HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

4WD -> 2WD vai viskon vaihto?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
325Turbo
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Kesä 2015, 18:29
Paikkakunta: Lappeenranta

4WD -> 2WD vai viskon vaihto?

ViestiKirjoittaja 325Turbo » 01 Kesä 2018, 12:58

Kyseessä -95 Legacy 2.2 GX sedan, josta on jo toista kertaa visko antautumassa. Auto on poikani käytössä ja alkoi raportoida pidemmän ajolegin jälkeen tapahtuvaa jumittamista parkkiruutuun veivatessa tai muuten tiukasti kääntäessä. Kerran siihen jo viskon vaihdoin samasta syystä, tokeni tietysti. Mikä hitto noita rikkoo...?

Kävi mielessä pikaratkaisuna tehdä siitä etuvetoinen, että loppuuko meno kokonaan jos nappaa kardaanin irti? Mitään sulakejuttuja ei tässä ole.

Entäpä, jos kuitenkin alkaa metsästää viskoa, niin käykö nuo miten ristiin, jos vain joku löytyy, niin käykö? Joko koko klöntti lisukkeineen tai pelkkä sisus, ehkä senkin saisi vaidettua...

Kovin suuria summia tuohon ei kehtaa laittaa, mutta mielellään pitäisi ajossa kun muuten on siisti ja kaikki vermeet pelaa.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1090
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: 4WD -> 2WD vai viskon vaihto?

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 01 Kesä 2018, 14:59

TY752 alkusessa ja 754 alkusessa lootassa erilainen häntä ja visko. Eli sen mukaan, ja kaikki käy. Vajaavetosen siittä saa, kun hitsaa viskon jumiin, ja nyppää etuvetarit pois tai kardaanin. Toki kun kardaanin ottaa irti ni öljythän karkaa lootasta. Etuvetarit kun ottaa pois ni pitää ulommat tumpit jättää napoihin, tai laakerit karkaa.

325Turbo
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Kesä 2015, 18:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 4WD -> 2WD vai viskon vaihto?

ViestiKirjoittaja 325Turbo » 02 Kesä 2018, 09:01

Okei. Jos tuon siis haluaa liikkeessä pitää, niin joka tapauksessa on visko otettava irti. Samallahan siihen nakkaa (toivottavasti) ehjän tilalle.

Hitsausratkaisu kuulostaa vähän karulta toimenpiteeltä, vaikka varmaan ihan toimiva sekin.
Viimeksi muokannut 325Turbo 02 Kesä 2018, 13:45, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
JuhaH
Toimihenkilö
Viestit: 369
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:21

Re: 4WD -> 2WD vai viskon vaihto?

ViestiKirjoittaja JuhaH » 02 Kesä 2018, 11:04

325Turbo kirjoitti:Kyseessä -95 Legacy 2.2 GX sedan, josta on jo toista kertaa visko antautumassa. Auto on poikani käytössä ja alkoi raportoida pidemmän ajolegin jälkeen tapahtuvaa jumittamista parkkiruutuun veivatessa tai muuten tiukasti kääntäessä. Kerran siihen jo viskon vaihdoin samasta syystä, tokeni tietysti. Mikä hitto noita rikkoo...?

Hieman itsestäänselvä kysymys, mutta varmistuksena.. onhan kaikki renkaat samaa kokoa?
Subaru Outback 2.5i CVT Summit '19
ex-Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

325Turbo
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Kesä 2015, 18:29
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 4WD -> 2WD vai viskon vaihto?

ViestiKirjoittaja 325Turbo » 02 Kesä 2018, 13:45

JuhaH kirjoitti:Hieman itsestäänselvä kysymys, mutta varmistuksena.. onhan kaikki renkaat samaa kokoa?


Joo, on. Erikokoisista on huonoja kokemuksia muun nelivetomerkin kohdalla. Siihen miinaan en toiste astu.

jone
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Helmi 2015, 10:19

Re: 4WD -> 2WD vai viskon vaihto?

ViestiKirjoittaja jone » 07 Kesä 2018, 10:19

Antaa vaan paukutella, viis vuotta tuo oma romu paukkanu. Sit kun särkyy,paaliin ja merkin vaihto.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa