Sivu 1/1

Decat vs. racecat

Lähetetty: 02 Huhti 2017, 20:26
Kirjoittaja ximmo
Katsastusta varten joutuu taas vaihtaa downpipea vakioon, mikä tuntuu hupsulta, varsinkin kun olen talliton ja kädetön (tai vähintäänkin yksikätinen) uuvatti. Niinpä katselin katilla varustettujen downpipejen hintoja ja eivät ne nyt niin älyttömiä ole, etteikö hieman houkuttaisi. Vaan millainen on päästömittaus briteissä? Mainostavat aina "passed UK MOT emission tests", joten passaakohan myös suomalaisen mittauksen? Eihän tuosta iloa ole, jos joutuu edelleen vaihtohommiin tai muuten kikkailemaan.

Kun kerran on Cobran catback, niin ajattelin, että saman valmistajan downpipe istuisi siihen nätisti:
http://cobrasport.com/index.php/cobra-s ... ction.html
Ja vastaavasti: jos on katittomalle downpipelle säädetty, niin miten paljon tuollainen sports catalyst ahdistaa ja muuttaa käyttäytymistä, onko edessä uusi softaus?

Re: Decat vs. racecat

Lähetetty: 02 Huhti 2017, 23:05
Kirjoittaja Mökärööri
Ainakin Hayward&Scottin vastaavanlainen meni katsastuksen päästöistä suht helposti läpi. Sitäkin nimenomaan mainostetaan tuolla UK päästövaatimusten täyttämisellä.
Softausasiaan en oikein osaa sanoa. Mutuilisin, että ei tarvitse uutta säätöä.

Re: Decat vs. racecat

Lähetetty: 03 Huhti 2017, 02:05
Kirjoittaja MSJD
Itsellä on ollut kahdessa eri subarussa "racekatilla" varustettuja downpipejä. Molemmat ovat olleet 200 Cell kennolla varustettuja ja eikä päästöjen kanssa ole ollut ongelmia. Ensimmäisessä autossa toki en ollut aluksi käärinyt dp:tä lämpökääreellä, jolloin katalysaattori ei toiminut tyhjäkäynnillä ennen kuin heitti pienen lenkin.
Tämän jälkeen olen käärinyt dp:n ja päästöt ovat tulleet tyhjäkäynnilläkin ongelmitta.

Re: Decat vs. racecat

Lähetetty: 06 Huhti 2017, 16:04
Kirjoittaja jah
Mulla oli aikoinaan kanssa WRX:ssä Hayward & Scottin katillinen DP eikä ollut mitään ongelmia päästötesteissä. Katti oli kääritty lämpöeristenauhalla.

Re: Decat vs. racecat

Lähetetty: 06 Huhti 2017, 22:26
Kirjoittaja eljas
Mulla on downpipen alimman mutkan jälkeisellä vaakasuoralla osuudella (eli huomattavasti myöhemmin kuin tuossa Cobran downpipessä) vasta tuo Magnaflow'n 3" metallikennoinen 200CEL kisakatti eikä kyllä mitään ongelmia päästöjen kanssa ollut kertaakaan. Mutuilisin myös että jos tuohon tilalle vaihtaisin suoran putken niin ei vaatisi uutta säätöä koska ei tuo pahemmin käsittääkseni ahdista alle 400hp tehoilla.

Re: Decat vs. racecat

Lähetetty: 10 Huhti 2017, 14:14
Kirjoittaja sti8
Vaihdoin viikonloppuna 200cel katin (downpipen ihan perässä) suoraan putkeen ja kävin logittaa 100km verran kaahailuja. Putkisto 3" alusta loppuun ja turbo on VF28 @1.5bar. Suoralla putkella ahdot nousi ~10% ja WOT seokset laiheni ~20% eli jonkinverran tuo etua suora putki verrattuna 200cel 3" magnaflow kattiin.

Re: Decat vs. racecat

Lähetetty: 11 Huhti 2017, 12:23
Kirjoittaja Jampsu
sti8 kirjoitti:Vaihdoin viikonloppuna 200cel katin (downpipen ihan perässä) suoraan putkeen ja kävin logittaa 100km verran kaahailuja. Putkisto 3" alusta loppuun ja turbo on VF28 @1.5bar. Suoralla putkella ahdot nousi ~10% ja WOT seokset laiheni ~20% eli jonkinverran tuo etua suora putki verrattuna 200cel 3" magnaflow kattiin.

Oliks toi seos laajakaistan näyttämä? Toivottavasti ennen kattia sillä kattihan muuttaa vähän lambdan näyttämää arvoa. Sekä putkiston paine vo myösi vähän muuttaa arvoa.

Re: Decat vs. racecat

Lähetetty: 18 Huhti 2017, 02:39
Kirjoittaja sti8
Jampsu kirjoitti:
sti8 kirjoitti:Vaihdoin viikonloppuna 200cel katin (downpipen ihan perässä) suoraan putkeen ja kävin logittaa 100km verran kaahailuja. Putkisto 3" alusta loppuun ja turbo on VF28 @1.5bar. Suoralla putkella ahdot nousi ~10% ja WOT seokset laiheni ~20% eli jonkinverran tuo etua suora putki verrattuna 200cel 3" magnaflow kattiin.

Oliks toi seos laajakaistan näyttämä? Toivottavasti ennen kattia sillä kattihan muuttaa vähän lambdan näyttämää arvoa. Sekä putkiston paine vo myösi vähän muuttaa arvoa.


Laajakaistan tietenkin. Kuka mittaa seokset katin jälkeen? :wtf:

Re: Decat vs. racecat

Lähetetty: 18 Huhti 2017, 03:23
Kirjoittaja Jampsu
sti8 kirjoitti:
Jampsu kirjoitti:
sti8 kirjoitti:Vaihdoin viikonloppuna 200cel katin (downpipen ihan perässä) suoraan putkeen ja kävin logittaa 100km verran kaahailuja. Putkisto 3" alusta loppuun ja turbo on VF28 @1.5bar. Suoralla putkella ahdot nousi ~10% ja WOT seokset laiheni ~20% eli jonkinverran tuo etua suora putki verrattuna 200cel 3" magnaflow kattiin.

Oliks toi seos laajakaistan näyttämä? Toivottavasti ennen kattia sillä kattihan muuttaa vähän lambdan näyttämää arvoa. Sekä putkiston paine vo myösi vähän muuttaa arvoa.


Laajakaistan tietenkin. Kuka mittaa seokset katin jälkeen? :wtf:

On niitäkin nähty...