HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Subaru Legacy 2003 JDM EJ20x

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Rawpower
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Touko 2017, 10:58

Subaru Legacy 2003 JDM EJ20x

ViestiKirjoittaja Rawpower » 23 Touko 2017, 11:08

Morjens,

Uusi foorumilainen ilmoittautuu. Tuli hommattua otsikon mukainen kulkine. Mites näissä kannattaa jäähdytysnesteen määrä tarkistaa kylmänä vai kone lämpimänä? Kylmänä näytti olevan LOw merkin kohdalla, mutta lämpimänä sitten LOW-MAX puolivälissä.

Rupesin sitten tsekkailee onko vuotoja no ulospäin ei näy mitään. Katsoin sitten kuitenkin myös syylärin paisuntäsäiliöt 2 kpl. Onko normaalia että syylärissä oleva paisuntasäiliö koneen käydessä pinta nousee. Ei kuitenkaan pulputa. Mutta sitten koneen lähellä oleva säiliö kun koneen avaa niin pulputtaa lämpimänä ja sitten kun flekti pysähtyy pulputus loppuu. Flektin käynnistyttyä kuitenkin taas alkaa pulputtamaan.

Kylmänä käynnistin tänään aamulla ja moottorin lähellä oleva paisuntasäiliö vaahtosi....

Onko tässä nyt sitten pahin mahdollinen eli kannentiiviste fuskaa?

Öljyn pinta ja väri normaali
Jäähdytysneste vihreää ei öljyä seassa.
Jäähdytysneste ei haiskahda pakokaasulle

Lämpimänä ei ainakaan näy tulevan valkoista savua

Kun ajettu kone lämpimäksi niin kuuluuko syylarilta tuleva nesteletku olla miten kova. Sen saa kuumana puristettua kyllä mutta jonkin verran näppivoimaa pitää olla. Ei siis täysin kivikovat letkut ole. Pitäisikö letkun olla yhtä helposti painettavissa lämpimänä kuin kuumallakin koneella?

Kannentiivisteet?

Kiitoksia jos joku vaivautuu neuvomaan...

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Subaru Legacy 2003 JDM EJ20x

ViestiKirjoittaja Jampsu » 24 Touko 2017, 09:13

Jos olet availlut painekorkkeja niin silloin sinne päässyt ilmaa ja koneen lämmetessä sit ilmat tulee paisariin. Ei noissa 2L ole kannentiiviste ongelmia jossei ole kone pässyt keittämään.
Järjestelmässä on n.1bar paine kuumana vakio korkeilla.
Min-max tason välissä ku on kylmänä niin mahtuu sit kuumana nesteet = normaalia nesteen lämpölaajenemista.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Rawpower
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Touko 2017, 10:58

Re: Subaru Legacy 2003 JDM EJ20x

ViestiKirjoittaja Rawpower » 24 Touko 2017, 15:50

Okei,

Kiitos vastauksesta. Pitää seurailla siis häviääkö nyt jäähdytysnestettä. Oli vaan kylmänä LOW merkin kohdalla niin jonnekin sitä varmaan on vähän kadonnut. Mitenkäs se syylarilta tuleva nesteputki joka menee koneelle. Kuuluuko olla lämpimänä miten pehmeä?

Jappi
Viestit: 419
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Subaru Legacy 2003 JDM EJ20x

ViestiKirjoittaja Jappi » 24 Touko 2017, 18:37

Ei kuulu olla pehmeä kun korkki on kiinni.

Rawpower
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Touko 2017, 10:58

Re: Subaru Legacy 2003 JDM EJ20x

ViestiKirjoittaja Rawpower » 29 Touko 2017, 16:28

Morjens,

Muutaman sentin nyt hävinnyt nestettä 200km ajon jälkeen. Pakokaasut tuntuisi vähän haiskahtavan makealle kun nyt oikein on tutkaillut. Valkoista savua ei lämpimällä kelillä tule.

Minkäslaiselta tuon boxer koneen kuuluisi kuulua lämpimänä tyhjäkäynnillä?

Mistä johtuu tuo nakutus/tikitys alla olevassa videossa? Onko normaalia boxer koneen ääntä vai onko jotain hajonnut tai hajoamassa? Vai onko tuo normaalia käyntiä?

https://www.youtube.com/watch?v=Ua7oy3AFRt8

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Subaru Legacy 2003 JDM EJ20x

ViestiKirjoittaja Jampsu » 29 Touko 2017, 20:00

Ihan normaalilta kuulostaa, suuttimien naksutus ja venttiilikoneiston ääntä.
Jos siellä järjestelmässä ollut ilmaa niin ei se hetkessä vaihdu nesteeksi. Ajele nyt vaik 1000km niin kyl se näyttää häviääkö oikeesti nestettä. Subaruissa se kannentiiviste vika tulee niinpäin ilmi et se päräyttää nesteet paisariin kenkimisen aikana. Harvemmin sitä palotilaan menee.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa