HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

3.0 h6 koneen jakoketju

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
HezeR
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Huhti 2018, 22:39

3.0 h6 koneen jakoketju

ViestiKirjoittaja HezeR » 27 Marras 2018, 19:38

Yritin haulla etsiä mutta en löytänyt mitään tietoa bensa kutoskoneisen jakoketjun vaihdosta.

Joten onko mitään tietoa mikä olisi hyvä vaihto ikä tai kilometrimäärä (vuosimalli 2002, 154kw) 3.0 litrasesssa koneessa ketjun vaihdolle? Kun kone on nyt kuitenkin aukastava. Kannet pitää irroittaa ja viedä tsekattavaksi onko niissä jotain vikaa. Moottori kun tekee painetta jäähdyttimeen. Nyt olisi siis hyvä hetki tehdä ketjun vaihto jos se kannattaa tehdä.

Mikäli jollain on tietoa mistä ketjut ja laahaimet olisivat edulliset tilata niin siitäkin olisin kovin kiitollinen.
2006 Legacy 2.0Gt spec-b
2011 Forester diesel 2" lift kit 200hv 450Nm

ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: 3.0 h6 koneen jakoketju

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 30 Marras 2018, 22:32

Emmä tuosta ketjusta mitään tiä. Tai muutenkaan, mutta mulla lykkäs kesällä jäähdytysnestettä paisuntasäiliöön ja aloin pelätä kansipahvin vuotoa tms. Ilmeisesti kuitenkin vain syylärin painekorkin jousi oli kuoleentunut. Nyt kun on ollut uusi korkki puolisen vuotta, niin ei ole enää mitään ylimääräisiä noussut paisariin.
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05

HezeR
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Huhti 2018, 22:39

Re: 3.0 h6 koneen jakoketju

ViestiKirjoittaja HezeR » 01 Joulu 2018, 10:08

Itselläni ei auttanut korkin vaihto mitään. Se testattiin heti alkuun, kun vika havaittiin. Ensin alkuun poreili vasta, kun kone lämpesi. Loppu vaiheessa jo kun koneen laittoi käyntiin niin alkoi ilma kuplaa tulemaan jäähdyttimen paisunta säiliöön.
2006 Legacy 2.0Gt spec-b
2011 Forester diesel 2" lift kit 200hv 450Nm

delete
Viestit: 41
Liittynyt: 11 Heinä 2015, 11:49

Re: 3.0 h6 koneen jakoketju

ViestiKirjoittaja delete » 02 Joulu 2018, 03:41

HezeR kirjoitti:Itselläni ei auttanut korkin vaihto mitään. Se testattiin heti alkuun, kun vika havaittiin. Ensin alkuun poreili vasta, kun kone lämpesi. Loppu vaiheessa jo kun koneen laittoi käyntiin niin alkoi ilma kuplaa tulemaan jäähdyttimen paisunta säiliöön.



Minkäverran ajettu moottori? Itseä on alkanut kiinnostaa kyseinen tekniikka mutta olen pohdiskellut minkäverran nämä kestävät kilometrejä.

HezeR
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 16 Huhti 2018, 22:39

Re: 3.0 h6 koneen jakoketju

ViestiKirjoittaja HezeR » 02 Joulu 2018, 13:59

delete kirjoitti:Minkäverran ajettu moottori? Itseä on alkanut kiinnostaa kyseinen tekniikka mutta olen pohdiskellut minkäverran nämä kestävät kilometrejä.


Moottorilla ajettu vasta reilu 205 tkm. Ostettaessa oli 203 tkm.

Ei muuten ole mikään pikku homma vaihtaa noita kannen tiivisteitä tuohon koneeseen. Pultteja on miljoona edessä jotka pitää irroittaa että saa purettua kannet pois.Tuo ketjun kotelointi on tehty tuossa koneessa melko typerällä tavalla. Jotenkin tuntuu että pienemmälläkin vaivalla olisi moisen voinut tehdä. :roll:
2006 Legacy 2.0Gt spec-b
2011 Forester diesel 2" lift kit 200hv 450Nm

ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: 3.0 h6 koneen jakoketju

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 02 Joulu 2018, 22:39

delete kirjoitti:
HezeR kirjoitti:Itselläni ei auttanut korkin vaihto mitään. Se testattiin heti alkuun, kun vika havaittiin. Ensin alkuun poreili vasta, kun kone lämpesi. Loppu vaiheessa jo kun koneen laittoi käyntiin niin alkoi ilma kuplaa tulemaan jäähdyttimen paisunta säiliöön.



Minkäverran ajettu moottori? Itseä on alkanut kiinnostaa kyseinen tekniikka mutta olen pohdiskellut minkäverran nämä kestävät kilometrejä.


Mulla 3.0 koneella 286 000 km ilman mitään koneongelmia. Vaihtovälillä 15 000 km tarvii lisätä noin 1 l öljyä.
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05

ufo-driver
Viestit: 141
Liittynyt: 26 Touko 2015, 23:46

Re: 3.0 h6 koneen jakoketju

ViestiKirjoittaja ufo-driver » 02 Joulu 2018, 22:41

HezeR kirjoitti:Itselläni ei auttanut korkin vaihto mitään. Se testattiin heti alkuun, kun vika havaittiin. Ensin alkuun poreili vasta, kun kone lämpesi. Loppu vaiheessa jo kun koneen laittoi käyntiin niin alkoi ilma kuplaa tulemaan jäähdyttimen paisunta säiliöön.


Harmi kun ei korkin vaihto auttanut. Toivottavasti saat hyvin remppaa eteenpäin.
Forester e-Boxer MY 20
ex 3.0 R Outback MY05

ReeL12
Jäsen
Viestit: 82
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 08:27
Paikkakunta: Espoo

Re: 3.0 h6 koneen jakoketju

ViestiKirjoittaja ReeL12 » 03 Joulu 2018, 05:17

delete kirjoitti:Minkäverran ajettu moottori? Itseä on alkanut kiinnostaa kyseinen tekniikka mutta olen pohdiskellut minkäverran nämä kestävät kilometrejä.

Muutama päivä tota on nyt tallilla ihmetelty. Syyläri näyttää ihan uudelta, vähän olis epäily että vanha jäähdytin on hajonnut ja kone päässy ylikuumenemaan. Kannet on nyt irti, mitään erikoista ei äkkiseltään näkynyt palotiloissa tai tiivisteissä. Kannet on menossa nyt koneistamoon, saa nähdä löytääkö velho niistä jotakin sanottavaa.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa