3AHG kirjoitti:Lasket/kaadat astiaan jossa mitta, katsot paljonko tuli ulos, samanverran uutta sisään. Ajo lämpimäksi ja parkissa tyhjäkäynnillä käyt joka vaihteen kepistä läpi, P päälle ja auto edelleen tyhjäkäynnillä tarkastat mittatikusta tason. Ja laita samaa öljyä mitä erwolla laittoivat, ei kannata sekotella eri öljyjä. Edit, ja foresteria ei oo pakko ees nostaa, kuskinoven kohdalta vaan kurkkaa alle niin yltää jo tyhjennys propulle.
-teme- kirjoitti:Mittees öljyä tuohon 5eat lootaan nyt kannattaa laittaa? ATF HP näyttäs olevan suositus mutta ei vaan oikeen mistään tunnu löytyvän mitä tuo HP on. Castrol atf multivehicle ilmeisesti olis yks passeli öljy?
baburusa kirjoitti:Öljynvaihdosta nyt noin 5tkm. Ennen vaihtoa alkanut nykinä 4 vaihteella palaili ja sopeutuminen tuntuu olevan tiessään. Mistähän tuo moinen voi johtua? Tuntuu että laatikko yrittää väkisin jurrata turbiini lukossa esim cruisella ajaessa moottoritiellä ylämäkeen ja vaihto tulee joskus nykäyksen kanssa 3;lle eikä kevennä 4 vaihdetta. Öljyt vaihtoon ja uusi resetointi?
Rajis kirjoitti:Tietääkö kukaan onko foresteriin saatavilla launch controllia?
Subaru Forester sh5 2008 vm 2.0l jdm 4EAT.
EZet kirjoitti:Mikähän juttu kun taajama-ajossa 40-50 vauhdissa GT-Legan 4EAT tuntuu silloin tällöin ettei osaa päättää meneekö kolmosella vai nelosella, tuntuu kierrokset humpuuttelevan. Vai voiko olla jotain muuta vikaa. Missä vauhdissa tämä laittaa lukon päälle?
Onko laatikon öljyn- ja suodattimen vaihtoon hyvää tutoriaalia jossain netissä?
EZet kirjoitti:Mikähän juttu kun taajama-ajossa 40-50 vauhdissa GT-Legan 4EAT tuntuu silloin tällöin ettei osaa päättää meneekö kolmosella vai nelosella, tuntuu kierrokset humpuuttelevan. Vai voiko olla jotain muuta vikaa. Missä vauhdissa tämä laittaa lukon päälle?
Onko laatikon öljyn- ja suodattimen vaihtoon hyvää tutoriaalia jossain netissä?
Tee Koo kirjoitti:Mikäli GT-Legan 4EAT:ssä on sama ohjelma kuin H6 Outbackissa, niin pitäisi vaihtaa neloselle 40km/h jälkeen. Turbiinin lukko menee päälle 50km/h jälkeen kevyellä kaasulla. Vertailun vuoksi vanhemmissa 4EAT-laatikoissa turbiinin lukitus tapahtuu vasta nopeudessa 80km/h, joten TCU:n ohjelmissa on eroja.
Mutta miten tuo kertomasi kierrosten humputtelu ilmenee? Vaihteleeko jatkuvasti? Mikäli näin on, epäilisin että laatikon solenoidit putsaamalla/vaihtamalla saattaisi vika poistua. Vaihteiden vaihtoon liittyvät solenoidit löytyvät öljypohjan irroittamalla, joten koko vaihteistoa ei tarvitse irroittaa tuota varten.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa