ReeL12 kirjoitti:Mistä kannattaa kysellä näiden automaattilootien huoltoa? Ilmeisesti kytkinlevyt finaalissa kun nelikko ei toimi kunnolla.
jkb kirjoitti:Onkos näissä automaateissa ominaisuus ettei anna P asennossa kierrättää yli 4500?
Just nollailin P0026 vikakoodin ja koitin vähän polkasta, niin noille kierroksille jää.
iner kirjoitti:Mitenhän onnistus touteuttaa vtd keskipakan ohjauseen kolmivaiheinen nappi josta sais asennot auki, kiinni ja auto. Vähän ku dccd ohjaus
Perkule kun joku osais puukottaa tuota tcu:ta.
PTK kirjoitti:jkb kirjoitti:Onkos näissä automaateissa ominaisuus ettei anna P asennossa kierrättää yli 4500?
Just nollailin P0026 vikakoodin ja koitin vähän polkasta, niin noille kierroksille jää.
Ootkos kokeillu N asennos kierrättää, ettei oo siitä kiinni. Ei aina tiedä noista kaikista uudistuksista mitä on tullu uudempien lootien ohjauksiin.
Ja onko kaikki kunnossa nyt, kun vikakoodia on heittäny ennemmin..
jkb kirjoitti:PTK kirjoitti:jkb kirjoitti:Onkos näissä automaateissa ominaisuus ettei anna P asennossa kierrättää yli 4500?
Just nollailin P0026 vikakoodin ja koitin vähän polkasta, niin noille kierroksille jää.
Ootkos kokeillu N asennos kierrättää, ettei oo siitä kiinni. Ei aina tiedä noista kaikista uudistuksista mitä on tullu uudempien lootien ohjauksiin.
Ja onko kaikki kunnossa nyt, kun vikakoodia on heittäny ennemmin..
Näköjään ominaisuus. Vissiin se säästää laatikkoa jos joku tosta P/N asennosta tempasee D:lle kaasu pohjassa.
Vikakoodi tuli ja meni. Ei ole näkynyt 1000km aikana.
mechanix kirjoitti:iner kirjoitti:Mitenhän onnistus touteuttaa vtd keskipakan ohjauseen kolmivaiheinen nappi josta sais asennot auki, kiinni ja auto. Vähän ku dccd ohjaus
Perkule kun joku osais puukottaa tuota tcu:ta.
http://www.rs25.com/forums/f8/t99075-4e ... -lite.html
Helppoo ku hengittäminen
iner kirjoitti:Hmm. Tuohan saattas toimia vtd:ssäkin
Mitenhän kyttyrää levypakat tykkää jos ovat "pakotettuna" auki ja voima karkaa takarenkaiden kautta. Ihan vaan tälleen teoriassa ajateltu tilanne
Toimiihan se kyllä dccd:ssäkin.
mechanix kirjoitti:Samaa olen itsekkin miettinyt...
Ja mitä tulee tuohon TCUhun niin omaan MY00 outbackin askiin sellaisen teen, katsotaan saadaanko sivistyneesti toimiva ihan vaikka myyntiin asti
PTK kirjoitti:Tämän kuvan mukaan myös toinen merkki kertoo onko MPT vai VTD, ainakin jos on tuolla uudemmalla koodilla. En oo vielä tutkaillu koska tuo uudempi koodaus on otettu käyttöön.
Uudemmat koodaukset alkaa mitä on nähny, aina esim. TZ1A tai TZ1B, ja vanhemmat niinku omakin loota alkaa TZ102. Eli helpolla ei kyllä pääse, aina joutuu ettimään tiedon murusia sieltä ja täältä. Tuo kuva ei pahemmin auta vanhojen koodien purkuun, koska osa merkeistä on eri kirjaimilla.
Ainut poikkeus vaikuttaa olevan tuo toinen kirjain, se tuntuu aina olevan oikeassa oli sitte vanha tai uus koodi. Z=MPT, V=VTD.
Pitää koittaa ottaa talteen kaikki tiedot mitä vaan tulee vastaan, että näkis aina nopeasti mitä eri merkit sanoo.
PTK kirjoitti:Näyttää olevan MPT.
Tomcat kirjoitti:PTK kirjoitti:Tämän kuvan mukaan myös toinen merkki kertoo onko MPT vai VTD, ainakin jos on tuolla uudemmalla koodilla. En oo vielä tutkaillu koska tuo uudempi koodaus on otettu käyttöön.
Uudemmat koodaukset alkaa mitä on nähny, aina esim. TZ1A tai TZ1B, ja vanhemmat niinku omakin loota alkaa TZ102. Eli helpolla ei kyllä pääse, aina joutuu ettimään tiedon murusia sieltä ja täältä. Tuo kuva ei pahemmin auta vanhojen koodien purkuun, koska osa merkeistä on eri kirjaimilla.
Ainut poikkeus vaikuttaa olevan tuo toinen kirjain, se tuntuu aina olevan oikeassa oli sitte vanha tai uus koodi. Z=MPT, V=VTD.
Pitää koittaa ottaa talteen kaikki tiedot mitä vaan tulee vastaan, että näkis aina nopeasti mitä eri merkit sanoo.
Hmm, esim JDM SF5 S/tb Foresterin askin tunnus on TZ103ZB1AA eli ilmeisesti MPT??
Tomcat kirjoitti:PTK kirjoitti:Näyttää olevan MPT.
Entäs tää...
Tomcat kirjoitti:Tälläinen tuli ostettua TV1B4YB1AB-KT ja ilmeisesti TCU tuohon samaan kauppaan.
iner kirjoitti:Jokos Maurin ja Tomcatin loota on siekkisellä?
Mikä laatikko sinne meni/menee? Vtd vai mpt?
TJani kirjoitti:Siitä päivitettyä lootaa:
http://www.ebay.com/itm/231572858099
Mauri H kirjoitti:Kakkosvaihteen panta (oletan että se on pannalla) sieltä antautuu eka, se luistaa omassa jo 567 Nm väännöillä
iner kirjoitti:Mauri H kirjoitti:Kakkosvaihteen panta (oletan että se on pannalla) sieltä antautuu eka, se luistaa omassa jo 567 Nm väännöillä
Huomaako ihan kunnolla luistamisen?
Ja mites näiden tcu reagoi levyjen/pannan luistamiseen? Antaako vikakoodin nopeuseroista?
Mauri H kirjoitti:No laatikot saadaan kyllä kestämään. Kun saatais toi loota Kuopioon niin alkais valumaan hintatietoja jotka voin julkaista laatikkorempan ja vahvistuksen osalta.
ReeL12 kirjoitti:Mistä tähän 4eat lootaan löytyy tuota öljyfiltteriä? Omassa on se ulkoinen pyöreä malli josta manuaali sanoo että huoltovapaa?
Toniska kirjoitti:Nyt on pakko vähän kysellä kun pika googletus ei tarjonnut hirveesti apuja(voi johtua myös kehnosta englannista ) Elikkäs tässä keräilen huolto osa listaa tohon foreen että pääsee kilpailuttamaan liikkeitä. Ensiksi katsoin castrollin sivuilta ton automaattilaatikon öljy tilavuuden 9.3L pitääkö paikkansa? Ja käykös tuonne öljyksi vaikka tämä http://www.motonet.fi/fi/tuote/590232/T ... H-Tayssynt
Mutta castrollin sivuilla tuli vastaan tälläinen: Vetopyörästö automaattivaihteistosta Castrol Syntrax Longlife 75W-90
Käyttöolosuhteet: Normaali (Tarkasta 30000 km / 24 kuukautta, Vaihto 60000 km / 48 kuukautta)
Voiteluaineen tilavuus: 1,2 litraa tässä kohtaa rupesin vähän ihmettelemään että onko tuolla lootassa joku toinenkin paikka mihin tarttis öljyt vaihtaa Öljyn suodatinta ei vissiin ole kuin tuo ulkoinen lootan kyljessä? Perä ölbän valintakin on vähän vielä hakusessa
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa