Sivu 1/1

Forester 2006 bensalinjat konehuoneessa

Lähetetty: 11 Heinä 2018, 01:00
Kirjoittaja HegeHege
Onkos kyseisessä Foressa tulolinja ja paluulinja päällekäin? Nousevat konehuoneeseen kuskin puolelta. Toisessa, eli siinä hiukan paksummassa ruuveilla kiristettävät klemmarit ja painesäätimen näköinen mötikkä. Oletan sen olevan painepuoli. Onko se toinen vain joku huohotus vai paluu? Avasin sen "paluun" ja kuivaa oli.
Enpä netistäkään vastaavaa kuvaa ja selostusta putkista ihan äkkiä ole onnistunut löytämään.

Re: Forester 2006 bensalinjat konehuoneessa

Lähetetty: 11 Heinä 2018, 09:08
Kirjoittaja mechanix
Tulo- ja paluu on samanpaksuiset, se ohkasempi on huohotus.

Re: Forester 2006 bensalinjat konehuoneessa

Lähetetty: 11 Heinä 2018, 12:34
Kirjoittaja HegeHege
Eli huohotus siis se ohuempi. Sitten herää kysymys, että missä ihmeessä se paluuputki sitten on? Tämä olettamani tulo ja huohotus ovat päällekkäin ja sukeltavat siis vasemman iskaritornin ja rintapellin välistä alaspäin.
Etanolianturin asennuspaikkaa alustavasti etsiskelen, josko tulevana viikonloppuna ehtisi asentaa "viinasarjan".

Re: Forester 2006 bensalinjat konehuoneessa

Lähetetty: 14 Heinä 2018, 18:53
Kirjoittaja Subuob
Terve

Outback -12 malliseen asennettiin ja etanolianturi ei toiminut alemmassa linjassa eli asenna se ylempään linjaan. Sikälimikäli näissä kahdessa samanlaiset koneet on 2.5.

Re: Forester 2006 bensalinjat konehuoneessa

Lähetetty: 14 Heinä 2018, 19:15
Kirjoittaja HegeHege
No siihen alempaan sitä ei todellakaan kannata ainakaan minun autossa asentaa, kun siellä liikkuu vain höyryä. Jos sinulla sama tilanne, niin en ihmettele jos ei toiminut.
Paineelliseen tulolinjaan sitä anturia ei käsittääkseni saisi liittää. Asennusohje käskee laittamaan paluulinjaan ja Continentalin etanolianturin speksejäkin metsästin ja tuohon tulokseen tulin, että ei paineelliseen letkuun.

Re: Forester 2006 bensalinjat konehuoneessa

Lähetetty: 14 Heinä 2018, 19:47
Kirjoittaja Subuob
Painepuolelle ohjeet käskee laittaa mikäli ei paluulinjaa autossa ole. Hyvin on toiminut siinä

Re: Forester 2006 bensalinjat konehuoneessa

Lähetetty: 14 Heinä 2018, 20:41
Kirjoittaja HegeHege
No just! Ei varmaan ole sitten ihan samat ohjeet meillä!

Re: Forester 2006 bensalinjat konehuoneessa

Lähetetty: 15 Heinä 2018, 02:42
Kirjoittaja Jampsu
Kyllä siellä paluulinja on ihan 100% varmasti. Eiku kattelemaan siellä ne molemmat bensalinjat on samalla puolella konetta.

Re: Forester 2006 bensalinjat konehuoneessa

Lähetetty: 08 Heinä 2019, 23:28
Kirjoittaja HegeHege
Kyllä ihan 100% varmasti en ole onnistunut löytämään paluulinjaa tästä Foresta (2006 vuotinen 2 litrainen 116 kW vaparikone). Bensan tuloletku / putki tulee keskelle konetta, jakaantuu siinä eri puolien jakotukeille ja missään kohtaa ei ole mitään letkua tai putkea, mistä bensa pääsisi tankkiin palaamaan. Ei bensan tuloputkessa eikä niissä jakotukeissa. Se ohuempi putki mistä mainitsin on sisältä kuiva eikä siellä liiku muuta kuin lievähkö bensan tuoksu. Sitä en ole nähnyt mistä se tarkalleen ottaen lähtee, mutta ei ainakaan jakotukeista. Eli mikä lie tuuletus / huohotus, jonka voisi arvata menevän aktiivihiilipurkkiin.
Jos jollakulla parempaa ja varmaa tietoa, niin mielellään tietoa otetaan vastaan.

Re: Forester 2006 bensalinjat konehuoneessa

Lähetetty: 22 Heinä 2019, 15:34
Kirjoittaja Supi
2006 Imprezaan laitoin kanssa Efexfuelin setin. Kysyin valmistajalta asennusosat ja ohjeeksi sain, että etanolianturi tulee painepuolelle. Asentaessa yritin kyllä tutkia myös missä lie paluulinja on, mutta ei löytynyt. Vain paineputki ja höyrylinja näkyvillä.

Tein asennuksen niin, että rintapellin ulostulon jälkeen nostin paineletkun tulemaan höyryputken yläpuolelle. Siten sain etanolianturin iskariputken kylkeen siivosti. Paineensäätimen puolestaan siirsin kannakkeestaan moottorille päin ja se on nyt letkujen varassa hieman ennen metallisia moottorille vieviä putkia.

Re: Forester 2006 bensalinjat konehuoneessa

Lähetetty: 24 Heinä 2019, 11:25
Kirjoittaja HegeHege
Omat ihmettelyt tulivat siihen tulokseen, että turbollisissa se paluulinja on ja vapareissa ei. Turbollisissa se paluulinja samassa "nipussa" ja paluulinjassakin on se mötikkä. Se mötikkä ei käsittääkseni olekaan varsinainen paineensäädin vaan suutinten bensaputkeen aiheuttamien pulssisykäysten tasoitukseen. Korjatkoon joka paremmin tietää.
Etanolianturi pikaliittimineen oli niin pitkä paketti, että omaan autooni tein ylimääräisen lenkin bensaletkusta, kun ei suunniteltuun väliin sopinut. Voisipa koittaa vaikka valokuvan saada aikaan omasta virityksestä.