Displaced kirjoitti:Ei se höpöä ole, kannentiivisteet noista 2.5l koneista menee urakalla kun alkaa tehoa olemaan.
400-450hv vielä kestää perus arpeilla ja pahveilla jonkin aikaa.
Jos 2.0l kannet laitat niin mäntien kanssa kannattaa olla tarkkana tai ei kestä ennakkoa yhtäpaljon ylimääräisen porrastuksen takia, varsinkaan bensalla ajaessa.
Kokeilemalla toki selviää mutta jos ei halua kantapään kautta opetella niin noihin löytyy kyllä lääkkeet.
Madwiller kirjoitti:No kerroppas ihmeessä mitä lääkkeitä kannattaisi harkita? Kun en millään haluaisi antaa periksi ja laittaa ej20stä stroukilla....
Madwiller kirjoitti:Noi 14 millin pultit on muuten kivat mutta vetää lohkotki paskaks ja kannet viimestää halkee xD
Vai onko oikeasti kokemusta että noi on just ne millä sen saa kestämään?
Displaced kirjoitti:Toi baanaaniksi meneminenkään ei ole mitenkään yleistä, Tompalla ainoat banaanit jotka tiedän.
Itsellä siis 14mm kannenpultit ja 1.6mm navalinean pahvit eikä ole banaanimaisuudesta tietoakaan, jos tolla setupilla ei mene kannet kieroon niin ei mitenkään.
Oliko Tompalla sitten portattu niin paljon että valu heikentynyt merkitsevästi, tai huono yksilö?
Madwiller kirjoitti:Eli suomeksi, tuohon mun tarkoitukseen menisi siis ihan hyvin vaikka täysin vakio ej25 lohko (tako kamoilla + arp & cossun tiivisteet) ? Vai oliko tuo lohkon vahvistus suositeltavaa jo matala vireisenä?
Displaced kirjoitti:Jos muodottomaksi meno olisi pahveista kiinni niin navalineat pitäisi järjen mukaan vaan pahentaa tuota ilmiöitä, kun kerta reunoilla on vaan lyttyyn menevä pahvi eikä jäykkä pelti niinkuin normi pahveissa.
Displaced kirjoitti:Ainakin mun ymmärryksen yli menee miten peltinen kannentiiviste voi olla pahempi kun noi navalineat tuossa kohtaa, mutta ennenkin ollut hyvin jäärä näitten asioiden suhteen, niin ehkä turha jankuttaa sen enempää.
Displaced kirjoitti:Aivan, se on kato toi lukihäirö
Eli, samaa asiaa ajoin takaa kun sinäkin mutta ymmärsin asian ihan väärin
Joo, 14mm pultit varmaan overkill 90% ajasta, mutta niihin oli mentävä kun navalineatkaan ei pysyny paikallaan 11mm boltseilla
Displaced kirjoitti:...
Noista JEn männistä oli puhetta, mutta samankaltaisia saa teetettyä ja on niissä vähän muuta eroakin kun palotilan muoto.
Nyt kotikoneella niin saan noi kuvatkin tänne:
Eli JE'n "vakio" FSR mäntä 99.75:
https://farm8.staticflickr.com/7399/164 ... cf61_z.jpg
JE'n 99.75 Hybrid FSR mäntä: Laen osuus on isompi eli vähentää tuota kanteen tulevaa porrastusta, ja siirto palotilaan quenchpadista männän lakeen on selkeästi loivempi.
https://farm8.staticflickr.com/7324/164 ... 5ace_z.jpg
Madwiller kirjoitti:Alkaa tuntua hetki hetkeltä enemmän silt,että laitan ej20cdb iha vakio iskulla ja kylkeen remmiahdin & iso holset/garret hybridi
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa