HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Yleiset kysymykset Subaruista

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TJani » 28 Marras 2016, 01:28

JUG0 kirjoitti:
JayL kirjoitti:Pelkkiin kilometreihin ei kannata tuijottaa, koska vaihtoväli on ilmoitettu tyyliin 105 tkm/6 vuotta (eli kumpi ensin täyttyy). Sen takia vaihdot eivät mene säännönmukaisesti: eka n. 100 tkm, seuraava n. 200 tkm jne.

Näinhän se on.
Tommonen tarra löytyy konepellistä, osaako kukaan sanoa onko edes jakopäästä ja mitä nuo luvut meinaavat (toinen tietysti km määrää) .
Tuossa linkki kuvaan kun en onnistunu sitä tähä saaha näkymää: https://postimg.org/image/szr37p231/

Eihän tuo liity jakohihnaan milläänlailla. Ilmeisesti joku moottorin puhdistus systeemi jota japanissa käytetään.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 28 Marras 2016, 13:47

Hakala kirjoitti:
JUG0 kirjoitti:
JayL kirjoitti:Pelkkiin kilometreihin ei kannata tuijottaa, koska vaihtoväli on ilmoitettu tyyliin 105 tkm/6 vuotta (eli kumpi ensin täyttyy). Sen takia vaihdot eivät mene säännönmukaisesti: eka n. 100 tkm, seuraava n. 200 tkm jne.

Näinhän se on.
Tommonen tarra löytyy konepellistä, osaako kukaan sanoa onko edes jakopäästä ja mitä nuo luvut meinaavat (toinen tietysti km määrää) .
Tuossa linkki kuvaan kun en onnistunu sitä tähä saaha näkymää: https://postimg.org/image/szr37p231/

25 vuosi, 6 kuukausi, 20 päivä

25. Japanin vuosi on 2013


eli 20.6.2013

ja joku korjaa :D


Kiitoksia, kyllä se noin taitaa olla. Ja eiköhän tuo jakopään tarra ole, ei muuta tule mieleen. Jos tarraa luottamista tohtii viel ajella sitten.

rs 200
Viestit: 175
Liittynyt: 17 Helmi 2015, 13:57

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja rs 200 » 28 Marras 2016, 15:20

Kuukkelia kun käytti niin moottorin puhdistus käsittelyä tuo sludge nizer tarkoittaa, ei jakopääremonttia..
Ja carbo nizer ruiskutus systeemin puhdistuskäsittelyä. Eli Japanialainen Forte käsittely tehty.

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 28 Marras 2016, 15:35

rs 200 kirjoitti:Kuukkelia kun käytti niin moottorin puhdistus käsittelyä tuo sludge nizer tarkoittaa, ei jakopääremonttia..
Ja carbo nizer ruiskutus systeemin puhdistuskäsittelyä. Eli Japanialainen Forte käsittely tehty.

Hyvä että joku osaa googlettaa ku ite en löytäny... myyjä kertoi että tarran / lappujen mukaan 110tkm tehty jakopäää mutta unohtu tarkistaa paikan päällä kun kiireellä kaupat tuli tehtyä. mukava kun kaikki huoltolaput on japanin kielellä niin ei oikein tule selkoa.... taitaa mennä varalta vaihtoon heti kun rahatilanne sallii.
Viimeksi muokannut JUG0 28 Marras 2016, 15:37, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Mauri H » 28 Marras 2016, 15:35

rs 200 kirjoitti:Kuukkelia kun käytti niin moottorin puhdistus käsittelyä tuo sludge nizer tarkoittaa, ei jakopääremonttia..
Ja carbo nizer ruiskutus systeemin puhdistuskäsittelyä. Eli Japanialainen Forte käsittely tehty.


Voi myös olla se astetta tymäkämpi käsittely jossa bensaletkujen ja bensakiskon väliin lyödään ulkopuolinen järjestelmä litkuineen kiinni ja sillä huuhdellaan hiilijäämät oikein kunnolla moottorin käydessä.

Tuollaista esiteltiin Wheeler Dealereissa kun fiksasivat Jaguar XK8:a. Ja ohjelman mukaan päästöt oli aivan eri planeetalta tuon jälkeen.
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 28 Marras 2016, 17:47

Tämä nyt oli viimenen tarra minkä autosta löysin: https://postimg.org/image/pd0a2lumx/

Ei taida tuokaan olla jakopää, kun perässä lukee 5000km? Googlettamalla kobac nimellä en löytäny kuin kuvia linnuista... :dontknow:

Shima
Viestit: 96
Liittynyt: 04 Touko 2015, 22:59

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Shima » 28 Marras 2016, 19:51

Mahdanko olla aivan väärässä, jos väitän tuon tarran olevan katsastuksen tai pikemminkin kai katsastushuollon jäljiltä?

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 28 Marras 2016, 19:53

Shima kirjoitti:Mahdanko olla aivan väärässä, jos väitän tuon tarran olevan katsastuksen tai pikemminkin kai katsastushuollon jäljiltä?

Joo, tuskimpa ainakaa jakopää.. Ei muutaku turborempan jälkeen jakopääremppaa suunnittelemaan..

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Kennedy » 29 Marras 2016, 20:57

Mitenkäs SF koriseen foreen downpipe. 3" versiota suunnitelmissa.
Käykö kaikkien imppujen osat vai pitääkö olla GC8? ( lähinnä, ettei ota mihinkään kiinni )
Forester S Turbo '99 - RIP

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 13 Joulu 2016, 15:55

Oli tilauksessa tuo TD05 20G ahdin tuohon 02vm. WRX JDM NB-R imppuun. Nyt kuitenki nimeltämainitsemattomalta firmalta ootellu turboa yli 3 viikkoa, vaikka piti viikossa/puolessatoista tulla. Jälkiviisaana firman nimen googlettamalla tuliki tekstiä että puoltavuottaki ooteltu eikä osia näy... eli jos tällä viikolla ei turboa ala kuulumaa, perun tilauksen ja pitäisi jostakin muualta ahdin löytää.

Aattelin varmistaa täältä fiksummilta että onko oikea ja ihan "Bolt on" turbo tämä;
http://www.turbotukku.com/tuotteet.html?id=19346/224564

Tarkotuksena autosta ottaa irti 300-330hv, riittääkö tuossa löyly sinne?
Jos jollaki vinkkejä / sivustoja mistä sais soppelin turbon ja ilman kuukausien odottelua niin otetaan kans vastaan. Alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppua ku kerkesi autolla yhden päivän ajaa kunnes pamahti turbo...

Kennedy
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Huhti 2015, 14:40
Paikkakunta: Järvenpää
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Kennedy » 13 Joulu 2016, 16:38

JUG0 kirjoitti:Jos jollaki vinkkejä / sivustoja mistä sais soppelin turbon ja ilman kuukausien odottelua niin otetaan kans vastaan. Alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppua ku kerkesi autolla yhden päivän ajaa kunnes pamahti turbo...


http://www.turbotekniikka.fi/turbo-huolto

Soita tuonne. Osaa kertoa varmasti korjauksesta tai uuden vastaavan ostamisesta.
Forester S Turbo '99 - RIP

Forester XT
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Heinä 2015, 16:14

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Forester XT » 14 Joulu 2016, 09:28

JUG0 kirjoitti:Oli tilauksessa tuo TD05 20G ahdin tuohon 02vm. WRX JDM NB-R imppuun. Nyt kuitenki nimeltämainitsemattomalta firmalta ootellu turboa yli 3 viikkoa, vaikka piti viikossa/puolessatoista tulla. Jälkiviisaana firman nimen googlettamalla tuliki tekstiä että puoltavuottaki ooteltu eikä osia näy... eli jos tällä viikolla ei turboa ala kuulumaa, perun tilauksen ja pitäisi jostakin muualta ahdin löytää.

