Mauri H kirjoitti:Suurin tarve olisi päästä käsiksi tuohon TCU:hun, lootan ohjaussoftaan ja päästä muuttamaan sieltä tarvittaessa vaihtorajoja ja turbiinilukon käyttäytymistä. Huonosti vaan tuntuu kukaa vielä tuota osaavan tehdä.
Mauri H kirjoitti:Suurin tarve olisi päästä käsiksi tuohon TCU:hun, lootan ohjaussoftaan ja päästä muuttamaan sieltä tarvittaessa vaihtorajoja ja turbiinilukon käyttäytymistä. Huonosti vaan tuntuu kukaa vielä tuota osaavan tehdä.
mechanix kirjoitti:Mauri H kirjoitti:Suurin tarve olisi päästä käsiksi tuohon TCU:hun, lootan ohjaussoftaan ja päästä muuttamaan sieltä tarvittaessa vaihtorajoja ja turbiinilukon käyttäytymistä. Huonosti vaan tuntuu kukaa vielä tuota osaavan tehdä.
Nyt ei muuta kuin joku clubin bittinikkari alkaa väsäilemään säädettäviä diy tcu purkkeja
iner kirjoitti:-07 laatikolla pystyy sportshift moodissa kierrättämään konetta ecun rajoittajaan asti. Ja vaikka hakkaamaan rajoitinta vasten. Tuli mielenkiinnosta nostettua rajoitin ecusta ja testattua. D-asennossa vaihtaa kyllä 6500rpm, oli ecun rajoitin miten korkealla vaan
Mielenkiintoista kyllä Siekkisen resepti subarun laatikolle. Edellisen audin lootaa kun siellä rempattiin, niin puhui jonkin 4eat laatikon vahvistaneen. Aika perus resepteillä oli mennyt ja ilmeisesti erittäin kestävä laatikko oli tullut.
Lassiv kirjoitti: Sekin on hieman kiinnostanut onko tällänen automaatti lootanen vetosuhteelta 50/50 vai onko takavetopainotteinen vai ohjaako TCU tuotakin portaattomasti? Ihan vaan talvileikkimisten kannalta kiinnostaisi onko siellä joku kiinteä suhte vai arpooko sinne tilanteen mukaan koko aika erilaista suhdetta, keski"lukkoa" tuo kuitenkin vissiin pystyy jotenkin öljypaineella ohjaamaan?
Mauri H kirjoitti:mechanix kirjoitti:Mauri H kirjoitti:Suurin tarve olisi päästä käsiksi tuohon TCU:hun, lootan ohjaussoftaan ja päästä muuttamaan sieltä tarvittaessa vaihtorajoja ja turbiinilukon käyttäytymistä. Huonosti vaan tuntuu kukaa vielä tuota osaavan tehdä.
Nyt ei muuta kuin joku clubin bittinikkari alkaa väsäilemään säädettäviä diy tcu purkkeja
No otahan siitä projekti!
iner kirjoitti:Lassiv kirjoitti: Sekin on hieman kiinnostanut onko tällänen automaatti lootanen vetosuhteelta 50/50 vai onko takavetopainotteinen vai ohjaako TCU tuotakin portaattomasti? Ihan vaan talvileikkimisten kannalta kiinnostaisi onko siellä joku kiinteä suhte vai arpooko sinne tilanteen mukaan koko aika erilaista suhdetta, keski"lukkoa" tuo kuitenkin vissiin pystyy jotenkin öljypaineella ohjaamaan?
Sullakin ilmeisesti on VTD-keskilukko tuossa?
....
topi kirjoitti:Täällä on nyt muutaman kuukauden ajalta kokemuksia 4EAT-lootasta (VDC-versio) 2.5 07 Outbackissa. Aika vähän olin automaatilla ajellut, joten ensin olin hieman skeptinen automaatin suhteen, mutta kyllä tuo tuntuu toimivan.
Vapari-kakspuolikkaalla tuskin tulee tehonkesto eteen missään vaiheessa. Vakaasti tuon kanssa kuitenkin etenee ja vaihdot esimerkiksi liukkaissa mutkissa häiritsevät vähemmän kuin aluksi pelkäsin (todella liukkaalla pinnalla laitetaan sitten tuo Tiptronic-tyyppinen vaihto käyttöön). Sport-asennossa kone kiertää kyllä korkealle. Normaaliasennossa kickdown tuntuu hieman hitaalta reagoimaan.
Topi
Lassiv kirjoitti:MIelelläni otan vinkkejä vastaan jos jollain vinkkejä miten tuon kohtuu helposti selvittäisi mikä keskilukko siellä on.
iner kirjoitti:Kesällä on helppo testata, kun painaa jarrun pohjaan ja kaasun pohjaan paikallaan. Muutaman sekunnin kuluttua kun ahdot on noussut, niin jarru ylös.
SixStars kirjoitti:Hitto, taitaa uklegacy.com olla jotenkin jojossa..
SixStars kirjoitti:Tommosenkin löysin 'puolivahingossa' - näyttäsis aika hyvin natsaavan sun autoon
http://www.subarujdm.com/jdm_legacy_b4_ ... _specs.htm
..eli siellä mainittu "4WD system: VTD-AWD (AT)" - eli noudattais spekuloitua linjaa tähän asti
JayL kirjoitti:SixStars kirjoitti:Hitto, taitaa uklegacy.com olla jotenkin jojossa..
Jep, uklegacy on nurin. Kuulemma levyrikko tai jotain...
Lassiv kirjoitti:Muuten täsmää täysin, mut tuo oma ei oo ilmeisesti toi Tuned by STI versio eli kansankielessä spec b -versio? Toki mahdollista olisi että olisi sama loota tässä perus mallissakin, mut täyttä varmuuttahan siitä nyt ei ole jos tuo VTD on kuulunut juurikin ton STI version varusteluun?
Jatketaan ettiskelyjä jos tuo jostain selviäisi Tuo sivun malli on muuten kyllä täysin sama moottorin yms kohdalta, mut lienee juurikin kyse Spec b versiosta tossa sivulla.
Lassiv kirjoitti:Kävin tuol konepellin alla kattelemas, tuossa tyyppikilvessä luki näin Transmissionin perässä: TG5C7CBAAA (7 oli hieman epäselvä, mut ei se oikein muukaan numero tai kirjain voi olla). Tiedä kertooko tuokaan kummalla se on, mut jotain infoa sentään
Mauri H kirjoitti:Toki VTD olis hieno juttu, ja ollaan me Tompan kanssa sellaisen sovittamista mietitty, mutta ei ole aivan tarkaa hajua miten sekaisin tuo TCU ja ajovakaudenhallintajärjestelmä sen kanssa menee. Liikaa sähköjä tälläisessä.
mechanix kirjoitti:Mauri H kirjoitti:Toki VTD olis hieno juttu, ja ollaan me Tompan kanssa sellaisen sovittamista mietitty, mutta ei ole aivan tarkaa hajua miten sekaisin tuo TCU ja ajovakaudenhallintajärjestelmä sen kanssa menee. Liikaa sähköjä tälläisessä.
Äkkiähän tuo selviäisi kun jostain löytyisi oikean mallin TCUn pinout. Siitä näkee mitä kaikkea tietoa se TCU saa ja siitä voi päätellä onko tuo miten helposti vaihdettavissa.
Mauri H kirjoitti:Se olis sitten löydettävä esim. 2010 Outback 3.6R:n tai Tribeca 3.6R:n pinout jostain. Noissa malleissa on VTD ja VDC (ajovakaudenhallinta) samaan aikaan.
TJani kirjoitti:Lassiv kirjoitti:Kävin tuol konepellin alla kattelemas, tuossa tyyppikilvessä luki näin Transmissionin perässä: TG5C7CBAAA (7 oli hieman epäselvä, mut ei se oikein muukaan numero tai kirjain voi olla). Tiedä kertooko tuokaan kummalla se on, mut jotain infoa sentään
Tuon vaihteistokoodin perusteella olisi VTD. Katsoin korjausmanuskasta.
Lassiv kirjoitti:Nuo jarrua vasten lähdöt on itseäkin aina mietityttänyt miten nämä sitä kestää ja minkä päälle ne käyvät ja kuinka paljon. Valmistajan ohjeissaan yms toki kieltää ehdottomasti kaiken sen tapaisen tai kaikki hajoaa ja ratkeaa
Tuo VTD ilmeisesti siis kestäisi tuota "leikkiä" paremmin, mietin juuri tuota että uskaltaako siellä kierrokset nostaa esim 2000-3000rpm jarrua vasten ja nostaa jarru ylös, sen verran automaagi noviisi olen ettei ihan perillä tule oltua että mikä paikka sieltä hajoaa tuossa touhussa jos on hajotakseen. Voimansiirron luulis kestävän ne voimat (vetarit, kardaniit, perät jos verrataan esim. sintteri kytkimell lähtemiseen manuaalissa). Mut onko sitten lootan sisällä jotain erityisen herkkää tuollaiselle toiminnalle, pakat ilmeisesti kuluu onko kuluminen sitten sellasta että loota on entinen parin kymmenen kerran jälkeen vai näkeekö loota tuon kuitenkin kohtuu normaalina tilanteena vielä.
Ahdothan tuo vakio twinscroll kerää yllättävän nopeesti ylös, että niitä ei tarttis paljon odotella mut jos ei tuo loota tuota kestä niin parempi jättää koko touhu pois Jos sitä kestää kohtuudella niin voishan sitä ainakin joskus koitella minkälaista eroa on
mechanix kirjoitti: Itse häntähän ei tiedä mistään VDCstä mitään vaan mahdollisesti se TCU jos sekään. Uskoisin että sille joku tieto menee että osaa vapauttaa lukkoa tarvittaessa ja jos menee niin on luultavasti "tyhmää" tietoa, vähän niinku TCUn ja ECUn välillä. Jos löydät vaikka sen oman autosi TCUn pinoutin niin ollaan sitten vähän viisaampia
iner kirjoitti:mechanix kirjoitti: Itse häntähän ei tiedä mistään VDCstä mitään vaan mahdollisesti se TCU jos sekään. Uskoisin että sille joku tieto menee että osaa vapauttaa lukkoa tarvittaessa ja jos menee niin on luultavasti "tyhmää" tietoa, vähän niinku TCUn ja ECUn välillä. Jos löydät vaikka sen oman autosi TCUn pinoutin niin ollaan sitten vähän viisaampia
https://www.dropbox.com/s/9w14pwwad14m9 ... t.pdf?dl=0
iner kirjoitti:https://www.dropbox.com/s/2rul4ckvqnvknls/at%20control%20system.pdf?dl=0
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa