HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Yleiset kysymykset Subaruista

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
MateyWRX
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Maalis 2017, 23:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja MateyWRX » 28 Maalis 2017, 18:26

Terve kaikki! Tuli ostettua MY08 Imppu WRX muutama viikko sitten ja olisi huolto ajankohtainen. Autosta puuttuu ohjekirja ja nelivedot entuudestaan tuntemattomia, joten kysyn täältä mitä öljyä 5MT vaihteistoon ja perään?
MY08 Subaru Impreza WRX 2.5 turbo

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 29 Maalis 2017, 21:08

Pitäs ölpät vaihdella 2002vm wrx impun periin ja vaihteistoon. Redlinen 75w90ns suositeltiin ainakin faqussa. Onkos muista vaihtoehtoisitsta öljyistä kokemuksia vai pitääkö tuota vaan ostella?

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jappi » 02 Huhti 2017, 23:10

75w-90 on se oleellisin juttu. Tietääkseni kaikki kyseisen viskositeetin öljyt täyttää muutkin vaatimukset.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 03 Huhti 2017, 00:01

Jappi kirjoitti:75w-90 on se oleellisin juttu. Tietääkseni kaikki kyseisen viskositeetin öljyt täyttää muutkin vaatimukset.

Paitsi monet vaihteistoöljyt on gl4 ja subaru vaatii gl5
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jappi » 05 Huhti 2017, 16:50

Melkein yhtä usein löytyy kumpikin, mutta asiallinen tarkennus kun näyttäähän noita löytyvän myös pelkällä GL-4 luokituksella.

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 05 Huhti 2017, 17:57

Hieno homma :thumbsup: Mutta onko mitään merkkejä mitkä todettu subaruissa huonoiks, vai ajaako kaikki asiansa? Ja pitääkö olla tämä NS non slip vai kelpaako normi?

MateyWRX
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Maalis 2017, 23:36
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja MateyWRX » 05 Huhti 2017, 22:28

Jappi kirjoitti:75w-90 on se oleellisin juttu. Tietääkseni kaikki kyseisen viskositeetin öljyt täyttää muutkin vaatimukset.


Meneekö samaa öljyä perään ja vaihteistoon? Jossakin puhuttiin jotain kahden eri öljyn sekoittamisesta?
MY08 Subaru Impreza WRX 2.5 turbo

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 06 Huhti 2017, 10:55

MateyWRX kirjoitti:
Jappi kirjoitti:75w-90 on se oleellisin juttu. Tietääkseni kaikki kyseisen viskositeetin öljyt täyttää muutkin vaatimukset.


Meneekö samaa öljyä perään ja vaihteistoon? Jossakin puhuttiin jotain kahden eri öljyn sekoittamisesta?

Redline heavy shockproofia ja 75w90NS on periin sekoitettu 50:50 suhteella ja jotkut jopa laittanu pelkkää shockproofia.
Askiin ei missään nimessä lukkolisäaineistettua. Perään voi vaikka varmuudeks laittaa lisäaineistetun jos ei ole varmaa mikä lukko on.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Thurem
Viestit: 7
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 18:21

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Thurem » 31 Touko 2017, 20:45

Jampsu kirjoitti:Redline heavy shockproofia ja 75w90NS on periin sekoitettu 50:50 suhteella ja jotkut jopa laittanu pelkkää shockproofia.
Askiin ei missään nimessä lukkolisäaineistettua. Perään voi vaikka varmuudeks laittaa lisäaineistetun jos ei ole varmaa mikä lukko on.


Päteekö tämä myös uudempiin STi imprezoihin? Voiko turvallisin mielin laittaa 2011 STi sedan malliin laatikkoon redline heavy shockproofia 30% ja 75w90NS 70% ja perään 50:50 suhteella?

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 31 Touko 2017, 21:06

Thurem kirjoitti:
Jampsu kirjoitti:Redline heavy shockproofia ja 75w90NS on periin sekoitettu 50:50 suhteella ja jotkut jopa laittanu pelkkää shockproofia.
Askiin ei missään nimessä lukkolisäaineistettua. Perään voi vaikka varmuudeks laittaa lisäaineistetun jos ei ole varmaa mikä lukko on.


Päteekö tämä myös uudempiin STi imprezoihin? Voiko turvallisin mielin laittaa 2011 STi sedan malliin laatikkoon redline heavy shockproofia 30% ja 75w90NS 70% ja perään 50:50 suhteella?

Kyllä voi, jos haluaa varmistella niin laittaa light shockproofia. Hyvin on toiminut omankin imprezan laatikossa.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
JuuS0
Viestit: 203
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 11 Kesä 2017, 19:37

Kyssäreitä supuvun sohc bensapadoista. Mulla on 1.8 kone -91 lekasysta ja 2.0 kone pykälää uudemmasta, oisko 93-94(?) faceliftimallista kuitenkin. Tarkoitus laittaa tuo 2.0 lohko kansineen 1.8 tilalle, eli 1.8 koneesta siirtyy 2.0 koneeseen imusarja ja vasemmanpuoleinen nokka-akseli, nokka siitä syystä että 1.8 nokassa on häntä johon saa pyörijän kiinni. Onkohan nokka-akselit muuten samat 1.8 ja 2.0 mallien välillä?

Toinen kyssäri liittyy venttiilin nostimiin, jotka noissa koneissa on ilmeisesti öljynpaineella toimivat. Täytyiskö niiden olla pehmeät painumaan vaikka käsin painamalla? Molemmissa koneissa tuntui olevan täysin killissä tai sitten ne painuivat tyyliin millin. Papukaijapihdeillä puristelin muutamia ja sain liikkeen huomattavasti pehmeämmäksi.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 11 Kesä 2017, 19:53

JuuS0 kirjoitti:Kyssäreitä supuvun sohc bensapadoista. Mulla on 1.8 kone -91 lekasysta ja 2.0 kone pykälää uudemmasta, oisko 93-94(?) faceliftimallista kuitenkin. Tarkoitus laittaa tuo 2.0 lohko kansineen 1.8 tilalle, eli 1.8 koneesta siirtyy 2.0 koneeseen imusarja ja vasemmanpuoleinen nokka-akseli, nokka siitä syystä että 1.8 nokassa on häntä johon saa pyörijän kiinni. Onkohan nokka-akselit muuten samat 1.8 ja 2.0 mallien välillä?

Toinen kyssäri liittyy venttiilin nostimiin, jotka noissa koneissa on ilmeisesti öljynpaineella toimivat. Täytyiskö niiden olla pehmeät painumaan vaikka käsin painamalla? Molemmissa koneissa tuntui olevan täysin killissä tai sitten ne painuivat tyyliin millin. Papukaijapihdeillä puristelin muutamia ja sain liikkeen huomattavasti pehmeämmäksi.

Ei taida käydä imusarja kansiin kunnolla, ainakin 1.8 kannen kanavat on aika paljon erimuotoiset suuaukolta. Nokat kannattaa ehkä vaihtaa molemmat samalla, ei nyt tarkkaa muistikuvaa onko niissä miten eroa.

Patruunat on kyllä kovat kun niissä on öljyt sisällä, siellä on kuula ja jousi mitä painamalla saa öljyt ulos nostajista jos niitä haluaa puristella mutta ennen asennusta ne ois hyvä täyttää.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
JuuS0
Viestit: 203
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 11 Kesä 2017, 20:53

Imusarjaa en sen tarkemmin tutkinut, katsoin vaan että tiiviste ja pulttijako on sama.

Nostajien kohtaloa rupesin tutkimaan koska nokka ei tahtonut pyöriä hirveän hyvin nostajien ollessa kovana. Painelun jälkeen nokka pyöri hyvin.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Qulle » 11 Kesä 2017, 20:54

Niin meni ohi et mikset vaan heitä sitä 2.0 pataa kokonaisena konehuoneeseen?

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
JuuS0
Viestit: 203
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 11 Kesä 2017, 21:09

2.0 on sen verran uutta teknologiaa että siinä on nelipisteruisku, ilmamäärämittarit jne hilppeet. Tuossa 1.8 tosiaan vielä virranjakaja ja onko se sitten ykspisteruisku? Imusarja on sitä mallia missä ylävesiputki on samaa osaa imusarjan kanssa. Kuvittelin että pääsee helpommalla kun vaihtaa vaan lohkon ja kannet, ei tarvii johdotuksiin koskea.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 11 Kesä 2017, 21:49

EJ18 vs. EJ20KuvaKuva
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
JuuS0
Viestit: 203
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 11 Kesä 2017, 22:11

Ylemmän kuvan imusarja lienee se joka mulla on ollu 1.8 koneessa kiinni, ja se mitä haluan tulevaisuudessakin käyttää. Mistä lienee tuo tiiviste kaivettu mutta noissa on molemmissa ainakin pultinreiät ns kahdessa rivissä. Suuaukon muoto just suuttimen kolon verran eri.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 11 Kesä 2017, 22:15

Joo sama kiinnitys mut kanavien muotojen erot tuosta näkyy hyvin. Alemmassa kuvassa vain uudemman dohc:n imusarja ja vanhemman tiiviste, näyttää eron imusarjan kiinnityksessä.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
JuuS0
Viestit: 203
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 11 Kesä 2017, 22:38

Liekö tuolla erolla niin suurta merkitystä? Ei inspais irrotella kansia. Jos tosta epäsopivuudesta johtuen muutama hevosvoima häviää niin ei haittaa, niitä on kuitenkin lähemmäs 40 vielä jäljellä.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 11 Kesä 2017, 22:45

Ei kai siinä muuta mut et tiivistyykö kunnolla.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
JuuS0
Viestit: 203
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: RE: Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 20 Kesä 2017, 21:30

mechanix kirjoitti: Patruunat on kyllä kovat kun niissä on öljyt sisällä, siellä on kuula ja jousi mitä painamalla saa öljyt ulos nostajista jos niitä haluaa puristella mutta ennen asennusta ne ois hyvä täyttää.


Miten tämä täyttö onnistuu? Muutaman tein kokeeks sillai että laitoin öljyä astiaan jossa dippailin nostimia samaan aikaan puristellen, kaiketi sinne jotain meni. Eikö käynnistäessä kuitenkin öljypumppu työnnä ne täyteen öljyä?

Kuva
Kuva

Yllättävän hyvin osuu tiiviste kuitenkin kohille.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

dany
Viestit: 15
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 12:36

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja dany » 22 Heinä 2017, 23:05

Pitääkö seosmittarin anturi (innovate mtx-l) olla ennen kisakattia vai voiko olla kisakattin jälkeen.


Lähetetty minun TA-1021 laitteesta Tapatalkilla
JDM Subaru Impreza WRX STI 2005 Hawkeye

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 22 Heinä 2017, 23:14

Aina lambda ennen kattia.

Avatar
juzzi
Viestit: 33
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:47

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja juzzi » 30 Heinä 2017, 13:17

Kytkimen vaihto olisi edessä 2000- vuoden farmari Legacyyn 2.5 litran koneella. Monessa paikassa tuntuu olevan tuohon myynnissä erikseen kytkimiä moottoreihin, missä on kaksoismassavauhtipyörä ja joissa on tavallinen vauhtipyörä. Mistä sen nyt tietää kumpi tuossa omassa autossa on? Mielellään tuon kytkimen tilaisi valmiiksi ennen moottorin irroitusta.
Legacy 2.5 2000

dornier
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Maalis 2017, 15:21

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja dornier » 31 Heinä 2017, 21:34

Mikähän mahtaisi olla öljy, joka kestäisi my11 foresterin fb20 moottorissa?
Ei vuoda, mutta syö öljyä 2-3l/10tkm

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja -teme- » 05 Elo 2017, 08:33

Käykö pullukka koppasen eli GH/GR imprezan etualatukivarret 2008 legacyyn??
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

tetrao tetrix
Viestit: 67
Liittynyt: 21 Tammi 2016, 18:41

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja tetrao tetrix » 05 Elo 2017, 08:37

dornier kirjoitti:Mikähän mahtaisi olla öljy, joka kestäisi my11 foresterin fb20 moottorissa?
Ei vuoda, mutta syö öljyä 2-3l/10tkm


Onkos my11 kone sama, kuin fb20 my13 (sj)?
Ainakin Castrol edge ja Mobil ESP kuluu samaa tahtia.

Sinänsä mielenkiintoista, kun öljyn kulutus tuntuu olevan maantieajossa suurempi. Öljyt on kuumempia? Auttaisikohan viskositeetin nosto 5w-30 -> 5w-40?

Avatar
juzzi
Viestit: 33
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:47

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja juzzi » 13 Elo 2017, 13:00

Painelaakerista kysymys. Autona 2000 vuoden Legacy 2.5 koneella.
Tuohon näyttää olevan myytävänä ainakin kahta erilaista painelaakeria, joista toinen on selvästi paksumpi. Subaru-koodit näille on 30502-AA110 ja 30502-AA051. Olin ostanut Autodocista tuota 30502-AA110 vastaavan, eli sen ohuemman painelaakerin koska siellä luki että se olisi kaksoismassavauhtipyörän kanssa tarkoitettu.

Kuitenkin kun eilen irrotin moottorin niin huomasin että autossa oli tuo paksumpi painelaakeri, eli 30502-AA051. Autossa on kuitenkin kaksoismassavauhtipyörä.

Osaako joku nyt kertoa kumpi painelaakeri tuohon oikeasti menee?

Tässä vielä kuvat painelaakereista.

30502-AA110
Kuva

30502-AA051
Kuva
Legacy 2.5 2000

Ville K
Viestit: 59
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 08:13
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Ville K » 23 Elo 2017, 10:27

tetrao tetrix kirjoitti:
dornier kirjoitti:Mikähän mahtaisi olla öljy, joka kestäisi my11 foresterin fb20 moottorissa?
Ei vuoda, mutta syö öljyä 2-3l/10tkm


Onkos my11 kone sama, kuin fb20 my13 (sj)?
Ainakin Castrol edge ja Mobil ESP kuluu samaa tahtia.

Sinänsä mielenkiintoista, kun öljyn kulutus tuntuu olevan maantieajossa suurempi. Öljyt on kuumempia? Auttaisikohan viskositeetin nosto 5w-30 -> 5w-40?



Oon kokeillu castrolin 0w-30 ja 5w-30 sekä mobilin 5w-40.
Kaikki kuluu yhtä nopeesti eli 2-3litraa/15tkm.
Ei oo kulutus lisääntynyt missään vaiheessa auton minulla ollessa 75tkm aikana. Nyt mittarissa 125tkm.
CNG Outback MY14 FB25
Ex Forester MY12 FB20
Ex Legacy MY08 EE20 se oli virhe

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 11 Syys 2017, 18:42

Pientä ihmettelyä peristä ja niiden välityksistä.
Mitenkäs noissa menee kun olisi ylimääräinen perä -90 lekasta. Auto kytkettävällä nelikolla missä on alennusvaihde.
Ja olis -93 leka alennusvaihteella mistä perä huutaa. Onko noissa mahdollisesti sama välitys?
Laatikkoineen päivineen taitaa ristiin käydä paitsi vetoakselit taitaa olla erilaiset?

Vapareissa käy vissiinkin muuten aika hyvin laatikot ja perät ristiin, vuodesta ja mallista toiseen. Mutta mitenkä noiden kytkettävien\alennusvaihteella olevien suhteen?

Leksi88
Viestit: 6
Liittynyt: 08 Elo 2017, 14:17

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Leksi88 » 19 Syys 2017, 19:21

Outback 2.5 -07 ilmoitti vikakoodin p0140. Eli käsittääkseni takimmainen lambda on rikki. Onko tämä oikea?
Liitteet
IMG_20170919_184451 (Small).jpg
IMG_20170919_184451 (Small).jpg (489.64 KiB) Katsottu 38158 kertaa

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 20 Syys 2017, 16:53

Taitaapi olla, kun etummainen lambda on konehuoneen puolella moottorin alla edessä, kun katsot moottorin alle koneen yläpuolelta. Sen sai vaihdettua yläpuolelta.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Puskapeke
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 17:58

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Puskapeke » 23 Syys 2017, 14:10

Jossain täällä foorumilla oli juttua öljysuodattimista mut en nopealla haulla löytänyt joten kyselen täällä.
Mikä on oem öljysudin ohitusventtiilin avautumispaine? Tarvikeena löytyy 1,3bar avautumispaineella, ollaankohan edes oikeillä jäljillä?

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Kennedy » 23 Syys 2017, 20:51

Puskapeke kirjoitti:Jossain täällä foorumilla oli juttua öljysuodattimista mut en nopealla haulla löytänyt joten kyselen täällä.
Mikä on oem öljysudin ohitusventtiilin avautumispaine? Tarvikeena löytyy 1,3bar avautumispaineella, ollaankohan edes oikeillä jäljillä?


viewtopic.php?f=28&t=2070

Subaru OEM 23.2psi
Forester S Turbo '99 - RIP

smacine
Jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja smacine » 09 Loka 2017, 22:27

Tyhmä kysymys kun auto seisoo pihassa :crazy: mutta minkä kokoiset kaiuttimet sh 2008 foresterissa on edessä? ja minkä kokoiset sinne saa mahtumaan??

RiXu
Viestit: 18
Liittynyt: 03 Touko 2017, 09:44

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja RiXu » 10 Loka 2017, 09:41

Perus 6,5" ja upotussyvyys ei saa olla paljon yli 60mm muuten ottaa lasiin kiinni. Korokerenkaat joutuu tekemään jokatapauksessa.

smacine
Jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja smacine » 10 Loka 2017, 23:14

RiXu kirjoitti:Perus 6,5" ja upotussyvyys ei saa olla paljon yli 60mm muuten ottaa lasiin kiinni. Korokerenkaat joutuu tekemään jokatapauksessa.



Kiitos!

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 11 Loka 2017, 09:37

smacine kirjoitti:
RiXu kirjoitti:Perus 6,5" ja upotussyvyys ei saa olla paljon yli 60mm muuten ottaa lasiin kiinni. Korokerenkaat joutuu tekemään jokatapauksessa.



Kiitos!

Esim. ebaystä saa pikkurahalla valmiita 6,5" adaptereita
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja tuRboman » 11 Loka 2017, 15:03

Jatketaan samassa aiheessa. Pohdin, paranisiko äänentoisto jos SG mallin audiopakettiin vaihtaisi ovikajarit? Oisko heittää suosituksia suoraan sopiville kajareille?
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Sakurazuka
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2016, 08:46
Paikkakunta: Asikkala

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Sakurazuka » 27 Loka 2017, 11:18

Käykö 08 Foresterin vanteet Legacyyn suoraan (04-07)? Eli onko sama pulttijako ja ET? Meinasin autoa vaihtaa ja jos mahdollista, niin hyödyntää nykyisiä renkaita.
Forester 2.0 TD XS MY13
Ex: Mazda 3 HB 2.0 -14
Ex: Forester 2.0 TD XS MY08

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja SixStars » 27 Loka 2017, 12:05

Vanteet mitä luultavimmin vielä menee ( ainakin pulttijako sama, ET:stä en tiedä ) mutta itse kumin profiili on varmasti paljonkin paksumpi Foressa vs. Lega ja ei välttämättä ihan heittämällä sama paketti alle käy järkevästi, luulen.. :dontknow:
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Tuhero
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Loka 2017, 13:13

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Tuhero » 30 Loka 2017, 11:34

Osaako joku heittää yht'äkkiseltään -99 vuoden legacyn etupyörästön välityksen? 3.9 vai 4.111? Loota on TY754VRAAB.

tarppeton_tieto
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Marras 2017, 15:39

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja tarppeton_tieto » 12 Marras 2017, 08:26

Kävin koeajamassa Outback 2.5 (2010) ja eräs kummallisuus jäi mietityttämään: aina kun kytkin sähkölaitteita päälle (sumuvalo, penkinlämmitin) auto tutisi/kehräsi hetken? Mistä mahtaa johtua, laturin käynnistyminen tms?

Olen kuopannut disellin hankkimisen ja kääntänyt katseet bensamoottoreihin. Onko noissa jokin kohta mihin kannaattaa kiinnittää huomioita - vuosimalli olisi 2010-214 kieppeillä.

yason
Viestit: 314
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 09:07

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja yason » 12 Marras 2017, 22:03

tarppeton_tieto kirjoitti:Kävin koeajamassa Outback 2.5 (2010) ja eräs kummallisuus jäi mietityttämään: aina kun kytkin sähkölaitteita päälle (sumuvalo, penkinlämmitin) auto tutisi/kehräsi hetken? Mistä mahtaa johtua, laturin käynnistyminen tms?


Laturin kuormitus lisääntyy ja kone pyörii raskaammin. Kestänee ilmeisesti hetken ennen kuin ecu ehtii nostaa polttoaineensyöttöä, että päästään takaisin normi tyhjäkäyntikierroksille? Ilmiö on havaittavissa enemmän tai vähemmän huomaamattomana varmaan jokaisessa autossa. Äkillinen kuorma, niin tyhjäkäyntikierrokset kyykkää hetkeksi.
Outback MY10 diesel/mt

Avatar
KK9
Jäsen
Viestit: 677
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 13:26
Paikkakunta: Salo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja KK9 » 12 Marras 2017, 22:21

yason kirjoitti:
tarppeton_tieto kirjoitti:Kävin koeajamassa Outback 2.5 (2010) ja eräs kummallisuus jäi mietityttämään: aina kun kytkin sähkölaitteita päälle (sumuvalo, penkinlämmitin) auto tutisi/kehräsi hetken? Mistä mahtaa johtua, laturin käynnistyminen tms?


Laturin kuormitus lisääntyy ja kone pyörii raskaammin. Kestänee ilmeisesti hetken ennen kuin ecu ehtii nostaa polttoaineensyöttöä, että päästään takaisin normi tyhjäkäyntikierroksille? Ilmiö on havaittavissa enemmän tai vähemmän huomaamattomana varmaan jokaisessa autossa. Äkillinen kuorma, niin tyhjäkäyntikierrokset kyykkää hetkeksi.

Ilmastoinnin ollessa päällä flektien käynnistyminen aiheuttaa saman ilmiön!
Ekalla kerralla itse säikähdin että jotain hajoaa!
Legacy -12 2,5 CVT
Legacy -10 2,5 CVT (ex)
Outback -08 2.0TD (ex)

Avatar
sotaherra
Viestit: 257
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja sotaherra » 09 Joulu 2017, 15:12

potilaana -00 2.5 vapari lega. tarjoaa muitten mukana vikakoodia 26. nopeella googlen käytöllä olis justyn lämpötila anturi. mitä toi oikeesti mahtais tarkottaa vai onko joku laittanu väärän anturin :)
outback 3.0 my04
impreza gl my96
gsxr 1000 k6
e36 höntsädrifteri

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 09 Joulu 2017, 15:15

sotaherra kirjoitti:potilaana -00 2.5 vapari lega. tarjoaa muitten mukana vikakoodia 26. nopeella googlen käytöllä olis justyn lämpötila anturi. mitä toi oikeesti mahtais tarkottaa vai onko joku laittanu väärän anturin :)
Noi taitaa olla paineanturi/lämpöanturi kombolla maffin sijaan eli kai se lämpötila-anturiin viittaa. Siinä imusarjan päällä oleva anturi.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
sotaherra
Viestit: 257
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja sotaherra » 09 Joulu 2017, 15:21

pitää tutkia sitäkin kun saa lambdan vaihdettua. tehot hukassa 3-4.5t välillä ja anto noista koodit.
outback 3.0 my04
impreza gl my96
gsxr 1000 k6
e36 höntsädrifteri

Tuhero
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Loka 2017, 13:13

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Tuhero » 13 Joulu 2017, 19:59

Osaakohan joku kertoa, että mistä johtuu? Välillä kuuluu jos vaikka kääntyy tiukasti tai jos vauhdista nappaa vähän käsijarrusta sellainen ääni kuin ottaisi pohja maahan, pohjahan ei tietenkään ota mihinkään. Kuuluu jostain vaihteisto-kardaani väliltä.. Juuri vaihdettu uudempaan ty754 lootaan häntä ty752 loodasta.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 15 Joulu 2017, 01:43

Oisko kässäri rumpujarrut vähän niikö lopussa.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa