HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Link G4 PnP ja Impreza

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Link G4 PnP ja Impreza

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 08 Tammi 2017, 11:05

Muutaman kyssäri tästä boksista, joillain kyseinen laite varmasti on käytössä ja muutama kyssäri tästä

Kartat jos lataa v5-6 WRX ja tarkastelee ennakoita tähän moottoriin niin luvut näyttää melko rajuilta ainakin mitä on muita moottoreita säätänyt, voiko nuo pitää paikkansa :crazy:
Kuva

Ajonesto varmaankin toimii samallalailla kuin orkkisboksilla?

IAT ja lisälähdöt ilmeisesti toimii tuolla lisäjohtosarjalla minkä voi ostaa erikseen?

Kiitos :thumbsup:
Viimeksi muokannut -Jarkko- 01 Joulu 2017, 16:00, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tatu_s
Viestit: 48
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:14

Re: Link G4 PnP ja Impreza

ViestiKirjoittaja tatu_s » 08 Tammi 2017, 20:56

Tuollaista säädin tutulle myös ja tulin samaan päätelmään että ennakot tuntuu uskomattomilta. Kun ei kuulokkeita ollut ja kadulla säädettiin niin pudotin vaan painepuolen ennakot 12astetta@2500 -> 14astetta@7000 tai jotain sinnepäin ettei ainakaan sen takia kilahda. Hyvin puhtaasti pelaa noilla ja saatettiin joku aste laittaa lisääkin, oli puhe ajaa sitten penkissä kuulokkeiden kanssa sitten ennakot kohdalleen.

Pikasäätö tehtiin että uskaltaa kokeilla eikä tarkistettu edes lampulla ennakkoa. Pitäisipä sen olla kohdallaan koska muuten kaikki toimi loistavasti niinkuin pitääkin. Ajonesto pelaa ainakin V4 vaikka megasquirtilla, ei liity ecuun.

IAT kannattaa pitää silmällä top mountilla, nousee lämmöt todella äkkiä ja vie aikansa että toipuu. Selkeä suojakartta oli muistaakseni vähentää ennakkoa kun lämpeää. Tosiaan erikseen laitettava se anturi.

Ahtopaineen ohjauksessa oli joku pehmennys ahtimen herätessä pienillä kierroksilla, sai karttaa muokkaamalla heräämään jonkin verran alempaa (type ra, liekkö se sitten vf32 tai vf35..).

Kerro kokemuksia kun pääset säätämään, hyvältä kamppeelta tuntui noin äkkiseltään tuo ohjaus!

-Jarkko-
Viestit: 245
Liittynyt: 14 Helmi 2015, 19:45

Re: Link G4 PnP ja Impreza

ViestiKirjoittaja -Jarkko- » 08 Tammi 2017, 21:35

Sieltä tuli kattavasti asiaa kiitos :thumbsup:

Vähän monimutkaselta softa näin äkkiä tuntuu vrt vaikka Haltech mikä on todella simppeli. Noi ennakot tosiaan pisti heti silmään et melkosesti on. kun monesti 1,5bar mennään jo lähellä nollaa asteissa. En kyllä tiiä mistä noi kartat on revitty, ehkä joku JDM +100okt mutta jopa tälle bensalle on raju, etanolilla varmaan toimis sellasenaan :lol:

Pystyskö tuon IAT:n laittaa cooleriin kiinni vai olisko tuo tulpan tilalle kaasuläpän jälkeen parempi? Tai johonkin siihen paikkeille?

Avatar
tatu_s
Viestit: 48
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:14

Re: Link G4 PnP ja Impreza

ViestiKirjoittaja tatu_s » 09 Tammi 2017, 07:51

Minulla oli top mountilla IAT kennon etureunassa, kaasuläpän reiän vieressä. Sorvasin alumiinista kierreholkin joka hitsattiin coolerin. Siitä pähkäilin että mittaa just jäähdytettyä ilmaa, mitä se moottori oikeastikin saa eikä lämmin imusarja vastaavasti säteile lämpöä suoraan anturille. Pelaa varmasti ongelmitta myös imusarjassa jos ei jää mihinkään poteroon. V4 GT cooleri anturin kierteellä olisi ylimääräisenä, dumpin lähtö on ainakin erilainen kuin sinulla.

Vakio map-anturi loppui tuossa jo 1bar, jos 1,5bar tarkoitus säätää niin laita ennakkoa alkuun vaikka 7 -> 10 astetta. Toki tuohon vaikuttaa moni asia vaan tuolla pitäisi olla turvallista. Huomioitavaa tosiaan se IAT joka nousee nopeasti jo 1bar paineella ja vaatii ennakon pienennystä. Toinen on pakopaine jolle voi hitsata jarruputkiliittimen uppipeen, kieppi jarruputkea hävittämään lämmön ja mittarista käy joku halpa ahtopainemittari tms. Voi vaatia sen kuristimen letkuun ettei lepata mittari pakopulssista. Itsellä oli pakopaineen kanssa ongelmaa pitkään parilla eri ahtimella ja pakopesällä..

Softa oli minusta melko selkeä, samat asiat sieltä jotakuinkin löytyy, vain eri nimillä ja kartat eri päin yms. Tuo oli siitä loistava että kaikki pelaa heti kun tehtaalta tulleessa autossa, jää vaan painepuoli ja turvatoiminnot säädettäväksi.

sti8
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Elo 2015, 17:11
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: Link G4 PnP ja Impreza

ViestiKirjoittaja sti8 » 07 Heinä 2017, 23:18

-Jarkko- kirjoitti:Sieltä tuli kattavasti asiaa kiitos :thumbsup:
Noi ennakot tosiaan pisti heti silmään et melkosesti on. kun monesti 1,5bar mennään jo lähellä nollaa asteissa. En kyllä tiiä mistä noi kartat on revitty, ehkä joku JDM +100okt mutta jopa tälle bensalle on raju, etanolilla varmaan toimis sellasenaan :lol:


Mulla on ver5 jdm ecussa (johon pääsen sisään) about samat ennakot tehtaalta. Nakutti 98:lla ajaessa radalla :lolno: . E85:lla toimi kuten pitääkin, eikä ole nakuttanu noilla tehtaan kireillä ennakoilla. Kävin dynossa hienosäätämässä niin optimi ennakko sielläkin 30ast@250kPa. Yli sen ja vääntö laski ja alkoi nakuttaa loppupäässä
MY97 Type-R STi
1.8 Turbo Miata


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa