HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Ridge_Forester
Viestit: 22
Liittynyt: 12 Loka 2018, 20:20

2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

ViestiKirjoittaja Ridge_Forester » 03 Marras 2018, 19:05

Foresterista (2006) laukesi koneen alakerta. Onko kellään tietoa / kokemusta, että pystyykö tuollaisen 2.0 bensakoneen päivittämään 2.5 ameriikan auton alakerralla? Eli 2.5-litraisen (EJ253/254) alakerran päälle kasattaisiin 2.0-litraisesta (EJ204) kaikki muut osat. Ohessa linkki yhteen alakertavaihtoehtoon.


https://www.ebay.com/itm/SHORT-ENGINE-S ... 0#viTabs_0

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

ViestiKirjoittaja Tomcat » 03 Marras 2018, 19:25

Linkin alakerta taitaa olla Turbomallista, kannattaa olla tarkkana sitten mitä tilaa. Eipä tuollainen korjattu mikään huono vaihtoehto ole jos hyvin tehty.
Rantakaren työntekijällä Jarkolla oli Legacyssä joskus 2.0L tilalle laitettu 2.5L alakerta eikä siinä mitään ihmeellistä ollu.

Tuolla noita vaparin konetyyppejä paremmin esillä

https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine#EJ253
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

yason
Viestit: 314
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 09:07

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

ViestiKirjoittaja yason » 03 Marras 2018, 19:40

Paljos tossa alakerrassa säästäis verrattuna siihen, että ostais romarilta tms. käytetyn, mutta toimivan 2,5 -litraisen kokonaisen koneen?
Outback MY10 diesel/mt

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

ViestiKirjoittaja mechanix » 03 Marras 2018, 20:18

Pelkkä alakerta vaan ja kaikki muu vanhasta, eipä tarvii arpoa kansien jne. kanssa jos on esim. 2.0R versio jossa imu avcs ym. pientä eroa. 2.5 ois kyllä mukava piristysruiske väännön osalta.

Vanhoja 1.8 (spfi) legoja on muutettu 2.2 (mpfi) litraisiksi vaihtamalla juuri pelkkä alakerta ja sama resepti toimii varmasti myös uudempiin yhtä hyvin.

Eikä tuo tietenkään mahdotonta budjettia vaadi korjaamiseenkaan.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

ViestiKirjoittaja Tomcat » 03 Marras 2018, 20:29

mechanix kirjoitti:Pelkkä alakerta vaan ja kaikki muu vanhasta, eipä tarvii arpoa kansien jne. kanssa jos on esim. 2.0R versio jossa imu avcs ym. pientä eroa. 2.5 ois kyllä mukava piristysruiske väännön osalta.

Vanhoja 1.8 (spfi) legoja on muutettu 2.2 (mpfi) litraisiksi vaihtamalla juuri pelkkä alakerta ja sama resepti toimii varmasti myös uudempiin yhtä hyvin.

Eikä tuo tietenkään mahdotonta budjettia vaadi korjaamiseenkaan.


Sähän voisit jopa tehdä tuon... :thumbsup:
Siis tuon 2.5L päivityksen, jos olis mun auto niin ehdottomasti 2.5L
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

ViestiKirjoittaja mechanix » 03 Marras 2018, 20:45

Tomcat kirjoitti:
mechanix kirjoitti:Pelkkä alakerta vaan ja kaikki muu vanhasta, eipä tarvii arpoa kansien jne. kanssa jos on esim. 2.0R versio jossa imu avcs ym. pientä eroa. 2.5 ois kyllä mukava piristysruiske väännön osalta.

Vanhoja 1.8 (spfi) legoja on muutettu 2.2 (mpfi) litraisiksi vaihtamalla juuri pelkkä alakerta ja sama resepti toimii varmasti myös uudempiin yhtä hyvin.

Eikä tuo tietenkään mahdotonta budjettia vaadi korjaamiseenkaan.


Sähän voisit jopa tehdä tuon...
Siis tuon 2.5L päivityksen, jos olis mun auto niin ehdottomasti 2.5L
Ei muuta ku käyt ostaa auton ja motin ni siinä on sit seuraava projekti :mrgreen:
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

panum
Viestit: 5
Liittynyt: 22 Marras 2015, 10:29

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

ViestiKirjoittaja panum » 31 Joulu 2018, 13:23

Lainaan ketjua, kun tällainen täällä jo on. Eli itsellä on legacy 2.0R vm 07. Jakohihnan kitistinrulla rikkoontui, jonka surauksena imuventtiilit ottavat mäntiin kiinni. Ajatuksena olisi vaihtaa koko kone, mutta sopivia koneita ei hirveästi ole saatavilla. Saatavilla olisi kuitenkin EJ234 avcs JDM 99--> moottori, johon ei ole kuitenkaan saatavissa omaa ecua. Meneekö moottori ns heittämällä paikoilleen ja sopiiko koneen johtosarja nykyiseen? Entä miten moottori toimii 2.0R eculla? Onko nöillä 2000-luvun alun moottoreilla merkittäviä eroja?

Ridge_Forester
Viestit: 22
Liittynyt: 12 Loka 2018, 20:20

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

ViestiKirjoittaja Ridge_Forester » 02 Tammi 2019, 15:27

Mulla on joutilaana Forester 2006 2,0 litrainen kone, jossa kannet ehjät (kiertokangen alapään laakerivikainen) jos innostut vain korjaamaan vanhaa konetta.

Avatar
Tomcat
Jäsen
Viestit: 1431
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:34

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

ViestiKirjoittaja Tomcat » 02 Tammi 2019, 15:40

panum kirjoitti:Lainaan ketjua, kun tällainen täällä jo on. Eli itsellä on legacy 2.0R vm 07. Jakohihnan kitistinrulla rikkoontui, jonka surauksena imuventtiilit ottavat mäntiin kiinni. Ajatuksena olisi vaihtaa koko kone, mutta sopivia koneita ei hirveästi ole saatavilla. Saatavilla olisi kuitenkin EJ234 avcs JDM 99--> moottori, johon ei ole kuitenkaan saatavissa omaa ecua. Meneekö moottori ns heittämällä paikoilleen ja sopiiko koneen johtosarja nykyiseen? Entä miten moottori toimii 2.0R eculla? Onko nöillä 2000-luvun alun moottoreilla merkittäviä eroja?


Helpoin olis vaihtaa suht samanikäisestä 2.5L kattila, varsinkin jos vaihtokone poikkeaa suuresti nykyisetä konseptista.

Oliskos tuo sinne päinkään...

https://www.ebay.com/itm/SUBARU-LEGACY- ... :0&vxp=mtr
_________________________________________
- WRX STi Type R MY99
- Mercedes Benz GLE 580
- Mazda RX7 FD LS1 MY94


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa