JuuS0 kirjoitti:Gc8 impreza, startti aiheuttaa alakuloa. 99% ajasta auto käynnistyy vallan mallikkaasti ongelmitta. Kuitenkin harvoin, tyyliin kerran kuukaudessa, avaimesta kääntämällä ei startista kuulu kuin ujo naksahdus, ikäänkuin akku olisi aivan finaalissa. Parin eri volttimittarin keskiarvolla virrat päällä, akku sanoo noin 11.8v. Avainta ränäillessä auto kuitenkin hörähtää lopulta käyntiin, startaten yhtä ripeästi kuin normaalitilantessakin. Ongelman esiintyessä noin harvoin, on sitä paha lähteä tutkimaankaan että mistä se voisi johtua. Virtalukon pohja, starttimoottori itsessään, huonot maat tai huono herätteen kontakti, akku itsessään?
Fore-00 kirjoitti:Kertokaas viisaammat, onko -00 turbo foren moottori mekaanisilta osiltaan vastaava kuin samanikäisen gt impun?
JiiKoo83 kirjoitti:Minkä verran 200 tkm ajetun 2.5 xt foresterin (2004) moottorin voi ajatella keikuttavan autoa tyhjäkäynnillä (~750 rpm)? Oman vajavaisen käsityksen mukaan ei pitäisi boxerin paljoa ketkutella.
JuhaH kirjoitti:JiiKoo83 kirjoitti:Minkä verran 200 tkm ajetun 2.5 xt foresterin (2004) moottorin voi ajatella keikuttavan autoa tyhjäkäynnillä (~750 rpm)? Oman vajavaisen käsityksen mukaan ei pitäisi boxerin paljoa ketkutella.
Ilmastointi päällä vai pois? Se voi tehdä tuntuvaa heiluntaa alhasilla kierroksilla.
JiiKoo83 kirjoitti:Tällä hetkellä auto pukkaa ykkössylinterin misfireä ja keikuttaa runsaasti, ei ole ilmastoinnilla nyt merkitystä. Toiseen ketjuun olen noista ongelmista kirjotellu.
Kiinnostaa nyt siis tietää, että millainen moottorin heilunta on normaalia näissä, etten viimeisten vikojen löytymisen jälkeen vaivais turhaa itteäni, jos jotain heilahduksia jää. Tällä hetkellä valoihin pysähtyessä saa rytmihäiriön.
JuhaH kirjoitti:JiiKoo83 kirjoitti:Tällä hetkellä auto pukkaa ykkössylinterin misfireä ja keikuttaa runsaasti, ei ole ilmastoinnilla nyt merkitystä. Toiseen ketjuun olen noista ongelmista kirjotellu.
Kiinnostaa nyt siis tietää, että millainen moottorin heilunta on normaalia näissä, etten viimeisten vikojen löytymisen jälkeen vaivais turhaa itteäni, jos jotain heilahduksia jää. Tällä hetkellä valoihin pysähtyessä saa rytmihäiriön.
Ah, puusilmäilin enkä yhdistänyt kysymystä tuohon sinun ketjuun vaikka sitä seurannutkin. Turbo-koneista ei ole kokemusta, mutta edeltävä diesel ja nykyinen 2.5 on tyhjäkäynnillä kyllä vakaita.
Nappasin joutessani pienen pätkän TJanin innoittamana: https://www.youtube.com/watch?v=Cgp7w6a-8y4
Kolikon tasapainottaminen tuohon ei ollut ihan helpoin homma ilman että sitä pääsi kaivelemaan konehuoneen syövereistä.. mutta kun sen saa kohdilleen niin tuossa lopputulos (lämmin kone, ilmastointi pois päältä). Ilmastointi ei tuohon tee kuin ihan olemattoman heilahduksen, sen verran kuitenkin että kolikko kaatuu kyllä lähes 100% varmasti (ja taas kaivellaan).
mehteejä kirjoitti:Moro.
Hävis subaru impreza 1998 tehot, vähän niinku röpöttää tuntuu että ei saa bensaa, putki pörisee enempi ja vuotaa katalysaattorin edellä olevasta liitoksesta oireet tullu samaan aikaan mikä lie vikana.
Pystyy kyllä ajamaan mutta ei oikeen kiihy.
Mitä pitäs korjata onko sen katalysaattorin toisella puolella joku anturi kun vuotaa se edeltä eikä toimi.
Autossa ei ole turboa
mehteejä kirjoitti:Mites ne vikakoodit luetaan kun ei vikavalo pala?
JiiKoo83 kirjoitti:Tiukkoihin oikeaan vieviin kurveihin pommitellessa kuskin puolelta takarenkaan seutuvilta kuuluu jotain räpätystä (ulkokurvin puoleinen rengas). Vähän niin kuin renkaan reunan harskut osuis iskariin, mikä taitaa olla mahdotonta. 2004 forester xt kyseessä. Vasempaan kääntyessä en ole vielä saanut kuulumaan samaa. Johtuuko nelivedosta vai mitä on menossa vaihtoon?
Edit. Ulkokurvin rengashan se pidemmän matkan kiertää.. Vois hillitä kurveissa ainaki ennenkä peräöljyt on vaihdettu
Juhopas kirjoitti:JiiKoo83 kirjoitti:Tiukkoihin oikeaan vieviin kurveihin pommitellessa kuskin puolelta takarenkaan seutuvilta kuuluu jotain räpätystä (ulkokurvin puoleinen rengas). Vähän niin kuin renkaan reunan harskut osuis iskariin, mikä taitaa olla mahdotonta. 2004 forester xt kyseessä. Vasempaan kääntyessä en ole vielä saanut kuulumaan samaa. Johtuuko nelivedosta vai mitä on menossa vaihtoon?
Edit. Ulkokurvin rengashan se pidemmän matkan kiertää.. Vois hillitä kurveissa ainaki ennenkä peräöljyt on vaihdettu
Omassa Imprezassa kuului samantyylinen ääni, kun vasempaan kääntyi maantiellä. Ääni loppui, kun silikonispraylla ulkoisesti suihkuttelin puslat/nivelet mitälie pohjasta läpi.
subaru kirjoitti:Minkä kokonen heppi mahtuu vähän (alle 400hv) impun takarööriin?
cherrymies kirjoitti:subaru kirjoitti:Minkä kokonen heppi mahtuu vähän (alle 400hv) impun takarööriin?
Iso!
Reetuhai2 kirjoitti:Kuka osaa kertoa, käykö bremboille tarkotetut levyt perus nelimäntästen satuloiden kanssa, jos pulttijako on tietenki sama?
Mauri H kirjoitti:Reetuhai2 kirjoitti:Kuka osaa kertoa, käykö bremboille tarkotetut levyt perus nelimäntästen satuloiden kanssa, jos pulttijako on tietenki sama?
Ei ilman sarjaa joka siirtää satuloita ulospäin. Molemman pään levyt kun on Bremboilla n. 30 mm suuremmat halkaisijaltaan kuin noissa perus nelimäntäisissä (takalevyt taitaa olla lähemmäs 40 mm) Ja tietty ne satulat pitää levittää koska Brembojen levyt on huomattavasti paksummat, ja takanakin siis jäähdytetyt. Lisäksi käsijarrurumpu on se suurempi, eli tarvii sinnekin uudet romut sisään.
ElektrikMekanik kirjoitti:Halvin vaihtoehto levinneen kaksoismassavauhtipyörän/kytkimen korjaukseen? -00 Legacy 2.0 LX, ajettu n. 330tkm
Ollut selvää tärinää tietyllä kierrosalueella (ei tuntunut ajossa), kitinää aina liikkeelle lähdössä. Kytkin on kitissyt tyhjäkäynnillä. Hajosi maantievauhdissa hidastaessa ja vaihdettaessa 5 -> 4, alkoi voimakas tärinä, kytkin jäi välillä pohjaan, piti nostaa itse ylös.
Mauri H kirjoitti:Erot on turbossa ja nokissa. Mä vaihdoin aikanaan -99 Turbo Foren koneeseen GT-impun nokat, ovat jokasuhteessa paljon paremmat kuin Foren omat. Foressa on myös erilainen ECU mutta tässä tapauksessa se ei liene ongelma. Lohko on samanlainen joten laatikot sopivat ristiin. Foreissa oli alennusvaihteisto vapariversioissa, turboissa tais olla sama loota kuin GT:ssä eli ei alennusta.
Kennedy kirjoitti:Mauri H kirjoitti:Erot on turbossa ja nokissa. Mä vaihdoin aikanaan -99 Turbo Foren koneeseen GT-impun nokat, ovat jokasuhteessa paljon paremmat kuin Foren omat. Foressa on myös erilainen ECU mutta tässä tapauksessa se ei liene ongelma. Lohko on samanlainen joten laatikot sopivat ristiin. Foreissa oli alennusvaihteisto vapariversioissa, turboissa tais olla sama loota kuin GT:ssä eli ei alennusta.
Missä hinnoissa yleensä GT nokat menee?
Mikäs on vakio ahdot foressa ja GT:ssä. Kummassakin sama 0,5bar?
Oliko ECU ero millainen? GT impun ecu vissiin tartti lisäkortin, että saa säädettyä. Meneekö fore ilman lisäkorttia?
Urran kirjoitti:Viritysastehan on vaan suhdeluku porsimisen toistuvuuteen. Kai se yli 400hvkin kestää mut kestääkö se viikon, kaks vai jopa useita kuukausia on sit eri asia. Jampsulla tais olla munoin EJ207 @ ~440hv ja kai sekin oman aikansa kesti?
Vakiona nää vehkeet yleensä kestää ainakin sen 200tkm ja onhan tehdas työntäny "newage vuosina" V9 EJ207aa ulos ainakin 315hv/422Nm spekseillä. Se et onko se samoilla veiveillä kun kaikki newage STi Imput on eri asia.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa