Sivu 1/1

2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

Lähetetty: 03 Marras 2018, 19:05
Kirjoittaja Ridge_Forester
Foresterista (2006) laukesi koneen alakerta. Onko kellään tietoa / kokemusta, että pystyykö tuollaisen 2.0 bensakoneen päivittämään 2.5 ameriikan auton alakerralla? Eli 2.5-litraisen (EJ253/254) alakerran päälle kasattaisiin 2.0-litraisesta (EJ204) kaikki muut osat. Ohessa linkki yhteen alakertavaihtoehtoon.


https://www.ebay.com/itm/SHORT-ENGINE-S ... 0#viTabs_0

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

Lähetetty: 03 Marras 2018, 19:25
Kirjoittaja Tomcat
Linkin alakerta taitaa olla Turbomallista, kannattaa olla tarkkana sitten mitä tilaa. Eipä tuollainen korjattu mikään huono vaihtoehto ole jos hyvin tehty.
Rantakaren työntekijällä Jarkolla oli Legacyssä joskus 2.0L tilalle laitettu 2.5L alakerta eikä siinä mitään ihmeellistä ollu.

Tuolla noita vaparin konetyyppejä paremmin esillä

https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_EJ_engine#EJ253

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

Lähetetty: 03 Marras 2018, 19:40
Kirjoittaja yason
Paljos tossa alakerrassa säästäis verrattuna siihen, että ostais romarilta tms. käytetyn, mutta toimivan 2,5 -litraisen kokonaisen koneen?

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

Lähetetty: 03 Marras 2018, 20:18
Kirjoittaja mechanix
Pelkkä alakerta vaan ja kaikki muu vanhasta, eipä tarvii arpoa kansien jne. kanssa jos on esim. 2.0R versio jossa imu avcs ym. pientä eroa. 2.5 ois kyllä mukava piristysruiske väännön osalta.

Vanhoja 1.8 (spfi) legoja on muutettu 2.2 (mpfi) litraisiksi vaihtamalla juuri pelkkä alakerta ja sama resepti toimii varmasti myös uudempiin yhtä hyvin.

Eikä tuo tietenkään mahdotonta budjettia vaadi korjaamiseenkaan.

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

Lähetetty: 03 Marras 2018, 20:29
Kirjoittaja Tomcat
mechanix kirjoitti:Pelkkä alakerta vaan ja kaikki muu vanhasta, eipä tarvii arpoa kansien jne. kanssa jos on esim. 2.0R versio jossa imu avcs ym. pientä eroa. 2.5 ois kyllä mukava piristysruiske väännön osalta.

Vanhoja 1.8 (spfi) legoja on muutettu 2.2 (mpfi) litraisiksi vaihtamalla juuri pelkkä alakerta ja sama resepti toimii varmasti myös uudempiin yhtä hyvin.

Eikä tuo tietenkään mahdotonta budjettia vaadi korjaamiseenkaan.


Sähän voisit jopa tehdä tuon... :thumbsup:
Siis tuon 2.5L päivityksen, jos olis mun auto niin ehdottomasti 2.5L

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

Lähetetty: 03 Marras 2018, 20:45
Kirjoittaja mechanix
Tomcat kirjoitti:
mechanix kirjoitti:Pelkkä alakerta vaan ja kaikki muu vanhasta, eipä tarvii arpoa kansien jne. kanssa jos on esim. 2.0R versio jossa imu avcs ym. pientä eroa. 2.5 ois kyllä mukava piristysruiske väännön osalta.

Vanhoja 1.8 (spfi) legoja on muutettu 2.2 (mpfi) litraisiksi vaihtamalla juuri pelkkä alakerta ja sama resepti toimii varmasti myös uudempiin yhtä hyvin.

Eikä tuo tietenkään mahdotonta budjettia vaadi korjaamiseenkaan.


Sähän voisit jopa tehdä tuon...
Siis tuon 2.5L päivityksen, jos olis mun auto niin ehdottomasti 2.5L
Ei muuta ku käyt ostaa auton ja motin ni siinä on sit seuraava projekti :mrgreen:

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

Lähetetty: 31 Joulu 2018, 13:23
Kirjoittaja panum
Lainaan ketjua, kun tällainen täällä jo on. Eli itsellä on legacy 2.0R vm 07. Jakohihnan kitistinrulla rikkoontui, jonka surauksena imuventtiilit ottavat mäntiin kiinni. Ajatuksena olisi vaihtaa koko kone, mutta sopivia koneita ei hirveästi ole saatavilla. Saatavilla olisi kuitenkin EJ234 avcs JDM 99--> moottori, johon ei ole kuitenkaan saatavissa omaa ecua. Meneekö moottori ns heittämällä paikoilleen ja sopiiko koneen johtosarja nykyiseen? Entä miten moottori toimii 2.0R eculla? Onko nöillä 2000-luvun alun moottoreilla merkittäviä eroja?

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

Lähetetty: 02 Tammi 2019, 15:27
Kirjoittaja Ridge_Forester
Mulla on joutilaana Forester 2006 2,0 litrainen kone, jossa kannet ehjät (kiertokangen alapään laakerivikainen) jos innostut vain korjaamaan vanhaa konetta.

Re: 2.0 mootorin päivitys 2.5 (2006)

Lähetetty: 02 Tammi 2019, 15:40
Kirjoittaja Tomcat
panum kirjoitti:Lainaan ketjua, kun tällainen täällä jo on. Eli itsellä on legacy 2.0R vm 07. Jakohihnan kitistinrulla rikkoontui, jonka surauksena imuventtiilit ottavat mäntiin kiinni. Ajatuksena olisi vaihtaa koko kone, mutta sopivia koneita ei hirveästi ole saatavilla. Saatavilla olisi kuitenkin EJ234 avcs JDM 99--> moottori, johon ei ole kuitenkaan saatavissa omaa ecua. Meneekö moottori ns heittämällä paikoilleen ja sopiiko koneen johtosarja nykyiseen? Entä miten moottori toimii 2.0R eculla? Onko nöillä 2000-luvun alun moottoreilla merkittäviä eroja?


Helpoin olis vaihtaa suht samanikäisestä 2.5L kattila, varsinkin jos vaihtokone poikkeaa suuresti nykyisetä konseptista.

Oliskos tuo sinne päinkään...

https://www.ebay.com/itm/SUBARU-LEGACY- ... :0&vxp=mtr