HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Paisuntasäiliön pinta korkealla

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Paisuntasäiliön pinta korkealla

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 30 Huhti 2018, 11:48

Eilisen Subaru Clubin Alastaro-ajon jäljiltä jäähdytysnesteen paisuntasäiliön pinta korkealla, vaikka kone on jo yön yli jäähtynyt. Siirtoajoa jo reilu 300 km Alastaron jälkeen. Lähtötilanteessa nestetaso, siis ennen Alastaroa, normaali kylmän koneen taso. Äsken ajettu kone lämpimäksi, pinnan taso ei muuttunut miksikään. Nyt kone vähän jäähtynyt, mutta pinnan taso ei muutu. Eilinen siirtoajo sujui normaalisti, samoin Alastaro. Ei havaintoa koneen ylikuumenemisesta. Vähän merkkejä siitä, että paisuntasäiliöstä olisi ottanut kosteutta ulos korkin kautta. Ottaako johonkin ilmalukon vai mitä ihmettä? Auto allamainittu Outback.
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05

Avatar
Qulle
Hallitusjäsen
Viestit: 1725
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 10:29
Paikkakunta: Salo

Paisuntasäiliön pinta korkealla

ViestiKirjoittaja Qulle » 30 Huhti 2018, 12:41

ufo-driver kirjoitti:Vielä tuosta askarruttamaan jääneestä jäähdytysnesteen tasosta: ei ollut laskenut normaaliin tähän aamuun mennessä, jolloin kone siis jo täysin kylmä. :?:

Ei kai tuossa ole koskaan käytetty sitä vanhanliiton syylärinpaikkauskamaa? Tuossahan voisi olla se että neste laajentuessaan nousee siihen paisariin/keruusäiliöön mutta ei pääse syystä tai toisesta takaisinpäin. Onko ylä- tai alavesiletku lommolla/rytyssä?

Mulla kävin tossa 200:ssa vähän samalla tapaa kun kierrossa sitä paikkaushiekkaa = juoksi paineen alla lopulta siihen muoviseen keruusäiliöön mutta kun hiekka oli siinä säiliön pohjalla, ei päässyt takaisin päin koneen jäähtyessä. Siinä meni aika kauan ennen kuin tajusin että mikä sitä pittää :)

Annoin kompuralla 8bar siihen letkuun keruusäiliölle mistä neste pääsee ylivuotamaan kun korkin raja tulee vastaan, alko hiekkamössö lentämään 3metrin korkeuteen :D

Edit: siirsin viestin siitä Alastaron langasta
Outback 2.5 AT -05
Legacy 200 -92
Legacy 2.0 -93

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Paisuntasäiliön pinta korkealla

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 30 Huhti 2018, 16:28

Kansipahvi.... :headbang: :driving-girl: :laughing7:

ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: Paisuntasäiliön pinta korkealla

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 01 Touko 2018, 18:25

Ei ole käytetty ainaskaan lähes 5 vuoteen mitään syylärinpaikkausainetta. Eikä ole syylärinletkut lommolla. - Mitäs tuo kansipahvin pettäminen tekee lyhyellä tähtäimellä: jossainko vaiheessa jäähdytysongelmaa, tehoja alkaa puuttumaan, sekaantuuko öljyt ja jäähdytysneste? Sitä vaan, että uskaltaako kuinka ajella, kevyellä kengällä tietenkin, ennen kannentiivisteen vaihtoa?
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05

ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: Paisuntasäiliön pinta korkealla

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 07 Touko 2018, 15:01

Sellainen päivitys, että jäähdytysnesteestä tehdyn pakokaasutestin perusteella ei kannentiivistevikaa. Nyt epäily kohdistuu vikaantuneeseen syylärin korkkiin. - Nesteet ovat nyt viikossa ajetun noin 600 km aikana pysyneet kurissa.
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05

soukka
Hallitusjäsen
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Heinä 2016, 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Paisuntasäiliön pinta korkealla

ViestiKirjoittaja soukka » 09 Touko 2018, 06:42

Aamulla kun käynnistät auton kuuluuko veden solinaa?
Soukka Motorsports, autojen huollot ja muutokset

ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: Paisuntasäiliön pinta korkealla

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 09 Touko 2018, 12:10

Ei kuulu veden solinaa.
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Paisuntasäiliön pinta korkealla

ViestiKirjoittaja Jampsu » 13 Touko 2018, 00:44

Muutenkin pitäs olla aika tarkkakorvainen kaveri jos tuolta naksutuksesta ja kilkatuksesta pitäs erottaa veden ääniä :lol:
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Paisuntasäiliön pinta korkealla

ViestiKirjoittaja TJani » 13 Touko 2018, 12:50

Kyllähän auton sisällä kuulee selvästi jos sisäkennolla menee ilmaa veden seassa.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa