5v manuaalin voimansiirron luistaminen

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
EJ208T
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Syys 2016, 19:55
Paikkakunta: Lappeenranta

5v manuaalin voimansiirron luistaminen

ViestiKirjoittaja EJ208T » 04 Elo 2017, 20:41

Kävin tossa kokeilemassa märällä asfaltilla pyörittämistä ekaa kertaa tuolla rsk legalla niin huomasin otsikon ongelman.

Eli ykkösellä pienestä vauhdista ratti linkkuun ja kaasu pohjaan tuloksena se, että renkaat vaan vinkuu ja kierrokset nousee aivan kuin kytkin luistais.

Joskus myös urku auki kiihdyttäessä ykköseltä nopeasti kakkoselle vaihtaessa kierrokset rupee ikään kuin pomppimaan aivan kuin joku paikka meinaisi luistaa, eikä auto tämän takia kerää vauhtia ihan niin nopeasti kuin pitäisi.

Aluksi meitin että voiskohan olla kytkin, mutta kun päälle vuosi/n. 10tkm sit vaihdettu vakiota jäykempi kytkin, eikä mikään kuitenkaan luista muuten missään tilanteessa. Eikös kytkimen luistaminen muutenkin esiinny yleensä vasta isommilla vaihteilla?

Eihän keskivisko vissin tollasta voi aiheuttaa, vai voiko? Itse oon käsittäny että siitä tulee yhtä puuta hajotessaan, mutta tuo ei paukuttele millään tavalla tai piirtele viivaa parkkipaikoilla ratti linkussa.
'91 300ZX Z32 TT
'94 WRX
Ex: MY99 B4 RSK

Lohimies
Viestit: 119
Liittynyt: 02 Touko 2016, 09:16

Re: 5v manuaalin voimansiirron luistaminen

ViestiKirjoittaja Lohimies » 04 Elo 2017, 21:41

You're doing it wrong. Enemmän vauhtia ja käsijarrulla perä irti -> kytkinpommilla linkkuun -> epic winning

EJ208T
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Syys 2016, 19:55
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 5v manuaalin voimansiirron luistaminen

ViestiKirjoittaja EJ208T » 04 Elo 2017, 21:58

Tiiän että toimin väärin, mutta halusin kokeilla varovasti kun en tuota halua rikkoa. rupes vaan tuo luistaminen mietityttämään kun ei ihan normaalilta tuntunu.
'91 300ZX Z32 TT
'94 WRX
Ex: MY99 B4 RSK

Avatar
JuuS0
Viestit: 207
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:18
Paikkakunta: Lahtegia

Re: 5v manuaalin voimansiirron luistaminen

ViestiKirjoittaja JuuS0 » 04 Elo 2017, 23:22

Miksei se vois olla kytkin vaikka levy onkin uusi? Onko vauhtis samassa kunnossa kun vanhallakin levyllä? Mulla kytkin luisti ihan joka vaihteella, yleensä niin että kaasua painaessa kaikki oli ok kunhan ahdot ei noussut yli 0.9bar, siitä ylöspäin kytkin luisti. Lekalla taas tuntui että kytkin koki täystuhon kun otin erään rivakamman liikennevalolähdön, oireet siis sellaiset että auto just hätään liikkui eteenpäin. Vaihdoin koneen ja kytkimen, oireilu ei loppunut. Lopputulema oli se että etuvetarista oli poorit pettänyt ja auto kulki sen mitä takapyörille meni voimaa, ajotuntumaltaan täsmälleen samanlainen kuin luistava kytkin. Tämä siis 1.8l 360k rullattu vapari. Ihan mahdottoman montaa paikkaa ei sielä voimansiirrossa liene mistä se voima karkaisi, sulakkeena toimii lähinnä fillarit tai kytkin. Eiköhän sullakin ois näpissä yks hajonnut 5v salkku jos tätä luistamista ei olis esiintyny.
Regashí 1.8/2.0 -91
Regashí 2.2 -90
Impreza wrx jdm -95(?)
Justy 1.2 -89 (vaimokkeen)
Fozzie cross sports 2.0 -03(vaimokkeen)

EJ208T
Viestit: 40
Liittynyt: 04 Syys 2016, 19:55
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 5v manuaalin voimansiirron luistaminen

ViestiKirjoittaja EJ208T » 05 Elo 2017, 00:10

Sen takia just epäilen että jostain muusta ku kytkimestä johtuu kun ei tosiaan muuten luista yhtään, ei niin millään vaihteella. Itse en tuota kytkintä tuohon vaihtanut niin paha sanoa mitään tuohon vauhtis juttuun.

Ehkä murehdin turhista, mene ja tiedä. Ei tuo kyllä vaan normaaliltakaan tunnu.

E: Nyt kun kuitteja kattelen niin kyllähän tossa lukee että vauhtipyörä hiottu.
'91 300ZX Z32 TT
'94 WRX
Ex: MY99 B4 RSK


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa