ViestiKirjoittaja Kiivi » 21 Joulu 2017, 18:25
Outback -06 2.5l vapari automaatti. Ajettu n. 250tkm. Välillä kone ravistaa tyhjäkäynnillä/ tuntuu että kävisi kolmella. Vain hetkittäin, ei kokoajan.
Ei mennyt päästöistä läpi katsastus. Korkea CO. Kone vuotaa öljyä jonkin verran, niin paha sanoa syökö se sitä myös. Savu pakoputkesta ei kyllä ole sinistä. Väliputki vaihdettu, oli happiarvot ensin liian korkeat. Etummainen lambda vaihdettu kesällä, kun heitti vikatilaan kokoajan. Sen jälkeen ei ole vikavaloa tullut, eikä ollut obd-mittauksessa koodeja päällä. CO arvo 0,6-0,8 kun saisi olla 0,2. Viime vuonna saatiin liikkeessä n. 1h värkkäilyn jälkeen juuri ja juuri lukemat hyväksytylle tasolle, kun oli ensin putkea (joka siis nyt vaihdettu) paikattu. Vähän tämä oli tiedossa, että siis pomppaa. Aina muka jotain kiireisempää ettei ehdi korjata. Saa suositella hyvää huoltoliikettä Oulussa. Atoylla käytin putken vaihdon ja ihan ok liike vaikutti olevan siltä osin. Lähinnä kun on iltaisin auki ja ei tule lisäkulua sijaisautosta.
Onko nyt järkevin tehdä ensin perushuolto (tulpat, ilmansuodatin, öljyt) ja kokeilla jos niillä menisi läpi (tai tietenkin on, kun ne pitää joka tapauksessa kohta puolin tehdä). Ja jos ei mene niillä läpi, niin katti vaihtoon? Öljyä vuotaa nyt käsittääkseni öljypumpun tiivisteestä. Sen vaihto taas taisi vaatia jakopään rempan? Öljyvuodosta ei tullut korjauskehotusta, mutta pakko kait sekin on jossain välissä korjata. Samaan konkurssiin voisi oikeastaan tehdä.. Pari niveltä menee kuitenkin vaihtoon, helppo juttu se. Polttoaineena käytän 98 ja joskus Vpoweria.