Aattelin varmistaa täältä fiksummilta että onko oikea ja ihan "Bolt on" turbo tämä;
http://www.turbotukku.com/tuotteet.html?id=19346/224564

Tarkotuksena autosta ottaa irti 300-330hv, riittääkö tuossa löyly sinne?
Jos jollaki vinkkejä / sivustoja mistä sais soppelin turbon ja ilman kuukausien odottelua niin otetaan kans vastaan. Alkaa pikkuhiljaa kärsivällisyys loppua ku kerkesi autolla yhden päivän ajaa kunnes pamahti turbo...



Finnturbosta saa varmasti aika nopsaan.. Mun mielestä toi vf28 on aika rajoilla tuohon 300-330heppaan voin olla väärässäkkin. Vf35 riittäisi ainakin.

Onkos muuten jengi käyttänyt näitä polttoaineen sekaan laitettavia suuttimien putsauslitkuja?

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 14 Joulu 2016, 10:16

Finnturbosta saa varmasti aika nopsaan.. Mun mielestä toi vf28 on aika rajoilla tuohon 300-330heppaan voin olla väärässäkkin. Vf35 riittäisi

Juu tuohon vf35 päädyin pohtimisen jälkeen, jos ei ala aiempaa tilausta näkymää niin soitella ja kysellä mistä ton edullisimmim/nopeimmin saa. :thumbsup:

Forester XT
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Heinä 2015, 16:14

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Forester XT » 14 Joulu 2016, 10:57

JUG0 kirjoitti:
Finnturbosta saa varmasti aika nopsaan.. Mun mielestä toi vf28 on aika rajoilla tuohon 300-330heppaan voin olla väärässäkkin. Vf35 riittäisi

Juu tuohon vf35 päädyin pohtimisen jälkeen, jos ei ala aiempaa tilausta näkymää niin soitella ja kysellä mistä ton edullisimmim/nopeimmin saa. :thumbsup:

Finturbolla taisi olla 950€ kieppeillä hinta ja sieltä saa nopeasti.

Mökärööri
Viestit: 21
Liittynyt: 23 Joulu 2015, 23:50

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Mökärööri » 15 Joulu 2016, 20:39

Forester XT kirjoitti:Onkos muuten jengi käyttänyt näitä polttoaineen sekaan laitettavia suuttimien putsauslitkuja?

Kerran ajettu tommoset läpi, eikä oikeastaan mitään eroa havaittavissa mihinkään suuntaan.

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 21 Joulu 2016, 20:58

Turbo saapui ja huomenna vaihtoon. :driving: pitääkö paikkansa että 2litra turbo impuissa on 06/1996 - 12/2005 välillä sama jakopääsarja? Kun tilasin tommosen jakopääsarjan tosiaan ja tuli Daycon 94621 / 281RHP+300H hihna, ja oem osanumerojen kanssa en saanut sitä täsmäämää... osaako kukaan sanoa onko nyt oikea hihna ettei korjaamolla ole auto purettuna ja ihmetellää ku hihna ei sovi?
E: itellä siis vm.02 JDM impreza WRX NB.

Avatar
ximmo
Viestit: 535
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja ximmo » 24 Joulu 2016, 14:13

JUG0 kirjoitti:Turbo saapui ja huomenna vaihtoon. :driving: pitääkö paikkansa että 2litra turbo impuissa on 06/1996 - 12/2005 välillä sama jakopääsarja? Kun tilasin tommosen jakopääsarjan tosiaan ja tuli Daycon 94621 / 281RHP+300H hihna, ja oem osanumerojen kanssa en saanut sitä täsmäämää... osaako kukaan sanoa onko nyt oikea hihna ettei korjaamolla ole auto purettuna ja ihmetellää ku hihna ei sovi?
E: itellä siis vm.02 JDM impreza WRX NB.

Kuulosti epäilyttävältä, mutta tsekkasin Scoobyworldin tarjontaa ja siellä myydään samaa sarjaa vuosimalleihin 1993-2012: http://scoobyworld.co.uk/catalog/produc ... ts_id=2042
Joten kai se sitten on niin. :dontknow: Itsekin edelliseen ostin Gatesin jakopääsetin joskus kolme vuotta sitten, mutta eipä tullut silloin ajateltua, mihin kaikkiin vuosimalleihin se istuu.
Herrasmiesautoilija.
my09 Forester TD (faijalla)
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 24 Joulu 2016, 16:52

ximmo kirjoitti:
JUG0 kirjoitti:Turbo saapui ja huomenna vaihtoon. :driving: pitääkö paikkansa että 2litra turbo impuissa on 06/1996 - 12/2005 välillä sama jakopääsarja? Kun tilasin tommosen jakopääsarjan tosiaan ja tuli Daycon 94621 / 281RHP+300H hihna, ja oem osanumerojen kanssa en saanut sitä täsmäämää... osaako kukaan sanoa onko nyt oikea hihna ettei korjaamolla ole auto purettuna ja ihmetellää ku hihna ei sovi?
E: itellä siis vm.02 JDM impreza WRX NB.

Kuulosti epäilyttävältä, mutta tsekkasin Scoobyworldin tarjontaa ja siellä myydään samaa sarjaa vuosimalleihin 1993-2012: http://scoobyworld.co.uk/catalog/produc ... ts_id=2042
Joten kai se sitten on niin. :dontknow: Itsekin edelliseen ostin Gatesin jakopääsetin joskus kolme vuotta sitten, mutta eipä tullut silloin ajateltua, mihin kaikkiin vuosimalleihin se istuu.

Omaanki korvaan kuulosti epäilyttävältä ja ku paketissa luki vielä vaan legacy, mutta kyllä se ilmeisesti sitten menee.

Avatar
ximmo
Viestit: 535
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja ximmo » 25 Joulu 2016, 21:17

JUG0 kirjoitti:
ximmo kirjoitti:
JUG0 kirjoitti:Turbo saapui ja huomenna vaihtoon. :driving: pitääkö paikkansa että 2litra turbo impuissa on 06/1996 - 12/2005 välillä sama jakopääsarja? Kun tilasin tommosen jakopääsarjan tosiaan ja tuli Daycon 94621 / 281RHP+300H hihna, ja oem osanumerojen kanssa en saanut sitä täsmäämää... osaako kukaan sanoa onko nyt oikea hihna ettei korjaamolla ole auto purettuna ja ihmetellää ku hihna ei sovi?
E: itellä siis vm.02 JDM impreza WRX NB.

Kuulosti epäilyttävältä, mutta tsekkasin Scoobyworldin tarjontaa ja siellä myydään samaa sarjaa vuosimalleihin 1993-2012: http://scoobyworld.co.uk/catalog/produc ... ts_id=2042
Joten kai se sitten on niin. :dontknow: Itsekin edelliseen ostin Gatesin jakopääsetin joskus kolme vuotta sitten, mutta eipä tullut silloin ajateltua, mihin kaikkiin vuosimalleihin se istuu.

Omaanki korvaan kuulosti epäilyttävältä ja ku paketissa luki vielä vaan legacy, mutta kyllä se ilmeisesti sitten menee.

Ihan meitsin sanaan ei kannattane luottaa, mutta googlailin vielä Daycon osanumerolla ja...
http://www.autodoc.co.uk/dayco/222316 (tämän mukaan Legacy/Outback)
http://www.ebay.com/itm/DAYCO-TIMING-BE ... 1541408961 (tämän mukaan Imprezaan myös)

Ensimmäisen linkin takana on OEM reference numberit myös nähtävillä (klikkaa OEM Number siinä keskellä) ja sieltä voit vakoilla, jos sopii oem osanumerot yksiin omasi kanssa.
Herrasmiesautoilija.
my09 Forester TD (faijalla)
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 27 Joulu 2016, 16:04

Ihan meitsin sanaan ei kannattane luottaa, mutta googlailin vielä Daycon osanumerolla ja...
http://www.autodoc.co.uk/dayco/222316 (tämän mukaan Legacy/Outback)
http://www.ebay.com/itm/DAYCO-TIMING-BE ... 1541408961 (tämän mukaan Imprezaan myös)

Ensimmäisen linkin takana on OEM reference numberit myös nähtävillä (klikkaa OEM Number siinä keskellä) ja sieltä voit vakoilla, jos sopii oem osanumerot yksiin omasi kanssa.

Nojoo, onko mitää nykypäivään päivitettyä paikkaa mistä näkis vinillä auton OEM osanumerot? Tuola FAQussa oli jotain linkkejä mutta oli vähä ongelmia niie kautta löytää..

jjusaa
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Touko 2016, 12:22

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja jjusaa » 28 Joulu 2016, 21:29

Iltaa! Omistan 2004 WRX STi:n jossa tällä hetkellä vakio putki, ilman kattia. Katsastusta varten ja vähän muutenkin olisi kiva saada autoon katalysaattori. Kaverin tutulla olisi myynnissä 2006 WRX STi putkisto, eikö sen pitäisi käydä autooni?

Avatar
ximmo
Viestit: 535
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja ximmo » 29 Joulu 2016, 16:35

jjusaa kirjoitti:Iltaa! Omistan 2004 WRX STi:n jossa tällä hetkellä vakio putki, ilman kattia. Katsastusta varten ja vähän muutenkin olisi kiva saada autoon katalysaattori. Kaverin tutulla olisi myynnissä 2006 WRX STi putkisto, eikö sen pitäisi käydä autooni?

Kyllä. Menee (omien kokemusteni mukaan) hyvin ristiin blobeye/bugeye/hawkeye-putkistot ja jopa niin, ettei ole väliä, onko WRX vai WRX STi. Toki aina on poikkeuksia, voi olla esim. jokin viri-downpipe ja sen perässä viri-catback ja siinä välissä sellainen laippa, ettei menekään kiltisti viristä vakioon ja päin vastoin.
Herrasmiesautoilija.
my09 Forester TD (faijalla)
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX

jjusaa
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Touko 2016, 12:22

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja jjusaa » 29 Joulu 2016, 18:14

ximmo kirjoitti:
jjusaa kirjoitti:Iltaa! Omistan 2004 WRX STi:n jossa tällä hetkellä vakio putki, ilman kattia. Katsastusta varten ja vähän muutenkin olisi kiva saada autoon katalysaattori. Kaverin tutulla olisi myynnissä 2006 WRX STi putkisto, eikö sen pitäisi käydä autooni?

Kyllä. Menee (omien kokemusteni mukaan) hyvin ristiin blobeye/bugeye/hawkeye-putkistot ja jopa niin, ettei ole väliä, onko WRX vai WRX STi. Toki aina on poikkeuksia, voi olla esim. jokin viri-downpipe ja sen perässä viri-catback ja siinä välissä sellainen laippa, ettei menekään kiltisti viristä vakioon ja päin vastoin.



Okei! Kiitos vastauksesta :)

jjusaa
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Touko 2016, 12:22

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja jjusaa » 30 Joulu 2016, 21:11

Itse kun selvittelin tuota asiaa, niin tuli vastaan että wrx:ssä taitaa olla pienempää putkea keskellä kun sti:ssä.Eli oliko niin että ainakin wrx:ssä 2.25" ja sti:ssä 2.5".Omaan WRX:ään laitoin WRSport/prodrive takavaimentimen, niin laipat eivät oikein sopineet keskiputkessa ja takavaimentimessa keskenään ja tiiviste oli otettu tuon takavaimentimen mukaan ja jäi vähän vuotamaan.


Okei! Eli siis STi putken kanssa ei (tietenkään?) pitäisi olla mitään kokoeroja? :?

Avatar
ximmo
Viestit: 535
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja ximmo » 31 Joulu 2016, 15:58

bass84 kirjoitti:
jjusaa kirjoitti:
Itse kun selvittelin tuota asiaa, niin tuli vastaan että wrx:ssä taitaa olla pienempää putkea keskellä kun sti:ssä.Eli oliko niin että ainakin wrx:ssä 2.25" ja sti:ssä 2.5".Omaan WRX:ään laitoin WRSport/prodrive takavaimentimen, niin laipat eivät oikein sopineet keskiputkessa ja takavaimentimessa keskenään ja tiiviste oli otettu tuon takavaimentimen mukaan ja jäi vähän vuotamaan.


Okei! Eli siis STi putken kanssa ei (tietenkään?) pitäisi olla mitään kokoeroja? :?

Siksi tuon kirjoitin, ettet osta ja laita wrx:n putkea tuohon sti:hin.
Tai tietty jos vain pelkästään katsastaa sti:n tuolla wrx:n putkella niin sitten varmaan ei ole merkitystä kummasta kokonainen putki on.

Eikös nyt ollu kyse koko putkiston vaihtamisesta (catback)? Silloin ei tarvitse välittää laipoista takapöntön ja keskiosan välilä. Toki on WRX ja STi vakioissa eroa.

Mulla oli aiemmin MY05 WRX ja siihen meni suoraan vakio-downpipeen MY06 STi:ssä ollut Hayward-Scottin viriputki. Samoin Milltekin viriputki meni suoraan ja öööh joku Supersprintti siinä oli. Kaikki meni STi:n ja WRX:n välillä ristiin, myin ja ostin putkistoja nyt jälkikäteen ajatellen vähän liikaakin. Tuo Supersprint meni sittemmin XT-Foreen ja sinnekin meni suoraan.
Herrasmiesautoilija.
my09 Forester TD (faijalla)
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 05 Tammi 2017, 13:22

Osaako kukaan kertoa, kun VF35 turboa kattelen, ja löyty sopivan oloinen, tiedot tämmöiset:
Vuosimalli: 2002-2005
Moottorikoodi: EJ207 DOHC H-POWER
Kuutiotilavuus: 1994 ccm
Teho: 195kw / 265hv
Itsellä 2002vm wrx "bugeye" jossa siis on EJ205? Onko turbon laipat yms samat kuitenki, että tuo menisi suoraan paikalle?

bass84
Jäsen
Viestit: 106
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:36

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja bass84 » 05 Tammi 2017, 13:50

JUG0 kirjoitti:Osaako kukaan kertoa, kun VF35 turboa kattelen, ja löyty sopivan oloinen, tiedot tämmöiset:
Vuosimalli: 2002-2005
Moottorikoodi: EJ207 DOHC H-POWER
Kuutiotilavuus: 1994 ccm
Teho: 195kw / 265hv
Itsellä 2002vm wrx "bugeye" jossa siis on EJ205? Onko turbon laipat yms samat kuitenki, että tuo menisi suoraan paikalle?

Kyllä tuo sopii suoraan.
Minulla on vm2005 wrx:ssä sama ahdin paikallaan.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 05 Tammi 2017, 13:51

On samat. Bolt-on.

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 05 Tammi 2017, 16:07

Kiitoksia infosta, saatiin tänään TD05-20G ahdin paikalleen niin tuli muutos suuunnitelmiin ja tuota ei tuukkaan.

Toimii muute hyvi uuella turbolla, mutta pätkii kun alkaa kunnolla ahtamaan ja moottorinvikavalokin silloin välkky ainakin muutaman kerran. Mistähän johtuu, eikö riitä bensa? Onko näissä fuel cutti? En vielä ole kerennyt säädättämää.

Mulla tuossa oottaa isompi bensapumppu ja downpipe asennusta mutta en vielä saa paikallleen.

E: Kestihä se turbo rempan jälkee hurjat 30km ajoa ku tupsahti öljyä öljytikun reiästä pitkin konehuonetta. Sekä auto savutti iha mahottomasti. Onko näissä imprezzoissa minkälainen huohotin systeemi, saattoko se jäätyä kun pakkasta kuitenki on 25?

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TJani » 05 Tammi 2017, 18:46

Eiköhän sieltä jotain muuta hajonnut jos öljyt tulee tikun reiästä.
Ja saattaapa sieltä helposti jotain särkyä jos td04 vaihdetaan isompaan ja vedetään ilman säätöä tai tietoa edes seoksista lappulattiassa.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 05 Tammi 2017, 18:55

TJani kirjoitti:Eiköhän sieltä jotain muuta hajonnut jos öljyt tulee tikun reiästä.
Ja saattaapa sieltä helposti jotain särkyä jos td04 vaihdetaan isompaan ja vedetään ilman säätöä tai tietoa edes seoksista lappulattiassa.

Mutta eikös jos huohotin jäätyy, paine nousee korkealle ja öljy purkautuu jostakin ulos mistä pääsee? Näin ainakin ite oon ymmärtäny. Eipä sitä tuolla jäätiköllä oikee lappulattiassa tullu veettyä... :D

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 05 Tammi 2017, 18:57

JUG0 kirjoitti:
TJani kirjoitti:Eiköhän sieltä jotain muuta hajonnut jos öljyt tulee tikun reiästä.
Ja saattaapa sieltä helposti jotain särkyä jos td04 vaihdetaan isompaan ja vedetään ilman säätöä tai tietoa edes seoksista lappulattiassa.

Mutta eikös jos huohotin jäätyy, paine nousee korkealle ja öljy purkautuu jostakin ulos mistä pääsee? Näin ainakin ite oon ymmärtäny. Eipä sitä tuolla jäätiköllä oikee lappulattiassa tullu veettyä... :D

Tuo on ihan mahdollinen skenaario. Sama paine työntää öljyä turbon paluupuolelta akselitiivisteiden välistä pihalle ja putkesta ulos.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja TJani » 05 Tammi 2017, 19:07

Ikinä ei ole huohotin jäätynyt missään vehkeessä.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: RE: Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 05 Tammi 2017, 19:09

TJani kirjoitti:Ikinä ei ole huohotin jäätynyt missään vehkeessä.

Vakiosysteemit ei oo mullakaan. Qulle voi kertoa miten mun ex-legassa jääty ku oli avonainen putki puhaltamassa höyryt pois :mrgreen:
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 05 Tammi 2017, 20:14

Mitä googlettelin niin vissiin aika paljonki jäätyilly, ei nyt subarussa justiin mutta muissa autossa ja samaha systeemi näissä on. Pitää varmaan laittaa käet ristiin ja viiä lämpimään talliin päiväks ja rukoilla että vika katoaa, ja sitten puhistella letkut.

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: RE: Re: RE: Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Qulle » 05 Tammi 2017, 21:23

mechanix kirjoitti:
TJani kirjoitti:Ikinä ei ole huohotin jäätynyt missään vehkeessä.

Vakiosysteemit ei oo mullakaan. Qulle voi kertoa miten mun ex-legassa jääty ku oli avonainen putki puhaltamassa höyryt pois :mrgreen:

Joo tossa 200:ssa tosiaan lensi tikku konepeltiin kun mukana tullut "suoraviivainen" huohotus ei oikein tykänny kovista pakkasista. No nyt asiaa on korjattu ja kohta muutetaan lisää... toki tikussa kaksi sellasta o-rengasta parhaillaan et taitaa lentää aika moni muu osa ennen pihalle ku tuosta irtoaa :)
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 06 Tammi 2017, 20:29

Auto sulateltu, huohotusventtiili putsattu, koeajolla savutus loppu mutta ku jenkaa anto vähän ja ajo takaisin hallille niin öljytikkuha sieltä oli pitkällä ja öljyä pitkin moottoritilaa...

Mahtuukos näihin puristuspaine mittari ees paikalleen? Ei auta ku huomenna ne mitata, muuta enää keksi..

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja mechanix » 06 Tammi 2017, 20:43

Semmonen perus motonetin/bilteman mittari menee hyvin.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 06 Tammi 2017, 20:46

mechanix kirjoitti:Semmonen perus motonetin/bilteman mittari menee hyvin.

Hyvä homma, tuossa tutun korjaamolla auto, saa nähä minkälaine mittari sieltä löytyy... huomenna näkee ja on on taas vähä viisaampi ja vittuuntuneempi :cry:

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 08 Tammi 2017, 17:44

Puristukset mitattu.

11,8 bar
5 bar
10 bar
10,6 bar

Eli yks sylinteri iha huolella vuotaa. Eikös tuo viittaa että mäntä/männänrenkaat vuotais ku huohottaa kerta öljytikusta ne ulos? Nyt sitte tässä miettimään laittaako vaihtomoottoria vai viekö tuon koneen remppaan. :confused:

Jonem
Viestit: 10
Liittynyt: 07 Touko 2015, 12:48

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Jonem » 08 Tammi 2017, 22:27

Veikkaan että mäntä halki..


Mutta kysymys, onkos muilla ollut ongelmia td06 20g kompurapesän kanssa säätöihin saamisessa, kun imuputki kulkee vakion tavoin imusarjan alla? Tuossa kokoonpanossa mutka turbon imupuolelta imusarjan alle on kohtalaisen tiukka.. edit: moottorihan on ej207

smacine
Jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja smacine » 09 Helmi 2017, 21:42

Olikos se niin, että nuo Saksan poikain kaasusubarut toimii nestekaasulla eikä näillä gasumin maakaasulla tai biokaasulla? Mainostavat vaan tuota 69 eurolla kuukauden kaasut.. ei taida subarulla olla edes mahdollisuutta maakaasukäyttöön?

JUG0
Viestit: 46
Liittynyt: 23 Marras 2016, 22:19

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JUG0 » 02 Maalis 2017, 13:46

2002 vm imppuun hakusessa STI välijäähy. Kellään tietoa mihinkä vuosmalliin asti sama jäähytin?

Shima
Viestit: 96
Liittynyt: 04 Touko 2015, 22:59

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Shima » 02 Maalis 2017, 23:00

smacine kirjoitti:Olikos se niin, että nuo Saksan poikain kaasusubarut toimii nestekaasulla eikä näillä gasumin maakaasulla tai biokaasulla? Mainostavat vaan tuota 69 eurolla kuukauden kaasut.. ei taida subarulla olla edes mahdollisuutta maakaasukäyttöön?

Euroopassa on sekä nestekaasu- että maakaasuautoja. Jos auton tiedoissa mainitaan CNG (compressed natural gas), se käy maa- ja biokaasulla. Nestekaasu on taas LPG (liquefied petroleum gas) tai saksaa puhuvassa maailmassa Autogas, ja sillä ei ainakaan luvan kanssa ajella Suomessa. Eipä silti, tankkauskin olisi hankalaa. Täällä sitä ei saa huoltiksen mittarista toisin kuin Keski-Euroopassa.

Itse olin ostamassa maakaasuautoa vuonna 2010, mutta silloinen veromuutos teki siitä käytännössä kalleimman liikennepolttoaineen. Sen jälkeen en ole kehitystä seuraillut, kun verotusta on säädetty melkein joka vuosi. Näyttäisi tosin edelleen käyttövoimavero olevan 3,1 senttiä päivältä. No, onhan se vähemmän kuin dieselillä.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 03 Maalis 2017, 20:46

Noo suomessahan verotetaan kaikkia ympäristöystävällisiä polttoaineita + sähköä haittaverolla (käyttövoimamaksu eli tuttavallisemmin tiiselvero), kun niitä ei kulu tarpeeksi ja valtio ei saa siis hilloo tarpeeksi. v***u mikä takapajula...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 03 Maalis 2017, 20:47

Vit tu automaattinen sensuurikin tässäkin foorumissa...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Qulle » 03 Maalis 2017, 23:49

No eiköhän tosta alkuperäisestä pysty päättelemään mitä tarkoitit vaikka vähän tähtiä tulikin kirjaimien tilalle.
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 04 Maalis 2017, 02:56

Toi sensurointi on vaan niin turhaa...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

JuPe
Viestit: 404
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:58
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja JuPe » 04 Maalis 2017, 11:48

Noiden sensuroitavien sanojen kirjoittaminen vaan on niin turhaa.
-Miksi kaikki pitää aina tehdä itse?-

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Yleiset kysymykset Subaruista

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 04 Maalis 2017, 14:55

No mielipide... se on ko persreikä, jokasella on omansa. Se siitä...
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa