Sivu 5/11

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 02 Heinä 2015, 11:07
Kirjoittaja Toniska
Tuskimpa niin halvalla tekee et viitteis ton 208km suunta ajaa ;) Itse oli tarkoitus huolto tehdä niin pääsee melkein halvimmal :mrgreen:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 21 Heinä 2015, 09:20
Kirjoittaja Tomcat
Yks ylimääräinen takapusla löytyy... Ja näitä on muuten sika vaikee saada :?

viewtopic.php?f=22&t=1554&p=10572#p10572

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 21 Heinä 2015, 11:00
Kirjoittaja iner
Tomcat kirjoitti:Yks ylimääräinen takapusla löytyy... Ja näitä on muuten sika vaikee saada :?

viewtopic.php?f=22&t=1554&p=10572#p10572


Suosittelen :thumbup:
Iso vaikutus voimansiirron heilumiseen.

Ja oli muuten omankin puslan hankkiminen työlästä ja kallista :oops:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 21 Heinä 2015, 12:21
Kirjoittaja mechanix
Omaan ainakin meinasin ite väkertää moisen :-)

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 30 Heinä 2015, 17:28
Kirjoittaja Tomcat
Käykö muuten nää uudet ja sitten ne vanhat MPT askit keskenään, vai onko antureiden määrässä esim tapahtunut muutoksia...
Meinaan vaan kun tuossa "projekti" MY01 pelissä on tuollainen MPT aski ja jos Siekkiseltä tulee jatkossa ainakin noita MY10 askeja niin siksi kysyn.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 05 Elo 2015, 10:40
Kirjoittaja ReeL12
Mahtaako MPT askin kitkalevypakan saada vaihdettu ilman että koko laatikko puretaan autosta? Jotenkin samaan tapaan kun manuaalin viskon vaihto.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 05 Elo 2015, 10:56
Kirjoittaja TJani
ReeL12 kirjoitti:Mahtaako MPT askin kitkalevypakan saada vaihdettu ilman että koko laatikko puretaan autosta? Jotenkin samaan tapaan kun manuaalin viskon vaihto.


Saa vaihdettua. Laatikosta vain häntä pois niin takavedon pakka on siellä hännässä.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 05 Elo 2015, 16:58
Kirjoittaja e0000333
5EAT öljynvaihto huuhtelemalla, mistä on paras ottaa liemi ulos. Suodattimelta vai siitä pikku jäähdyttimeltä?
Suodatin ainakin on helpohkossa paikassa, mutta kumpikohan putki on menossa suodattimelle...

Joku muu, mikä?

Auto on gen4 legacy GT.


Edit, mahtanee tuo jähdytin olla muuten ohjaustehostimelle tai jotain?

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 06 Elo 2015, 01:37
Kirjoittaja Jampsu
e0000333 kirjoitti:5EAT öljynvaihto huuhtelemalla, mistä on paras ottaa liemi ulos. Suodattimelta vai siitä pikku jäähdyttimeltä?
Suodatin ainakin on helpohkossa paikassa, mutta kumpikohan putki on menossa suodattimelle...

Joku muu, mikä?

Auto on gen4 legacy GT.


Edit, mahtanee tuo jähdytin olla muuten ohjaustehostimelle tai jotain?

Syylärin alalaidasta menee askin jäähdytys letkut eli on integroitu syyläriin...

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 06 Elo 2015, 08:02
Kirjoittaja e0000333
Joo, sekoilin tuon heat exhangerin kans. Tiedä sitten minkälaisia termareitä tuossa on ja onko laitettu lämmittämään lootaöljyä kylmällä vai kuumalla jäähdyttämään. Kannattaa varmaan tappaa välistä ennenkuin laittaa satasia askiöljyn jäähdytykseen... :lol:

Kuva

Tässä taas jälkipolville kotokielellä pikku jeesi. Taaimmaisesta letkusta juoksee mäski ulos.
Tuon koin sit kuitenkin helpoimmaksi paikaksi juoksuttaa. Helppo kytätä auton alle kun oli ajettu rampeille.



atf öljynvaihto
huuhtelemalla
huuhtelu
valutus
juoksutus

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 06 Elo 2015, 10:33
Kirjoittaja Mauri H
Ei tuota kannata ohittaa, jos asennat jäähdyttimen laita se linjaan tuolta syylarista palaavaan letkuun ja jäähdyttimestä sit laatikkoon.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 06 Elo 2015, 12:01
Kirjoittaja mechanix
Tuon tarkoitushan on lämmittään öljyt mahdollisimman äkkiä käyttölämpötilaan ja taas jäähdyttää jos ajelee reippaammin eli pitää mahdollisimman tasalämpöisenä jotta laatikko toimisi parhaiten eikä turhaan kulu. Tiedä onko mitään hyötyä pistää jäähdytintä tuohon väliin ellei ole laatikkoöljyjen lämpöjen kanssa ongelmia... sama periaate kuin turboissa moottoriöljyn lämmönvaihtimessa siinä suodattimen juuressa.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 06 Elo 2015, 12:23
Kirjoittaja e0000333
Öljynvaihto oli mulla työnalla, itellä ei oo kyllä meininkiä käyttikseen mitään lisäjäähyjä edes viritellä.
Sellanen fiilis on mullakin, että tuon päätehtävä on pakkasilla taata juokseva öljy mahdollisimman nopeasti.
Taitaa lämpötilaerotkin öljyllä ja jäähdytinnesteellä olla sen verran pienet käyntilämpöisenä, että jäähdyttämisestä ei voi oikein puhua, muuten kuin tosiaan jos on ajettu saksa läpeensä autopaanaa lutku lattiassa...:D

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 09 Elo 2015, 06:41
Kirjoittaja PTK
Tomcat kirjoitti:Käykö muuten nää uudet ja sitten ne vanhat MPT askit keskenään, vai onko antureiden määrässä esim tapahtunut muutoksia...
Meinaan vaan kun tuossa "projekti" MY01 pelissä on tuollainen MPT aski ja jos Siekkiseltä tulee jatkossa ainakin noita MY10 askeja niin siksi kysyn.

Ei taida käydä, tuo MY01 4EAT on Phase 2 ja tuo MY10 on Phase 2 Version 2. Johdoissakin on eroja.

Tässä on parin vanhemman valve bodyn tietoja ja infoa vähän, koska mihinkä on tullu noita versio 2 lootia -> Direct Control 4EAT (viimmeinen kuva).

Mutta pieni huomautus, eri markkina-alueilla on monesti eri aikoihin tullut noita uudistuksia. Ei voi täsmällisen tarkasti sanoa koskaan.. :dontknow:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 09 Elo 2015, 07:57
Kirjoittaja PTK
e0000333 kirjoitti:Öljynvaihto oli mulla työnalla, itellä ei oo kyllä meininkiä käyttikseen mitään lisäjäähyjä edes viritellä.
Sellanen fiilis on mullakin, että tuon päätehtävä on pakkasilla taata juokseva öljy mahdollisimman nopeasti.
Taitaa lämpötilaerotkin öljyllä ja jäähdytinnesteellä olla sen verran pienet käyntilämpöisenä, että jäähdyttämisestä ei voi oikein puhua, muuten kuin tosiaan jos on ajettu saksa läpeensä autopaanaa lutku lattiassa...:D

Mulla oli sellanen lisäjäähy edellisen omistajan jäljiltä ja ei voi muuta sanoo ku, että aivan :booty: oli, varsinkin talvella. Kolmosen vaihtumista sai odotella aina pakkasilla ja syksylläkin muutaman sekunnin aina, kunnes lootaöljyt suvaitsi lämmetä ja öljyn mittaus oli yhtä odottelua, joskus varmaan joutu 40 minuuttia käyttämään tyhjäkäyntiä ajonkin jälkeen, että sai luotettavaa tietoa loodan tikusta :tard:

Otin lisäjäähyn pois ja kyllä oli hienoa ajella sen jälkeen :D Ei ollu ku hetken aikaa kylmänä enää se viive 2->3 vaihdossa (*) ja sitten vaihtuu niin kuin muutkin vaihteet, kun öljyt vähä lämpiää. Termostaatti kun olis ollu, nii sitte olis varmaan pelannu.

Googlella oon löytänyt paljon juttuja tuosta kylmänä hitaasta 2->3 vaihdosta (*) ja se paranee lopullisesti kun laittaa vähä viriohjelmaa TCU:hun tai sellaset öljyt joissa brookfield viskositeetti (-40 C) on mieluiten alle 10000 cP <- kts. viskositeetti ...yksiköitä piisaa...

Ennemmin oon kirjoittanu muutaman hyvän vaihtoehdon, tietty muitakin on jos jaksaa ettiä.

(*) 4EAT Phase 1 ja Phase 2 toimii kylmänä eri tavoilla, mitä vaihteiden vaihtoon tulee.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 09 Elo 2015, 12:04
Kirjoittaja Tomcat
Hyvää infoa taas :thumbsup:

Mulla on talven aamuja ajatellen pistetty säteilylämmitin askin öljypohjaan. Ihmeen hyvin lämmittää öljyt pakkasillakin.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 09 Elo 2015, 12:49
Kirjoittaja mechanix
Ite ajattelin nyt poistaa vakiolämmönvaihdinsysteemin (ei oo tossa alusyylärissä sitä optiota) ja sovittaa moottoriöljyn systeemin tohon suodattimen väliin. Ei tulis turhia öljyletkujen vetoja konehuoneeseen kun suodatin on laatikon kyljessä.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 10 Elo 2015, 08:41
Kirjoittaja e0000333
Joo nyt oli hyvää käytännön tarinaa PTK! Samaa aavistelin kans, että enemmän on myrkkyä pakkaset, kuin 10-20 astetta korkeammat lämmöt siellä kuumassa päässä. Muutenkin tykkään pitää tuon kiesin ihan vakiona, E85 konversio nyt on mielessä. Mutta saa sekin vielä olla suunnitelmissa.
Ihan huikea laite on sellaisenaankin.

Ite laitoin Addinolin Hp luokkarin kamaa lootaan juuri ja hyvän tuntusta tavaraa tähän asti.
Tämän öljyn hinta on kuulemma jyrkästi noususuunnassa ja kannattaa hankkia heti jos lootaöljyjen vaihto on mielessä.
Itse ostin tästä maakunnasta itselle ja kaverille hyllyn tyhjäksi. 29e/4l.... :occassion:

Siis onko impussa tuo ATF lämppäri syylärissä vai uudemmissa lekoissa?

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 15 Elo 2015, 06:41
Kirjoittaja PTK
Toivotaan että lisää hyviä vinkkejä saatais tänne :thumbsup:

Tuo ATF jäähy/lämmitin on joko kuskin puolella syylärissä tai syylärin alaosassa.

Jotain pientä lisä infoa/ajatuksia: Todennäköisesti nuo lootaölpät ei normaalisti liikaa kuumene, ainoastaan jos alkaa oikein kunnolla rallittelemaan ja jatkuvasti tekemään varttimaili lähetyksiä. Tosin silloin voi alkaa muutenkin olemaan öljynlämpömittarin hankkimis aika, vaikka hyödyllinen se olis muutenkin. Öljyt kun toimii oikein vain tietyissä lämpötiloissa, niin moottorissa, loodassa kuin perissäkin. Synteettiset ATF öljyt on erinomaiset sopiviin konhotuksiin ja kärryjen kiskomisiin, mutta jos hommat menee rajuksi, sitten kannattaa laittaa lisäjäähy termostaatilla.. Mutta ei ilman.

Pitäs ihan mielenkiinnosta laittaa jonkinlainen öljynlämpömittari joskus tähän mun Legaan, ja vähän seurailla miten lämmöt menee.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 15 Elo 2015, 20:10
Kirjoittaja PTK
Laitetaas tääki tänne. 90-luvun puolenvälin jälkeen tuli tämmöinen kuvassa näkyvä pikku muutos, joka pitää huomioida jos eri vuosimallin automaattia vaihtaa tai momentinmuunninta.

Kuva

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 17 Elo 2015, 19:34
Kirjoittaja roipis
Tuli vaan mieleen että ATF:n lämpötilaa voi ehkä seurata vikakoodinlukijalla, jos on sellainen että pääsee auton järjestelmiin, muihinkin kuin OBD yhteensopiviin. Joku anturi noissa on koska Impussakin pitäisi olla varoitusvalo liian kuumasta öljystä. Ei tosin syttynyt edes "jollan" vedossa:thumbsup:.

Viatissa seurasin lämpöjä monimerkkilukijalla alkukesällä, kun vietiin multakuormia kaverin pihalle. Aika äkkiä alkoi nousta vähän yli 90 C-asteen kun peruuttelin kärryä upottavalla nurmikolla. Viatin lämmönvaihdin on syylärissä ja Impussa on kahden nyrkin kokoinen vesi-öljy-lämmönvaihdin mottorin oikealla puolella, muistaakseni. Impun syyläriin ei ainakaan tule letkuja laatikosta. Syyläri nimittäin kävi kylppärissä kevään 2012 remminvaihdossa :ugeek: .

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 19 Elo 2015, 15:44
Kirjoittaja Mauri H
Oliskos Inerillä jotain kattavaa dokkaria tuosta myöhemmästä 4EAT:stä? Eli sellaista josta näkisi kytkinjärjestyksen ja toimintakuvauksen?

Tarvittaisiin ko. dokkaria lootan preppaukseen.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 19 Elo 2015, 16:16
Kirjoittaja mechanix
iner kirjoitti:Technicians Reference Booklets 4eat.

PHASE1

PHASE2

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 09 Syys 2015, 23:14
Kirjoittaja Toni
Onko kellään kokemuksia tosta BG-öljynvaihtohuollolla tehdystä automaattiöljynvaihdosta? http://automerkit.fi/korjaus-huolto/103-tuoteartikkeli/7019-uutta-suomessa-automaattivaihteisto-kuntoon-100-oljynvaihdolla Täyttääköhän niiden litkut ton Subarun HP-luokituksen?
Tarkotus olis vaihtaa öljyt 3.0R legacyyn-05 5AT

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 12 Syys 2015, 07:31
Kirjoittaja preacher94
Toni kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tosta BG-öljynvaihtohuollolla tehdystä automaattiöljynvaihdosta? http://automerkit.fi/korjaus-huolto/103-tuoteartikkeli/7019-uutta-suomessa-automaattivaihteisto-kuntoon-100-oljynvaihdolla Täyttääköhän niiden litkut ton Subarun HP-luokituksen?
Tarkotus olis vaihtaa öljyt 3.0R legacyyn-05 5AT



Kannattaa varmaan soitella ja kysyä et mitä laatuluokituksia niitten öljyt täyttää, jos mainitset heti et tarttis Subaru-HP luokitusta niin saattavat sanoa et kyllä kyllä, täyttää myös sen, vaikka todellisuudessa heillä ei tuon laadun öljyä oliskaan :D

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 17 Syys 2015, 10:35
Kirjoittaja JKNiemi
Tomcat kirjoitti:Sitten seuraavan 7tkm jälkeen uudelleen propun kautta ne mitä tuli ja samalla asensin Subarun oman AT öljysuodattimen jalan + OEM suodattimen, kas kun näissä uudemmissa Forestereissa 4EAT:n yhteydessä ei enään ole vaihdettavaa suodatinta...No nyt on!!


Minkä palikan se suodattimen asennus vaati, olisiko varaosanumeroa vielä tallessa? Tuosta -09 Legasta se myös puuttuu ja tuskin tuosta suodattimesta haittaakaan olisi...

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 17 Syys 2015, 11:19
Kirjoittaja Tomcat
JKNiemi kirjoitti:Minkä palikan se suodattimen asennus vaati, olisiko varaosanumeroa vielä tallessa? Tuosta -09 Legasta se myös puuttuu ja tuskin tuosta suodattimesta haittaakaan olisi...


Mulle tuli Subarun oma jalka Artecin Sakulta ja Mauri tais ottaa jonkun aftermarket jalan. Kumpikin ajaa asiansa ja suodattimen saa kätevästi sinne linjojen tykö vasempaan nurkkaan lähelle runkoaisaa/jakopäätä.

Kuva

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 24 Syys 2015, 11:14
Kirjoittaja Tomcat
TJani kirjoitti:
Saa vaihdettua. Laatikosta vain häntä pois niin takavedon pakka on siellä hännässä.


Väännetään nyt vielä rautalankaa, eli jos haluaa tehdä MPT/VTD swapin niin riittääkö että vaihtaa pelkän hännän romuineen vai tarviiko tehdä muita mekaanisia muutoksia, ja kyseessä JDM Forester STi 2 ( sf5 ) jossa todennäköisesti MPT häntä... Täytyis tehdä tuo muutos kun nuo taitaa olla lähinnä etuvetoja teki mitä teki.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 24 Syys 2015, 17:48
Kirjoittaja PTK

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Syys 2015, 11:45
Kirjoittaja eki75
Arvon automaattigurut

Foorumilla myynnissä oleva foresterin automaattiloota nro:lla TZ1A3ZN2AA - P9 ja tuossa meitin Outbackissä (-99 2.5) lootan nro taasen TZ1A4ZFABA - WJ

eli onko jollain käsitystä mitä nuo numerot tarkoittaa? mitähän eroa nuilla laatikoilla on/eli onko päittäin vaihtaminen edes mahdollista..?

Outbackissä sellainen vika päällä, että D:llä ei meinaa pykäliä löytyä heti vaan kotvasen kestää ennenkuin saa sen liikkeelle..toimii kyllä sitten kun sen saa liikkeelle.. pakki toimii heti, öljyt on hyvät ja vaihtokaan ei auttanut tilannetta.. eli onko venttiilikoneistossa jotain sökönä, vai voiko olla sähkövikaa.. tai jotain muuta..

ajatuksena oli vaihtaa tuo forresterin loota, mutta käykö.. toinen vaihtoehto olis tieten fiksata vanha, mutten osaa.. onko jotain hyvää lootakorjaajaa suositella keski-suomesta, tai jostain muualta??

-Eki

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Syys 2015, 12:22
Kirjoittaja TJani
Ei tuolla koodilla oikein mitään järkevää selviä, lähinnä se selviää että mistä autosta lähtösin. Jos haluaa tarkempia tutkimuksia tehdä niin varmaan joutuu varaosanumeroita selamaan osa osalta, mutta ei silläkään taida mitään tolkkua hommaan saada.
Mitä selailin manuaaleja niin noissa olisi ainakin vaihteiden välityksissä eroa, joten taitaa hankalaksi mennä. Mitä TCU tuumaa jos välitykset on erit ja jos vaihtaa turbo Foren TCU:n niin mitä sitten tapahtuu kun ei voima tulekaan samanlailla kun TCU odottaa.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Syys 2015, 19:51
Kirjoittaja PTK
Jep, eri perävälitykset. Se helpottais jos loota olis saman tyyppisestä, mutta mieluiten juuri Outbackistä. Äkkiä ku katselin tietoja tuosta hitaasti kytkeytyvästä D:stä, löytyi sellanen ikävä tieto, että tuo on -99 ja -00 vuosimallien tyyppivika (Legacy, Outback ja todennäköisesti muitakin malleja).

Ongelma on todennäköisesti vähän vuotavassa low clutch tiiviste renkaassa. Jotkut on kokeillu ulkomailla esim. Trans-X lisäainetta, joitain muitakin aineita kokeiltu, joillakin on auttanut automaatti öljynvaihto/ja tai huuhtelu, tai Valvolinen MaxLife ATF on auttanut..

Jos lontoo taipuu, täältä löytyy asiaa kyseisestä ongelmasta. http://www.subaruoutback.org/forums/66-problems-maintenance/37507-delay-actually-shifting-into-drive.html

Ja täältä. http://www.ultimatesubaru.org/forum/topic/84847-fixed-trany-delayed-forward-engagement/

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 30 Syys 2015, 12:33
Kirjoittaja eki75
No tuoltahan nuo oireet vaikuttaa.. onkos joku ostanut tai löytänyt paikan mistä tuota trans x:ää sais hommattua.. ?

-Eki

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 01 Loka 2015, 17:18
Kirjoittaja PTK
Ei näyttäny suomesta kovin helposti löytyvän, mutta vastaavia löytyy. http://www.vaihteistokauppa.fi/product/378/lisaaine-transmission-stop-leak
Tai tämä. http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa/index.php?main_page=product_info&cPath=396_407&products_id=2387&zenid=c548fb2a3140c30f02b6b450fcc89a11
Toinen paikka. http://kimsu.nettix.vilkas.fi/Forte-Automatic-Transmission-Treatment-1

Varmaan ku etsii nii löytyy monia muitakin aineita. Noilla leak stop aineilla saa siirrettyä remonttia hyvinkin kauas tulevaisuuteen, mutta jokainen loota on erikoistapaus, joku aine saattaa toimia tai sitten ei. Varauksella kannattaa suhtautua kumminkin, nuo kun ei korjaa mitään lopullisesti.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 13 Loka 2015, 21:20
Kirjoittaja Toni
Tuli vaihdatettua vaihteisto-öljyt Tampereen Levorannassa 5AT legacyyn. Vähän jäi epäilyttään toi niiden käyttämä öljy: Mobil ATF 320 täyttääköhän
subarun vaatimukset? http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... F_320.aspx

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 14 Loka 2015, 00:00
Kirjoittaja PTK
Ei täytä. Tuota samaista öljyä tuli kokeiltua itsekkin, toimii kumminkin vanhemmissa 4EAT loodissa.. mutta parempiakin löytyy.
Kannattaa äkkiä vaihdattaa öljyt johonki luokituksen täyttävään, eli Subaru ATF-HP.

Täs samalla voikin ilmoittaa, että Addinol ATF XN PLUS toimii vallan mainiosti omassa Legassa, kun tuli tuos vaihdeltua. Lootakin tuntuu nyt hiukkasen paremmalta :headbang:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 14 Loka 2015, 06:30
Kirjoittaja Reetuhai2
Pieni runtutunti korjaamolla. Mä en ainakaa nielis sitä että korjaamo laittaa väärät öljyt.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 14 Loka 2015, 10:48
Kirjoittaja iner
Saiko Siekkinen tehtyä Tomcatin ja Maurin laatikolle vahvistusta? Ja mikä oli tuomio mpt:n suhteen?

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 14 Loka 2015, 16:33
Kirjoittaja Toni
PTK kirjoitti:Ei täytä. Tuota samaista öljyä tuli kokeiltua itsekkin, toimii kumminkin vanhemmissa 4EAT loodissa.. mutta parempiakin löytyy.
Kannattaa äkkiä vaihdattaa öljyt johonki luokituksen täyttävään, eli Subaru ATF-HP.

Täs samalla voikin ilmoittaa, että Addinol ATF XN PLUS toimii vallan mainiosti omassa Legassa, kun tuli tuos vaihdeltua. Lootakin tuntuu nyt hiukkasen paremmalta :headbang:


Kiitokset vastauksesta!

Mobililtakin sanottiin ettei heillä ole valikoimassaan subarun luokitusten täyttäviä öljyjä. Soitin Levorantaan ja myönsivät kyllä virheensä ja ottivat auton samantien takaisin. Nyt on Midlandin omnimaticit lootassa. Ilman lisäkuluja ja sain vielä laina-auton huollon ajaksi.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 14 Loka 2015, 16:50
Kirjoittaja Mauri H
iner kirjoitti:Saiko Siekkinen tehtyä Tomcatin ja Maurin laatikolle vahvistusta? Ja mikä oli tuomio mpt:n suhteen?


Ns. kisaosat pitäisi nyt olla valmistuksessa, MPT:n osalta ei ole vielä tullut mitään tietoa, mutta kyllähän pojat siihen pitoa varmasti saa.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 20 Loka 2015, 16:28
Kirjoittaja eki75
eki75 kirjoitti:No tuoltahan nuo oireet vaikuttaa.. onkos joku ostanut tai löytänyt paikan mistä tuota trans x:ää sais hommattua.. ?

-Eki


Joo, eipä tuota crc:n trans x:ää ainakaan täältä virallisesti saa, vastaus oli kohtuu kuivakka ei saatavilla euroopassa, eikä heillä ollut tarjota vastaavaa..

Eikä ole nyt jenkkiläänkään asiaa, joten täytyy varmaan läträtä noilla toisilla aineilla.. jos ei onnistu niin sitten vaan lootaa palasiksi..

mitenkähän reagoisi jarrunesteeseen, sehän turvottaa kaiketi kanssa.. :crazy:

-Eki

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 20 Loka 2015, 17:20
Kirjoittaja PTK
Jossain näin jutun tuosta jarrunesteen kokeilusta, ja joku epäili että joku tuollanen stop leak aine oliski melkein pelkkää jarrunestettä.. :wtf:

Mutta kyllä kun googlella jaksaa etsiä, niin voi löytää jonkun oikeesti toimivan vaihtoehdon. En ainakaan suosittele tuota jarrunestettä, muuta kuin aivan viimmeiseksi oljenkorreksi, ennen kuin loodan irroittaa.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 24 Loka 2015, 16:57
Kirjoittaja baburusa
Tuli tässä tätä sivusilmällä selaillessa, että voiko tärinät kiihdytyksessä johtua laatikon "mounteista"? Onko sielä jotaki mikä sais tärinää aikaan? Kardaani vaihdettu ja ei ainakaan sillä ollut vaikutusta asiaan. Vetarit ois seuraava kohde vaikkakin tuntuivat olevan käsikopelolla hyvässä kunnossa. Auto Outbacki -05 4eat.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 24 Loka 2015, 18:23
Kirjoittaja Qulle
No mulla kans täristää -05 4eat Outback varsinkin hitaissa vauhdeissa. Välillä enemmän välillä vähemmän. Korilla ja woimansiirrolla rullattu 280tkm joten kaipa joku pusla tms vois alkaa olemaankin ehtoopuolella.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 24 Loka 2015, 18:36
Kirjoittaja baburusa
Qulle kirjoitti:No mulla kans täristää -05 4eat Outback varsinkin hitaissa vauhdeissa. Välillä enemmän välillä vähemmän. Korilla ja woimansiirrolla rullattu 280tkm joten kaipa joku pusla tms vois alkaa olemaankin ehtoopuolella.



Itellä 230 lasissa ja tuntuu että alkaa olleen jonkun palikan vaihon aika vaanku tietäs että minkä. Myös askin resetointi on mielessä askiöljyjen kans samassa rytäkässä. D:llä ajamine on semmosta irvistelyä kun tuntuu että pykältää liian isolle liian aikasin..Oulussa on vaa semmonen hieno puoli että täälä ei osata, kukkaa tiijä mistää mittää.. mahtaa lähin ossaava paikka olla kuopiossa sorsalla tahi keravalla. Tullee pelekälle resetoinnille kova kilohinta :D Onko kellään tietoa pohojosemmasta subbe-huollosta missä onnistus uudelleenohjelmointi laatikolle?

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 24 Loka 2015, 21:07
Kirjoittaja Tomcat
Meikä teki tupla öljynvaihdot tuolle MY07 Outbackin 4EAT askille ja sitten uudellen opetus... aski on kuin toiselta planeetalta, ero oli huima. Nyt on kyydit sellaiset kun ne kuuluukin.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 25 Loka 2015, 05:09
Kirjoittaja PTK
baburusa kirjoitti:
Qulle kirjoitti:No mulla kans täristää -05 4eat Outback varsinkin hitaissa vauhdeissa. Välillä enemmän välillä vähemmän. Korilla ja woimansiirrolla rullattu 280tkm joten kaipa joku pusla tms vois alkaa olemaankin ehtoopuolella.



Itellä 230 lasissa ja tuntuu että alkaa olleen jonkun palikan vaihon aika vaanku tietäs että minkä. Myös askin resetointi on mielessä askiöljyjen kans samassa rytäkässä. D:llä ajamine on semmosta irvistelyä kun tuntuu että pykältää liian isolle liian aikasin..Oulussa on vaa semmonen hieno puoli että täälä ei osata, kukkaa tiijä mistää mittää.. mahtaa lähin ossaava paikka olla kuopiossa sorsalla tahi keravalla. Tullee pelekälle resetoinnille kova kilohinta :D Onko kellään tietoa pohojosemmasta subbe-huollosta missä onnistus uudelleenohjelmointi laatikolle?

Ainakin resetointi onnistuu ihan kotikonstein, joko miinuskaapeli akusta irti tai TCU:n sulake irti riittäväksi ajaksi (10-30min?).
Huono puoli kun ottaa aina miinuskaapelin irti, että radio hukkaa asetukset/kanavat.. Pitäs olla radios haihtumatonta muistia ;)

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 25 Loka 2015, 06:32
Kirjoittaja Qulle
TCU:n sulake löytyy kuskin jalkatilan sulakerasiasta vaiko konehuoneesta?

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 25 Loka 2015, 08:41
Kirjoittaja Tomcat
Ei toi "opetus" ollut vain resetointi. Laatikkoöljyt piti olla viileät ja opetus tapahtui nelipilari nosturilla ja vei noin 10min. En tiedä mitä tehtiin, mutta testeri oli kiinni koko tuon ajan ja jotain käytiin läpi??
Muutos käyttyätymiseen oli huima...

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 25 Loka 2015, 08:45
Kirjoittaja Qulle
Niin missä tuo tehtiin ja mitä maksoi