Ridge_Forester kirjoitti:Oliko se tälle moottorille noin 100 tkm:n kohdalla, koska autoa ostaessa laskeskelin, että noin "puolet jäljellä" seuraavaan.
Ridge_Forester kirjoitti:Kolinan syyksi paljastui (vahva epäilys, konetta ei vielä avattu) kiertokangen laakerin vaurio. Uudesta puolimoottorista saatu tarjous yli neljä tonnia ja siihen työt päälle. Olisiko halvempia ideoita auton kuntoon saattamiseksi?
Ridge_Forester kirjoitti:Kolinan syyksi paljastui (vahva epäilys, konetta ei vielä avattu) kiertokangen laakerin vaurio. Uudesta puolimoottorista saatu tarjous yli neljä tonnia ja siihen työt päälle. Olisiko halvempia ideoita auton kuntoon saattamiseksi?
sotaherra kirjoitti:olisko mahdollista että männät kulunut ja olis piston slap. eikö sitäkin ole näissä esiintynyt jos lämpösenä hiljenee.
Ja oikeestaan joka koneessa joissa piston slappia esiintyy, se tulee 2 ja 4 männistä jotka ovat vasemmalla puollella, niissä on aina ollut ihan selkeä ero kulumassa vs. 1 ja 3.Tomcat kirjoitti:sotaherra kirjoitti:olisko mahdollista että männät kulunut ja olis piston slap. eikö sitäkin ole näissä esiintynyt jos lämpösenä hiljenee.
Jep, jos ääni oikeastaan katoa kuumana niin silloin Piston släppiä, ei ne laksrut lämmöstä korjaannu... Silloin ei muuta kuin kovaa ajoa, ääni häiritsee vain kylmänä.
Ridge_Forester kirjoitti:Jossain kohtaa tuokin selviää, kun saan eka tapeltua myyjäliikkeen kanssa, että mitä tuon kanssa tehdään. Mutta vähän epäilen, että 160 tkm ajetun "herrasmiesmaasturin" männät jo tuollaisella metallisella kolinalla läpättäisivät.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa