HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Mystinen onkelma 2.5 XT foressa vm 2006.

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Forester XT
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Heinä 2015, 16:14

Mystinen onkelma 2.5 XT foressa vm 2006.

ViestiKirjoittaja Forester XT » 03 Marras 2016, 09:07

Morot!
Eli foressa ollut ihmeellisiä oireita, Vems seosmittari näytti pari kuukautta tasakaasulla seoksien pyörivän 14.1-14.4 välillä ja täyskaasulla 11.6.. No viime viikolla seokset sitten sekosivat kunnolla ja tyhjäkäynnillä käytiin 10ssä, pakokaasuarvot oli myös aivan reisillä. Tämän jälkeen vaihdatin lambdan ja auto alkoi toimimaan erittäin hyvin, seokset pysyivät tasakaasulla nätisti 14,4-14.8 välillä ja täyskaasu vedossa 10.9 -11.3.
Nyt ollaan sitten valuttu takaisin tuohon alkupisteeseen!!! 1000km ajettu lambdan vaihdon jälkeen.

Auto toimii ihan ok mutta tehoja tuntuisi olevan hukassa! Uudella lambdalla tuntui auto olevan selvästi pirteämpi.

Mitäs seuraavaksi?

pera
Viestit: 73
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 21:59

Re: Mystinen onkelma 2.5 XT foressa vm 2006.

ViestiKirjoittaja pera » 03 Marras 2016, 09:47

Onko alperäinen dumppi vai ulospuhaltava??

Forester XT
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Heinä 2015, 16:14

Re: Mystinen onkelma 2.5 XT foressa vm 2006.

ViestiKirjoittaja Forester XT » 03 Marras 2016, 09:50

Alkuperäinen dumppi. Ja toi lambda on denson oem.

Forester XT
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Heinä 2015, 16:14

Re: Mystinen onkelma 2.5 XT foressa vm 2006.

ViestiKirjoittaja Forester XT » 06 Marras 2016, 11:01

Päivitystä. Autolle ei ole tehty mitään. Taisi olla hätäilyä! ilmeisesti tuo uusi lambda ajaa itseään hetken sisään ainakin näin väitti korjaamomies. Pakosaasuarvot täydelliset ja seokset palautuivat samaan kuin uutena.

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: Mystinen onkelma 2.5 XT foressa vm 2006.

ViestiKirjoittaja iner » 06 Marras 2016, 12:36

Forester XT kirjoitti:Päivitystä. Autolle ei ole tehty mitään. Taisi olla hätäilyä! ilmeisesti tuo uusi lambda ajaa itseään hetken sisään ainakin näin väitti korjaamomies. Pakosaasuarvot täydelliset ja seokset palautuivat samaan kuin uutena.


Jos tehot oli hukassa täyskaasulla, niin lamdan syytä se tuskin oli.

Tuntuvat välillä vetävän herneet nenään nämä ej255 ecut kun kelit kylmenee. Kuvittelevat jostain syystä koneen nakuttavan matalilla kierroksilla ja heittää softan varakartoille. Rikkaalle seokset ja ennakkokertoimen nollaan...

Hetken ajelee niin palautuu normaaliksi.
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95

Forester XT
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Heinä 2015, 16:14

Re: Mystinen onkelma 2.5 XT foressa vm 2006.

ViestiKirjoittaja Forester XT » 06 Marras 2016, 17:08

Okei.. No tuo taas kuulostaa uskottavammalta kuin lambdan oppiminen varsinkin kun tuo alkoi temputa kun pakkanen kiristyi.

ikilika
Viestit: 233
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 20:04
Paikkakunta: Eurajoki

Re: Mystinen onkelma 2.5 XT foressa vm 2006.

ViestiKirjoittaja ikilika » 07 Marras 2016, 19:35

Olikos tässä konetyypissä samaa ongelmaa mitä legacyn motissa, eli nakutusanturi liian herkkä/kelvoton. Itellä korjaantu kaikki nykimiset ja tehonpuutteen ongelmat kun nyppäsin anturin irti ja pistin nippusiteellä letkuun kiinni. Sitte ecun resetointi ja eiku etiäppäin.
Legacy sedan 2.0R -07

Avatar
iner
Viestit: 346
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 05:28
Paikkakunta: Muurame
Viesti:

Re: Mystinen onkelma 2.5 XT foressa vm 2006.

ViestiKirjoittaja iner » 08 Marras 2016, 07:54

ikilika kirjoitti:Olikos tässä konetyypissä samaa ongelmaa mitä legacyn motissa, eli nakutusanturi liian herkkä/kelvoton. Itellä korjaantu kaikki nykimiset ja tehonpuutteen ongelmat kun nyppäsin anturin irti ja pistin nippusiteellä letkuun kiinni. Sitte ecun resetointi ja eiku etiäppäin.


Tuo herkkä nakuanturi on vain 2.0R koneiden ongelma.
Forester XT 4EAT -07•0-100@4.4•1/4mile@12.991•1mile@234kmh
Outback 3.0R 5EAT -07
Impreza wagon 2.0 4EAT -97 (ex)
Citroën GS Spécial Break -74
Vw T4 syncro camper -95


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa