lisätietoa tuli tuosta jäähdytysnesteongelmasta, eli nesteen seassa öljyä. Ko. Subaruhuollossa (valtuutettu) vain yksi subaruista "ymmärtävä" mies palkkalistoilla, jonka vuoksi pääsevät koneen kimppuun vasta 19.4, eli nopeaa palvelua
Miten tämän muotoilisi, tältä vähän vaikuttaa autoalaa pitkään nähneen silmissä: väsytystaktiikka ja kyykytys, yritetään osoittaa omistajalle kuka on pomo, eli myyjä omasta mielestään.
3 viikon kuluttua auton luovutuksesta ja kansiremontti, kyllä autossa on ollut virhe ostohetkellä jos myyjä ei pysty luotettavasti osoittamaan, että ostaja on rikkonut moottorin kolmessa viikossa. Siis auto normaalilla ajosuoritteella ja asianmukaisesti huollettu. Se miten remontin kulut jaetaan riippuu siitä mitä kaikkea uusitaan. Pelkkä tiivisteen vaihto jäisi mielestäni myyjän harteille, jos asiasta aletaan riidellä. Laajempi kansiremontti, siinä saattaisi tulla mukaan näkemyksiä ostajan saamasta lisäarvosta uusien osien ym muodossa.
Jos olisin tuon ison merkkikorjaamon johtaja, niin korjaisin nätisti asian kuntoon. Jos remontti osoittautuisi todella kalliiksi, ehdottaisin kaupan purkua ja jonkinnäköistä korvausta seisontapäivistä. Joka tapauksessa olisin kovin pahoillani siitä, miksi on oikeasti kestänyt näin kohtuuttoman kauan. Ammattiliikenteen puolella liikkeen maine ei kestäisi tällaisia tapauksia.
Muuten, onko subarun dieselkone muka niin ydinreaktorista seuraava laite, ettei ammattitaitoinen asentaja ilman erityistä subaru-taustaa selviä kansiremontista? Korjaamomanuaalitkin ovat kaikkien saatavissa netissä, ja puhutaan kuitenkin merkkikorjaamosta. Merkkikorjaamon statukseen ja varmasti myös sopimuksiin valmistajan kanssa kuuluu huolehtia riittävästä ammattitaidosta, koulutuksesta ja tarvittavista erikoistyökaluista. Ammattitaitoon kuuluu myös tehdä diagnoosi ja korjata vika kohtuullisessa ajassa.