HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Yleiset kysymykset Subaruista

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Nickk
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Marras 2015, 11:50

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Nickk » 19 Touko 2016, 08:23

Shakal kirjoitti:
Nickk kirjoitti:Haulla en löytänyt tietoa. Jakopääsettiä oon tilailemassa rockautosta, tuli vain mieleen että käykö nuo Amerikan/Kanadan markkinoiden autoihin tarkoitetut sarjat UK-WRX? Eihän niissä moottoreissa pitäisi olla mitään eroa? Bugeye WRX siis.

On vaa nii paljon halvempaa tilata vähän parempaakin sarjaa sieltä...


http://www.topautoosat.fi/gates-7277903.html

en tiedä kannattaako.


Oho! Kiitoksia.

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Shakal » 19 Touko 2016, 10:23

Itselläni sama ostos kohta suoritettavana, olen tehnyt samaa vertailua kuin sinäkin :D
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki

Nickk
Viestit: 9
Liittynyt: 26 Marras 2015, 11:50

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Nickk » 19 Touko 2016, 16:08

No se selittää. :thumbsup: Saa nähä tuleeko tossa vesipumppua mukana. Aika lailla 50/50 kaupoissa et vesipumpulla tai ilman, kun laittaa tuon tuotekoodin googlee. :crazy: Gatesin mukaan siihen ei kuulu vesipumppua.

J2K2
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Touko 2016, 08:59

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja J2K2 » 19 Touko 2016, 22:18

Ensimmäinen Subaru saatu meidän talouteen ja vaimo on tykännyt kovasti viikon verran. Auto on 2010 mallin Legacy 2.0r cvt. Itse pääsin tänään nopeasti kokeilemaan kun tuli käymään meikäläisen työkämpille. Lyhyt ajo ja omaa korvaa häiritsi metallinen kahina laatikon tienoilta. Eli kysymys on että pitääkö cvt laatikko jonkin verran ääntä? Muuten toimii hienosti ja itselle tuli jonkin asteinen kuume auton vaihtoon.
Edit. Ei se ilmeisesti ole vaihteisto koska ääni ei muutu kierrosten mukaan. Joko laakeri tai jakolaatikko?
Pitää sellaista jurinaa ja resonaatiota esiintyy kojelaudassa.

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja tuRboman » 20 Touko 2016, 18:26

CVT pitää nopeuden ja kierrosten mukaan omanlaistaan vikinää. Sama ääni hieman eri sävyisenä on kuulunut kaikissa malleissa joita olen ajanut, Outback, Legacy, Forester ja Levorg. 2010 Outbackissä kuului eniten.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

J2K2
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Touko 2016, 08:59

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja J2K2 » 20 Touko 2016, 18:48

Ok. Tuossa se ääni ei muutu kierrosten mukaan ja on tummahkoa jurinaa.

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 369
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JuhaH » 20 Touko 2016, 20:48

CVT pitää enempi sellaista hiljaista korkeampitaajuista vikinää, kuten turboman tuossa kommentoikin. Pyörän laakeri (tai useampi) voisi olla? Lienee vähän tyyppivika, edeltävästä korimallista noita on mennyt vaihtoon useampikin 100-150tkm väliin.

Juuri tänään iltapäivästä pyörittelin omasta autosta pelkääjän puolen eturengasta kun alkanut pitämään jurinaa sieltä puolelta. Välystä laakerissa ei tunnu olevan, mutta rohinaahan sieltä laakerin suunnilta kuuluu. Eipä tuota ole kuin vähän reilu 74tkm mittarissa että aika äkkiä mennyt, mutta näin omilla maallikon taidoilla tulkiten tuo pyörän laakerin vialta vaikuttaisi. Maanantaina menee huoltoon niin kuulee lopullisen tuomion.
Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

J2K2
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Touko 2016, 08:59

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja J2K2 » 20 Touko 2016, 21:35

Eipä ole youtube videoiden perusteella laakerien vaihto niin helppoa kuin omassa volvossa, jossa koko paketti vaihtuu neljän ruuvin irroituksella. :thumbdown:
Saakos siihen vaihtoon sopivia osia tilattua jostain edullisesti. Prässi löytyy ja taidot...

J2K2
Viestit: 41
Liittynyt: 07 Touko 2016, 08:59

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja J2K2 » 21 Touko 2016, 06:01

Taisi olla hieman vanhempaan autoon se video jota katsoin. Tässähän näyttää olevan myös etulaakerit helposti vaihdettavissa kun katsoo tuota videota.
Omaan awd volvoon olenkin aikoinaan vaihtanut kaikki.
Tuossa video etulaakerin vaihtoon. https://youtu.be/Ng4YssAewMQ

Hanssoni
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Maalis 2016, 12:29

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Hanssoni » 24 Touko 2016, 23:14

jtuomain kirjoitti:
Hanssoni kirjoitti:Tuli soitettua auton myyneelle liikkeelle niin merkkihuoltoon täytyy viedä siellä saavat selvittää mikä autoa vaivaa. En tiedä osaavatko sen paremmin korjata ainakin laskuttaa osaavat :banana: .


Merkkiliikehän ei välttämättä tarkoita automyyjän liikettä (Laakkonen ja mitä niitä on), on niitä muitakin virallisia Subaru-pajoja. Sinällään kyllä ihan paikallaan oleva neuvo/vaatimus, on sentään jotain kokemusta merkin autoista.



Terve foorumille.
Vastailen nyt tähän ja kerron mitä autolle tapahtui: kyselin siis neuvoja kun liikkeestä ostettu vanha Forester kulutti yli 15l sadalla maantie ajossa sekä ei jaksanut tasa kaasulla vetää, vein auton paikalliseen merkkiliikkeeseen koska näin myyneen liikkeen kanssa sovittiin. sitten Forester viettikin seuraavan KOLME kuukautta Laakkosen korjaamolla :crazy:
Siellä eivät alkuun löytäneet vikaa ja kun yhden osan saivat tilattua ja korjattua niin seuraava vika löytyi ( ja siis yhden korjaaminen ja tilaaminen vei aina yhden viikon) no autoon vaihtoivat laakkosella seuraavat osat: tulpat, tulpan johdot, puolan, lambda anturin, happianturin/ happimassaanturin, (kaikki olleet siis jotenkuten viallisia) nämä olivat hajoilleet ilmeisesti liian suuren käyntilämpötilan johdosta ja yhden hajoaminen johtanut toisen hajoamiseen jne. Kun nuo oli korjattu niin hoksasivat että turbo ei pelitä oikein ja on väljä, turbon käyttivät finnturbolla huollossa jossa turbon sisuskaluja vaihdettu, sitten oli nakutus tunnistimet vuoro olla rikki ja loppuun vaihtoivat vielä dumbin.
:shock:
Jossain vaiheessa meinasi usko jo loppua kun autosta ei mitään kuulu tai sitä ei saada korjattua, mutta mikäs siinä oli ajellessa huollon sijais autolla ja kun l ei laskua itse joudu maksamaan. Nytten Forester ollut pihassa ja toimii ainakin vielä todella hyvin :thumbup:

Avatar
Haiduk
Viestit: 178
Liittynyt: 24 Touko 2016, 13:29

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Haiduk » 25 Touko 2016, 11:01

Aiheesta toiseen, paljos on vm. 2010 Legacyn 2.5i jakohihnan vaihtoväli? Pikaisella googlauksella näyttäis olevan 105tkm / vuodet? ja MetroAuto ilmoitti 2.5i Outback/Legacyn hihnanvaihtoväliksi 150tkm / 10v. :shock:
MY16 Subaru BRZ
MY10 Subaru Legacy Sport 2.5i CVT

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja SixStars » 25 Touko 2016, 13:13

Haiduk kirjoitti:Aiheesta toiseen, paljos on vm. 2010 Legacyn 2.5i jakohihnan vaihtoväli? Pikaisella googlauksella näyttäis olevan 105tkm / vuodet? ja MetroAuto ilmoitti 2.5i Outback/Legacyn hihnanvaihtoväliksi 150tkm / 10v. :shock:

"Aina" on Subaruissa ollut 5v / 105tkm - en kyllä mene vannomaan onko 2010 + uudemmissa jostain syystä muuttunut ( vaikka kone varmaan pysyny aika samana enimmäkseen.. ).. tai sit MetroAuton tyypit on kattelleet jotain Fordin pensakoneen vaihtovälejä :lol:
- eikös tuommoinen hieman tärkeä tieto kuitenkin pitäis auton manuaalistakin löytyä :shock:
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Avatar
Haiduk
Viestit: 178
Liittynyt: 24 Touko 2016, 13:29

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Haiduk » 25 Touko 2016, 13:19

Auto on Saksasta tuotu ja siltä osin manuaalit ja muut saksaksi enkä niitä ole hirveesti vielä vilkuillut. 75tkm on nyt ajettu, mutta vuosimäärältään toi 5v on jo ylittynyt ni alkoi vähän askarruttamaan asia :oops:
MY16 Subaru BRZ
MY10 Subaru Legacy Sport 2.5i CVT

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja SixStars » 25 Touko 2016, 13:30

Ookkei.. jännä kyl kun googletin 'ulkomaan sivuja' niin siellä kyllä jossain puhutaan vähän vanhempienkin osalta, että 105 tuhatta MAILIA.. samoin kuin ihan tuohon 2010:kin oli yks osuma 105000 mailia -merkinnällä..

Mut toisaalta ei olis eka automerkki / malli, missä maahantuoja määrittää eri jakohihnan vaihtovälin ku muu maailma, varmaan koska Suomi ja kylmä ja kuuma ja olosuhde jne.. ( mut joka tapauksessa sulle se viis vuotta täynnä, joka myös on noissa mailihommissakin se toinen raja.. että vaihtoon vaan - pieni homma konetuhoon verrattuna.. tai ei se konetuhokaan täällä monelle oo iso homma sekään - muista syistä tosin :lol: )
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Avatar
Haiduk
Viestit: 178
Liittynyt: 24 Touko 2016, 13:29

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Haiduk » 25 Touko 2016, 14:10

SixStars kirjoitti:Ookkei.. jännä kyl kun googletin 'ulkomaan sivuja' niin siellä kyllä jossain puhutaan vähän vanhempienkin osalta, että 105 tuhatta MAILIA.. samoin kuin ihan tuohon 2010:kin oli yks osuma 105000 mailia -merkinnällä..

Mut toisaalta ei olis eka automerkki / malli, missä maahantuoja määrittää eri jakohihnan vaihtovälin ku muu maailma, varmaan koska Suomi ja kylmä ja kuuma ja olosuhde jne.. ( mut joka tapauksessa sulle se viis vuotta täynnä, joka myös on noissa mailihommissakin se toinen raja.. että vaihtoon vaan - pieni homma konetuhoon verrattuna.. tai ei se konetuhokaan täällä monelle oo iso homma sekään - muista syistä tosin :lol: )


Itse onnistuin googlaamaan, että jenkeissä se olisi 168tkm / 105kk. http://www.cars101.com/subaru/subaru_maintenance1.html
MY16 Subaru BRZ
MY10 Subaru Legacy Sport 2.5i CVT

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 25 Touko 2016, 14:47

Haiduk kirjoitti:
SixStars kirjoitti:Ookkei.. jännä kyl kun googletin 'ulkomaan sivuja' niin siellä kyllä jossain puhutaan vähän vanhempienkin osalta, että 105 tuhatta MAILIA.. samoin kuin ihan tuohon 2010:kin oli yks osuma 105000 mailia -merkinnällä..

Mut toisaalta ei olis eka automerkki / malli, missä maahantuoja määrittää eri jakohihnan vaihtovälin ku muu maailma, varmaan koska Suomi ja kylmä ja kuuma ja olosuhde jne.. ( mut joka tapauksessa sulle se viis vuotta täynnä, joka myös on noissa mailihommissakin se toinen raja.. että vaihtoon vaan - pieni homma konetuhoon verrattuna.. tai ei se konetuhokaan täällä monelle oo iso homma sekään - muista syistä tosin )


Itse onnistuin googlaamaan, että jenkeissä se olisi 168tkm / 105kk. http://www.cars101.com/subaru/subaru_maintenance1.html

105000 mailia = 168000 km [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 369
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JuhaH » 25 Touko 2016, 15:03

Tuo jakohihnan vaihtoväli on tosiaan 5-koriselle Legacylle (2010->2012) tuo Metroauton ilmoittama 10v/150tkm. 2013-2014 malleissahan on sitten jo FB25 ketjulla..
Kanadan pojilla on saman suuntainen ohjeistus: 10v/160tkm (http://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebPageID=14983&).
Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

Avatar
SixStars
Jäsen
Viestit: 970
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:57
Paikkakunta: Lahti

Re: RE: Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja SixStars » 25 Touko 2016, 15:06

mechanix kirjoitti:105000 mailia = 168000 km [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH]

No jos tarkkoja ollaan, niin 168981,12 km :geek: - mut mikä lie sit totuus, jos ei varmaa tietoa jostain syystä mistään löydy ( edit: katos vaan löyty viisaus tätä näpytellessä :thumbup: ), ni menisin sillä viidellä vuodella tässä kohtaa kuitenkin :eh: - kaverilla oli semmoi uudempi V50 aikanaan ( jollai Fordin mosalla ) ni siihen ei ees paikallinen Volvohuolto osannu sanoa että onko se 4 vuotta vai 20 vuotta tms.. on se selkeetä :crazy:
Best things in life are sideways

Outback 2.5 AT 2007
Legacy GT-B E-Tune MY00 rev. C ( BH5C5CT )
exät: Forester SG9 2.5XT manuaali '07, Legacy 2.0 STW:t '99 LX(genIII) + '03 GL(genIII) + '99 LX(genII)

Avatar
Haiduk
Viestit: 178
Liittynyt: 24 Touko 2016, 13:29

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Haiduk » 25 Touko 2016, 15:17

JuhaH kirjoitti:Tuo jakohihnan vaihtoväli on tosiaan 5-koriselle Legacylle (2010->2012) tuo Metroauton ilmoittama 10v/150tkm. 2013-2014 malleissahan on sitten jo FB25 ketjulla..
Kanadan pojilla on saman suuntainen ohjeistus: 10v/160tkm (http://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebPageID=14983&).


Ok kiitos vahvistuksesta. Turha sitä on vaihtaa kahteen kertaan 10v aikana jos vaihtoväli on toi JuhaH:n vahvistama & MetroaAuton kertoma? Sen verran hinnakas remontti ettei sitä nyt viitsisi ihan varmuuden vuoksi tehä vaikka todella tärkeä juttu onkin. :think:
MY16 Subaru BRZ
MY10 Subaru Legacy Sport 2.5i CVT

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 25 Touko 2016, 15:29

JuhaH kirjoitti:Tuo jakohihnan vaihtoväli on tosiaan 5-koriselle Legacylle (2010->2012) tuo Metroauton ilmoittama 10v/150tkm. 2013-2014 malleissahan on sitten jo FB25 ketjulla..
Kanadan pojilla on saman suuntainen ohjeistus: 10v/160tkm (http://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebPageID=14983&).

Onkos noissa joku erikoinen jakopäämateriaali oem-osana kun tarvikkeenakin näyttää noihin samaa osaa kuin vanhempiin... eli ite menisin suomessa tolla 105 tkm/5 vuotta, monesti jo satkun ajetutkin on aika finaalissa.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
tuRboman
Viestit: 505
Liittynyt: 06 Maalis 2015, 22:18

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja tuRboman » 25 Touko 2016, 17:14

Er-wo ja Wetteri Oulussa kertoi 2010 2.5i Outbackille 150tkm remminvaihtoväliksi. Erwolla näyttivät dokumenttia kun epäilin asiaa.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Qulle » 25 Touko 2016, 17:15

Niin missä vuosimallissa tuo raja menee? Miten tuo sigun ob?

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
Haiduk
Viestit: 178
Liittynyt: 24 Touko 2016, 13:29

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Haiduk » 25 Touko 2016, 19:03

Qulle kirjoitti:Niin missä vuosimallissa tuo raja menee? Miten tuo sigun ob?

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla


Käsittääkseni se menee tuossa BM/BR korimallissa joka esiteltiin 2009. Eli ennen sitä 105tkm / 5v ja sen jälkeen 150tkm / 10v jos nyt olen yhtään oikein ymmärtänyt.
MY16 Subaru BRZ
MY10 Subaru Legacy Sport 2.5i CVT

Halkomies
Viestit: 33
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 16:12

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Halkomies » 26 Touko 2016, 06:05

Tää jakohihnojen vaihtoväli on kyllä melko sekava.
Uusimman dokumentin mukaan muistaakseni turbomalleissa 2009 jälkeen kilometriraja on 120 tkm.
Sitten vuosiraja on tehtaan manuaalissa ainakin sti-malleissa 2006 eteenpäin 6 ja 8 vuottakin...
Huoltokirjoissa (vanhemmissa missä oli vielä huoltokaavio) on taas eri vuosirajat mitä korjausmanuaalissa. :tard:
No, Subarun jakohihnat kuitenkin melko harvoin katkeaa vaikka vähän vuodet yli meniskin...

Avatar
baburusa
Viestit: 177
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 16:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja baburusa » 26 Touko 2016, 22:29

Kellään pahaa sanottavaa CVT:stä? Tarkoitus olisi siirtyä tuoreempaan Outbackiin ja omat kokemukset uuemmasta versiosta on iha minimissään. Kiikarissa eräs yksilö mihin on vaihdettu myyjän mukaan "jokin sensori". Kuulostaa hieman arvelluttavalta? Paukkuuko nuo yleensä kuinka herkästi?
Forester 2.0 MY19
ex:Forester 2.0 MY10
ex:Forester 2.0 MY08
ex:Outback 2.5 AT MY97
ex:Outback 2.5 AT MY04

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Qulle » 26 Touko 2016, 22:34

Kaverilla -13 diisseli Outback CVT:llä ja ainoa miinus on tuo ominaisuus pitää pakkasilla kierrokset aika ylhäällä jotta lootaölpät lämpiää. Muuten ei ole ollut ongelmia, tosin ei ole koukkua joten eipä sillä oo vedettykään.

Isälläni on -14 XV 2.0 CVT ja hän kehuu sitä maasta taivaisiin. Siinä on koukku ja vetohommissa kuulemma hyvä, tosin eipä sillän mitään älytöntä kuormaa ole vedetty.

Itellä 4EAT 2.5 -05 Outbackissa, kilsoja kohta 300tkm ja vedelly trailerilla lekaa ratapäiville. Toimii ja tuntuu kestävän. On hyvä mutta vaihtaisin sen kyllä CVT-lootaan jos tilaisuus tulisi.

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: RE: Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 26 Touko 2016, 23:07

Qulle kirjoitti:Kaverilla -13 diisseli Outback CVT:llä ja ainoa miinus on tuo ominaisuus pitää pakkasilla kierrokset aika ylhäällä jotta lootaölpät lämpiää.


Itsellä tuo alkuun ihmetytti, mutta sen huomasi aika mukavaksi ominaisuudeksi. Koko pirssi lämpenee huomattavasti nopeemmin, vaikka onkin bensakrematorio.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Qulle » 26 Touko 2016, 23:11

Joo varmaan ihan hyvä, mut tuntuu hassulta kierrättää diisselimottia ku muutenki ne pitää ääntä pakkasella :)

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Avatar
baburusa
Viestit: 177
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 16:43
Paikkakunta: Oulu

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja baburusa » 26 Touko 2016, 23:53

Okkei kiitos!

Eiköhän tässä oo tarpeeksi jo mietitty.. vanaha kunno 4eat vaihtuu sitte kuhan löytyy auto.. ja vissii rahhaaki..
Forester 2.0 MY19
ex:Forester 2.0 MY10
ex:Forester 2.0 MY08
ex:Outback 2.5 AT MY97
ex:Outback 2.5 AT MY04

Sakurazuka
Viestit: 62
Liittynyt: 01 Huhti 2016, 08:46
Paikkakunta: Asikkala

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Sakurazuka » 27 Touko 2016, 14:59

MY08:n foresterissani ei tullut mukana kuin yksi avain. Saako mistään noita uusia avaimia halvemmalla kuin 300 eurolla huollosta? Tai voiko suutarilla teettää avaimen ja itse koodata sen omaan autoon sopivaksi nykyisen avaimen avulla?
Forester 2.0 TD XS MY13
Ex: Mazda 3 HB 2.0 -14
Ex: Forester 2.0 TD XS MY08

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jampsu » 27 Touko 2016, 19:27

Sakurazuka kirjoitti:MY08:n foresterissani ei tullut mukana kuin yksi avain. Saako mistään noita uusia avaimia halvemmalla kuin 300 eurolla huollosta? Tai voiko suutarilla teettää avaimen ja itse koodata sen omaan autoon sopivaksi nykyisen avaimen avulla?

Vanhoissa onnistuu ilmankin.
Testerillä pitää kuulema opettaa avain ainakin näihin uudempiin.
Foreen tuli uus avain kamuxin piikkiin ku ei ollutkaan kahta vaikka piti. Lukkopajalta tuli runko ja sit koodasvat merkkihuollossa. Jotain vajaa 300€ se tais olla ku kysyin et paljo tää kustanti.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

SamiS
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Maalis 2015, 13:55
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja SamiS » 02 Kesä 2016, 18:09

Vuotaakohan mulla bypassi kun veto päällä alkaa joku suhisemaan ja paikallaan ollessa kun kaasuttelee niin bypass suhauttaa tosi herkästi?
Otin irti ja sormin painamalla ainakin tuntu jämäkältä.
Vai mitä häh?
MY05 Legacy GT 5EAT

SamiS
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Maalis 2015, 13:55
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja SamiS » 05 Kesä 2016, 23:05

SamiS kirjoitti:Vuotaakohan mulla bypassi kun veto päällä alkaa joku suhisemaan ja paikallaan ollessa kun kaasuttelee niin bypass suhauttaa tosi herkästi?
Otin irti ja sormin painamalla ainakin tuntu jämäkältä.
Vai mitä häh?

Jatketaanpa yksin ihmettelyä.
Kävin kokeilemassa taas ja kun kone alkaa ahtamaan niin suhina alkaa ja kaasun ku päästää niin suhauttaa ison dumpinlailla... Auto siis vakio.
Ainoo mitä oon nyt lähiaikoina konehuoneessa tehny niin ilmanputsarin kotelon ja sen kumisen imuputken irrotin mutta eihän tää tilanne siitä voi johtua.
Nyt jotain villejä ideoita
MY05 Legacy GT 5EAT

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jappi » 06 Kesä 2016, 01:08

Ahtoputkissa vuotoa?

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1409
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 06 Kesä 2016, 08:16

SamiS kirjoitti:
SamiS kirjoitti:Vuotaakohan mulla bypassi kun veto päällä alkaa joku suhisemaan ja paikallaan ollessa kun kaasuttelee niin bypass suhauttaa tosi herkästi?
Otin irti ja sormin painamalla ainakin tuntu jämäkältä.
Vai mitä häh?

Jatketaanpa yksin ihmettelyä.
Kävin kokeilemassa taas ja kun kone alkaa ahtamaan niin suhina alkaa ja kaasun ku päästää niin suhauttaa ison dumpinlailla... Auto siis vakio.
Ainoo mitä oon nyt lähiaikoina konehuoneessa tehny niin ilmanputsarin kotelon ja sen kumisen imuputken irrotin mutta eihän tää tilanne siitä voi johtua.
Nyt jotain villejä ideoita

Siellä on ny jääny joku letku irti tai huonosti paikoillaan.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Henkka_RA
Viestit: 53
Liittynyt: 28 Huhti 2016, 21:10

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Henkka_RA » 06 Kesä 2016, 08:22

Oisko downpipen turboon tuleva laipan liitos ratkennu [emoji31] siitäkin kokemusta
Impreza Sti -11
Levorg -16

ex
Impreza Sti type ra -01
Legacy 2.0r cvt -11
Impreza Wrx -01

Caane
Viestit: 23
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Caane » 12 Kesä 2016, 12:13

Alkaisi olemaan aika vaihtaa MY05 WRX 2.0 turboon tulpat, jakopää ja vaihteisto ja peräöljyt ja näiden osalta pari asiaa askarruttaa:

1. Brisk, mutta minkälainen? iridium, silver, lgs, turbo? Onko näiden osalta porukoilla käyttökokemuksia wrx:ssä, nykyiset on myös Briskit mutta en muista että olisivatko olleet platinumit ja myös pykälää suosituksia kylmemmät.

2. Jakopään osien hankkiminen, suosituksia hyvästä nettikaupasta (myös ulkomailta) josta on tullut tilattua laadukkaat osat ongelmitta. Onko vesipumpun uusiminen suositeltavaa kun autolla on ajettu n.185 tuhatta ja edellisen kerran vaihdettu n.100 tuhannen kohdalla.

3. Vaihteisto ja peräöljyt, aiemmin vaihdettu muistaakseni laatikkoon Red Line 75W90NS x3 + Red Line HeavyShockProof x1, perään meni Red Line 75W90NS. Onko tämän osalta parannusehdotuksia?

MSJD
Viestit: 87
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 23:23

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja MSJD » 12 Kesä 2016, 12:43

Briskin tulpista en tiedä, mutta NGK:ssa ainakin suositellaan 6 ja kevyesti viritettyihin sitten 7.

Jakopään osat olen itse hankkinut importcarpartsilta, mutta viime ostosta on jo aikaa, että nykyinen hintataso ei ole tiedossa. Vesipumppu vaihdetaan muistaakseni huoltoohjelman mukaan vain jos on tarvetta, mutta itse olen aina vaihtanut jakopään yhteydessä, niin ei tarvi sitten jakopäätä avata jos pumppu laukeaa.

Öljyt kuulostaa ihan hyvältä, kunhan perä on avoin tai viskolla varustettu.
Subaru Impreza Type R STI V3

Caane
Viestit: 23
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Caane » 12 Kesä 2016, 19:49

Caane kirjoitti:Alkaisi olemaan aika vaihtaa MY05 WRX 2.0 turboon tulpat, jakopää ja vaihteisto ja peräöljyt ja näiden osalta pari asiaa askarruttaa:

1. Brisk, mutta minkälainen? iridium, silver, lgs, turbo? Onko näiden osalta porukoilla käyttökokemuksia wrx:ssä, nykyiset on myös Briskit mutta en muista että olisivatko olleet platinumit ja myös pykälää suosituksia kylmemmät.

2. Jakopään osien hankkiminen, suosituksia hyvästä nettikaupasta (myös ulkomailta) josta on tullut tilattua laadukkaat osat ongelmitta. Onko vesipumpun uusiminen suositeltavaa kun autolla on ajettu n.185 tuhatta ja edellisen kerran vaihdettu n.100 tuhannen kohdalla.

3. Vaihteisto ja peräöljyt, aiemmin vaihdettu muistaakseni laatikkoon Red Line 75W90NS x3 + Red Line HeavyShockProof x1, perään meni Red Line 75W90NS. Onko tämän osalta parannusehdotuksia?


MSJD kirjoitti: Briskin tulpista en tiedä, mutta NGK:ssa ainakin suositellaan 6 ja kevyesti viritettyihin sitten 7.

Jakopään osat olen itse hankkinut importcarpartsilta, mutta viime ostosta on jo aikaa, että nykyinen hintataso ei ole tiedossa. Vesipumppu vaihdetaan muistaakseni huoltoohjelman mukaan vain jos on tarvetta, mutta itse olen aina vaihtanut jakopään yhteydessä, niin ei tarvi sitten jakopäätä avata jos pumppu laukeaa.

Öljyt kuulostaa ihan hyvältä, kunhan perä on avoin tai viskolla varustettu.


Kiitokset vastauksesta :thumbsup:

Briskin tulpissa meinasin pysyä, mutta pitää vielä kuulostella että mitkä tähän wrx olisi nyt sitten ne oikeat?

Katselin tuolta http://www.importcarparts.co.uk sivuilta noita jakopää sarjoja Gates http://www.importcarparts.co.uk/parts-i ... earchPart= ja Cosworth http://www.importcarparts.co.uk/parts-i ... earchPart= onko noissa mitään käytännön eroa tämmöisessä vain kevyesti piristetyssä wrx:ssä? Ja näemmä ei kannata tuolta edes tilata kun http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... sarja.html saa sen verran edullisesti

Öljyissä pysyn varmaankin tuossa aiemmin käytetyssä setissä ellei tule parempia ideoita.

Nessu
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 00:04

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Nessu » 14 Kesä 2016, 00:05

Nyt on neljäs subaru taloudessa ja tälläkertaa tuli gen 3 99vm jdm legacy. Mistä mahtaa johtua check engine valon syttyminen moottorijarrulla jarruteltaessa. Kolmoselta esim kun tiputtaa kakkoselle ja antaa siitä about 3000rpm tiputella itsekseen niin antaa valoa ja kun edes hipasee kaasuun, sammuu valo.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Qulle » 14 Kesä 2016, 00:07

Ei mitään koodeja jää?

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Nessu
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Huhti 2015, 00:04

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Nessu » 14 Kesä 2016, 00:19

Qulle kirjoitti:Ei mitään koodeja jää?

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla


Ei jää.

MSJD
Viestit: 87
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 23:23

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja MSJD » 14 Kesä 2016, 08:53

Nessu kirjoitti:Nyt on neljäs subaru taloudessa ja tälläkertaa tuli gen 3 99vm jdm legacy. Mistä mahtaa johtua check engine valon syttyminen moottorijarrulla jarruteltaessa. Kolmoselta esim kun tiputtaa kakkoselle ja antaa siitä about 3000rpm tiputella itsekseen niin antaa valoa ja kun edes hipasee kaasuun, sammuu valo.

Voisiko olla nakutusanturissa vikaa?

Ja Caane:lle kevlar hihna kestää paremmin, eli vaikka jakopään koteloon eksyisi jotain mitä sinne ei kuulu, niin moottori voi pysyä ehjänä. Varsinaisesti tuo on varmaan tarkoitettu kireillä nokilla varustettuihin.
Subaru Impreza Type R STI V3

Avatar
juzzi
Viestit: 33
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:47

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja juzzi » 10 Elo 2016, 18:09

Onko noissa gen 3 Legacyissa ollut ollenkaan tarjolla kaatuvia takapenkkejä sedan-malleissa?
Itsellä siis jo toinen tuon korimallin sedan ja kummassakaan ei ole kaatuvia takapenkkejä ollut. Ajattelin vain että jos niitä olisi olemassa niin voisi yrittää käytettynä metsästää kun välillä turhauttaa kun ei autossa voi kuljettaa mitään pitempiä tavaroita.
Legacy 2.5 2000

DiwQ
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Helmi 2016, 06:45
Paikkakunta: JKL

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja DiwQ » 11 Elo 2016, 20:28

Oli tarkoitus vaihtaa bensapumppu mutta kansi ei irtoo millään vaikka on kaikki mutterit ja letkut irti. Toiselta puolelta kansi nousee enempi kuin toiselta. Youtuben videolla kun ne näyttää niin helposti sen vaan nostavan pois sen kummempia kikkailematta. Oisko kellään ollu vastavaa probleemaa?
WRX STI 2006

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Qulle » 11 Elo 2016, 20:47

No vakiona siellä on vain tiiviste. Jos se on liimattu kiinni niin voipi ollakin tiukassa. Ei sitä pääse talttapää ruuvarilla kampeamaan sieltä jumipuolelta? Mikä auto kyseessä?

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

DiwQ
Viestit: 25
Liittynyt: 25 Helmi 2016, 06:45
Paikkakunta: JKL

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja DiwQ » 12 Elo 2016, 06:37

Auto on wrx sti -06
Ysikymppi kulman lukkorengaspihdeillä yritin nostella kun ne ensihätään osu näppeihin ja sai ujutettua kannen alle. Ihan älyttömiä repimisiä ei tohtis suorittaa kun näyttää aika heikolta tuo kansi. Ei sitä oikein voi ruuvarilla kammeta kun noi ruuvit on tankissa kiinni ja pitäis pystysuoraan ylöspäin saaha nostettua. Tossa on kuvaa viewtopic.php?f=10&t=1124&p=7963&hilit=bensapumppu#p7963
WRX STI 2006

Kippo
Jäsen
Viestit: 153
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 19:07

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Kippo » 12 Elo 2016, 20:08

Voisiko verhoilun irroitustyökaluilla yrittää kammeta kantta irti? http://www.motonet.fi/fi/tuote/765134/V ... rja-5-osaa
Outback BP -04

Avatar
chinaski
Jäsen
Viestit: 387
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: PPM

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja chinaski » 12 Elo 2016, 20:38

Arvaisko tuota kantta lämmittää kuumailmapuhaltimella, jos siellä on joku liima välissä niin saattaisi notkistua?
MY08 Justy
MY10 Legacy GT
MY16 Levorg GT-S

Avatar
Shakal
Viestit: 357
Liittynyt: 18 Heinä 2015, 00:52
Paikkakunta: Lieto

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Shakal » 12 Elo 2016, 21:19

chinaski kirjoitti:Arvaisko tuota kantta lämmittää kuumailmapuhaltimella, jos siellä on joku liima välissä niin saattaisi notkistua?


Polta tupakkia samalla kun tuota kuumailmapuhallinta siellä käytät.
Impreza WRX Bugeye ej207, MoccaDynamite Kawasaki


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa