Displaced kirjoitti:Tästä voidaan keskustella pitkät tovet, terveisin öljynjalostaja...
Totta se kuitenkin on että japanintuonnit ihan vakionakin vetää ECUlta hyvin useasti ennakkoa pois kun Suomessa niillä ajetaan perus 98lla. Ja taas eivät kun laitetaan vaikka kisabensaa tankkiin. Tämä on kokeiltu useampaan otteeseen.
JDM härveleiden ennakkokarttaa voi myös vapaasti verrata EDM karttoihin (vaikka motti ei olekaan identtinen, niin eroa kartassa on melko paljon)
Kannattaako oikeasti säästää kymppejä jolla välttyy tonnejen koneremppa mikäli kaikki ei olekkaan bueno? On tietty jokaisen oma valinta.
Kun vertaa JDM sytkäkarttoja vaikka jossain XT Foressa on ne todella agressiivisia vastaavaan Euromalliin verrattuna ja esim vuosia sitten kun vein autoni Haruselle ja testattiin kolmea eri boxia niin heikoin teho tuli vakio Euro Eculla joka taas kesti ahtoja paremmin versus testin kaksi eri mallin JDM Ecua.JDM ecuissa oli selkeästi matalampi nakutusraja, mutta tehoa tuli samalla ahdolla paremmin kuin Euro Eculla... Paras yhdistelmä oli Provan STi moddaama boxi jossa ahtoa tiputettiin = paras teho ( voitti testin )
Itse luurit päässä testanneena voin sanoa että vakio JDM STi foressa tuli aina risahduksia korvaan kun motarilla löi kickdownia noin 120kmh kun heitti pienempää. Kun Ecusta otti 2 astetta testerillä pois loppui risahdukset.
Kun tuollaiseen JDM peliin sitten laittaa vaikka vaan putkiston tai laittaa bliiderin ahtojen nostoon +0.2bar tietää että lakrut ja männät huutaa hoosiannaa.
Itse en ajais Japsi tuontipeliä metriäkään ilman luuritestiä... Amen!