HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru Outback 2007 3.0R Misfire ongelma

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
NewjaOld
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 22:36

Subaru Outback 2007 3.0R Misfire ongelma

ViestiKirjoittaja NewjaOld » 23 Tammi 2017, 22:41

Auto herjaa kokoajan Misfire cylinder 1.

Nyt jo tutkittua:
- Johtosarja eculta suuttimelle ja puolalle -> OK
- Virransyöttö puolalle ja suuttimelle -> OK
- Maadotus puolalle -> OK
- Pakoputken tiiveys -> OK
- Ohivuoto -> OK
- Puristuspaine -> OK
- Vaihdettu ristiin tulppa -> ei vaikutusta
- Vaihdettu ristiin puola -> ei vaikutusta
- Vaihdettu ristiin suutin -> ei vaikutusta

Sitten paikallaan kun seisoo tyhjäkäynnillä niin sylinteri voi tulla peliin ihan itestään ja toimia 20 senkunttia jonka jälkeen taas häviää pois.

Tänään ajelin korkeilla kierroksilla yli 3500rpm n.20km jolloin ei tullut vikaherjaa sekä toimi normaalisti ja kun pysähty muutaman kerran liikennevaloihin toimi kokoajan kaikilla sylintereillä.
Kävin sen jälkee kaupassa ja taas oli 1 sylinteri poissa pelistä kun auton käynnisti uudelleen.

Onko jollain ollut samanlaista vikaa

Jari
Viimeksi muokannut NewjaOld 24 Tammi 2017, 20:20, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Subaru Outback 3.0R Misfire ongelma

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 24 Tammi 2017, 19:35

Voisi olla jopa niinkin yksinkertainen, kuin tulpanjohto. Halpa vika. voi anta yleismittarllakin ihan järkeviä lukuja, mutta silti ei välttämättä mee kipinä läpi.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

NewjaOld
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 22:36

Re: Subaru Outback 3.0R Misfire ongelma

ViestiKirjoittaja NewjaOld » 24 Tammi 2017, 20:20

Konehan on ez30d(ez30r) 250hp eli jokaiselle tulpalle on oma puola joten eipä ole noita tulpanjohtoja ja jos puolat vaihettu "ehjän" sylinterin kanssa ristiin ei vaikutusta niin ei voi vika olla siinä.

Sandman1
Viestit: 590
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:08

Re: Subaru Outback 2007 3.0R Misfire ongelma

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 24 Tammi 2017, 22:31

Niinpä tietenkin... poissulkee tuon vian aika varmasti [emoji5]
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Hekxalite
Viestit: 19
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 23:12

Re: Subaru Outback 2007 3.0R Misfire ongelma

ViestiKirjoittaja Hekxalite » 07 Helmi 2017, 11:08

Onko tullut tähän vikaan vielä ratkaisua?
Olitkin laittanut että ohivuototesti tehty ja oli ok...mutta olisiko silti mahdollista että kannentiivisteessä olisi vikaa, Joitain tapauksia ulkomaisilla foorumeillä tullut vastaan missä kannentiiviste pettänyt. Olisi pitänyt kyllä näkyä ainakin teoriassa ohivuototestissä.
Ehkä voisi vielä tarkastaa jäähdytysjärjestelmän tiiviyden painetestillä varmuuden vuoksi ja jos mahdollista niin ehkä mitata pakokaasuanylaattorilla HC-arvo paisuntasäiliön ilmatilasta. Oliko muuten tulppien kärkien väreissä eroa?
Joskus saattaa pieni kannentiivistevuoto, jos vuotaa jäähdytinnestettä palotilaan, aiheuttaa sen että käynnistyksessä/tyhjäkännillä ei jaksa polttaa kunnolla ja tulee sytytyskatkoksia mutta sitten kierroksilla vielä toimii.
Oletko päässyt katsomaan sylinteriin esim. endoskooppikameralla tai muulla tavoin? Sylinteriin katsomalla voi myös selvitä jäähdytysnestevuoto jos jonkun sylinterin männän laki on puhtaampi/kirkkaampi.

Nämä vaan spekulaationa kun tuli mieleen. Toivottavasti vika selviää ja mahdollisimman pienillä kustannuksilla!
MY05 Impreza WRX STi PSE

NewjaOld
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Tammi 2017, 22:36

Re: Subaru Outback 2007 3.0R Misfire ongelma

ViestiKirjoittaja NewjaOld » 07 Helmi 2017, 11:15

Päivitystä vikaa:

- endoskoopilla tutkittu pytty ja verrattu viereiseen jotka on samanlaiset
- uus puristuspaine testi jonka tulos oli 9 syl 1 ku muut sen 11
- laitettu valve cleaner tankkiin ja vähän jeesas
- yön yli annettu olla kontaktiöljyt imukanavassa jonka jälkeen vika oli poissa päivän verran

Ja vika tosiaan on kierroksilla että tyhjäkäynnillä

Pitää vielä paineistaa toi jäähytys järjestelmä ja mittaaa päästöt paisarista jos sieltä löytyis vikaa. Muuten se on kannen purku ja mahollisesti venttiilien purku ja vaihto

Timoisok 79
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Marras 2022, 00:30

Re: Subaru Outback 2007 3.0R Misfire ongelma

ViestiKirjoittaja Timoisok 79 » 26 Tammi 2024, 15:13

moottorin ohjauspoksissa vika jos ei vieä korjaantunut. kuopio seudulla oli saku jauhiainen tms. joka niitä korjaa.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Subaru Outback 2007 3.0R Misfire ongelma

ViestiKirjoittaja Matway » 27 Tammi 2024, 12:34

Toi 1 sylinterin alhaisempi puristuspaine on varmasti oire varsinaisesta viasta. Venat karstoittuneet kun ei polta kunnolla jonka seurauksena ei enää tiivisty kunnolla.

Lähetetty minun SM-S918B laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa