HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).
Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.
Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.
Elikkäs semmone ois ongelman nimi että tulppien vaihdon jälkeen (samattulpat kuin aikaisemmin) auto ei pysy tyhjäkäynnillä ollenkaan käynnissä, vain alusta asti kaasua tamppaamalla 2000-4000rpm välillä. Kierrosten laskiessa kuulostaa kuin auto tukehtuisi. Kaikki tulpat sytyttää testerin mukaan, eikä auto anna mitään vikakoodeja.
Juu ei taida tulpista olla ku kokeilin vielä vanhoillaki ja samaa teki Piuhat kävin läpi kanssa, sen jälkkäri bcs:än piuha ainoo mikä roikkuu vapaana, mutta se on koko helahoito vipattu vesilintuun.. vakkari paikallaan.
Nyt on tutkisteltu oikee urakalla ja vika supistettu tosiaan ilman otto ongelmiin. Nykyinen ongelma seuraavanlainen: Toimii ilman ilmamassaanturin piuhaa (ihan pientä nykimistä lukuunottamatta ja vähän rikkaalla käymistä) täysin normaalisti ja heti kun laittaa piuhan paikalleen auto sammuu+käyntiongelmat jatkuu ennen kuin joku ehdottaa, uusi ilmamassamittari vaihdettu Voiskos olla vika piuhoissa vai säädöissä? vai jossain ihan muualla?
Sen tyhjäkäynnin opettaminen kyllä kannattaa kokeilla ennenkuin isommalti jatkaa.Ohjeita netistä löytyy mutta yksinkertaisesti akku irti (siihen oli joku aika en muista)Sen jälkeen kaapelit kiinni virta päälle odottaa kun läppä hakee asentoa sitten käymään kaikki sähköäkuluttavat laitteet pois annetaan käydä käynti lämpötilaan kaasuun koskematta sammutetaan ja uusitaan manööveri uudestaan yhdesti sammutetaan virta pois odotetaan 15sek virta päälle ja odotetaan 15sek ja sitten anetaan käydä tyhjäkäyntiä 10min.Tämä toimi ainakin itselläni Löytyhän siihen videokin https://www.youtube.com/watch?v=Ud6OU13IDSQ
henaa92 kirjoitti:ennen kuin joku ehdottaa, uusi ilmamassamittari vaihdettu
Hankitko alkuperäisen vai tarvikeosan? Tässä syksyllä taistelin vanhemman WRX:n käyntiongelmien kanssa ja tilasin Ebaysta halvan ilmamassamittarin. Sillä alkuperäinen vika eli hetkellinen miettiminen nopeassa kaasupolkimen painalluksessa poistui, mutta muita ongelmia tuli tilalle . Siitä rohkaistuneena ostin alkuperäisen uuden MAFin ja sillä alkoi toimimaan niinkuin pitääkin.
Auto docilta tilasin delphin joka siinä olikin aikaisemmin, ei toki ihan samannäköinen kuin orkkis mutta vika ei mennyt sillä yhtään parempaan suuntaan niin itse epäilisin säätö tai sähkö failua jossain
selviiskö ihan yleismittarilla onko piuhassa vikaa? Löytyykös jostain jonkunnäköistä taulukkoa mimmosta jännitettä pitäisi tulla läpi mistäkin? Ja kenelläkään mitään tietoa mihis kaikkialle siitä maffilta niitä piuhoja lähtee?
Oli muistissa vikakoodit (ilman piuhaa ajamisesta)? P0102 Mass or Volume Air Flow Circuit Low P0113 Intake Air Temperature Sensor Circuit Malfunction (High Input)
No nytte on marmoritiskinanturillakin kokeiltu, ottaa vieläkin liikaa happea seos mittarin mukaan ihan sama minkä noista 3 anturista laittaa kiinni aivan samat ongelmat heti kun laittaa maffin piuhan kiinni (300€ wellspend ). Löytyykös keltään muita ideoita?