Nyt on hieman edetty ja testailtu. Eli autossa on nyt kiinni toimiva tyhjäkäynnin säätö venttiili joka ei vaikuttanut tyhjäkäynnin korkeuteen mitenkään, samalla koitin myös toista kaasun asento tunnistinta, kun sattui olemaan holleilla. Kummallakaan ei tuntunut olevan vaikutusta, eli varmasti vanha säätö venttiili on myöskin ehyt. Putsailin myös kaasurungon ja nollasin moottoriohjauksen historian. No nyt tämän jälkeen viikon ajeluilla olen saanut 2 kertaa vikakoodin esiintymään juurikin, kun pysähtyy ja kierrokset satunnaisesti nousee hetkeksi n.1700rpm niin prötää "kuin säätäisi itsekseen" kierrokset alas sinne 1100-1300rpm ja tämänjälkeen käy hitusen hytisten ja sytyttää vikavalon ja muistiin tarttuu tuo koodi 24: idle air control valve/circuit.. erikoista.
Nyt kuitenkin tuon kaasun asento tunnistimen kokeilun ja uuden venttiilin vaihdon jälkeen olen lyhyessä ajassa saanut koodin päälle pari kertaa joten voi olla, että toi kaasun asentotunnistin ei nyt ihan millilleen siihen vanhan säädön kanssa osunut kohdilleen. Täytyy se tuossa tarkistaa kun käyn tallilla.. mutta mutta, vika on siis edelleen läsnä joten mitähän sitä seuraavaksi räpelöisi? Olisiko hyviä vinkkejä heittää?
Imu vuotoa vähän mietiskelin ja suihkin hieman höröä, mutta en mistään falskausta löytänyt. Huomasin myös kun käytin virtoja päällä säätö venttiilin ollessa irrallaan. Jotta näkisin askel männän liikkuvan, että kun parikertaa laitoin virrat päälle/pois sain männän työntymään ulospäin eli menemään "kiinni". Ja kun asentelin tuon paikoilleen männän ollessa ulos työntyneenä, niin tämän jälkeen starttasi käyntiin ja meinasi tukehtua ennenkuin kerkesi säätää venttiiliä auki joten tämänkin perusteella imuvuodon suljin pois. ja tämänjälkeen tyhjäkäynti oli ok parin starttauskerran ja kokeilun ajan. kolmannella kerralla, taas nosteli sinne 1100rpm ja pikku ajolenkin jälkeen 1300rpm.. Eli jostain syystä säätää liialti venttiiliä auki selkeästi