wrx sti bugeyessa haisemaan bensa kylmä käynnistäessä ja hörppää tuolloin älyttömästi bensaa nii mikä voisi todennäköisemmin vuotaa? Auto toimii muuten kun unelma.

Imuputken alla 2 kpl liitoksia jotka rupeavat kylmällä vuotamaan.
Subaru impreza WRX STi Prodrive -02 *Blobeye*
Suzuki Gsx-r 1000 k5
Käyttis: Bmw e60 530d


EX: Subaru impreza WRX STi -98..
Mesuja,audeja,nissaneita,subaruja yms..

Avatar
Samu
Viestit: 208
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Samu » 16 Loka 2015, 11:38

Paljonko kehtaa pyytää suomi-STI:n (vm.05 / 2L moottori) kiertokangista?

- ~169tkm ajetut
-korjaamon mukaan suorat, ehjät, ei kulumaa
-moottorin koodi EJ207?

Vai lentääkö nämä suoraan romukoppaan?
BMW 740Le '18
MX-5 '19
Pullukka STI '08

Ex 360 Modena F1
Ex 911 (997)
Ex Impreza WRX STI MY05
Ex Impreza WRX STI MY05

Urran
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 06:48

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Urran » 16 Loka 2015, 16:29

Eiks paljon kehtaa ja roskiksen välissä oo mitään vaihtoehtoa? Itelle esim. Kelpais (ymmärtääkseni viel samalta paikkakunnalta ollaan :D )

Avatar
Samu
Viestit: 208
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Samu » 16 Loka 2015, 19:27

Urran kirjoitti:Eiks paljon kehtaa ja roskiksen välissä oo mitään vaihtoehtoa? Itelle esim. Kelpais (ymmärtääkseni viel samalta paikkakunnalta ollaan :D )


Hei sähän olet sieltä pesukintaasta :shock: Mites sulla tollanen myllytyskone pysyi kädessä meinaa yksi diili vois olla mielessä :wave:

EDIT: Laitatko YV:tä, jos kiinnostaa?

Meinaan sen verran persaukinen olen, että jos joku noista tarjoaa tyyliin edes 50e niin silloin en valitettavasti oikein kehtaa ilmaiseksi pois antaa.
BMW 740Le '18
MX-5 '19
Pullukka STI '08

Ex 360 Modena F1
Ex 911 (997)
Ex Impreza WRX STI MY05
Ex Impreza WRX STI MY05

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 16 Loka 2015, 21:28

Itse maksoin tossa ej25 veiveistä 50€ posteineen... Omasta mielestä oli iha ok hintaset. 40-100€ siel ne hinnat pyörii
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Kiivi
Viestit: 28
Liittynyt: 30 Syys 2015, 17:20

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Kiivi » 16 Loka 2015, 22:00

Onkohan mahdollisesti mennyt kansipahvi, kun öljyä kertyy koneen päälle ja sitä kautta tiputtelee maahan? -06 outback ej253 moottori taitaa olla, kun on 2.5l sohc. Pesin moottorin viikko sitten, mutta ei oikein ota selvää mistä öljy tulee. Kansipahvin paikkelle sitä kuitenkin kertyy ja takaapäin sitten tiputtaa maahan asti. Huomenna menen hallille tarkastelemaan, niin mitä kaikkea pitää purkaa pois että näkee paremmin moottorin yläpuolen hanttarin puolelta? Ainakin ilmanputsari, mutta onko muuta mikä helposti lähtee?

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 16 Loka 2015, 23:00

Olisko kuitenki ne subarun tunnetut venakoppien tiivarit?

Kiivi
Viestit: 28
Liittynyt: 30 Syys 2015, 17:20

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Kiivi » 16 Loka 2015, 23:07

Päädystä on puhtaat öljystä, tulee keskempää kait?
http://www.subaruoutback.org/forums/att ... large-.jpg
Tuohon kuvaan kun vertaa, niin noihin kaukaloihin oikealla kertyy öljy. Voiko venttiilikoppa vuotaa tuonne myös? Kuva saattaa olla eri mallisesta moottorista, mutta antaa suuntaa. Otan huomenna kuvia omasta, niin ehkä helpompi selittää.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 17 Loka 2015, 09:43

Onko nyt varmasti moottoriöljyä, ettei ole ohjaustehostimen öljyä? Ne helposti vuotaa nimenomaan siitä taaksepäin tuohon koneen päälle?
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Kiivi
Viestit: 28
Liittynyt: 30 Syys 2015, 17:20

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Kiivi » 17 Loka 2015, 11:46

Periaatteessa voisi kyllä olla ohjaustehostimen öljyäkin, mutta määrästä päätelleen tuntuu epätodennäköiseltä. Olen omistanut auton vasta noin viikon, niin on mahdollista että on täytetty tehostimen säiliö ennen luovutusta. Kuitenkin koko pohjamuovi oli aivan musta ja tahmea öljystä, eli vuotoa on ollut pidempään, tai sitä ei ole koskaan pesty "sisältä" päin. Tarkastan myös ettei sieltä vuoda. Ei kansiremontti kiinnostaisi, kun jakopääkin on tehty alle vuosi ja alle 10tkm sitten. Toivotaan että on jokin helpommin vaihdettavissa oleva tiiviste. :D Kiitos vinkeistä.

Maahisglesku
Viestit: 18
Liittynyt: 15 Kesä 2015, 21:18

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Maahisglesku » 17 Loka 2015, 13:38

Eikö subarun neliveto ole jatkuva 50/50

JMTN
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Heinä 2015, 22:48
Paikkakunta: oulu

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JMTN » 17 Loka 2015, 14:34

Maahisglesku kirjoitti:Eikö subarun neliveto ole jatkuva 50/50
On, pois lukien dccd kytkimellä olevat.
Ex. Subaru wrx STI -04

Urran
Viestit: 128
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 06:48

Re: RE: Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Urran » 17 Loka 2015, 15:35

JMTN kirjoitti:[quote="Maahisglesku"]Eikö subarun neliveto ole jatkuva 50/50
On, pois lukien dccd kytkimellä olevat.[/quote]
Ja VTD automaatit.

Kiivi
Viestit: 28
Liittynyt: 30 Syys 2015, 17:20

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Kiivi » 17 Loka 2015, 19:22

Pari kuvaa öljyvuodosta/ vuodoista. Kaasuläppäkoteloa tarkastelin myös, kun näytti että koneessa on liikaa öljyä (ihan öljyä, ei nesteet sekaisin mielestäni). Aivan musta sisältä ja onko se nyt imuilmavaimennin (musta muovikotelo, johon tulee huohottimet), haisee myös öljylle. Vasen ylhäällä moottoria oleva huohotinletku voisi olla syypää vuotoon.

Kuva Kuva Kuva
Tänne öljy kertyy/ huomaa helpoiten. Eli eikös tämä ole juurikin kannentiivisteen kohdalla?
Kuva
Sama kohta kauempaa.

Kuva
Vasemmalta puolen takaa. Tätä kautta näyttäisi valuvan alas.

Kuva
Pohjapanssarin kautta valuu maahan.

Kuva
Moottoriöljysuodattimen luota. Joko tiiviste vuotaa, tai valunut noille paikoin öljyä päältä. Öljy valuu myös suodatinta pitkin. Nyt kun kirjoitan, niin tuli mieleen etten kokeillut onko suodatin edes kiinni kunnolla...

Kuva
Edestä, jakopään alapuolella.

Kuva Kuva Kuva Kuva
Ohjaustehostin juttuja? Alhaalta päin kuvat.

Kuva
Kaasuläppäkotelo sisältä, tähän tuleva muovikotelo haisi öljylle.

Auto ostettu liikkeestä, ei ollut öljyvuodoista puhetta ja kuntotarkastettuna en näitä sitten sen tarkemmin tutkinut. Huomasin renkaita vaihtaessa nosturilla että pohjamuovi oli öljyinen tuoreesta öljystä. Olisi kuitenkin hyvä tietää mikä nyt on varma öljyvuodon syy, jotta voitaisiin paremmin myyjän kanssa sopia mahdollisista korvauksista/ kustannuksista. Perushuoltoja osaan tehdä, mutta en ole koskaan esim. moottoria purkanut.

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TJani » 18 Loka 2015, 14:07

Mitäs mieltä raati on, onko moottorijumppaa tiedossa?
https://youtu.be/fkugMP76F2Q

Kierroksilla ei kuulu tai erota, kuten edellisessä laakerivikaisessa. Kun nelosen suuttimen johdon nyppää irti niin vaikuttaa ääneen. Öljyn mukana ei tullut kultahippuja.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

SamiS
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Maalis 2015, 13:55
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja SamiS » 09 Marras 2015, 17:00

Mikä palaa? Eli GT legacyssä haisee turbon lähellä palanut kumia. Ei tuu ajon aikana hajuja sisälle mutta paikallaan ollessa tulee. Missään ei näy mitään epämäärästä ainakaan ylhäältä katottuna ja toimiikin ihan normaalisti. :crazy:
MY05 Legacy GT 5EAT

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TJani » 09 Marras 2015, 18:26

SamiS kirjoitti:Mikä palaa? Eli GT legacyssä haisee turbon lähellä palanut kumia. Ei tuu ajon aikana hajuja sisälle mutta paikallaan ollessa tulee. Missään ei näy mitään epämäärästä ainakaan ylhäältä katottuna ja toimiikin ihan normaalisti. :crazy:

Vetonivelen rasvat pakoputkessa?
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Kennedy » 09 Marras 2015, 19:00

Kuva
Mikä muuten mahtaa olla leveys ja et Foren orkkis ('99 turbo s 16") pelleissä? Vanteissa ei ole mitään merkintöjä missään kohtaa.

Ainut mitä löysin oli uudemman foren tiedot. Mahtaako olla sama? 03-07 Forester X (steel wheel) 16x6.5 +48 offset
Viimeksi muokannut Kennedy 18 Marras 2015, 05:14, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Forester S Turbo '99 - RIP

Sti330
Viestit: 66
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 16:10

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Sti330 » 09 Marras 2015, 19:00

Mikä palaa? Eli GT legacyssä haisee turbon lähellä palanut kumia. Ei tuu ajon aikana hajuja sisälle mutta paikallaan ollessa tulee. Missään ei näy mitään epämäärästä ainakaan ylhäältä katottuna ja toimiikin ihan normaalisti. :crazy:


Tirkistä lampulla sinne up pipen päälle venttiilikopan alalaidan kohdalla. Tahtoo tiputella muutaman nopan moottoriöljyä käryämään.
On normaalia näissä, ei aiheuta toimenpiteitä.

SamiS
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Maalis 2015, 13:55
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja SamiS » 09 Marras 2015, 20:59

Sti330 kirjoitti:
Mikä palaa? Eli GT legacyssä haisee turbon lähellä palanut kumia. Ei tuu ajon aikana hajuja sisälle mutta paikallaan ollessa tulee. Missään ei näy mitään epämäärästä ainakaan ylhäältä katottuna ja toimiikin ihan normaalisti. :crazy:


Tirkistä lampulla sinne up pipen päälle venttiilikopan alalaidan kohdalla. Tahtoo tiputella muutaman nopan moottoriöljyä käryämään.
On normaalia näissä, ei aiheuta toimenpiteitä.


Sitä minäki veikkasin muttakun on vaan niin kumimainen haju.
No täytyy huomenna käydä auton alla.
MY05 Legacy GT 5EAT

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TJani » 10 Marras 2015, 11:58

Kennedy kirjoitti:...
Mikä muuten mahtaa olla leveys ja et Foren orkkis ('99 turbo s 16") pelleissä? Vanteissa ei ole mitään merkintöjä missään kohtaa.
...

http://www.subaruforester.org/vbulletin ... ter-19106/
Tietty voihan niitä olla useampaa kokoa...
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Sti330
Viestit: 66
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 16:10

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Sti330 » 10 Marras 2015, 18:38

SamiS kirjoitti:
Sti330 kirjoitti:
Mikä palaa? Eli GT legacyssä haisee turbon lähellä palanut kumia. Ei tuu ajon aikana hajuja sisälle mutta paikallaan ollessa tulee. Missään ei näy mitään epämäärästä ainakaan ylhäältä katottuna ja toimiikin ihan normaalisti. :crazy:


Tirkistä lampulla sinne up pipen päälle venttiilikopan alalaidan kohdalla. Tahtoo tiputella muutaman nopan moottoriöljyä käryämään.
On normaalia näissä, ei aiheuta toimenpiteitä.


Sitä minäki veikkasin muttakun on vaan niin kumimainen haju.
No täytyy huomenna käydä auton alla.


Onko se twinscroll turbolla?
Kyllä sinne ylhäältäkin päin takaviistosta näkee ja voi vaikka rätillä pyyhkäistä, jos sattuu käsi mahtumaan.
Tuosta kumimaisesta hajusta, jos epäilet erään toisen langan tapaista kumin sulamista tapahtuneen siinä, niin tuskin on.
Eipä siitä sen enempää :)

SamiS
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Maalis 2015, 13:55
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja SamiS » 10 Marras 2015, 19:03

On twinscroll ja venakoppahan siellä vuotaa. Muuten oli kaikki OK.

Kysellään nyt lisää kun ääneen pääsiin.
Virrat kun kääntää päälle niin laturin lähellä kuuluu korkea sirinä (?) ja kun virrat kääntää pois kuulostaa siltä kun joku mekanismi/läppä menisi kiinni? Tämä normaalia?
Kaikenlaisia hajuja ja ääniä on tähän viikkoon mahtunu :D
MY05 Legacy GT 5EAT

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 10 Marras 2015, 19:12

Sähköinen kaasuläppä.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

SamiS
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Maalis 2015, 13:55
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja SamiS » 10 Marras 2015, 19:20

mechanix kirjoitti:Sähköinen kaasuläppä.

Jaa tässä on sähkönen läppä.
Kiitos vastauksista, mä poistun taka vasemmalle lukijan rooliin. :wave:
MY05 Legacy GT 5EAT

mlou
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 18:17

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mlou » 12 Marras 2015, 09:18

Hmm, mikähän mahtaa olla Imprezassa ('04 WRX STI), reippaalla kiihdytyksellä ja isommilla vaihteilla motarilla kiihdyttäessä kuuluu selkeästi jonkinlainen pätkittäinen "imuääni", " tshuup tshuuup tshuup "? Imuvuoto tms?

Ahdot tallessa ja BOV:in putsasin myös justiinsa. Oli myös jännä viritys BOV:issa, kyseessä APS:n High Volume Twin Vent BOV, jossa oli kierrättävän reiän pää tulpattu ja oli joku kyläseppä pajoittanut kokonaan puhaltamaan ulos...

Lamar
Jäsen
Viestit: 87
Liittynyt: 06 Touko 2015, 18:59

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Lamar » 14 Marras 2015, 14:47

Mistä vuosimallista ja moottoriversiosta lähtien on bensa Forestereissa ollut ketjukone.

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 369
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JuhaH » 14 Marras 2015, 15:01

Lamar kirjoitti:Mistä vuosimallista ja moottoriversiosta lähtien on bensa Forestereissa ollut ketjukone.

Jos en väärin muista niin ketjukone (FB20B) tuli edeltävään korimalliin (3-sukupolvi, 2008-2013) faceliftin yhteydessä 2011. Samaa näyttäisi myös wikipedia sanovan.
Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

Ville K
Viestit: 59
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 08:13
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Ville K » 15 Marras 2015, 10:19

http://oppositelock.kinja.com/subaru-ts ... 1600566355

Onkohan suomessa kellään mennyt puolimoottoria vaihtoon öljynkulutuksen takia noissa FB20 / FB25 koneissa?
CNG Outback MY14 FB25
Ex Forester MY12 FB20
Ex Legacy MY08 EE20 se oli virhe

mlou
Viestit: 2
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 18:17

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mlou » 15 Marras 2015, 18:15

mlou kirjoitti:Hmm, mikähän mahtaa olla Imprezassa ('04 WRX STI), reippaalla kiihdytyksellä ja isommilla vaihteilla motarilla kiihdyttäessä kuuluu selkeästi jonkinlainen pätkittäinen "imuääni", " tshuup tshuuup tshuup "? Imuvuoto tms?

Ahdot tallessa ja BOV:in putsasin myös justiinsa. Oli myös jännä viritys BOV:issa, kyseessä APS:n High Volume Twin Vent BOV, jossa oli kierrättävän reiän pää tulpattu ja oli joku kyläseppä pajoittanut kokonaan puhaltamaan ulos...


Vastaan itse itselleni, em. ääni katosi aika tehokkaasti, kun vaihdoin cat-back putkiston taannoin vakioputken tilalle.. Outoa.

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TJani » 16 Marras 2015, 14:04

Kuinka kevyesti short blockin pitäisi pyöriä kun sisässä uudet osat?
Pitäisikö pystyä jakohihnan rattaasta pyörittää käsin?
Ei muista kuinka kevyesti pyöri vanhoillakaan osilla kun purkamisesta niin kauan.
Ja kuinka kovat laahaus äänet kuuluu kuulua?

https://dl.dropboxusercontent.com/u/125 ... 1_2015.mp4
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

JuPe
Viestit: 406
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JuPe » 16 Marras 2015, 15:46

Tuosta ei nyt saa käsitystä miten kovasti sitä pitää vääntää, että pyörii. Tosin vaikuttaa aika samalta kuin tuo minun motti ja vielä se toimii 15tkm myöhemmin.
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TJani » 16 Marras 2015, 16:15

Ei selviä ei, sitä on vaikea kertoa kuinka lujaa pitää vääntää, edes videolla. Ilman avainta ei kuitenkaan pyöri mihkään. Ei ole riittävän pientä momenttiavainta että voisi sillä testata.
Kun vertaa tulpattomaan ja jakohihnattomaan Leonen lohkoon (kannet siis kiinni) niin ainakin tuplat lujempaa saa vääntää ja Leonen lohko ei pidä oikeastaan mitään ääntä.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

JMTN
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Heinä 2015, 22:48
Paikkakunta: oulu

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JMTN » 16 Marras 2015, 19:33

Mites foorumilaisella on imprezoissa kestäny takaiskareiden yläpäät ?
Vakio tolpista siis, varsinki STI iskareista kommenttia.

Itsellä kolahtee montuissa, hyvinki herkästi ja alustasta ei löydy väljää. Autolla ajettu 110tkm ja kolahtelu alkanu 5tkm sitten.

Kysymys kuuluu, et voiko yläpäät olla näin heikot ??
Ex. Subaru wrx STI -04

Avatar
Subio
Jäsen
Viestit: 120
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:28
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Subio » 16 Marras 2015, 20:23

JMTN kirjoitti:Mites foorumilaisella on imprezoissa kestäny takaiskareiden yläpäät ?
Vakio tolpista siis, varsinki STI iskareista kommenttia.

Itsellä kolahtee montuissa, hyvinki herkästi ja alustasta ei löydy väljää. Autolla ajettu 110tkm ja kolahtelu alkanu 5tkm sitten.

Kysymys kuuluu, et voiko yläpäät olla näin heikot ??

Ettei olis kyse tyyppiviasta, eli rasvanpuutteessa alkavavat jumittamaan ja kolahtelemaan.
Impreza WRX STi PSEII MY05

Avatar
Opinion
Viestit: 173
Liittynyt: 20 Tammi 2015, 23:13

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Opinion » 16 Marras 2015, 21:32

Onko vanhempien tolppien kanssa myös ollut ongelmaa? -05:sen upside-down malliset yleisimmin tuppaa jumittamaan.

Entäs takavakaajan koiranluut ja niiden kiinnitys? varsinkin, jos on vaihdettu esim. whitelinen vakaaja, jossa on hieman liian isot reiät...
Ruotsalais-kiinalainen farkku...

Avatar
Samu
Viestit: 208
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Samu » 16 Marras 2015, 23:19

JMTN kirjoitti:Mites foorumilaisella on imprezoissa kestäny takaiskareiden yläpäät ?
Vakio tolpista siis, varsinki STI iskareista kommenttia.

Itsellä kolahtee montuissa, hyvinki herkästi ja alustasta ei löydy väljää. Autolla ajettu 110tkm ja kolahtelu alkanu 5tkm sitten.

Kysymys kuuluu, et voiko yläpäät olla näin heikot ??


Jos lontoo taipuu:

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1911692

-rasvanipat em. ohjeen mukaan ja kerran vuoteen puristat sinne rasvaa niin kolinat loppuu siihen :thumbsup:
BMW 740Le '18
MX-5 '19
Pullukka STI '08

Ex 360 Modena F1
Ex 911 (997)
Ex Impreza WRX STI MY05
Ex Impreza WRX STI MY05

JMTN
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Heinä 2015, 22:48
Paikkakunta: oulu

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JMTN » 17 Marras 2015, 20:29

Samu kirjoitti:
JMTN kirjoitti:Mites foorumilaisella on imprezoissa kestäny takaiskareiden yläpäät ?
Vakio tolpista siis, varsinki STI iskareista kommenttia.

Itsellä kolahtee montuissa, hyvinki herkästi ja alustasta ei löydy väljää. Autolla ajettu 110tkm ja kolahtelu alkanu 5tkm sitten.

Kysymys kuuluu, et voiko yläpäät olla näin heikot ??


Jos lontoo taipuu:

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1911692

-rasvanipat em. ohjeen mukaan ja kerran vuoteen puristat sinne rasvaa niin kolinat loppuu siihen :thumbsup:

Lontoo ei nyt mikään paras ole, mut kuvat kertoi paljon. Tosin sitä en ymmärtänyt, et miten iskarin varsi irrotetaan putkesta ? Että voi sen jälkeen porata rasvanipalle reijän...
Ex. Subaru wrx STI -04

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 17 Marras 2015, 21:03

JMTN kirjoitti:[quote="Samu"][quote="JMTN"]Mites foorumilaisella on imprezoissa kestäny takaiskareiden yläpäät ?
Vakio tolpista siis, varsinki STI iskareista kommenttia.

Itsellä kolahtee montuissa, hyvinki herkästi ja alustasta ei löydy väljää. Autolla ajettu 110tkm ja kolahtelu alkanu 5tkm sitten.

Kysymys kuuluu, et voiko yläpäät olla näin heikot ??


Jos lontoo taipuu:

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1911692

-rasvanipat em. ohjeen mukaan ja kerran vuoteen puristat sinne rasvaa niin kolinat loppuu siihen :thumbsup:[/quote]
Lontoo ei nyt mikään paras ole, mut kuvat kertoi paljon. Tosin sitä en ymmärtänyt, et miten iskarin varsi irrotetaan putkesta ? Että voi sen jälkeen porata rasvanipalle reijän...[/quote]
Iskarin pohjassa on mutteri jonka irrottamalla patruuna lähtee pois.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

bass84
Jäsen
Viestit: 109
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:36

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja bass84 » 17 Marras 2015, 21:45

Tuollainen video löytyi hommasta https://m.youtube.com/watch?v=zYiP4DG_OQU

JMTN
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Heinä 2015, 22:48
Paikkakunta: oulu

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JMTN » 18 Marras 2015, 04:00

Kiitoksi vastanneille tähän iskari ongelmaa. Nyt on sit viikonlopulle touhun tynkää tiedossa :P
Ex. Subaru wrx STI -04

Jondee
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 13:10

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jondee » 20 Marras 2015, 14:50

BP5 Legacyyn tarvitsisi vaihtaa etualatukivarsien taaimmaiset puslat. Ajattelin STI:n puslat laittaa tilalle olisiko jollain niille varaosanumeroa? Voi heittää myös vinkkiä mistä moiset saisi edullisesti.

dany
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 12:36

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja dany » 25 Marras 2015, 21:32

Anteeksi, kun kyselen tyhmiä. Vaihdetaanko öljyt vaihteistolle ja etuperälle samasta ropusta. Vai onko etuperälle oma tyhjennys roppu ja täyttö. Vaihteistolle oma tyhjennys roppu ja täyttö. Ymmärsikö kukaan mitä tarkoitan. :oops:
JDM Subaru Impreza WRX STI 2005 Hawkeye

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 25 Marras 2015, 21:34

Automaateissa on omat tyhjennysproput ja tikut laatikolle ja etuperälle, manuaaleissa vain yksi molempia, sama öljy pyörii koko laatikossa ja täyttö tikunreiästä.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 26 Marras 2015, 09:35

mechanix kirjoitti:Automaateissa on omat tyhjennysproput ja tikut laatikolle ja etuperälle, manuaaleissa vain yksi molempia, sama öljy pyörii koko laatikossa ja täyttö tikunreiästä.

6v lootassa on kylläkin 2 tyhjennys proppua molemmat auki ja mittatikun reiästä sit täyttö.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 26 Marras 2015, 09:43

No nii, enpä ottanu sitä huomioon. Toisaalta ois hyvä kysyessä ilmaista mihin on vaihtamassa niin ei tarvii arvailla ja muistella joka laatikkomallin proppuja :mrgreen:
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Nickk
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Marras 2015, 11:50

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Nickk » 27 Marras 2015, 16:20

Osaisko joku linkata mulle taulukon mistä näkee voimansiirron tiedot? Joskus oon nähny sellaisen netissä. Alkuviikosta vaihdeltiin peräöljyt, ja takaanta löytyi reilusti metallihippuja ja lastuja. Kunnostaako kukaan näitä pikkuperiä vai mistä uusi? Taitaa olla R160 perä..

-01 bugeye wrx 5mt.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Qulle » 27 Marras 2015, 17:32

Multa löytyy 3kpl R160 periä irrallaan... kaksi tais olla 3.9 välityksellä ja yksi 3.545 (200:n vakio)
Jos tarvetta niin ilmottele.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Nickk
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Marras 2015, 11:50

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Nickk » 27 Marras 2015, 18:34

Qulle kirjoitti:Multa löytyy 3kpl R160 periä irrallaan... kaksi tais olla 3.9 välityksellä ja yksi 3.545 (200:n vakio)
Jos tarvetta niin ilmottele.


Kiitti vastauksesta! Enköhän mä ota yhteyttä heti ku saan selville oikean välityksen. Muistelisin vaa että jostaa löyty lunttilappu mistä näkee vaihdelaatikon tyyppikilven perusteella mikä perä on.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron