HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Sti Forester käy rikkaalla

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
jussik
Viestit: 27
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 11:23

Sti Forester käy rikkaalla

ViestiKirjoittaja jussik » 03 Heinä 2018, 14:08

Kävin sg9 sti forea näyttämässä leimalle ja hylky tuli päästöistä. CO 1,45% ja lambda 0,95 ja äkkiä voisi päätellä, että korkea häkä arvo johtuu liian rikkaasta seoksesta.

Voisiko lambda-anturissa olla pientä häikkää ettei ohjaus toimi kunnolla vai mistä lähtisi vikaa etsimään?
2007 Jdm grb sti
1986 XT Turbo

JJR
Viestit: 75
Liittynyt: 14 Kesä 2016, 09:11

Re: Sti Forester käy rikkaalla

ViestiKirjoittaja JJR » 03 Heinä 2018, 15:44

Nyt ku olis testeri-dataa suuttimien korjausarvoista, niin helpottais kummasti diagnosointia.
Mutta helpoin ja halvin ensitarkastus rikkaaseen seokseen lähtee siitä, että saako se kone riittävästi ilmaa? Eli onko ilmanputsari tukossa tai ahtoputkistossa vuotoa?

Jari_w123
Viestit: 81
Liittynyt: 22 Kesä 2018, 21:28

Re: Sti Forester käy rikkaalla

ViestiKirjoittaja Jari_w123 » 04 Heinä 2018, 07:28

Pystyykö bensa subarun moottorin ohjainlaite korjaamaan käyntiä suuttimien ruiskuttamaa bensa määrää muuttamalla? Dieseleissä tuo on selvä homma mut en oo kuullu että bensoissa tuollaista olis. Vai onko ko auto bensa suoraruisku? Jos on niin ymmärrän.

jussik
Viestit: 27
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 11:23

Re: Sti Forester käy rikkaalla

ViestiKirjoittaja jussik » 04 Heinä 2018, 09:44

JJR kirjoitti:Nyt ku olis testeri-dataa suuttimien korjausarvoista, niin helpottais kummasti diagnosointia.
Mutta helpoin ja halvin ensitarkastus rikkaaseen seokseen lähtee siitä, että saako se kone riittävästi ilmaa? Eli onko ilmanputsari tukossa tai ahtoputkistossa vuotoa?


FreeSSM löytyy, mahtaako sillä päästä käsiksi suuttimien korjausarvoihin, niin voisin vilkaista? Autossa on HKS imuputki ja sienisuodatin, joten MAF saattaisi olla hieman likaantunut eikä se taida vikakoodiakaan kovin herkästi subaruissa antaa. Auto käy kyllä normaalisti, eli en usko ahtoputkien vuotoon.

Jari_w123 kirjoitti:Pystyykö bensa subarun moottorin ohjainlaite korjaamaan käyntiä suuttimien ruiskuttamaa bensa määrää muuttamalla? Dieseleissä tuo on selvä homma mut en oo kuullu että bensoissa tuollaista olis. Vai onko ko auto bensa suoraruisku? Jos on niin ymmärrän.


Tähän vastaamisen jätän jollekin säätäjävelholle. :dontknow:
2007 Jdm grb sti
1986 XT Turbo


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa