HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacy vm.2004 2.0GT AT Säädätys "suomipolttoaineelle"?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Kivimi
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Loka 2018, 10:32

Legacy vm.2004 2.0GT AT Säädätys "suomipolttoaineelle"?

ViestiKirjoittaja Kivimi » 23 Loka 2018, 12:44

Tervehdys!

Liityin Subaru jengiin hommaamalla itselleni Legacy vm.2004 2.0GT (ej20xdkbje) automaatin joka on tuotu japanista 2014.

Ostin auton laakerivikaisena ja on nyt moottorin kunnostuksessa.

Kysymyksenä, että mitä mieltä olette kannattaako moottori säädättää kotimaiselle 98 polttoaineelle? Ja jos jollain olisi tietoa mitä tämä kyseinen säätö karkeasti maksaa jos sen tekee?

Auto on pk seudulla

Auto on vakio moottoriltaan ja sellaisena se ainakin toistaiseksi pidetään.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Legacy vm.2004 2.0GT AT Säädätys "suomipolttoaineelle"?

ViestiKirjoittaja Displaced » 23 Loka 2018, 13:00

Kyllähän se kannattaa kattoa nakutuksen varalta...

Hinta riippu siitä miten se tehdään, kadulla vai dynossa. PK seudulla toimin itse.

jesse@absoluteperformance.fi taviottaa parhaiten.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Kivimi
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Loka 2018, 10:32

Re: Legacy vm.2004 2.0GT AT Säädätys "suomipolttoaineelle"?

ViestiKirjoittaja Kivimi » 23 Loka 2018, 13:18

Jees. Laitoin s-postia

Avatar
matsuda
Viestit: 60
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 16:16
Paikkakunta: Vantaa

Re: Legacy vm.2004 2.0GT AT Säädätys "suomipolttoaineelle"?

ViestiKirjoittaja matsuda » 23 Loka 2018, 23:09

En tiedä mistä tämä tornihuhu on lähtenyt, mutta Japanissa "Premium", jota siis GT-Legaan pitää tankata, on JIS K 2202 määritelmän mukaan >=96 RON ja "Regular" on >=89 RON. Nämä vastaavat Suomessa ilmoitettuja RON-lukemia.
Eli mitään totuuspohjaista perää ei ole olemassa sille, että perus-polttoaineissa olisi jokin oleellinen maaginen ero, korkeaoktaanisemman version osalta.
On toki olemassa v-powereita ja muita super premium plussia, joille kerrotaan 100 RON oktaanilukujakin, mutta niin kauan kuin puhutaan täysin vakiosta ja täysin ehjästä autosta, ei ole mitään syytä olettaa etteikö normaali 98 E5 kävisi.


Mikäli autoa on viritetty, on tilanne hetimiten täysin toinen ja on syytäkin kuunnella ne nakutukset.
Synkempää onkin sitten jokin vika, joka vie seoksen laihalle ja aiheuttaa sitten moottorin hajoamisen.
Mutta edelleenkään, polttoainetta ei voi kummassakaan tapauksessa syyttää.

Kivimi
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Loka 2018, 10:32

Re: Legacy vm.2004 2.0GT AT Säädätys "suomipolttoaineelle"?

ViestiKirjoittaja Kivimi » 24 Loka 2018, 09:53

Tämä oli kattava ja hyödyllinen vastaus. Kiitos siitä! Auto on täysin vakio ja tarkoitus vakiona myös pitää koska on automaatti.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Legacy vm.2004 2.0GT AT Säädätys "suomipolttoaineelle"?

ViestiKirjoittaja Displaced » 24 Loka 2018, 10:28

Tästä voidaan keskustella pitkät tovet, terveisin öljynjalostaja...

Totta se kuitenkin on että japanintuonnit ihan vakionakin vetää ECUlta hyvin useasti ennakkoa pois kun Suomessa niillä ajetaan perus 98lla. Ja taas eivät kun laitetaan vaikka kisabensaa tankkiin. Tämä on kokeiltu useampaan otteeseen.

JDM härveleiden ennakkokarttaa voi myös vapaasti verrata EDM karttoihin (vaikka motti ei olekaan identtinen, niin eroa kartassa on melko paljon)

Kannattaako oikeasti säästää kymppejä jolla välttyy tonnejen koneremppa mikäli kaikki ei olekkaan bueno? On tietty jokaisen oma valinta.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Kivimi
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Loka 2018, 10:32

Re: Legacy vm.2004 2.0GT AT Säädätys "suomipolttoaineelle"?

ViestiKirjoittaja Kivimi » 24 Loka 2018, 10:49

Moottori on juuri uudelleenrakennuksessa ja haluan autosta käyttövarman joten tulen käväsemään joka tapauksessa, kun auton saan pajalta pois niin päästään kattomaan tarviiko kartat pientä hieromista.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: Legacy vm.2004 2.0GT AT Säädätys "suomipolttoaineelle"?

ViestiKirjoittaja Tomcat » 25 Loka 2018, 08:29

Displaced kirjoitti:Tästä voidaan keskustella pitkät tovet, terveisin öljynjalostaja...

Totta se kuitenkin on että japanintuonnit ihan vakionakin vetää ECUlta hyvin useasti ennakkoa pois kun Suomessa niillä ajetaan perus 98lla. Ja taas eivät kun laitetaan vaikka kisabensaa tankkiin. Tämä on kokeiltu useampaan otteeseen.

JDM härveleiden ennakkokarttaa voi myös vapaasti verrata EDM karttoihin (vaikka motti ei olekaan identtinen, niin eroa kartassa on melko paljon)

Kannattaako oikeasti säästää kymppejä jolla välttyy tonnejen koneremppa mikäli kaikki ei olekkaan bueno? On tietty jokaisen oma valinta.


Kun vertaa JDM sytkäkarttoja vaikka jossain XT Foressa on ne todella agressiivisia vastaavaan Euromalliin verrattuna ja esim vuosia sitten kun vein autoni Haruselle ja testattiin kolmea eri boxia niin heikoin teho tuli vakio Euro Eculla joka taas kesti ahtoja paremmin versus testin kaksi eri mallin JDM Ecua.JDM ecuissa oli selkeästi matalampi nakutusraja, mutta tehoa tuli samalla ahdolla paremmin kuin Euro Eculla... Paras yhdistelmä oli Provan STi moddaama boxi jossa ahtoa tiputettiin = paras teho ( voitti testin )

Itse luurit päässä testanneena voin sanoa että vakio JDM STi foressa tuli aina risahduksia korvaan kun motarilla löi kickdownia noin 120kmh kun heitti pienempää. Kun Ecusta otti 2 astetta testerillä pois loppui risahdukset.

Kun tuollaiseen JDM peliin sitten laittaa vaikka vaan putkiston tai laittaa bliiderin ahtojen nostoon +0.2bar tietää että lakrut ja männät huutaa hoosiannaa.

Itse en ajais Japsi tuontipeliä metriäkään ilman luuritestiä... Amen!
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Kivimi
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Loka 2018, 10:32

Re: Legacy vm.2004 2.0GT AT Säädätys "suomipolttoaineelle"?

ViestiKirjoittaja Kivimi » 25 Loka 2018, 13:49

Tuli vielä sellanen mieleen, että kestääkö tuo automaatti ottaa vakiota enempää tehoa? Nyt kun kerran penkkiin olis tarkoitus mennä Absolute Performancelle kun auto valmis, niin mitä mieltä ootte kestääkö luotettavasti jos maltillisesti nostaa ohjelmallisesti? Autohan on täysin vakio tällä hetkellä.

Avatar
Displaced
Viestit: 449
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Legacy vm.2004 2.0GT AT Säädätys "suomipolttoaineelle"?

ViestiKirjoittaja Displaced » 25 Loka 2018, 15:54

Kyllä nuo laatikot ovat kestäneet ihan hyvin, tosin, jos kone menee kasaan samoilla OEM veiveillä niin en ihan tolkuttomasti sitä vääntöä lähtisi ainakaan nostamaan, eli kannattanee ottaa suht maltillisesti.
Absolute Performance - Moottorinosat, Kasaukset, Säädöt yms. kysy lisää

Avatar
sotaherra
Viestit: 257
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: Legacy vm.2004 2.0GT AT Säädätys "suomipolttoaineelle"?

ViestiKirjoittaja sotaherra » 25 Loka 2018, 15:54

http://www.subaruclubfinland.net/keskustelu/viewtopic.php?f=15&t=458
tuollahan on paljon asiaa automaateista. 4eat ainakin vaikuttaa juttujen perusteella ihan kestävältä laatikolta.
outback 3.0 my04
impreza gl my96
gsxr 1000 k6
e36 höntsädrifteri

soukka
Hallitusjäsen
Viestit: 138
Liittynyt: 04 Heinä 2016, 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Legacy vm.2004 2.0GT AT Säädätys "suomipolttoaineelle"?

ViestiKirjoittaja soukka » 31 Loka 2018, 12:43

Kivimi kirjoitti:Tuli vielä sellanen mieleen, että kestääkö tuo automaatti ottaa vakiota enempää tehoa? Nyt kun kerran penkkiin olis tarkoitus mennä Absolute Performancelle kun auto valmis, niin mitä mieltä ootte kestääkö luotettavasti jos maltillisesti nostaa ohjelmallisesti? Autohan on täysin vakio tällä hetkellä.
Kestää ottaa 450-500hp kun laittaa paremman öljynjäähdyttimen. Mulla omassa +400hp.
Soukka Motorsports, autojen huollot ja muutokset


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Spec_B ja 17 vierailijaa