HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

1998 Forester:in neliveto luotettavuus

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
neli4wd12
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Syys 2017, 19:29

1998 Forester:in neliveto luotettavuus

ViestiKirjoittaja neli4wd12 » 15 Syys 2017, 20:53

Terve,

Onko sillä 1998 Foresterin viskolukko etu/taka nelivedolle? Miten luotettava se on? Kestävyys/huolto?

Kiitos
JR

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: 1998 Forester:in neliveto luotettavuus

ViestiKirjoittaja Tomcat » 16 Syys 2017, 16:18

Automaatti vai manuaali?
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

neli4wd12
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Syys 2017, 19:29

Re: 1998 Forester:in neliveto luotettavuus

ViestiKirjoittaja neli4wd12 » 16 Syys 2017, 18:11

automaatti olisi parempi mutta onko se eri manuaalilla. Periaattessa manuaaliakin voisi harkita.
Kiitos.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: 1998 Forester:in neliveto luotettavuus

ViestiKirjoittaja Tomcat » 16 Syys 2017, 20:07

Etuakselilla normi tasauspyörästö. Manuaalissa keskellä ja perässä visko. Automaatissa MPT askissa ja visko takamurikassa. Automaateissa ollu surkea MPT ohjaus jota yritetty korjata jollain vastus virityksillä. Voimansiirto periaatteessa vahva, mutta ainakin manuaalien keskiviskoja on mennyt satunnunaisesti.

Jos jollain korjattavaa/tarkempia tietoja niin korjatkaa
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

japa
Jäsen
Viestit: 218
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: 1998 Forester:in neliveto luotettavuus

ViestiKirjoittaja japa » 16 Syys 2017, 22:51

Ne ensimäiset automaatit on kyllä aika "paskoja" xt Foresteriin tuli parempi laatikko. Itse ottaisin manuaalilla veto aina 50-50. :thumbsup:
Impreza GC8-99 (370/500)
Outback 2.5-07 man (käyttis)
Forester 2.0xs-12 aut (vaimon)
Kadett GSI-87 cabrio

neli4wd12
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Syys 2017, 19:29

Re: 1998 Forester:in neliveto luotettavuus

ViestiKirjoittaja neli4wd12 » 17 Syys 2017, 16:06

Ok. Kiitos tiedosta!

juhem
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Elo 2017, 21:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: 1998 Forester:in neliveto luotettavuus

ViestiKirjoittaja juhem » 12 Loka 2017, 19:24

Omasta -00 foresta oli takaperä auki ja se oli ihan avoin ilman viskolukkoa. Liekö joku vaihtanut vuosien varrella vai lähtenyt sellaisena tehtaalta...
Oli vähän harmittava löytö, kun odotin sieltä viskon löytyvän. Parantaisi kuitenkin jonkun verran etenemiskykyä.
-00 vapari Forester
2x Saab 900 turbo

smacine
Jäsen
Viestit: 217
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 19:14

Re: 1998 Forester:in neliveto luotettavuus

ViestiKirjoittaja smacine » 12 Loka 2017, 22:21

muistaakseni vapariin tuli visko perään -03, turboissa ollu koko ajan. Vielä hämärämpi muistikuva olisi että vm -06 eteenpäin visko taas poistuu vaparin perästä..

juhem
Viestit: 5
Liittynyt: 04 Elo 2017, 21:14
Paikkakunta: Kuopio

Re: 1998 Forester:in neliveto luotettavuus

ViestiKirjoittaja juhem » 12 Loka 2017, 22:34

Okei. No saahan sen tietty jälkikäteenkin laitettua, jos alkaa siltä tuntumaan, mutta tulisi nyt edes eka liukkaita kelejä, jotta näkisi miten ylipäätänsä tuolla talvella pärjää.
-00 vapari Forester
2x Saab 900 turbo


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron