Sivu 7/11

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 27 Huhti 2016, 10:22
Kirjoittaja Mauri H
iner kirjoitti:Stallspeed on kierrosluku mistä ylemmäs ei kiekat nouse paoikoillaan jarrua vasten. Saa osakaasullakin kiekat nouseen tohon...

Mulla ainakin tarvii imasta jarrut kiinni "vacuum brakillä". Muuten meinaa lähteä ryömimään kun ahdot nousee.
Bremboilla varmaan pysys paremmin paikallaan :)


Joo Bremboilla ei oo ongelmia ryömimisen kanssa. Ehkä toi master cylinder brace auttaa myös kun uskaltaa runtata poljinta kunnolla ilman että on pelkoa tulipellin vääntämisestä.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 17:04
Kirjoittaja Forester XT
Kertokaas onko tuolle 4eat:in hitaalle vaihtamiselle mitään tehtävissä?

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 19:44
Kirjoittaja Tomcat
Forester XT kirjoitti:Kertokaas onko tuolle 4eat:in hitaalle vaihtamiselle mitään tehtävissä?


On, esim valvebody vaihtoon, tosin ei mitään hajua mikä noista jälkimarkkina bodyistä on suositeltavin??

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... ?t=1166360

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 20:03
Kirjoittaja Forester XT
HAAAAAAA.. Tähänhän täytyy tutustua. Iso peukku taas Tomcatille.. Jos jollain omakohtaista kokemusta tai tietää kuka tollasen projektin tekisi suomessa saa ilmoittaa :thumbsup:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 21:04
Kirjoittaja iner
Nämä uudemmat 4eat.t on ns. direct control laatikoita. Ei käsittääkseni valve bodylle ole paljoa tehtävissä.
Jollain resistorihuijauksella voi line pressurea nostaa, mutta tuon toimivuudesta ei ole mitään käryä...

Ihmettelen kyllä jos joku sanoo sportshift 4eat.n olevan hidas vaihtamaan. Joko kaikki ei ole kunnossa, tai sit vertaa vaihtoja suorakytkentä manuaaliin :D
Ecun softalla pystyy aika paljon vaikuttamaan vaihtojen terävyyteen.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 21:18
Kirjoittaja Mauri H
Ainoa hitaus mitä minä keksin on vaihtologiikan hitaus. Siitä kun loota päättää vaihtaa siihen kun se sitten vaihtaa kestää aika kauan. Varsinkin sporttipuolella ajaessa huomaa että vaihdenumero mittarissa vaihtuu varmaan sekunttia ennen kuin itse vaihde.

Alaspäinvaihto kestää kanssa aika kauan, välillä vaihtaa kaasusta kolmoselle ja siten päättääkin että ei hitto, kakkosta tarvitaan :lol: Se taitaa olla ohjelmallinen ongelma se.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 21:21
Kirjoittaja Forester XT
iner kirjoitti:Nämä uudemmat 4eat.t on ns. direct control laatikoita. Ei käsittääkseni valve bodylle ole paljoa tehtävissä.
Jollain resistorihuijauksella voi line pressurea nostaa, mutta tuon toimivuudesta ei ole mitään käryä...

Ihmettelen kyllä jos joku sanoo sportshift 4eat.n olevan hidas vaihtamaan. Joko kaikki ei ole kunnossa, tai sit vertaa vaihtoja suorakytkentä manuaaliin :D
Ecun softalla pystyy aika paljon vaikuttamaan vaihtojen terävyyteen.


Kävin tossa pari pv sitten ohjelmoimassa tuon oman 06 foren ja kyllä tuntuu todella hitaalta vaihteenvaihto kun vedätetään isosti. Tämä ilmeisesti johtuu siitä että vaihteisto ohjaa ecua jotenkin eikä anna vaihtamislupaa ennenkuin vääntö on mennyt alas tai jotain sinnepäin. Voi tosin olla että tajusin väärinkin. Kertoohän tuokin jtn että manuaali on älyttömän paljon ripeämpi samoilla tehoilla vs 4eat.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 21:30
Kirjoittaja iner
Ecun softalla pystyy täyskaasuvaihdoista tekeen todella napakat.
Toisaalta ecun softalla saa vaihdoista myös todella viivyttelevät ja pehmeät...

Kenen softa Forester XT.n autoon tuli?

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 21:33
Kirjoittaja Tomcat
Forester XT kirjoitti: Kertoohän tuokin jtn että manuaali on älyttömän paljon ripeämpi samoilla tehoilla vs 4eat.


Mä taas olen ollut siinä uskossa etä itse vaihteiston rakenne imee tehoja vs Manuaali?

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 21:34
Kirjoittaja Forester XT
iner kirjoitti:Ecun softalla pystyy täyskaasuvaihdoista tekeen todella napakat.
Toisaalta ecun softalla saa vaihdoista myös todella viivyttelevät ja pehmeät...

Kenen softa Forester XT.n autoon tuli?

Sakun softa tuli. Ja kyllä toi softaus nopeutti vaihtoja.. Suorituskykyyn olen todella tyytyväinen tuntuu vaan että toi laatikko jarruttelee. Manuaalina olisi nopeampi :dontknow:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 21:36
Kirjoittaja Forester XT
...

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 21:42
Kirjoittaja iner
Momentinmuunnin syö tehoa ja vain 4-vaihdetta hidastaa myös.
Toisaalta virireserviä on sitten ihan eri tavalla kun 5v manuaalissa :thumbsup:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 21:44
Kirjoittaja Forester XT
iner kirjoitti:Momentinmuunnin syö tehoa ja vain 4-vaihdetta hidastaa myös.
Toisaalta virireserviä on sitten ihan eri tavalla kun 5v manuaalissa :thumbsup:

Oukki. Juuh kivoja laitteitahan nämä on. Itsellä vaan virit tapissa, seuraava askel on sitten koneen vahvistaminen jos tuo ei riitä.

Re: RE: Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 28 Huhti 2016, 21:45
Kirjoittaja mechanix
iner kirjoitti:Momentinmuunnin syö tehoa ja vain 4-vaihdetta hidastaa myös.
Toisaalta virireserviä on sitten ihan eri tavalla kun 5v manuaalissa :thumbsup:

Nyt kun saan blitzenin käyntikuntoon niin alkaa tcu-boksin suunnittelu, vähän olosuhteiden pakostakin kun pistin siihen automaatin ja vakioboksia en todellakaan meinannut laittaa [emoji1] manuaalitoiminnoilla tietenkin ja turbiinilukkoa täytyy koittaa käyttää hyväksi sitten rankalla kädellä [emoji1]

Re: RE: Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 05:31
Kirjoittaja iner
mechanix kirjoitti:
iner kirjoitti:Momentinmuunnin syö tehoa ja vain 4-vaihdetta hidastaa myös.
Toisaalta virireserviä on sitten ihan eri tavalla kun 5v manuaalissa :thumbsup:

Nyt kun saan blitzenin käyntikuntoon niin alkaa tcu-boksin suunnittelu, vähän olosuhteiden pakostakin kun pistin siihen automaatin ja vakioboksia en todellakaan meinannut laittaa manuaalitoiminnoilla tietenkin ja turbiinilukkoa täytyy koittaa käyttää hyväksi sitten rankalla kädellä


Melkein voin lotota turbiiniremontin puolesta jos säädät täyskaasulla turbiinin lukitsemaan.

Se lukko on suunniteltu vain auttamaan polttoaineen kulutuksessa.
Jos isoa viriä meinaat, niin poista kokonaan se turbiinin lukkokytkin. Ja samalla sinne vaihtaa isomman stallspeedin omaavan turbiinin :D

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 08:40
Kirjoittaja mechanix
Ei sitä täyskaasulla ollukkaan tarkoitus käyttää. Lähinnä että saa täysin säädettävän boksin näihin vanhempiin lootiin ainakin, jos sais tuon "sivistyneen" mummoilun pois laatikosta ilman suurempaa mekaanista modailua.

Re: RE: Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 08:43
Kirjoittaja Qulle
mechanix kirjoitti:Ei sitä täyskaasulla ollukkaan tarkoitus käyttää. Lähinnä että saa täysin säädettävän boksin näihin vanhempiin lootiin ainakin, jos sais tuon "sivistyneen" mummoilun pois laatikosta ilman suurempaa mekaanista modailua.

Hah, niin niin [emoji16] [emoji16]

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 09:02
Kirjoittaja mechanix
:mrgreen:

Ja mekaanisilla muutoksilla tarkoitin nimenomaan valvebodya, en vahvistuksia ym.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 09:29
Kirjoittaja Mauri H
Toi 4EAT olis kyllä tosi hyvä loota jos vain siihen olis saatavissa kunnolla muokattavissa oleva ohjaus. Vois vahvistaa sen mekaanisesti oikein kunnolla ja sitten säätää normiajon vaihdot kutakuinkin mukavaksi ja poistaa suuremmilla kaasun asennoilla kaikki vaihtojen pehmennykset. Samalla voisi säätää normimoodin ja sportin erot selvemmiksi, eli sportti kunnolla agressiiviseksi.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 09:32
Kirjoittaja Qulle
Olenko tulossa vanhaksi kun aika ajoin huomaan miettiväni miten tällainen vastaa 4eat mitä mulla OB:ssa toimis radalla 200:ssa, olettaen että se kans vaihtaa hätäseen eikä luista [emoji33]

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 10:01
Kirjoittaja iner
Qulle kirjoitti:Olenko tulossa vanhaksi kun aika ajoin huomaan miettiväni miten tällainen vastaa 4eat mitä mulla OB:ssa toimis radalla 200:ssa, olettaen että se kans vaihtaa hätäseen eikä luista

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla

Oot tulossa vanhaksi (ja viisaaksi) :D

Ainakin jääratatouhuissa piikkirenkailla ihan mahtavasti toimii tuo vtd 4eat sportshiftillä :thumbsup:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 10:06
Kirjoittaja iner
Mauri H kirjoitti:Toi 4EAT olis kyllä tosi hyvä loota jos vain siihen olis saatavissa kunnolla muokattavissa oleva ohjaus. Vois vahvistaa sen mekaanisesti oikein kunnolla ja sitten säätää normiajon vaihdot kutakuinkin mukavaksi ja poistaa suuremmilla kaasun asennoilla kaikki vaihtojen pehmennykset. Samalla voisi säätää normimoodin ja sportin erot selvemmiksi, eli sportti kunnolla agressiiviseksi.


Tuon ohjauksen saamisen suhteen oon ite jo luovuttanut. Kyllä tuohon sais softaa jo,jos se järkevästi onnistus :(
Moni taho on yrittänyt tuota tcu.ta puukottaa, mutta aika tekemättömäksi hommaksi osoittautunut.

Re: RE: Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 10:08
Kirjoittaja mechanix
iner kirjoitti:
Mauri H kirjoitti:Toi 4EAT olis kyllä tosi hyvä loota jos vain siihen olis saatavissa kunnolla muokattavissa oleva ohjaus. Vois vahvistaa sen mekaanisesti oikein kunnolla ja sitten säätää normiajon vaihdot kutakuinkin mukavaksi ja poistaa suuremmilla kaasun asennoilla kaikki vaihtojen pehmennykset. Samalla voisi säätää normimoodin ja sportin erot selvemmiksi, eli sportti kunnolla agressiiviseksi.


Tuon ohjauksen saamisen suhteen oon ite jo luovuttanut. Kyllä tuohon sais softaa jo,jos se järkevästi onnistus :(
Moni taho on yrittänyt tuota tcu.ta puukottaa, mutta aika tekemättömäksi hommaksi osoittautunut.

Sen takia tässä ois ideana väsätä kokonaan uusi. Vanhempia toki onnistuu lastuttaa mutta ei sekään mikään yksinkertainen toimenpide ole...

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 10:08
Kirjoittaja Qulle
Miika tekee siitä hyvän nyt kerralla sit :)

Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla

Re: RE: Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 10:15
Kirjoittaja iner
mechanix kirjoitti:
iner kirjoitti:
Mauri H kirjoitti:Toi 4EAT olis kyllä tosi hyvä loota jos vain siihen olis saatavissa kunnolla muokattavissa oleva ohjaus. Vois vahvistaa sen mekaanisesti oikein kunnolla ja sitten säätää normiajon vaihdot kutakuinkin mukavaksi ja poistaa suuremmilla kaasun asennoilla kaikki vaihtojen pehmennykset. Samalla voisi säätää normimoodin ja sportin erot selvemmiksi, eli sportti kunnolla agressiiviseksi.


Tuon ohjauksen saamisen suhteen oon ite jo luovuttanut. Kyllä tuohon sais softaa jo,jos se järkevästi onnistus :(
Moni taho on yrittänyt tuota tcu.ta puukottaa, mutta aika tekemättömäksi hommaksi osoittautunut.

Sen takia tässä ois ideana väsätä kokonaan uusi. Vanhempia toki onnistuu lastuttaa mutta ei sekään mikään yksinkertainen toimenpide ole...


Samalla varmaan teet vtd.n ohjauksen siihen purkkiin ;)

Re: RE: Re: RE: Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 10:25
Kirjoittaja mechanix
iner kirjoitti:
mechanix kirjoitti:
iner kirjoitti:[quote="Mauri H"]Toi 4EAT olis kyllä tosi hyvä loota jos vain siihen olis saatavissa kunnolla muokattavissa oleva ohjaus. Vois vahvistaa sen mekaanisesti oikein kunnolla ja sitten säätää normiajon vaihdot kutakuinkin mukavaksi ja poistaa suuremmilla kaasun asennoilla kaikki vaihtojen pehmennykset. Samalla voisi säätää normimoodin ja sportin erot selvemmiksi, eli sportti kunnolla agressiiviseksi.


Tuon ohjauksen saamisen suhteen oon ite jo luovuttanut. Kyllä tuohon sais softaa jo,jos se järkevästi onnistus :(
Moni taho on yrittänyt tuota tcu.ta puukottaa, mutta aika tekemättömäksi hommaksi osoittautunut.

Sen takia tässä ois ideana väsätä kokonaan uusi. Vanhempia toki onnistuu lastuttaa mutta ei sekään mikään yksinkertainen toimenpide ole...


Samalla varmaan teet vtd.n ohjauksen siihen purkkiin ;)[/quote]
Tarkoitus oli :-)

Re: RE: Re: RE: Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 10:43
Kirjoittaja iner

Tuon ohjauksen saamisen suhteen oon ite jo luovuttanut. Kyllä tuohon sais softaa jo,jos se järkevästi onnistus :(
Moni taho on yrittänyt tuota tcu.ta puukottaa, mutta aika tekemättömäksi hommaksi osoittautunut.
Sen takia tässä ois ideana väsätä kokonaan uusi. Vanhempia toki onnistuu lastuttaa mutta ei sekään mikään yksinkertainen toimenpide ole..

Samalla varmaan teet vtd.n ohjauksen siihen purkkiin ;)
Tarkoitus oli :-)


Myös can väyläseen? :wave:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 29 Huhti 2016, 11:19
Kirjoittaja mechanix
Öö... no voihan sekin onnistua :D

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 30 Huhti 2016, 13:08
Kirjoittaja iner
Pitää yrittää säätää boost launchia kohdalleen. Nyt paineet rajautuu 0,55bar jarrua vasten. Vielä ei sudi... Säätöä säätöä :D

https://youtu.be/wQbGlA7o8o8

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 01 Touko 2016, 10:07
Kirjoittaja Mauri H
iner kirjoitti:Pitää yrittää säätää boost launchia kohdalleen. Nyt paineet rajautuu 0,55bar jarrua vasten. Vielä ei sudi... Säätöä säätöä :D

https://youtu.be/wQbGlA7o8o8


Mikäs ahdin sulla olikaan? Noi VF-sarjalaiset tuntuu olevan sellaisia että kilon kohdalta vasta alkaa kunnolla se runttaus. Niillä main lienee se sweet spotti lähdölle.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 01 Touko 2016, 10:28
Kirjoittaja iner
Mauri H kirjoitti:
iner kirjoitti:Pitää yrittää säätää boost launchia kohdalleen. Nyt paineet rajautuu 0,55bar jarrua vasten. Vielä ei sudi... Säätöä säätöä :D

https://youtu.be/wQbGlA7o8o8


Mikäs ahdin sulla olikaan? Noi VF-sarjalaiset tuntuu olevan sellaisia että kilon kohdalta vasta alkaa kunnolla se runttaus. Niillä main lienee se sweet spotti lähdölle.


Periaatteessa vf30 (vf35 jossa p18 pakopesä).

Todennäköisesti kilon kohdille kun saa niin varmaan aika hyvä. 1.5bar lähtee paikaltaa vähän liikaa sutasemalla ja raakasti :D
Ongelmana myös ahtokorjaukset heti liikkeelle lähdettäessä. Helposti kyykkää ahdot... Ei oo näiden automaattien ahtokarttojen säätö ihan samanlaista kun manuaaleissa.

Jostain syystä myös välillä sulkee kaasuläpän 50% paikkeille brake boostin aikana. Tämä nyt ei varsinaisesti haittaa, kun ahdot pysyy silti, ihmetyttää vaan...

Säätöä säätöä. Kyllä se sweetspotti löytyy.

Tässä tän hetken ahtokartta. Noihin arvoihin pyritään...


Kuva

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 01 Touko 2016, 18:18
Kirjoittaja iner
1bar lähdöllä 4.82sec 0-100kmh.
Vähän yrittää jo sutasta :D

https://youtu.be/hYVdfsvt5lA

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 01 Touko 2016, 20:23
Kirjoittaja Mauri H
Aika sivistyneesti poistuu paikaltaan, äänet on sopivan miedot, tuollaiset kelpais itsellekin.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 01 Touko 2016, 20:36
Kirjoittaja Forester XT
iner kirjoitti:1bar lähdöllä 4.82sec 0-100kmh.
Vähän yrittää jo sutasta :D

https://youtu.be/hYVdfsvt5lA

Komiaa on meno.. Onko vielä paljonkin varaa kiristää ruuvia? Kohta uus video 1.5barilla :laughing7:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 02 Touko 2016, 08:42
Kirjoittaja Tomcat
iner kirjoitti:1bar lähdöllä 4.82sec 0-100kmh.
Vähän yrittää jo sutasta :D

https://youtu.be/hYVdfsvt5lA


NICE!!! :thumbsup:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 03 Touko 2016, 18:50
Kirjoittaja Härski
Respect :headbang: inerin vika kun aikoinaan sotki minutkin näihin mukaan :D "tos ois sulle hyvä turbo..." no la laitetaan säädöt kohdalleen :thumbsup:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 08 Touko 2016, 06:19
Kirjoittaja Forester XT
Huutakaa hep jos kokemusta näistä? Kaveri kehunut kovasti kyseisen lafkan tuotteita muun merkkisissä automaateissa.
http://www.transgo.com/products.php?prd ... ntview=Yes

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 08 Touko 2016, 18:07
Kirjoittaja mechanix
Saisko toisen diagnoosin vielä laatikkotohtoreilta :mrgreen: Laatikon koodi, TZ1A3ZB2AA, oonko oikeilla jäljillä että on phase 2 ja tuo lihavoitu + alleviivattu A kertoo sen? Jos joku löytää vielä lisäinfoa laatikosta ni olisin kiitollinen :) Laatikko siis jostain 2000+ jdm fore s/tb:stä.

EDIT: Liittimienkin perusteella phase2.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 08 Touko 2016, 20:39
Kirjoittaja iner
Forester XT kirjoitti:Huutakaa hep jos kokemusta näistä? Kaveri kehunut kovasti kyseisen lafkan tuotteita muun merkkisissä automaateissa.
http://www.transgo.com/products.php?prd ... ntview=Yes

Tuskin monella.

Huutakoon hep, jos joku on joutunut öljynvaihtoa ihmeempää huoltoa tekemään 4eat vtd laatikkoon. Tai voi huutaa hep, jos on edes kuullut että joku olisi tällaisen laatikon rikkonut :D

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 08 Touko 2016, 21:42
Kirjoittaja Forester XT
iner kirjoitti:
Forester XT kirjoitti:Huutakaa hep jos kokemusta näistä? Kaveri kehunut kovasti kyseisen lafkan tuotteita muun merkkisissä automaateissa.
http://www.transgo.com/products.php?prd ... ntview=Yes

Tuskin monella.

Huutakoon hep, jos joku on joutunut öljynvaihtoa ihmeempää huoltoa tekemään 4eat vtd laatikkoon. Tai voi huutaa hep, jos on edes kuullut että joku olisi tällaisen laatikon rikkonut :D



:biggrin:
Eikös jotkut hurjat ole repinyt näistä aika isojakin tehoja +500hp? Jenkiforumien puolella on ollut juttua noista valve bodyjen modaamisista niin ajattelin että joku hurja olisi täälläkin testannut.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 08 Touko 2016, 21:57
Kirjoittaja iner
Forester XT kirjoitti:
iner kirjoitti:
Forester XT kirjoitti:Huutakaa hep jos kokemusta näistä? Kaveri kehunut kovasti kyseisen lafkan tuotteita muun merkkisissä automaateissa.
http://www.transgo.com/products.php?prd ... ntview=Yes

Tuskin monella.

Huutakoon hep, jos joku on joutunut öljynvaihtoa ihmeempää huoltoa tekemään 4eat vtd laatikkoon. Tai voi huutaa hep, jos on edes kuullut että joku olisi tällaisen laatikon rikkonut :D



:biggrin:
Eikös jotkut hurjat ole repinyt näistä aika isojakin tehoja +500hp? Jenkiforumien puolella on ollut juttua noista valve bodyjen modaamisista niin ajattelin että joku hurja olisi täälläkin testannut.


Jenkeissä on aika vähänlaisesti ollut myynnissä 4eat vtd laatikoita...

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 14 Touko 2016, 04:57
Kirjoittaja PTK
iner kirjoitti:1bar lähdöllä 4.82sec 0-100kmh.
Vähän yrittää jo sutasta :D

https://youtu.be/hYVdfsvt5lA

Voimaa.. nopeutta.. Kyllä lähtee! :thumbsup:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 14 Touko 2016, 05:10
Kirjoittaja PTK
mechanix kirjoitti:Saisko toisen diagnoosin vielä laatikkotohtoreilta :mrgreen: Laatikon koodi, TZ1A3ZB2AA, oonko oikeilla jäljillä että on phase 2 ja tuo lihavoitu + alleviivattu A kertoo sen? Jos joku löytää vielä lisäinfoa laatikosta ni olisin kiitollinen :) Laatikko siis jostain 2000+ jdm fore s/tb:stä.

EDIT: Liittimienkin perusteella phase2.

Koodi sano että phase 2. Ja ulkokuoresta sen äkkiä huomaa, onko pannan kiristys ruuville paikkaa ja onko suodattimen paikka loodan kyljes.. Jos vastaus on: ei ja kyllä, se ompi phase 2, ja kyllä, ei, niin phase 1. ;)

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 14 Touko 2016, 05:37
Kirjoittaja PTK
Ja vielä lisäys, MPT:ssä pitäs olla maksimi määrä levyjä tuossa loodassa.

EDIT. Jos loodan koko koodi on TZ1A3ZB2AA-P5, niin perävälitys pitäis olla 4.444.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 14 Touko 2016, 10:19
Kirjoittaja mechanix
Phase2 se oli myös liittimien perusteella ja 4.444 perävälitys siinä on kun ei enää suttaa takarenkailla koko aikaa peränvaihdon jälkeen:-) edellinen perä piti olla samasta autosta mutta olikin 3.54 välityksellä... meinas olla keskilukko päällä kulku nihkeetä :D

Leimakin tulla napsahti niin pääsee säätöhommeleihin ja tcu:n koodaamiseen. Tällä hetkellä yksinkertainen arduino-koodi ohjailee releillä laatikkoa ja vaihteet vaihtuu sportshift-ratin napeilla :-)

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 14 Touko 2016, 16:27
Kirjoittaja Tomcat
Mulla tuossa LTD mallissa TV1A3YB3AB-PJ Onkohan missään muussa samaa askia?? :roll:

Ja mulle kans läpyskävaihteet toimimaan, läpyskät löytyy jo :lol:

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 14 Touko 2016, 20:50
Kirjoittaja PTK
^ Ei ainakaan löytyny muita malleja, missä olis tuota lootaa.. Taitaa olla tuo LTD ainut missä on tuolla koodilla oleva aski.

Re: RE: Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 14 Touko 2016, 21:24
Kirjoittaja mechanix
Tomcat kirjoitti:Mulla tuossa LTD mallissa TV1A3YB3AB-PJ Onkohan missään muussa samaa askia?? :roll:

Ja mulle kans läpyskävaihteet toimimaan, läpyskät löytyy jo :lol:

Eiköhän nuo läpyskät jossain vaiheessa toimintaan saateta :-) nyt kun tuo laatikkokin on phase2 niin samalla menee sitten kun tuon omankin purkin tekee.

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 14 Touko 2016, 21:55
Kirjoittaja Tomcat
Asiaa!!

Re: 5EAT/4EAT -automaattivaihdelaatikot

Lähetetty: 23 Touko 2016, 18:07
Kirjoittaja iner
Tomcat kirjoitti:En tiedä mitä siellä askissa tapahtui Rantakaren "resetoinnin/opetuksen" jälkeen mutta auto oli aivan eri sieltä pois lähtiessä, ja nimen omaan huomattavasti pehmeempi/jouheempi kuin ennen sessiota, kuin uudella olisi ajellu...


Nyt kerkes hetken paneutua tähän aiheeseen...

Tein itse tuon "resetoinnin".
Virallisemmin: " advance operation of learning control"

Olipas mystinen kokemus ja meinas jännäkakka tulla housuun :D

Tuohon resetti tilaan kun sai auton, niin alko tapahtumaan. Tyhjäkäynnillä d-päällä ja jarru pohjassa tehdään tuo homma. Laatikko paukutteli pykäliä sisään niin että jysähteli. Ja muitakin ihme ääniä kuulu :o

Hommaan tarvii ssm ohjelman ja sopivan obd2 kaapelin. Tässä ohjeet tuohon hommaan kokonaisuudessaan:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

FACILITATION OF LEARNING CONTROL
NOTE:
When the following services are performed, or
when the shifting shock is occurred in total check
with vehicle driving, perform the learning with fol-
lowing procedures.
• Replacement of TCM
• Replacement of transmission assembly
• Replacement of clutches
• Replacement of control valve body
• When {Clear Memory 2} is performed;
1) Shift the select lever to “P” range, and apply the
parking brake.
2) Lift-up the vehicle.
3) Connect the Subaru Select Monitor to the data
link connector, and then turn the ignition switch to ON.
4) Perform {Clear Memory 2} using the Subaru Se-
lect Monitor. <Ref. to 4AT(D)(diag)-15, CLEAR
MEMORY MODE, OPERATION, Subaru Select
Monitor.>
5) Using the Subaru Select Monitor, check that
there is no DTC displayed. <Ref. to 4AT(D)(diag)-
14, READ DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC),
OPERATION, Subaru Select Monitor.>
6) Warm-up the engine until the ATF temperature
displayed on the Subaru Select Monitor reaches 60
— 90°C (140 — 194°F). <Ref. to 4AT(D)(diag)-14,
READ CURRENT DATA, OPERATION, Subaru
Select Monitor.>
7) Shift the select lever to “R” range.
8) Turn all switches including headlight, air condi-
tioner, seat heater, rear defogger and etc. OFF.
9) Turn the ignition switch to OFF, and wait more
than 30 seconds with the accessory OFF.
10) When “Communication Failed!” is displayed on
Subaru Select Monitor, press the brake pedal fully
until the learning control promotion is completed.
11) Turn the ignition switch to ON.
12) Check that the Subaru Select Monitor is re-
turned to normal operation.
13) Shift the select lever to “P” range, and then wait
for more than 3 seconds.
14) Shift the select lever to “R” range, and then wait
for more than 3 seconds.
15) Shift the select lever to “N” range, and then wait
for more than 3 seconds.
16) Shift the select lever to “D” range, and then wait
for more than 3 seconds.
17) Shift the select lever to “N” range, and then wait
for more than 3 seconds.
18) Slowly depress the accelerator pedal to full
throttle.
19) Slowly release the accelerator pedal complete-
ly.
20) Start the engine, and idle it.
21) Shift the select lever to “D” range.
22) Start learning control promotion. At this time,
the AT OIL TEMP warning light in the combination
meter will start blinking at 2 Hz. When the AT OIL
TEMP warning light does not blink, turn the ignition
switch to OFF and repeat the procedures from step
4). When the AT OIL TEMP warning light which
blinking at 2 Hz changes to blink at 0.5 Hz, learning
control promotion is completed.
NOTE:
When blinking of AT OIL TEMP warning light
changes from 2 Hz to 4 Hz during learning control
promotion, repeat the procedure from step 4).
23) Shift the select lever to “N” range, and then turn
the ignition switch to OFF.
24) Shift the select lever to “P” range to complete
the learning control promotion.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nyt testiajolle kokeileen miten muuttu... :driving: