HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Decat vs. racecat

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Avatar
ximmo
Viestit: 537
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Decat vs. racecat

ViestiKirjoittaja ximmo » 02 Huhti 2017, 20:26

Katsastusta varten joutuu taas vaihtaa downpipea vakioon, mikä tuntuu hupsulta, varsinkin kun olen talliton ja kädetön (tai vähintäänkin yksikätinen) uuvatti. Niinpä katselin katilla varustettujen downpipejen hintoja ja eivät ne nyt niin älyttömiä ole, etteikö hieman houkuttaisi. Vaan millainen on päästömittaus briteissä? Mainostavat aina "passed UK MOT emission tests", joten passaakohan myös suomalaisen mittauksen? Eihän tuosta iloa ole, jos joutuu edelleen vaihtohommiin tai muuten kikkailemaan.

Kun kerran on Cobran catback, niin ajattelin, että saman valmistajan downpipe istuisi siihen nätisti:
http://cobrasport.com/index.php/cobra-s ... ction.html
Ja vastaavasti: jos on katittomalle downpipelle säädetty, niin miten paljon tuollainen sports catalyst ahdistaa ja muuttaa käyttäytymistä, onko edessä uusi softaus?
Herrasmiesautoilija.
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX
ex: my09 Forester TD (faijan)

Mökärööri
Viestit: 21
Liittynyt: 23 Joulu 2015, 23:50

Re: Decat vs. racecat

ViestiKirjoittaja Mökärööri » 02 Huhti 2017, 23:05

Ainakin Hayward&Scottin vastaavanlainen meni katsastuksen päästöistä suht helposti läpi. Sitäkin nimenomaan mainostetaan tuolla UK päästövaatimusten täyttämisellä.
Softausasiaan en oikein osaa sanoa. Mutuilisin, että ei tarvitse uutta säätöä.

MSJD
Viestit: 87
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 23:23

Re: Decat vs. racecat

ViestiKirjoittaja MSJD » 03 Huhti 2017, 02:05

Itsellä on ollut kahdessa eri subarussa "racekatilla" varustettuja downpipejä. Molemmat ovat olleet 200 Cell kennolla varustettuja ja eikä päästöjen kanssa ole ollut ongelmia. Ensimmäisessä autossa toki en ollut aluksi käärinyt dp:tä lämpökääreellä, jolloin katalysaattori ei toiminut tyhjäkäynnillä ennen kuin heitti pienen lenkin.
Tämän jälkeen olen käärinyt dp:n ja päästöt ovat tulleet tyhjäkäynnilläkin ongelmitta.
Subaru Impreza Type R STI V3

jah
Toimihenkilö
Viestit: 63
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 12:36

Re: Decat vs. racecat

ViestiKirjoittaja jah » 06 Huhti 2017, 16:04

Mulla oli aikoinaan kanssa WRX:ssä Hayward & Scottin katillinen DP eikä ollut mitään ongelmia päästötesteissä. Katti oli kääritty lämpöeristenauhalla.

eljas
Viestit: 27
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 15:48
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Decat vs. racecat

ViestiKirjoittaja eljas » 06 Huhti 2017, 22:26

Mulla on downpipen alimman mutkan jälkeisellä vaakasuoralla osuudella (eli huomattavasti myöhemmin kuin tuossa Cobran downpipessä) vasta tuo Magnaflow'n 3" metallikennoinen 200CEL kisakatti eikä kyllä mitään ongelmia päästöjen kanssa ollut kertaakaan. Mutuilisin myös että jos tuohon tilalle vaihtaisin suoran putken niin ei vaatisi uutta säätöä koska ei tuo pahemmin käsittääkseni ahdista alle 400hp tehoilla.
Forester STi

sti8
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Elo 2015, 17:11
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: Decat vs. racecat

ViestiKirjoittaja sti8 » 10 Huhti 2017, 14:14

Vaihdoin viikonloppuna 200cel katin (downpipen ihan perässä) suoraan putkeen ja kävin logittaa 100km verran kaahailuja. Putkisto 3" alusta loppuun ja turbo on VF28 @1.5bar. Suoralla putkella ahdot nousi ~10% ja WOT seokset laiheni ~20% eli jonkinverran tuo etua suora putki verrattuna 200cel 3" magnaflow kattiin.
MY97 Type-R STi
1.8 Turbo Miata

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Decat vs. racecat

ViestiKirjoittaja Jampsu » 11 Huhti 2017, 12:23

sti8 kirjoitti:Vaihdoin viikonloppuna 200cel katin (downpipen ihan perässä) suoraan putkeen ja kävin logittaa 100km verran kaahailuja. Putkisto 3" alusta loppuun ja turbo on VF28 @1.5bar. Suoralla putkella ahdot nousi ~10% ja WOT seokset laiheni ~20% eli jonkinverran tuo etua suora putki verrattuna 200cel 3" magnaflow kattiin.

Oliks toi seos laajakaistan näyttämä? Toivottavasti ennen kattia sillä kattihan muuttaa vähän lambdan näyttämää arvoa. Sekä putkiston paine vo myösi vähän muuttaa arvoa.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

sti8
Viestit: 40
Liittynyt: 02 Elo 2015, 17:11
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Re: Decat vs. racecat

ViestiKirjoittaja sti8 » 18 Huhti 2017, 02:39

Jampsu kirjoitti:
sti8 kirjoitti:Vaihdoin viikonloppuna 200cel katin (downpipen ihan perässä) suoraan putkeen ja kävin logittaa 100km verran kaahailuja. Putkisto 3" alusta loppuun ja turbo on VF28 @1.5bar. Suoralla putkella ahdot nousi ~10% ja WOT seokset laiheni ~20% eli jonkinverran tuo etua suora putki verrattuna 200cel 3" magnaflow kattiin.

Oliks toi seos laajakaistan näyttämä? Toivottavasti ennen kattia sillä kattihan muuttaa vähän lambdan näyttämää arvoa. Sekä putkiston paine vo myösi vähän muuttaa arvoa.


Laajakaistan tietenkin. Kuka mittaa seokset katin jälkeen? :wtf:
MY97 Type-R STi
1.8 Turbo Miata

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Decat vs. racecat

ViestiKirjoittaja Jampsu » 18 Huhti 2017, 03:23

sti8 kirjoitti:
Jampsu kirjoitti:
sti8 kirjoitti:Vaihdoin viikonloppuna 200cel katin (downpipen ihan perässä) suoraan putkeen ja kävin logittaa 100km verran kaahailuja. Putkisto 3" alusta loppuun ja turbo on VF28 @1.5bar. Suoralla putkella ahdot nousi ~10% ja WOT seokset laiheni ~20% eli jonkinverran tuo etua suora putki verrattuna 200cel 3" magnaflow kattiin.

Oliks toi seos laajakaistan näyttämä? Toivottavasti ennen kattia sillä kattihan muuttaa vähän lambdan näyttämää arvoa. Sekä putkiston paine vo myösi vähän muuttaa arvoa.


Laajakaistan tietenkin. Kuka mittaa seokset katin jälkeen? :wtf:

On niitäkin nähty...
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa