HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Yleiset kysymykset Subaruista

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 19 Helmi 2015, 17:41

Alotetaas taas topicki yleisesti, ni pysyy foorumi selkeenä.

Oma kysymys, jos teen kakssatkuun isomman pakoputken, ilmeneekö boost creeppiä, ja muten sen saa eliminoitua, muuten kuin säädättämällä.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

ViestiKirjoittaja Qulle » 19 Helmi 2015, 22:50

Jos tyyliin suora putki niin saattaa ilmetä. Hukkaportin porttaaminen auttaa ja tietty yksikin vaimennin jossa edes vähän vastusta auttaa ongelmaan.

Avatar
HABA
Jäsen
Viestit: 264
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 20:24

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja HABA » 20 Helmi 2015, 19:11

Tämä sopisi ehkä paremmin tyhmiin kysymyksiin, mutta koska sellaista lankaa ei vielä ole, niin laitetaan tähän.

Saako viskon jotenki rikottua väärällä käytöllä ja miten?
Ja mistä tietää, onko visko rikki?
:dontknow:
Kaasulla se oikenee... Viimeistään pajalla! :angry4:

Impreza 2,0 vapari spw 1996, ajettu 102tkm.
Ex: Pari leonea+ farkkulega-92+ Impreza -96 2,0 gl spw.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 20 Helmi 2015, 19:18

Ei sitä taida saada rikki millään tietyllä, jossain vaiheessa se menee rikki. Kaks asiaa millä se hajoo, yleensä sieltä häviää se voiteleva silikoonirasva ja siitä tulee yhtäpuuta, eli piirtää viivaa kun kääntyy jyrkästi vaikka parkkiruutuun, tai toinen, levyt kuluu loppuun ja alkaa luistaa. Toki jossain viskoissa saattaa takapään lukkorengas irrota, ja se hajottaa hännän jos ei ajoissa huomaa.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 20 Helmi 2015, 23:47

Eikös viscon varma kuolema oo yleensä hinaaminen... siis väärin?

Avatar
TbzZ
Viestit: 174
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TbzZ » 23 Helmi 2015, 06:11

kysellään tyhmiä.. impun sain mökkitiellä vattasta kiinni hankeen ensinmäistä kertaa.. takaset jauho tyhjää mutta etupää ei, miksi?
Subaru impreza WRX STi Prodrive -02 *Blobeye*
Suzuki Gsx-r 1000 k5
Käyttis: Bmw e60 530d


EX: Subaru impreza WRX STi -98..
Mesuja,audeja,nissaneita,subaruja yms..

Avatar
jubo
Viestit: 20
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 11:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja jubo » 23 Helmi 2015, 12:16

TbzZ kirjoitti:kysellään tyhmiä.. impun sain mökkitiellä vattasta kiinni hankeen ensinmäistä kertaa.. takaset jauho tyhjää mutta etupää ei, miksi?

Onko kyseessä bug- vai blobeye?
Jos bugeye niin siinähän on visco neliveto eli periaatteessa pitäis ainakin toisen etupyörän pyöriä, jos ei oo edessä lukkoo. Ja jos takapyörillä ei ole lainkaan pitoa ja edessä on, niin ei välttämättä heti ala etupyörät vetään.
Jos taas blobeye niin siinähän on sitten dccd neliveto. Ja jos vetosuhde säädetty takapainoiseksi, niin se voi olla syy miksi vain takapyörät sutii.
Tämä on oma käsitykseni, jos kyseessä toi -02 sti. Joku korjaa jos meni väärin. :D
Nyt: Galant VR4 Type-S -00
Entiset: Caldina GT-four N-edition -03, IS 220d -06, Altezza RS200-Z -00,
Jetta 2.0 TDI -06, Legacy B4 RSK -99, Legacy GT-B -99,
A6 2.4 Quattro -01, Leone turbo -89, A4 2.4 Quattro -98

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 23 Helmi 2015, 12:29

jubo kirjoitti:
TbzZ kirjoitti:kysellään tyhmiä.. impun sain mökkitiellä vattasta kiinni hankeen ensinmäistä kertaa.. takaset jauho tyhjää mutta etupää ei, miksi?

Onko kyseessä bug- vai blobeye?
Jos bugeye niin siinähän on visco neliveto eli periaatteessa pitäis ainakin toisen etupyörän pyöriä, jos ei oo edessä lukkoo. Ja jos takapyörillä ei ole lainkaan pitoa ja edessä on, niin ei välttämättä heti ala etupyörät vetään.
Jos taas blobeye niin siinähän on sitten dccd neliveto. Ja jos vetosuhde säädetty takapainoiseksi, niin se voi olla syy miksi vain takapyörät sutii.
Tämä on oma käsitykseni, jos kyseessä toi -02 sti. Joku korjaa jos meni väärin. :D

Jopa jeesuksen vanhoissa wapareissa on niin jäykkä keskivisko että eturenkaat pyörii heti jos takapää suttaa tyhjää ja jos dccd niin lukko pitää olla auki jos meinaa että eturenkaat ei pyöri mukana.

Eli joko visko rikki tai lukko auki.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
TbzZ
Viestit: 174
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TbzZ » 23 Helmi 2015, 16:27

mechanix kirjoitti:
jubo kirjoitti:
TbzZ kirjoitti:kysellään tyhmiä.. impun sain mökkitiellä vattasta kiinni hankeen ensinmäistä kertaa.. takaset jauho tyhjää mutta etupää ei, miksi?

Onko kyseessä bug- vai blobeye?
Jos bugeye niin siinähän on visco neliveto eli periaatteessa pitäis ainakin toisen etupyörän pyöriä, jos ei oo edessä lukkoo. Ja jos takapyörillä ei ole lainkaan pitoa ja edessä on, niin ei välttämättä heti ala etupyörät vetään.
Jos taas blobeye niin siinähän on sitten dccd neliveto. Ja jos vetosuhde säädetty takapainoiseksi, niin se voi olla syy miksi vain takapyörät sutii.
Tämä on oma käsitykseni, jos kyseessä toi -02 sti. Joku korjaa jos meni väärin. :D

Jopa jeesuksen vanhoissa wapareissa on niin jäykkä keskivisko että eturenkaat pyörii heti jos takapää suttaa tyhjää ja jos dccd niin lukko pitää olla auki jos meinaa että eturenkaat ei pyöri mukana.

Eli joko visko rikki tai lukko auki.

Laatikon koodin perusteella tuossa pitäis etulukkokin olla.. enole 100% varma suttasko toinen etunen vai ei.. kuskin puoli ei ainakaan
Subaru impreza WRX STi Prodrive -02 *Blobeye*
Suzuki Gsx-r 1000 k5
Käyttis: Bmw e60 530d


EX: Subaru impreza WRX STi -98..
Mesuja,audeja,nissaneita,subaruja yms..

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 24 Helmi 2015, 17:43

Kuka osais tarkkaan neuvoo, tai peräti tarjota kuvaa, että missä ykköskoppasessa sedani Legacyssa on kattoluukun vedenpoistoputket. Jossain pyöränkoteloissa kuulemma, missä siellä? :dontknow:

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 25 Helmi 2015, 00:29

Ja vielä perään pari kysymystä, miten ykköskoppasesta lähtee ovipahvi irti, mahdollisimman ehjänä. Sekä paljonko kuuluu vakiovesikuulerissa olla nestettä, niin täyteen kun saa?

huva
Viestit: 41
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:58

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja huva » 25 Helmi 2015, 08:47

Tääkin menee yleisiin kysymyksiin eli millon tuosta ilmausruuvista on tarve ilmata ja mitä se edes ilmaa? Jotain jarruihin liittyvää? Eli se näkyy tuossa kuvassa alemassa t-haarassa on ilmausruuvi.. Imppuja ollu useempi mutta ikinä en oo tuohon puuttunut :D
Kuva

Tuo paikka on siis iskaritornin takana siellä kolossa.. Absillinen jdm sti..
WRX STi v5

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TJani » 25 Helmi 2015, 11:14

Reetuhai2 kirjoitti:Kuka osais tarkkaan neuvoo, tai peräti tarjota kuvaa, että missä ykköskoppasessa sedani Legacyssa on kattoluukun vedenpoistoputket. Jossain pyöränkoteloissa kuulemma, missä siellä? :dontknow:

Ei nyt löytynyt parempaa kuvaa, mutta tästä saa osviittaa.
http://tjani.mbnet.fi/sunroof.jpg
Tuossa farmari impussa takaputket tuli ainakin puskurin taakse kylkiin. Etuputkista en muista, tuon kuvan perusteella voisi luulla että tulipellin aivan alareunaan tai sitten sinne lokarin sisään etupyörän taakse.

Reetuhai2 kirjoitti:Ja vielä perään pari kysymystä, miten ykköskoppasesta lähtee ovipahvi irti, mahdollisimman ehjänä. Sekä paljonko kuuluu vakiovesikuulerissa olla nestettä, niin täyteen kun saa?


Siitä kahvasta ylhäältä tulpan alta yksi ruuvi pois, alempaa luukun alta yksi ruuvi pois, kaiuttimen tyköä yksi ruuvi (vai oliko kaksi) ja sitten se avauskahvan kehys irti. Tuo kahvankehys on sitten aika häjy ottaa ja menee aika varmasti ensikertalaisella rikki. Muistaakseni siitä kohti mistä lukkovipu on akseloitu niin koittaa sisäpuolelta (siis lukkovivun ja kehyksen välistä) tunkea jonkun meisselin tai vastaavan niin saattaa irrota ehjänä.
Olihan mulla irrallaan tällainen niin näet vähän miten se on kiinni. https://www.dropbox.com/s/knqj24lmc0lqa5p/DSC_0033.JPG?dl=0
Sitten se on vielä niillä nastoilla sieltä takapuolelta kiinni kuten aina. Peilikolmion muovikin on hyvä ottaa pois, se on kans aika herkästi särkyvää sorttia. Sitten vain nostoa ylöspäin niin irtoaa, johdot sitten vielä lopuksi.

Ja välijäähyyn vettä niin paljon kun saat menemään. Jos aivan tyhjä niin voi kannattaa avata sieltä kennosta se ilmausruuvi aluksi. Menikö sinne reilu pari litraa.
Viimeksi muokannut TJani 30 Tammi 2016, 17:00, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Avatar
JuuS0
Viestit: 203
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 26 Helmi 2015, 01:47

Passaako toi 281 hampainen jakohihna turpo-EJ20 ja 25 patoihin kaikkiin? Itselläni alkupään turpo imppu vanhan mallisella kiristimellä, ja tuota hihnaa tarjotaan sopivaksi.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

Avatar
lantti
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:31

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja lantti » 26 Helmi 2015, 13:52

Paljonko new age sti vakio ahdot mahtaa olla? Ja mikä vois olla vikana kun 3-6 vaihteilla täyskaasuvedossa piikkaa 1,4bar ja sitten tasaa 1bar?

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja jtuomain » 26 Helmi 2015, 13:59

lantti kirjoitti:Paljonko new age sti vakio ahdot mahtaa olla? Ja mikä vois olla vikana kun 3-6 vaihteilla täyskaasuvedossa piikkaa 1,4bar ja sitten tasaa 1bar?


1 bar on vakioahdot, ei välttämättä mitään vikana, jos ECU:a säädetty (joka ensimmäinen arvaukseni).
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 26 Helmi 2015, 15:09

JuuS0 kirjoitti:Passaako toi 281 hampainen jakohihna turpo-EJ20 ja 25 patoihin kaikkiin? Itselläni alkupään turpo imppu vanhan mallisella kiristimellä, ja tuota hihnaa tarjotaan sopivaksi.

Kyllä sen pitäs käydä, ainakin -96 2.5L vaparissa on sama hihna kun kakssatkussa, -93 2.0L turbokone. Kunhan on turbon hihna ja sama hammasluku.

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 26 Helmi 2015, 15:16

Reetuhai2 kirjoitti:
JuuS0 kirjoitti:Passaako toi 281 hampainen jakohihna turpo-EJ20 ja 25 patoihin kaikkiin? Itselläni alkupään turpo imppu vanhan mallisella kiristimellä, ja tuota hihnaa tarjotaan sopivaksi.

Kyllä sen pitäs käydä, ainakin -96 2.5L vaparissa on sama hihna kun kakssatkussa, -93 2.0L turbokone. Kunhan on turbon hihna ja sama hammasluku.

Kaikissa doch koneissa sama remmi
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
aohoa
Viestit: 29
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 18:20

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja aohoa » 26 Helmi 2015, 18:27

Mahtaako 2012 mallin legacyssa olla jakopää ketjulla?
Legacy MY12

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja -teme- » 26 Helmi 2015, 18:37

Jos siinä on vielä ej kone niin ei ole, mutta tämä uus fb taitaa olla jo ketjulla.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

turo
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 21:05

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja turo » 26 Helmi 2015, 23:43

Osaako joku heittää hyvää vaihtoahdinta my03 sti:hin jos tehotavoitteet olisivat n. 360-400 ja ahtimen pitäisi lähteä vielä mahdollisimman alhaalta peliin???

Avatar
Madwiller
Viestit: 179
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Madwiller » 27 Helmi 2015, 00:36

Renkailta? Koneelta? Vai mistä kuo tehot? TD05H18G vois olla ihan hyvä esimerkiksi.
Subaru Impreza STi Pullukka

Subaru Impreza STi Type RA V-Limited
Toyota MR2 Turbo Rev3

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Displaced » 27 Helmi 2015, 01:42

Missäspäin Suomea käytetään yleisesti pyörätehoa?
Ja USandA pyöräteho on about sama kun meidän kampurateho :P

Jos hyvää haluaa niin SC40/42 tai Lateral MD321H.
Jos muuta haluaa niin kunnon TD05-18G 8cm pakopesällä, tai TD05-20G (7cm tai 8cm pakopesällä)
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Lassiv
Viestit: 78
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:33

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Lassiv » 06 Maalis 2015, 10:22

Lieneeköhän tämä oikea tulppa tuohon ej20x Twinscroll GT myllyyn?
http://importcarparts.co.uk/parts-info? ... earchPart=

Tuolta olisi muutakin tulossa niin voisi ottaa samalla nuo tulpat, kun ovat siel kuitenkin vähän halvempia kun Suomessa. Kannattaako ottaa 7lämpöarvon omaavat tulpat, jos on suunnitteilla pieni muokkaus ahtojen, bensapumpun ja putkiston suhteen vai onko tuo vakio 6 parempi valinta?
- Legacy B4 2.0GT -05 (BL5, 5EAT, twinscroll, JDM)
ex: Corolla E10 -96, MR2 -91, Celica ST205 -94 (JDM)

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 06 Maalis 2015, 18:28

Lassiv kirjoitti:Lieneeköhän tämä oikea tulppa tuohon ej20x Twinscroll GT myllyyn?
http://importcarparts.co.uk/parts-info? ... earchPart=

Tuolta olisi muutakin tulossa niin voisi ottaa samalla nuo tulpat, kun ovat siel kuitenkin vähän halvempia kun Suomessa. Kannattaako ottaa 7lämpöarvon omaavat tulpat, jos on suunnitteilla pieni muokkaus ahtojen, bensapumpun ja putkiston suhteen vai onko tuo vakio 6 parempi valinta?

Dual avcs koneisiin menee pitkäkierteinen tulppa eli sama ku 2,5L turboon.esim.ngk iridium LFR6AIX tai 7 sit vakio tulppa: NGK ILFR6B.
7 on ihan hyvä pikkuvireille.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Lassiv
Viestit: 78
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:33

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Lassiv » 06 Maalis 2015, 19:31

Juuh näinhän se olikin harmi kun toi imports... sivuston merkinnät tulpille on melkosen vajaat, on vaan puhuttu automalleittain, kun olisivat kertoneet noi NGK:n omat numerot niin näkis löytyykö noilta oikeita tulppia, mut kiitokset kuitenkin varmistuksesta ja tost tulppien lämpöarvon vinkistä.
- Legacy B4 2.0GT -05 (BL5, 5EAT, twinscroll, JDM)
ex: Corolla E10 -96, MR2 -91, Celica ST205 -94 (JDM)

rakotulkki
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Maalis 2015, 10:03

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja rakotulkki » 07 Maalis 2015, 10:14

Tässä tuoreen VM2006 Impreza omistajan kysymyksiä.

1: vaihdoin uudet sytytystulpat, vanhat olivat NGK 0,6mm kärjellä, uudet ovat motonet:in 0,4mm kärkiset iridium denso't. teinkö virheen?

2:en malttanut pysyä pois auton alta, kävin renkuttaan vetoniveliä ja havaitsin etu sekä takamurikassa klappia. ei itse nivelessä vaan tuossa nivelen ja murikan liitoksessa. Väljää on joka suuntaan 1-2mm. ei aiheuta minkään sorttista ääntelyä ainakaan sisälle ja ihmettelen että onko tuo vain ominaisuus?

3:onko tässä autossa yhtään tyyppivikoja mitä tarkastaa?

turo
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 21:05

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja turo » 09 Maalis 2015, 12:55

Lyhyesti ja ytimekkäästi, mistä kätevimmin/helpoiten ahtopaineen otto kapiinin puolelle mittarille, siis letku ja läpivienti???

Avatar
JayL
Jäsen
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 09:19
Paikkakunta: RMK

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JayL » 09 Maalis 2015, 13:04

turo kirjoitti:Lyhyesti ja ytimekkäästi, mistä kätevimmin/helpoiten ahtopaineen otto kapiinin puolelle mittarille, siis letku ja läpivienti???

Vastaaminen helpottuu, kun kerrot auton mallin.
STI MY05, Ioniq Plug-In MY18, Modus MY05 (ex: BH5 TT MY99, olympiavolkkari)
-------------------------------------------------------
Teen käännöstöitä EN --> FI, ota yhteyttä (YV)

turo
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 21:05

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja turo » 09 Maalis 2015, 13:06

:tonque3: perhana! Sori!!! Impreza my03 STI.

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja SixStars » 09 Maalis 2015, 14:07

rakotulkki kirjoitti:Tässä tuoreen VM2006 Impreza omistajan kysymyksiä.

1: vaihdoin uudet sytytystulpat, vanhat olivat NGK 0,6mm kärjellä, uudet ovat motonet:in 0,4mm kärkiset iridium denso't. teinkö virheen?
Tähän sanoisin että syytä lie olla oikea kärkiväli.. mikähän Imppu tarkalleen mahtaa olla kyseessä.. vapari, WRX, STi.. ??

2:en malttanut pysyä pois auton alta, kävin renkuttaan vetoniveliä ja havaitsin etu sekä takamurikassa klappia. ei itse nivelessä vaan tuossa nivelen ja murikan liitoksessa. Väljää on joka suuntaan 1-2mm. ei aiheuta minkään sorttista ääntelyä ainakaan sisälle ja ihmettelen että onko tuo vain ominaisuus?
Tähänkin mutuilen että oliskohan FB-ryhmässä just tästä puhetta/videoklippi.. epäilisin ominaisuudeksi, viisammaat vahvistakoot/kumotkoot :lol:

3:onko tässä autossa yhtään tyyppivikoja mitä tarkastaa?
Sama juttu ku ekassa.. mikä malli kyseessä ?.. yleensäkin huoltohistorian tsekkaus / koeajo ennen ostoa jne.. mutta taidat olla jo auton ostanut, joten turha niillä enää kait stressata - kovaa ajoa vaan ja korjataan jos hajoaa :crazy:
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 09 Maalis 2015, 15:23

SixStars kirjoitti:
rakotulkki kirjoitti:Tässä tuoreen VM2006 Impreza omistajan kysymyksiä.

1: vaihdoin uudet sytytystulpat, vanhat olivat NGK 0,6mm kärjellä, uudet ovat motonet:in 0,4mm kärkiset iridium denso't. teinkö virheen?
Tähän sanoisin että syytä lie olla oikea kärkiväli.. mikähän Imppu tarkalleen mahtaa olla kyseessä.. vapari, WRX, STi.. ??

2:en malttanut pysyä pois auton alta, kävin renkuttaan vetoniveliä ja havaitsin etu sekä takamurikassa klappia. ei itse nivelessä vaan tuossa nivelen ja murikan liitoksessa. Väljää on joka suuntaan 1-2mm. ei aiheuta minkään sorttista ääntelyä ainakaan sisälle ja ihmettelen että onko tuo vain ominaisuus?
Tähänkin mutuilen että oliskohan FB-ryhmässä just tästä puhetta/videoklippi.. epäilisin ominaisuudeksi, viisammaat vahvistakoot/kumotkoot

3:onko tässä autossa yhtään tyyppivikoja mitä tarkastaa?
Sama juttu ku ekassa.. mikä malli kyseessä ?.. yleensäkin huoltohistorian tsekkaus / koeajo ennen ostoa jne.. mutta taidat olla jo auton ostanut, joten turha niillä enää kait stressata - kovaa ajoa vaan ja korjataan jos hajoaa :crazy:


Nuo densot (ilmeisesti IK20 tai IKH20) on oikein passelit turboon, itellä samat pykälän vakiota kylmempänä eli IK22:set. Kärkiväli vakiona ~0,7mm noissa, tuo mitta viittaa kärjen paksuuteen.

rakotulkki
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Maalis 2015, 10:03

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja rakotulkki » 09 Maalis 2015, 16:47

Juu anteeksi, ei taas järki juossut kun postiani kännissä kirjoitin :D Eli, kyseessä vm2006 kakkoskoppainen ''haukansilmä'' impreza, 160HP vapaastihengittävä 2.0 EJ20

Lassiv
Viestit: 78
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:33

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Lassiv » 11 Maalis 2015, 16:44

Onkohan tämä paljon puhuttu dw65c käypänen myös 2004 vuoden legacyyn vai onko joku kriittinen pointti että tuo sopivuus ilmotetaan vaan 2005-2008 GT lekaan? Tämä lienee kuitenkin vakion paikalle järkevin aftermarket valinta, kun ihan perus vireillä olevasta autosta kyse.

https://www.deatschwerks.com/products/f ... 008-detail
- Legacy B4 2.0GT -05 (BL5, 5EAT, twinscroll, JDM)
ex: Corolla E10 -96, MR2 -91, Celica ST205 -94 (JDM)

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 11 Maalis 2015, 19:02

Lassiv kirjoitti:Onkohan tämä paljon puhuttu dw65c käypänen myös 2004 vuoden legacyyn vai onko joku kriittinen pointti että tuo sopivuus ilmotetaan vaan 2005-2008 GT lekaan? Tämä lienee kuitenkin vakion paikalle järkevin aftermarket valinta, kun ihan perus vireillä olevasta autosta kyse.

https://www.deatschwerks.com/products/f ... 008-detail

Johtuu siitä että jenkeissä tuli markkinoille vuotta myöhemmin ku Japanissa ja kaikki osat mitä rapakon takana myydään on jenkkimalliin markkinoituja...
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 14 Maalis 2015, 19:15

Ahdot tippuu 4000rpm jälkeen 0.6-0.7 baariin, kun 4000rpm asti on 0.9. Onko se joku turvatoimi, vai miksi näin? Kuinka saa ahdot pysymään ylhäällä? Kerää myös paineet aika huonosti, normaalisti kiihdyttämällä vasta 3500rpm kohilla on täydet paineet, 2500rpm jälkeen alkaa kunnolla nousemaan. Kakssatku siis kyseessä, vakio. Turbo on IHI VF12.

E: Huomenna tarkotus asentaa laajakaista, saako sen auton omaan järjestelmään kytkettyä, vai onko vaan helpompi laittaa laajakaista kapeekaistan viereen? Ja jos joku kehtaa vielä ne turvalliset seokset kertoo ni osais kattella.

Kuinka todennäköstä on boost creepin ahdistelu, jos vakio mehupillin tilalle vääntää 3" rosterihuilun turbolta lähtien, ainoo pönttö on takana, iso läpivirtaava.

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TJani » 15 Maalis 2015, 11:49

Olisko jotain häikkää hukkaportissa tai sen kellossa.

Riippuu kenen laajakaistan laitat, mutta kyllä sen yleensä saa kertomaan ecullekin tiedon.
Siihen en ota kantaa kannattaako alkuperäinen jättää vai laittaa sen tilalle.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

ViestiKirjoittaja mechanix » 15 Maalis 2015, 11:58

Taitaa se lähempänä 0.7 olla vakio ahdot.

3" rööri bellmouthilla ni luultavasti saat boost creepin aikaiseksi. Vakio puhaltimella ei ehkä niin varma kuin isommalla.

Laajakaistan voi hyvin asentaa vakion paikalle, nìin itellä aina ollut, kunhan muistaa laittaa emuloinnin eculle päälle.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 15 Maalis 2015, 12:34

No sithän niitä ahtoja vois nostaa vaikka kiloon :angel2: Metalliset kansipahvit kun on. Toki bensanpaineensäädin täytyy kans vissiin asennella.

Se on tosiaan bellmouthilla, ja 3" rosteriputkea kokomatka, katin kuoret ainoastaana ilman sisuskaluja, ja sitte se läpivirtaava iso takapönttö. Vakiopuhaltimen jatkoks se oli kuitenki tarkotus laittaa. Sais vähän bokserin ääniä vapautettua ilmoille, ja nyt tossa on ilmeisesti vaparin takapönttö mikä ei luultavasti auta tehoihin.

Musta kylä tuntuu siltä että on helpompi hitsata toinen lambdan paikka siihen putkeen, ja sit jos saan seokset näkyville ni oon tyytyväinen :D Mä kun en mistään sähköön liittyvästä ymmärrä mitään. Se on loogista että vesi kulkee putkea pitkin, mutta sähkö kulkee johtoa pitkin, ei, ei, ei.

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TJani » 15 Maalis 2015, 13:07

Pistä putkia, kyllä se sähkö sitäkin pitkin menee kuhan ovat jotain rautaa... :lol:
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Avatar
lantti
Viestit: 7
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:31

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja lantti » 17 Maalis 2015, 11:01

Meneekös ver 1-2 classic impun jäähdysjärjestelmän ilmaus samalla kaavalla ku new age:ssa? Nestettä sisään, kone lämpimäksi korkki auki, korkki kiinni ja lenkin jälkeen tarkastus?

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TJani » 17 Maalis 2015, 11:28

Samoten menee.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

turo
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 21:05

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja turo » 18 Maalis 2015, 15:51

Tuleeko tiivistettä ahtimen ja downpipen väliin??? Auto my03 sti...

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Mauri H » 18 Maalis 2015, 16:11

turo kirjoitti:Tuleeko tiivistettä ahtimen ja downpipen väliin??? Auto my03 sti...


Tulee:

Kuva
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

turo
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 21:05

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja turo » 18 Maalis 2015, 16:23

Olisiko kellään vinkata mistä saisi suomesta suoraan hyllystä, olisi näet hiukka kiirus...

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 18 Maalis 2015, 16:45

Eiköhän noita löydy sorsalta, rantakareelta, voihan motonetinki vilkasta, ja onhan noita omiasaki hyllyissä :D

turo
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 21:05

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja turo » 19 Maalis 2015, 06:38

Nyt vielä sitten kysymys mihin toivoisin jotakin faktan tyyppistä vastausta jos sellaista on?

Eli autoon (my03 STI) vaihdetaan tänään 3" koko putkisto ahtimesta peppuun asti ja dp:ssä on 200 cell katti, kuinka varovainen pitää olla ajeluissa ennen säätöä, säätö tehdään varmaan n. 2 vk - 1kk päästä, saako siis hieman antaa tossua?? onko kuinka isot riskit laihalle menosta tjmv??? Ahtomittari löytyy autosta mutta ei vielä seosmittaria...

Avatar
Samu
Viestit: 208
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:22
Paikkakunta: Espoo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Samu » 19 Maalis 2015, 07:22

turo kirjoitti:Nyt vielä sitten kysymys mihin toivoisin jotakin faktan tyyppistä vastausta jos sellaista on?

Eli autoon (my03 STI) vaihdetaan tänään 3" koko putkisto ahtimesta peppuun asti ja dp:ssä on 200 cell katti, kuinka varovainen pitää olla ajeluissa ennen säätöä, säätö tehdään varmaan n. 2 vk - 1kk päästä, saako siis hieman antaa tossua?? onko kuinka isot riskit laihalle menosta tjmv??? Ahtomittari löytyy autosta mutta ei vielä seosmittaria...


Ei kyllä mitään kisalähtöjä tai rampeilta vedätyksiä kannata tehdä, sen verran paljon se tehtaan mehupilli ahdistaa.

:shh:
BMW 740Le '18
MX-5 '19
Pullukka STI '08

Ex 360 Modena F1
Ex 911 (997)
Ex Impreza WRX STI MY05
Ex Impreza WRX STI MY05

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja jtuomain » 19 Maalis 2015, 07:23

turo kirjoitti:Nyt vielä sitten kysymys mihin toivoisin jotakin faktan tyyppistä vastausta jos sellaista on?

Eli autoon (my03 STI) vaihdetaan tänään 3" koko putkisto ahtimesta peppuun asti ja dp:ssä on 200 cell katti, kuinka varovainen pitää olla ajeluissa ennen säätöä, säätö tehdään varmaan n. 2 vk - 1kk päästä, saako siis hieman antaa tossua?? onko kuinka isot riskit laihalle menosta tjmv??? Ahtomittari löytyy autosta mutta ei vielä seosmittaria...


Eihän se putkisto polttoaineen syöttöön tai ilmanottoon vaikuta, mutta kai sitä onnistuu tuon aikaa ajaa ihan nätisti, esim. max. puolen barin ahdoilla.
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

turo
Viestit: 46
Liittynyt: 10 Helmi 2015, 21:05

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja turo » 19 Maalis 2015, 17:33

Noh... nyt kun kytkin on irroitettu niin vauhtipyöräkään ei näytä oikein terveeltä. eli mistähän voisi löytää ja mihin hintaan v.pyörän, kannattaako laittaa kevennettyä (6.5 taikka 5.7kg) vai ihan vakio, ja aikast pikaisesti pitäisi löytyä kun on auto nosturilla laatikko irrallaan...


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa